Triumph Street Triple topic deel 24

Nou mijn vrouw heeft vandaag haar rijbewijs opgehaald en mocht ff stukkie toeren op mijn Street. Ze komt terug en zegt: "hij rijdt opeens anders".. ik voel de achterband, gloeiend heet, allemaal rullen er op.. Net zo lek! Zat er verdomme net 2000 km op! Vorige was ook al lek.. Beide keren schroef/spijker. Gelukkig is ze heel thuis gekomen!

IMG-20190816-WA0012.jpeg


Ik denk dat we het simpelweg niet eens zijn met elkaar. Natuurlijk, het specifieke voorbeeld bergpas zal wel zo zijn. Maar op bv een circuit is het weer anders.

Tuurlijk, met een goede racer zul je over het algemeen sneller zijn op het circuit, logisch ook. Die buikschuivers zijn er voor gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Zo! Nou dat gaat allemaal een stuk grager nu :) Ik wimpelde de grotere moeite die ik moest doen om bochten te nemen af als slijtage aan de achterband. Die is bijna op... maar voelde zojuist als nieuw :D

Nog rare slijtpatronen te zien?
 
Nog rare slijtpatronen te zien?

Nou, er waren opstaande randen aan het vormen aan de kant waar het profiel eindigt.

M'n cbr had daar geen last van (ook S22)

tVsL0S0.png


En op m'n striple lijkt het nu te genezen, in de zone waar ik aan het gas jengel iig.

Tfluhoz.png
 
Nou mijn vrouw heeft vandaag haar rijbewijs opgehaald en mocht ff stukkie toeren op mijn Street. Ze komt terug en zegt: "hij rijdt opeens anders".. ik voel de achterband, gloeiend heet, allemaal rullen er op.. Net zo lek! Zat er verdomme net 2000 km op! Vorige was ook al lek!
Gefeliciteerd. Met het halen van haar rijbewijs natuurlijk ;)
Wel jammer van die band. Lek gereden op het industrieterrein in Emmen? In de buurt van die oud ijzerboeren moet je altijd opletten.
 
Omdat mijn nekspieren inmiddels getraind zijn mag het hoge ruitje weg:

 
Gefeliciteerd. Met het halen van haar rijbewijs natuurlijk ;)
Wel jammer van die band. Lek gereden op het industrieterrein in Emmen? In de buurt van die oud ijzerboeren moet je altijd opletten.

Geen idee waar. Ben allang blij dat ze veilig thuis gekomen is. Door die onervarenheid merkte ze wel verandering in het stuurgedrag maar ze kon deze link nog niet leggen. Nu maar op zoek naar een nieuw setje banden.
 
Geen idee waar. Ben allang blij dat ze veilig thuis gekomen is. Door die onervarenheid merkte ze wel verandering in het stuurgedrag maar ze kon deze link nog niet leggen. Nu maar op zoek naar een nieuw setje banden.
Ik ken het gevoel. Ben op mijn Scrambler aan mijn 3e achterband bezig in nog geen 12.000 kilometer. Eerste band na zo’n 3000 kilometer lek gereden en een kleine 4000 kilometer later weer door een spijker. Ze waren beide nog lang niet op...😡
 
Ik ken het gevoel. Ben op mijn Scrambler aan mijn 3e achterband bezig in nog geen 12.000 kilometer. Eerste band na zo’n 3000 kilometer lek gereden en een kleine 4000 kilometer later weer door een spijker. Ze waren beide nog lang niet op...😡

Zo zuur maar je kunt er niks aan doen!
En als je de gemeente probeert verantwoordelijk te houden (schone wegen etc) sturen ze je naar Rijkswaterstaat, die je op hun beurt weer doorsturen naar de gemeente.. :,)
 
En de band herstellen? Mijn Rosso Corsa 2 is inmiddels ook al eens hersteld geweest. Hij lag er nog maar een goeie 500 km op en er zaten 2 nageltjes in. Ik heb het laten herstellen bij de dealer en rij nu ongeveer 1000 km probleemloos verder. Is nogal duur om recent geplaatste band onmiddellijk te vervangen.
 
Ikzelf houdt er niet van, met motorbanden moet je niet prutsen. Komen hoge temperaturen in en zware belastingen op. Prop kan maar zo 5000km goed gaan maar het risico zou ik persoonlijk niet nemen. Als hij klapt onderweg bij stevig doorrijden zijn de eventuele gevolgen niet te overzien. En dat voor +/- 150,-...
 
Zit in een groef, volgens mij kan het alleen met als hij midden in het loopvlak zit..

Hou er ook niet zo van, denk dat ik er een hele nieuwe set op laat monteren.
 
Lekke band betekend bij mij vervangen. Hoe zuur ook. Bij een auto zou ik ze laten maken, maar bij een motor heb je er maar 2...
 
Die hebben een ander subframe.
Street triple 2007-2011 is een van de enige motoren waarbij de duo voetsteunen met bouten verticaal gemonteerd worden. 99% van alle motoren is het gewoon horizontaal. Ik zoek nog even verder..

Die van een 2017 zijn verticaal als ik op google zoek!
 
Misschien zijn het gewoon originele die gespoten zijn..

Maar wat weet ik er van, Die gaan er bij mijn motoren als eerste af! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan