Triumph Street Triple topic deel 24

Ff checken,
Ik heb met hemelvaart/pinksteren 5300 km gereden en moest erna 900 cc olie bijvullen (peilstokje bleef droog). Net voor de vakantie had mijn street rs zijn tweede 10000 km beurt gehad (bij 20000 km nadat bij 11000 km een klep door de zuiger is gegaan en alle losse onderdelen van het blok zijn vervangen). Ik ben niet gewend om zelf olie bij te moeten vullen tussen de beurten in.
Wat is jullie ervaring qua olie verbruik voor de street rs?
 
Ff checken,
Ik heb met hemelvaart/pinksteren 5300 km gereden en moest erna 900 cc olie bijvullen (peilstokje bleef droog). Net voor de vakantie had mijn street rs zijn tweede 10000 km beurt gehad (bij 20000 km nadat bij 11000 km een klep door de zuiger is gegaan en alle losse onderdelen van het blok zijn vervangen). Ik ben niet gewend om zelf olie bij te moeten vullen tussen de beurten in.
Wat is jullie ervaring qua olie verbruik voor de street rs?
Mijn ervaring is dat olie verbruik ontstaat als de olie oud wordt. Met de street nog geen ervaring mee. 5300km is een aardig stuk. Mooi rondje geweest?
 
IMG-20190626-WA0002.jpg

IMG-20190626-WA0003.jpg


🤙🏼🤙🏼🤙🏼
 
Mijn ervaring is dat olie verbruik ontstaat als de olie oud wordt. Met de street nog geen ervaring mee. 5300km is een aardig stuk. Mooi rondje geweest?
27 km gereden na de beurt voordat de de vakantie begon. Kan dus geen oude olie zijn geweest. Ik maak me vooral een beetje zorgen vanwege de problemen met het blok van vorig jaar. Rondje was zeker mooi: Westerwald, Vogezen, Jura, Franse Alpen, Drôme, Ardèche, Cevennes en weer terug.
 
Ff checken,
Ik heb met hemelvaart/pinksteren 5300 km gereden en moest erna 900 cc olie bijvullen (peilstokje bleef droog). Net voor de vakantie had mijn street rs zijn tweede 10000 km beurt gehad (bij 20000 km nadat bij 11000 km een klep door de zuiger is gegaan en alle losse onderdelen van het blok zijn vervangen). Ik ben niet gewend om zelf olie bij te moeten vullen tussen de beurten in.
Wat is jullie ervaring qua olie verbruik voor de street rs?

Wow, dat is niet best. Die van mij heb ik niet op olieverbruik kunnen betrappen!
 
27 km gereden na de beurt voordat de de vakantie begon. Kan dus geen oude olie zijn geweest. Ik maak me vooral een beetje zorgen vanwege de problemen met het blok van vorig jaar. Rondje was zeker mooi: Westerwald, Vogezen, Jura, Franse Alpen, Drôme, Ardèche, Cevennes en weer terug.
Dan heb je een paar weken op de motor gezeten.
Ik denk dat je je terecht zorgen maakt, zou daar zeker met de dealer over praten. Wellicht ook even googlen hoe hier bij anderen mee om is gegaan. Er zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en volgens mij kregen sommigen een compleet nieuw blok.
 
Ff checken,
Ik heb met hemelvaart/pinksteren 5300 km gereden en moest erna 900 cc olie bijvullen (peilstokje bleef droog). Net voor de vakantie had mijn street rs zijn tweede 10000 km beurt gehad (bij 20000 km nadat bij 11000 km een klep door de zuiger is gegaan en alle losse onderdelen van het blok zijn vervangen). Ik ben niet gewend om zelf olie bij te moeten vullen tussen de beurten in.
Wat is jullie ervaring qua olie verbruik voor de street rs?

In die 9000km voor je vakantie heb je niet bij hoeven te vullen?
0,9 liter op 5300km is niet veel maar misschien is die bij de beurt niet helemaal tot het maximum gevuld. We zijn tegenwoordig verwend door het vaak minimale olie verbruik.
 
Dan heb je een paar weken op de motor gezeten.
Ik denk dat je je terecht zorgen maakt, zou daar zeker met de dealer over praten. Wellicht ook even googlen hoe hier bij anderen mee om is gegaan. Er zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en volgens mij kregen sommigen een compleet nieuw blok.
Om precies te zijn duurde de vakantie 12 dagen. Er is dus best pittig gereden met de rs. Wat dat nieuwe blok betreft: Triumph had geen nieuw blok liggen, ik moest het doen met nieuwe onderdelen in het oude blok. Hij rijd fantastisch (maar dat deed hij ook voordat de klep door de zuiger ging). Ik heb zelf nooit zo gekeken naar het olieverbruik. Was nooit nodig omdat de motor vaak genoeg bij de dealer staat en olieverbruik nooit eerder een issue was (misschien door mijn vloeiende rijstijl, benzineverbruik en bandenslijtage is ook altijd minder dan bij mijn motormaatjes). Deze keer (gelukkig!) wel gecheckt ivm opmerkingen over zwarte pluimen uit mijn uitlaat bij stevig gas geven.
 
TIP: Als je die tank er af hebt kijk dan ook eens naar de kabelboom die daar dwars over loopt want bij mij waren er een paar door de isolate gesleten. Heb ik natuurrijk mooi terug geïsoleerd en extra stukje binnenband voorzien tegen het slijten. DIY!!
 
Over tips gesproken:

Poets je vorkpoten (binnenpoten) met wat wd40 of siliconenspray.

Vooral de coating van de binnenpoten van de Showa-vorken zijn eigenlijk veel te zacht. Met wat vet er op heeft de stofkap meer succes met het vuil weghouden van de keerring. En het vuil hecht niet.
 
gezellige bedoeling daar volgensmij of niet? ik reed gisteren over de A28, langs het campeerterrein, zag er toen al aardig gezellig uit.
 
Woensdag ga ik proefrijden op een street triple RS uit 2018 en als de proefrit bevalt wil ik de motor kopen.

Zijn er specifieke aandachtspunten bij dit model? Problemen met het nieuwe blok of andere zaken?

Motor heeft 4000km op de teller en is uit 2018 origineel Nederlands. Dus buiten eventuele kwalen geloof ik het wel

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Roel
 
Woensdag ga ik proefrijden op een street triple RS uit 2018 en als de proefrit bevalt wil ik de motor kopen.

Zijn er specifieke aandachtspunten bij dit model? Problemen met het nieuwe blok of andere zaken?

Motor heeft 4000km op de teller en is uit 2018 origineel Nederlands. Dus buiten eventuele kwalen geloof ik het wel

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Roel
Er is een terugroepactie geweest voor de bedieningsknoppen links op het stuur ivm niet waterdicht zijn en je leest vaker dat de spiegels hun “stelkracht” verliezen (weet ff niet of daar iets aan gedaan is).
 
Er is een terugroepactie geweest voor de bedieningsknoppen links op het stuur ivm niet waterdicht zijn en je leest vaker dat de spiegels hun “stelkracht” verliezen (weet ff niet of daar iets aan gedaan is).
Thanks! Motor staat bij een triumph dealer, maar zal er specifiek nog ff naar vragen.

Echt een cool ding trouwens. De afwerking en materiaalgebruik is bij triumph toch wel niveautje hoger dan bij de jappen zo te zien.
 
Het ging hier laatst over Bandendruk op het circuit, maar wat hebben jullie in de bandjes voor gewoon op straat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan