Triumph Street Triple topic deel 24

gisteren het bericht gekregen dat ik de motor mocht ophalen ipv vrijdag pas. Als een kind zo blij! Meteen een dikke 90 km gereden. Wat rijdt dat ding lekker! Als een mes door boter als je de bochten in gaat. Het pedaal voor de achterrem is wel opvallend klein/kort in vergelijking tot mn lesmotor (Suzuki SV650), maar dat was redelijk snel gewend. Wat een kracht als je dat gas opentrekt. Dat scheelt wel in verhouding tot de SV650: 36 pk meer trekkracht en 18 kg minder gewicht op de Triumph

Achterrem gebruik ik echt nooit, hoogstens voor een correctie bij een wheelie etc. Maar idd, zijn geweldige fietsen!
 
De achterrem is toch goed voor ± 15% van je beschikbare remkracht? Als je flink aan het sturen bent, en dus flink aan het remmen, lijkt mij dat je dit wel nodig hebt toch? Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb 2x een 4 zuiger Brembo m50 monoblock in mijn voorwiel met Brembo schijven en een Brembo radiale rempomp, dat enkelzuigertje achteraan maakt nul verschil en als je hem hard doortrapt schiet hij gelijk in de ABS. Doe er helemaal niks mee. Laatste keer dat ik hem gebruikte was om een onverharde steile, gladde afdaling in Oostenrijk om hem iets te corrigeren.
 
Ik heb 2x een 4 zuiger Brembo m50 monoblock in mijn voorwiel met Brembo schijven en een Brembo radiale rempomp, dat enkelzuigertje achteraan maakt nul verschil en als je hem hard doortrapt schiet hij gelijk in de ABS. Doe er helemaal niks mee. Laatste keer dat ik hem gebruikte was om een onverharde steile, gladde afdaling in Oostenrijk om hem iets te corrigeren.

Makes sense. M'n instructeur hamerde er destijds op om altijd je achterrem te gebruiken, o.a. omdat deze 15% van je remkracht bevat. Is voor mij ook vanaf het begin automatisme geweest, dus ben eigenlijk niks anders gewend.
 
Makes sense. M'n instructeur hamerde er destijds op om altijd je achterrem te gebruiken, o.a. omdat deze 15% van je remkracht bevat. Is voor mij ook vanaf het begin automatisme geweest, dus ben eigenlijk niks anders gewend.

Mijn instructeur hamerde er ook op dat ik met een geel hesje moest rijden en dat zwarte vizieren gevaarlijk zijn. Sommige dingen van je lesperiode moet je gelijk over je schouder gooien.
 
Mwa weekendje duitsland met hele extreme haarspeldbochten in een afdaling gebruik ik zeker wel mijn achterrem. Met alleen de voorrem richt te motor (voor mij) zich teveel op en met slepende achterrem (beetje gas) zijn de bochten een stuk makkelijker.
Klopt, de achterrem is niet alleen om te vertragen. Ik gebruik hem ook met te manoeuvreren, de ketting blijft strak en de voetjes hoeven niet aan de grond.
Het zijn allemaal technieken die je niet tijdens de rijlessen leert, maar wel bij de betere VRO's.
 
Oef, ranzige zwarte drap gezien en diepe groeven gevoeld...
... zojuist bij wat een regulier bezoekje aan HK had moeten worden met m'n schokdemper, zuiger heeft de buis opgegeten.

Meest economische oplossing was een nieuwe binnenbuis, maar dat wordt dus nog afwachten of en wanneer die te vinden is, want het is natuurlijk allemaal net-niet-Ohlins.

25Mm en een beetje op de teller.

't Ding had gewoon 14k moeten kosten met een TTX36 of zo.
 
Mwa weekendje duitsland met hele extreme haarspeldbochten in een afdaling gebruik ik zeker wel mijn achterrem. Met alleen de voorrem richt te motor (voor mij) zich teveel op en met slepende achterrem (beetje gas) zijn de bochten een stuk makkelijker.

Op de Stelvio remde ik gewoon flink op de bak, bijremmen wanneer nodig en in de 1 door de krapste haarspeldbochten. Een aantal maten deden het wel met slepende achterrem en ik heb het ook geprobeerd maar ik vond dat niet fijn rijden, voelde onnatuurlijk.
 
Oef, ranzige zwarte drap gezien en diepe groeven gevoeld...
... zojuist bij wat een regulier bezoekje aan HK had moeten worden met m'n schokdemper, zuiger heeft de buis opgegeten.

Meest economische oplossing was een nieuwe binnenbuis, maar dat wordt dus nog afwachten of en wanneer die te vinden is, want het is natuurlijk allemaal net-niet-Ohlins.

25Mm en een beetje op de teller.

't Ding had gewoon 14k moeten kosten met een TTX36 of zo.

Welke shock rij je dan?
 
Die inderdaad. Met wat mazzel kan er nog iets onder garantie, net buiten periode nu...
 
Ik heb 1500 km op de 765 en ik krijg een servicemelding. Met 800 heeft ie een beurt gehad en toen werd me gezegd dat ik door kon rijden tot 10.000 km. Weet iemand of ik die servicemelding zelf kan weghalen en zo ja hoe? Heb het (nog) niet kunnen vinden in de manual.
 
Ik heb 1500 km op de 765 en ik krijg een servicemelding. Met 800 heeft ie een beurt gehad en toen werd me gezegd dat ik door kon rijden tot 10.000 km. Weet iemand of ik die servicemelding zelf kan weghalen en zo ja hoe? Heb het (nog) niet kunnen vinden in de manual.
Komt het niet door de datum? M.a.w. is de beurt ouder dan een jaar?
 
Hierbij een iets langer berichtje rondom de circuitdag op de ST. Vorige was wat kortaf maar de tel werkte niet helemaal mee :p.

Gisteren met de street triple een circuitdag op Mettet gedaan. Heel apart hoe anders de hobby ineens is op een naked en een lagere groep.

Qua houding, bochtenstabiliteit en gewicht is het heel anders rijden maar voor mij beter. Heb weer voor het eerst sinds 3 jaar de gehele dag alle sessies volledig uit kunnen rijden zonder pijn. En dat is me veel waard!

Qua rondetijd deed ik 2 sec onder tegenover de gsxr en kon ik op basis van mijn middagtijd naar de snelste groep. Reed op halversleten straatbanden waardoor ik 2x heel blij was met de TC, die trouwens extreem laat -maar net op tijd- ingrijpt in sportmodus.

Ik verwacht nadat ik de vering heb af laten stellen, fatsoenlijke remblokken en banden heb, ik nog meer mn draai kan vinden op de st.

P.s. hopelijk volgen er nog wat foto's op de baan en ik sta bij iemand 3 ronden op film vertelde hij.


20190808_122731.jpg
 
Hierbij een iets langer berichtje rondom de circuitdag op de ST. Vorige was wat kortaf maar de tel werkte niet helemaal mee :p.

Gisteren met de street triple een circuitdag op Mettet gedaan. Heel apart hoe anders de hobby ineens is op een naked en een lagere groep.

Qua houding, bochtenstabiliteit en gewicht is het heel anders rijden maar voor mij beter. Heb weer voor het eerst sinds 3 jaar de gehele dag alle sessies volledig uit kunnen rijden zonder pijn. En dat is me veel waard!

Qua rondetijd deed ik 2 sec onder tegenover de gsxr en kon ik op basis van mijn middagtijd naar de snelste groep. Reed op halversleten straatbanden waardoor ik 2x heel blij was met de TC, die trouwens extreem laat -maar net op tijd- ingrijpt in sportmodus.

Ik verwacht nadat ik de vering heb af laten stellen, fatsoenlijke remblokken en banden heb, ik nog meer mn draai kan vinden op de st.

P.s. hopelijk volgen er nog wat foto's op de baan en ik sta bij iemand 3 ronden op film vertelde hij.


20190808_122731.jpg
nice, wat was je rondetijd?
 
Hierbij een iets langer berichtje rondom de circuitdag op de ST. Vorige was wat kortaf maar de tel werkte niet helemaal mee :p.

Gisteren met de street triple een circuitdag op Mettet gedaan. Heel apart hoe anders de hobby ineens is op een naked en een lagere groep.

Qua houding, bochtenstabiliteit en gewicht is het heel anders rijden maar voor mij beter. Heb weer voor het eerst sinds 3 jaar de gehele dag alle sessies volledig uit kunnen rijden zonder pijn. En dat is me veel waard!

Qua rondetijd deed ik 2 sec onder tegenover de gsxr en kon ik op basis van mijn middagtijd naar de snelste groep. Reed op halversleten straatbanden waardoor ik 2x heel blij was met de TC, die trouwens extreem laat -maar net op tijd- ingrijpt in sportmodus.

Ik verwacht nadat ik de vering heb af laten stellen, fatsoenlijke remblokken en banden heb, ik nog meer mn draai kan vinden op de st.

P.s. hopelijk volgen er nog wat foto's op de baan en ik sta bij iemand 3 ronden op film vertelde hij.


20190808_122731.jpg

Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan