Triumph Street Triple topic deel 24

Woa, Triumph rekent 1385 euro voor zo'n schokdemper.... Ex btw!

Terwijl je voor 1550 inc. btw een TTX-36-2 hebt voor b.v. een Daytona ...

Ja belachelijk! Alles wat bij fabrikanten uit de officiële accessoire lijn komt is overpriced. Kijk maar eens wat ze vragen voor rempotjes en spiegels. Die Arrow demper vragen ze ook 1000 eu voor en die klinkt nagenoeg hetzelfde als de originele. KTM Powerparts zijn ook niet te betalen.
 
Idem was er ook tevreden over. Geen issues gehad.

De originele triumph staat her en der ook wel in promotie. Hier bijvoorbeeld Quick Shifter | A9930224 | Triumph Motorcycles


ps: ik heb nog remblokjes voor weinig over GENUINE TRIUMPH STREET TRIPLE TIGER 800 / XC FRONT BRAKE PADS T2020377 2x2 PADS | eBay

Nog een vraag over quickshifter, als ik bovenstaande link volg zie ik "is designed for use with the Arrow rearset" en die heb ik dan weer niet dus lijkt dan niet te passen. Bij Shifter France zie ik dit QuickShifter motorcycle Triumph 660,675,765 met alleen sensor, is dat voldoende?
Of heb ik ook de gear selector nodig zoals hier sensor QuickShifter Triumph Street triple, Daytona 675 & 765 reverse ?
Ik heb een R van 2015.
 
Ohja, heb het ding opgemeten: 278mm midden oog tot midden oog!

Had ik nog niet geplaatst dacht ik:

Uhl7fGQ.png

Zo was de binnenkant er aan toe.
 
Laatst bewerkt:
Ja belachelijk! Alles wat bij fabrikanten uit de officiële accessoire lijn komt is overpriced. Kijk maar eens wat ze vragen voor rempotjes en spiegels. Die Arrow demper vragen ze ook 1000 eu voor en die klinkt nagenoeg hetzelfde als de originele. KTM Powerparts zijn ook niet te betalen.
Of de led knippers van Triumph. Dit zijn Koso's, die kun je ook op Ali express bestellen voor 15 euro p/st (alleen zonder voetje en Triumph logo.)
 
Als ik het goed googlede is de shock van een Daytona 298mm. 2cm langer.

Overigens, net weer thuis met schokdemper m'n sterkere veer er weer op. De boesdoener leek de zuigerveer te zijn die was gaan schuiven?

8gJRVmP.png

Rxj6eOl.png
 
Als ik het goed googlede is de shock van een Daytona 298mm. 2cm langer.

Overigens, net weer thuis met schokdemper m'n sterkere veer er weer op. De boesdoener leek de zuigerveer te zijn die was gaan schuiven?

Ik ben benieuwd hoe de motor straks zal rijden!

Het is even wachten wat voor spullen er straks voor de Daytona 765 beschikbaar zullen zijn.

Triumph start eerst met 765 special editions (verwachte verkoopprijs 22-23k |(), maar daarna zullen betaalbare versies op de markt komen.

Wellicht komt er dan een leuke catalogus met aftermarket parts waaronder ook schokdempers die iets beter zijn dan de STX40 van de STR RS.
 
Ik ben benieuwd hoe de motor straks zal rijden!

[...]

Als een chopper :+

Moest nog even de preload opschroeven van 40+ mm terug naar 30mm (verschil tussen wiel van de grond (0mm) en mij er op). Lang leve m'n slacker ( Amazon.com: Motool New! Slacker V2 Digital Sag Scale: Gateway ) kun je het tenminste alleen doen.

Net bezig geweest met de demping, lijkt nu in balans te zijn met de voorkant, dus nog een langer ritje zo!

Voor een aftermarket schokdemper zou ik denk ik eens bij Nitron buurten: Triumph Street Triple 765 (17-18) NTR R3
 
Ik ben benieuwd hoe de motor straks zal rijden!

Het is even wachten wat voor spullen er straks voor de Daytona 765 beschikbaar zullen zijn.

Triumph start eerst met 765 special editions (verwachte verkoopprijs 22-23k |(), maar daarna zullen betaalbare versies op de markt komen.

Wellicht komt er dan een leuke catalogus met aftermarket parts waaronder ook schokdempers die iets beter zijn dan de STX40 van de STR RS.
voor 22-23 k.... koop je een (bijna nieuwe) v4s, rsv4 of hp4 etc... zeg maar alles dat die fiets opeet, 3 keer kauwt en uitspuugt... ( i know, vloeken in de kerk )... maar toch, tikje overpriced is het wel.
 
voor 22-23 k.... koop je een (bijna nieuwe) v4s, rsv4 of hp4 etc... zeg maar alles dat die fiets opeet, 3 keer kauwt en uitspuugt... ( i know, vloeken in de kerk )... maar toch, tikje overpriced is het wel.

Die fiets wordt niet zomaar een Daytona frame met een 765 RS blok maar meer een moto2 machine met een koplamp. Mijn lokale dealer is bezig 1 te bestellen, hij heeft ook een HP4. En die is 2e hands nog 22k waard. Alle andere motoren die je noemt zijn gewone productie machines, die moto2 special een collectors item met zeer beperkte oplage. Dat is geen vergelijking.

Enne opeten en uitspugen? Ik reed met mijn RS in de Alpen de S1000RR van mijn maat met 75 pk meer helemaal zoek. Ook een SD 1290 heb ik het heel moeilijk gemaakt. Al dat vermogen is leuk maar je moet het wel kwijt kunnen en de berijder maakt het verschil ;) Heb de laatste tijd veel proef gereden op onder andere een MT 10, SD 1290 en Monster 1200 S maar niks stuurt zo strak en scherp als een Street RS.

Maar idd, het is belachelijk veel geld. Die TFC specials zijn ook niet te betalen maar toch in no time uitverkocht.
 
Die fiets wordt niet zomaar een Daytona frame met een 765 RS blok maar meer een moto2 machine met een koplamp. Mijn lokale dealer is bezig 1 te bestellen, hij heeft ook een HP4. En die is 2e hands nog 22k waard. Alle andere motoren die je noemt zijn gewone productie machines, die moto2 special een collectors item met zeer beperkte oplage. Dat is geen vergelijking.

Enne opeten en uitspugen? Ik reed met mijn RS in de Alpen de S1000RR van mijn maat met 75 pk meer helemaal zoek. Ook een SD 1290 heb ik het heel moeilijk gemaakt. Al dat vermogen is leuk maar je moet het wel kwijt kunnen en de berijder maakt het verschil ;) Heb de laatste tijd veel proef gereden op onder andere een MT 10, SD 1290 en Monster 1200 S maar niks stuurt zo strak en scherp als een Street RS.

Maar idd, het is belachelijk veel geld. Die TFC specials zijn ook niet te betalen maar toch in no time uitverkocht.
Ik begrijp wat je zegt maar zet dezelfde rijder (jou dus) op dezelfde motor (die s1000rr) en je zult daar na wat gewenning wel harder mee gaan. En dus zal dat de betere motor zijn.
 
Ik begrijp wat je zegt maar zet dezelfde rijder (jou dus) op dezelfde motor (die s1000rr) en je zult daar na wat gewenning wel harder mee gaan. En dus zal dat de betere motor zijn.

Een normale eerste generatie s1000rr is qua vering, stijfheid, stuurgedrag en remmen inferieur aan een Street Triple RS naar mijn mening.
En juist daarmee maak je op bergpassen en binnendoor het verschil, niet met paardenkrachten (en de berijder natuurlijk). Mijn maat kwam in de Alpen amper uit de 2, ding kan simpelweg die enorme bak vermogen niet kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Nou mijn vrouw heeft vandaag haar rijbewijs opgehaald en mocht ff stukkie toeren op mijn Street. Ze komt terug en zegt: "hij rijdt opeens anders".. ik voel de achterband, gloeiend heet, allemaal rullen er op.. Net zo lek! Zat er verdomme net 2000 km op! Vorige was ook al lek!
 
Een normale eerste generatie s1000rr is qua vering, stijfheid, stuurgedrag en remmen inferieur aan een Street Triple RS naar mijn mening.
En juist daarmee maak je op bergpassen en binnendoor het verschil, niet met paardenkrachten (en de berijder natuurlijk). Mijn maat kwam in de Alpen amper uit de 2, ding kan simpelweg die enorme bak vermogen niet kwijt.
Ik denk dat we het simpelweg niet eens zijn met elkaar. Natuurlijk, het specifieke voorbeeld bergpas zal wel zo zijn. Maar op bv een circuit is het weer anders.
 
Zo! Nou dat gaat allemaal een stuk grager nu :) Ik wimpelde de grotere moeite die ik moest doen om bochten te nemen af als slijtage aan de achterband. Die is bijna op... maar voelde zojuist als nieuw :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan