Triumph Street Triple topic deel 24

Een nieuwe street eigenaar hier.. Heb m'n Tuono ingeruild voor een street rs.. 😁 Ga ik voorlopig vanuit Drenthe mee sturen😁
IMG_20190622_171018.jpg

Een powerbronze ruitje is onderweg..
 
Over banden gesproken: Wauw, net terug van een eerste proefritje (escaleerde naar 99km :D) met Bridgestone S22 bandjes... Wauw wauw wauw, fantastisch. En nu was het nog betrekkelijk fris, dit weekend naar Luxemburg... :9

Voor mij geen Rosso III meer iig. Heb ze nu nog op m'n cbr zitten met redelijk wat profiel, maar dikke doei, daar gaat voor de volgende sessie de andere set S22 op!

Helemaal mee eens, afgelopen weekend in de Harz gereden met de S22. Wat een band! Bij aankomst donderdagavond nog een uurtje in de regen gereden. Lekker kunnen sturen en echt voldoende grip! Vrijdag en zaterdag was het droog en toen de banden eens echt aan de tand kunnen voelen. Wat een grip! Einde van de 2 dagen zowel achter als voor de schaamranden eraf gereden en geen enkel momentje gripverlies gehad, wat ik ook deed! Kortom een fantastische sportieve band, die in de regen zich ook goed staande houd.
 
Goedenavond!
Vandaag terug gekomen van een heerlijk lang weekend motorrijden in de vogezen.
Dit was voor ons mijn vriendin en bevriend stel) de eerste keer op korte motor vakantie.
De bedoeling was op de trailer heen en weer en daar rijden dit was ook al spannend genoeg maar alles is goed gegaan!
Heerlijk gereden op de honeck, grand ballon en naar de ww1 loopgraven.
Uiteindelijk besloten dat de meiden met de auto terug gingen en wij met de motor in een ruk 630km snap nu meteen waarom mensen een windscherm en comfort zadel willen!

Nog wat plaatjes er bij,
Gr bas
 

Bijlagen

  • 6D05221E-A1D4-4BB8-A7C4-D4CDBC400480.jpeg
    6D05221E-A1D4-4BB8-A7C4-D4CDBC400480.jpeg
    189,6 KB · Weergaven: 18
  • ECDF928C-8919-4D0E-AEC0-ABF6A0AF1D8E.jpeg
    ECDF928C-8919-4D0E-AEC0-ABF6A0AF1D8E.jpeg
    275,5 KB · Weergaven: 15
  • AFA15434-1E95-408F-9953-F60644D5C84E.jpeg
    AFA15434-1E95-408F-9953-F60644D5C84E.jpeg
    221,4 KB · Weergaven: 18
  • 3857F7AE-7478-46E5-B1BD-AE5FC80612EB.jpeg
    3857F7AE-7478-46E5-B1BD-AE5FC80612EB.jpeg
    189,7 KB · Weergaven: 23
  • C4CB08C1-293D-4FAE-B497-F8BFE77E1D9E.jpeg
    C4CB08C1-293D-4FAE-B497-F8BFE77E1D9E.jpeg
    228,5 KB · Weergaven: 23
Beste Street Triple rijders... Sinds 3 weken heb ik ook een Street Triple in de tuin staan. Waanzinnig lekkere fiets! Hij is op 1 punt na helemaal maar mijn zin. Ik wil er bar end mirrors op plaatsen. Gisteren een setje bar end mirrors ontvangen van CNC. Echter deze kan ik niet monteren op mijn stuur. Er zit schroefdraad (M5 volgens mij) standaard in de handvaten en de bijgeleverde bouten zijn te groot. De originele bouten werken niet op deze set omdat het gat in de spiegels te groot is waardoor de bout geen hou vast heeft en door het gat van de spiegel getrokken wordt. RVS ringetje werkt niet omdat de bout dan niet lang genoeg meer is en ook is dit niet echt een mooi gezicht. Ongetwijfeld heeft één van jullie vast een idee of ervaring om dit toch te fixen, dan wel een link naar een set bar end mirrors welke wel fatsoenlijk te bevestigen zijn op het stuur van de Street Triple. Ik hoop dat iemand mij van een tip of link kan voorzien. Thanks al vast!

Bij deze het stappen plan
Wat ik heb gedaan was naast het gat klein gaatje geboort en dat op genoort tot ik zeg maar een sleuf kreeg van twee gaatjes naast elkaar.
Vervolgens met platte schroevendraaier kan je de aluminium plug er uit draaien en je spiegels monteren

Gr bas
 

Bijlagen

  • 42B69A89-76C5-4F2C-A874-C768B525C914.png
    42B69A89-76C5-4F2C-A874-C768B525C914.png
    189,9 KB · Weergaven: 17
Coen & Royal Club wat is jullie ervaring mbt slijtage van jullie pak op de binnenkant van de bovenbenen. Er zijn nl. mensen die daarover klagen.

Ik hoor alleen maar mensen praten over dat er mensen zijn die er over klagen. Ik heb er niks aan ervaren. Mijn textiel, leer, en spijker broek voor op de motor zijn niet gesleten met t gebruik van de stompgrips.
 
Ik hoor alleen maar mensen praten over dat er mensen zijn die er over klagen. Ik heb er niks aan ervaren. Mijn textiel, leer, en spijker broek voor op de motor zijn niet gesleten met t gebruik van de stompgrips.

Bij mij zitten ze er dus nog niet zo lang op. M’n textiel was ervoor al gesleten en heb net een nieuwe koeienhuid gekocht dus daar nog geen slijtage op, maar lijkt mij dat, dat wel mee zal vallen. Het hele idee is juist dat je minder heen en weer gaat.
 
Bij mij zitten ze er dus nog niet zo lang op. M’n textiel was ervoor al gesleten en heb net een nieuwe koeienhuid gekocht dus daar nog geen slijtage op, maar lijkt mij dat, dat wel mee zal vallen. Het hele idee is juist dat je minder heen en weer gaat.

IMAG0051.jpg


Deze stond op het Aprilia forum. Gast had langere tijd met Stompgrips gereden. Ik waag het er niet op, heb net een nieuw pak. Heb in het verleden veel met Snakeskin gereden en daar nooit geen problemen mee gehad, vind ze ook mooier. Net weer nieuwe set besteld voor de RS.
 
Bij deze het stappen plan
Wat ik heb gedaan was naast het gat klein gaatje geboort en dat op genoort tot ik zeg maar een sleuf kreeg van twee gaatjes naast elkaar.
Vervolgens met platte schroevendraaier kan je de aluminium plug er uit draaien en je spiegels monteren

Gr bas
Hoi Bas,

Dank voor je reactie!
Dit is inderdaad een optie. Die ga ik zeker onthouden.
Ik hoop dat iemand anders wellicht nog een andere optie heeft, dan wel een link naar een set spiegels die op het standaard stuur met schroefdraad past. Wordt dat hem niet, dan ga ik dit zeker proberen.

Thanks!

Gr. Barry
 
Bekijk bijlage 1404121

Deze stond op het Aprilia forum. Gast had langere tijd met Stompgrips gereden. Ik waag het er niet op, heb net een nieuw pak. Heb in het verleden veel met Snakeskin gereden en daar nooit geen problemen mee gehad, vind ze ook mooier. Net weer nieuwe set besteld voor de RS.

Mijn Revit Hunter
3LrYXxH.png

3PDz6KN.png

Begin van 't seizoen in 2016 gekocht, nu zo aan toe. Ik vind het jammer maar acceptabel gezien wat je er voor terugkrijgt.

Op m'n cbr zit een stompgrip, op m'n hornet had ik dat ook, nu op de triple probeerde ik wat anders (ezgrip geloof ik) maar ik mis de grip van de stompert.
 
Ik ga donderdag (inderdaad warm) op circuit (Croix-en-ternois) met de RS. Welke bandendruk raden jullie aan? Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Ik dacht zelf vooraan 2,2 en achteraan 2,1.
 
Ik ga donderdag (inderdaad warm) op circuit (Croix-en-ternois) met de RS. Welke bandendruk raden jullie aan? Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Ik dacht zelf vooraan 2,2 en achteraan 2,1.

Zou het daar nog eens aan de bandenman vragen maar 2.2 en 2.1 lijkt mij prima met deze warmte, plakken doen ze toch wel!
 
Coen & Royal Club wat is jullie ervaring mbt slijtage van jullie pak op de binnenkant van de bovenbenen. Er zijn nl. mensen die daarover klagen.
Ik heb stompgrip op mijn circuitmotor, op het circuit rij je niet lang maar wel intensief en mijn pak (revit 1-delig) slijt gigantisch hard door de stompgrip, dat had ik van te voren niet verwacht. Ik vind het niet erg want zowel het pak als de motor zijn voor mij gebruiksvoorwerpen. Als je je er zorgen over maakt, zou ik iets anders kiezen.
 
Ik ga donderdag (inderdaad warm) op circuit (Croix-en-ternois) met de RS. Welke bandendruk raden jullie aan? Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Ik dacht zelf vooraan 2,2 en achteraan 2,1.
Prima, ik zou het zelf ook aanhouden. Bij zeer hoge temperatuur mss zelfs iets meer 0,1-0,2 bar hoger.
 
Prima, ik zou het zelf ook aanhouden. Bij zeer hoge temperatuur mss zelfs iets meer 0,1-0,2 bar hoger.
Waarom meer bij hogere temperaturen? Vind ik niet logisch. Kijk op de website van de fabrikant, die heeft daar per situatie een advies over.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb stompgrip op mijn circuitmotor, op het circuit rij je niet lang maar wel intensief en mijn pak (revit 1-delig) slijt gigantisch hard door de stompgrip, dat had ik van te voren niet verwacht. Ik vind het niet erg want zowel het pak als de motor zijn voor mij gebruiksvoorwerpen. Als je je er zorgen over maakt, zou ik iets anders kiezen.
Ik denk dat het vooral over veiligheid moet gaan. Aangezien ik hooguit 1 tot 2 circuitdagen per jaar zou doen zal het met de slijtage meevallen. Dan is de vraag nog wat vind je mooier de techspec of de stompgrips. Dat is een kwestie van smaak waarbij ik naar de techspec neig.
 
Goedenavond!
Vandaag terug gekomen van een heerlijk lang weekend motorrijden in de vogezen.
Dit was voor ons mijn vriendin en bevriend stel) de eerste keer op korte motor vakantie.
De bedoeling was op de trailer heen en weer en daar rijden dit was ook al spannend genoeg maar alles is goed gegaan!
Heerlijk gereden op de honeck, grand ballon en naar de ww1 loopgraven.
Uiteindelijk besloten dat de meiden met de auto terug gingen en wij met de motor in een ruk 630km snap nu meteen waarom mensen een windscherm en comfort zadel willen!

Nog wat plaatjes er bij,
Gr bas
Ik had zo'n scherm verhogers van Triumph op mijn Speedtriple. Dat hielp goed.
 
Ik denk dat het vooral over veiligheid moet gaan. Aangezien ik hooguit 1 tot 2 circuitdagen per jaar zou doen zal het met de slijtage meevallen. Dan is de vraag nog wat vind je mooier de techspec of de stompgrips. Dat is een kwestie van smaak waarbij ik naar de techspec neig.

R&G maakt ook gripmateriaal dat je vaak ziet op circuitmotoren, dat ziet er meestal best strak uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan