Triumph Street Triple topic deel 24

Vorig jaar idd een klep door de zuiger (foto van kapot blok), dit jaar (foto motor op sleepwagen) spoot de koelvloeistof uit het blok en witte rook uit de uitlaat. (Ik heb wat moeite gehad om de foto’s goed in het bericht te zetten, daarom wat verwarrend)
Potverdikkie zeg. Je hebt er geen mazzel mee... Ik hoop voor je dat het deze keer meevalt met de schade. Voorlopig laatste Triumph schat ik zo in?
 
Potverdikkie zeg. Je hebt er geen mazzel mee... Ik hoop voor je dat het deze keer meevalt met de schade. Voorlopig laatste Triumph schat ik zo in?
Blijft toch een hele fijne motor. De volgende zal weer een street rs zijn. Ik ga ervan uit dat de volgende wel goed zal zijn.
 
Blijft toch een hele fijne motor. De volgende zal weer een street rs zijn. Ik ga ervan uit dat de volgende wel goed zal zijn.

Knap dat je er zo positief in staat! Het is idd een heerlijke motor! Misschien heb je idd een vrijdagmiddag model.. Blijft flink balen voor je!

Ik twijfel heel erg of ik volgend jaar een nieuwe motor ga halen of mijn RS nog even hou, ben er nog niet uit..
 
WTF! da's dus o.a. echt iets wat ik niet wil op vakantie straks :X

Vrijdagmiddag > maandagmorgen :P
 
Blijft toch een hele fijne motor. De volgende zal weer een street rs zijn. Ik ga ervan uit dat de volgende wel goed zal zijn.
Ik heb zelf ook in 2017 een nieuwe zwarte RS gekocht. Ik heb 'm dit voorjaar ingeruild gewoon omdat het mijn motor niet was. Maar het model en de looks vindt ik nog steeds fantastisch. Het is alleen jammer dat de betrouwbaarheid van het 765 blok wat te wensen over laat. Dat probleem met de klep door de zuiger hebben ze ook tijdens een duurtest van een Duits / Nederlands motorblad gehad. Die haalde net de 20.000km niet... Waarschijnlijk zal dat in de huidige modellen wel opgelost zijn mag ik hopen. Te meer omdat de '675' blokken wel betrouwbaar waren / zijn.
 
Een normale eerste generatie s1000rr is qua vering, stijfheid, stuurgedrag en remmen inferieur aan een Street Triple RS naar mijn mening.
En juist daarmee maak je op bergpassen en binnendoor het verschil, niet met paardenkrachten (en de berijder natuurlijk). Mijn maat kwam in de Alpen amper uit de 2, ding kan simpelweg die enorme bak vermogen niet kwijt.
Even terugkomend op deze post. Ik heb echt bewust een stap terug gedaan vanaf een tuono naar de street triple. Ik voel wel het mindere vermogen en het mindere koppel. Alleen heb ik daar geen last van.... Want dat is het. Volgens mij heeft een gewone sterveling, en dat zijn we zo goed als allemaal;), alleen maar last van te grote vermogens in ons normale gebruik. Naast m'n Vtwin tuono heb ik ook proef gereden op een MT10. Die laatste is een behoorlijke onbehouwen bruut. Intimiderend als je er voor het eerst op stapt en door het karakter van de motor moet je in 95% van ons gebruik schipperen door dat brute karakter. Daardoor haal je er lang niet uit wat er in zit. En zuipen...., je geeft een paar keer goed gas en je staat weer aan de pomp.....8)7Van iemand die op een s1000r reed hoorde ik dat het ding bij stevig gas geven ofwel in de WC/TC schoot ofwel continue wheelies trok waardoor je er niet alles uit kon halen. Een s1000 lijkt me gaaf en ja de RS intimideert mij niet, maar hij is snel genoeg. En daardoor haal ik er als middelmatig rijder (want dat zijn we ook zo goed als allemaal) zelf wel veel meer uit, meer ook dan ik uit de Tuono haalde hoewel ik me nu besef dat de vering daarvan wat beter afgesteld kon worden. Maar laten we het er op houden dat ik tijdens mijn recente weekendje naar de Harz harder ging dan ik met de tuono zou zijn gegaan en ik ook meer dan prima kon bijblijven bij de dikkere motoren in ons groepje....O-) :] Dus laat anderen maar een s1000, een 1290 superduke kiezen waar ze dan niet volledig happy mee zijn om allerlei redenen. Ik zou misschien nog wel eens een speed triple willen proberen maar meer vermogen dan dat heeft hoef ik nooit meer.
 
Overigens, wat voor banden gebruiken jullie op de RS nadat de supercorsa's vervangen moeten worden?

Bridgestone S22, Pirelli Rosso 3 of Angel GT2 of toch nog wat anders? Ervaringen met Metzler? Heb zelf ervaring met de conti road attack en dat beviel wel maar wil wellicht toch net iets sportiever gerichte band.
 
S22
bl4yyvu.gif
 
Even terugkomend op deze post. Ik heb echt bewust een stap terug gedaan vanaf een tuono naar de street triple. Ik voel wel het mindere vermogen en het mindere koppel. Alleen heb ik daar geen last van.... Want dat is het. Volgens mij heeft een gewone sterveling, en dat zijn we zo goed als allemaal;), alleen maar last van te grote vermogens in ons normale gebruik. Naast m'n Vtwin tuono heb ik ook proef gereden op een MT10. Die laatste is een behoorlijke onbehouwen bruut. Intimiderend als je er voor het eerst op stapt en door het karakter van de motor moet je in 95% van ons gebruik schipperen door dat brute karakter. Daardoor haal je er lang niet uit wat er in zit. En zuipen...., je geeft een paar keer goed gas en je staat weer aan de pomp.....8)7Van iemand die op een s1000r reed hoorde ik dat het ding bij stevig gas geven ofwel in de WC/TC schoot ofwel continue wheelies trok waardoor je er niet alles uit kon halen. Een s1000 lijkt me gaaf en ja de RS intimideert mij niet, maar hij is snel genoeg. En daardoor haal ik er als middelmatig rijder (want dat zijn we ook zo goed als allemaal) zelf wel veel meer uit, meer ook dan ik uit de Tuono haalde hoewel ik me nu besef dat de vering daarvan wat beter afgesteld kon worden. Maar laten we het er op houden dat ik tijdens mijn recente weekendje naar de Harz harder ging dan ik met de tuono zou zijn gegaan en ik ook meer dan prima kon bijblijven bij de dikkere motoren in ons groepje....O-) :] Dus laat anderen maar een s1000, een 1290 superduke kiezen waar ze dan niet volledig happy mee zijn om allerlei redenen. Ik zou misschien nog wel eens een speed triple willen proberen maar meer vermogen dan dat heeft hoef ik nooit meer.
Fantastisch de SPEED TRIPLE...
Beslist niet sneller dan de STREET’s maar wel anders rijden, meer koppel/ gewichtiger en eenzijdige :j:jophanging achter:]:t
Gewoon het verschil ervaren, dat helpt😎🙏🏼
 
Even terugkomend op deze post. Ik heb echt bewust een stap terug gedaan vanaf een tuono naar de street triple. Ik voel wel het mindere vermogen en het mindere koppel. Alleen heb ik daar geen last van.... Want dat is het. Volgens mij heeft een gewone sterveling, en dat zijn we zo goed als allemaal;), alleen maar last van te grote vermogens in ons normale gebruik. Naast m'n Vtwin tuono heb ik ook proef gereden op een MT10. Die laatste is een behoorlijke onbehouwen bruut. Intimiderend als je er voor het eerst op stapt en door het karakter van de motor moet je in 95% van ons gebruik schipperen door dat brute karakter. Daardoor haal je er lang niet uit wat er in zit. En zuipen...., je geeft een paar keer goed gas en je staat weer aan de pomp.....8)7Van iemand die op een s1000r reed hoorde ik dat het ding bij stevig gas geven ofwel in de WC/TC schoot ofwel continue wheelies trok waardoor je er niet alles uit kon halen. Een s1000 lijkt me gaaf en ja de RS intimideert mij niet, maar hij is snel genoeg. En daardoor haal ik er als middelmatig rijder (want dat zijn we ook zo goed als allemaal) zelf wel veel meer uit, meer ook dan ik uit de Tuono haalde hoewel ik me nu besef dat de vering daarvan wat beter afgesteld kon worden. Maar laten we het er op houden dat ik tijdens mijn recente weekendje naar de Harz harder ging dan ik met de tuono zou zijn gegaan en ik ook meer dan prima kon bijblijven bij de dikkere motoren in ons groepje....O-) :] Dus laat anderen maar een s1000, een 1290 superduke kiezen waar ze dan niet volledig happy mee zijn om allerlei redenen. Ik zou misschien nog wel eens een speed triple willen proberen maar meer vermogen dan dat heeft hoef ik nooit meer.

Een Street RS is net zo snel dan wel sneller dan een normale Tuono V2. Meerdere malen sprintjes gedaan met mijn maat op zijn 2009 Tuono en ik heb er zelf 1 gehad. Qua pk's maken ze elkaar weinig en de Tuono is veel zwaarder.

Zelf ook op een MT10, Monster 1200S en SD 1290 gereden. Een Speed Triple gehad. Ja, het vermogen kom je nagenoeg niet kwijt op straat maar het is wel dikke fun. Daar komt bij dat je met een SD 1290 ook heel makkelijk beschaafd kan rijden, die injectie is fantastisch. Als je met een Monster 1200 rustig rijdt dan bokt hij alleen maar.

Het zou zomaar kunnen dat ik volgend jaar Ga kijken voor een SD 1290 of MT10 (SP), ondanks dat ik de RS echt fantastisch vind (En mijn vrouw ook..)

Ben er nog niet uit iig!
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch de SPEED TRIPLE...
Beslist niet sneller dan de STREET’s maar wel anders rijden, meer koppel/ gewichtiger en eenzijdige :j:jophanging achter:]:t
Gewoon het verschil ervaren, dat helpt😎🙏🏼
Heb de speed RS ook proef gereden. Ik vond het verschil met de street RS niet zo groot dan ik verwacht had hoewel hij heerlijk koppelrijk is en ook al meer dan genoeg topvermogen heeft. Door het grote prijsverschil, de draadloze sleutel die op dat moment al prompt de connectie met de motor verloor :+ en het plezier wat de street RS gaf voor de street gekozen. Nog geen spijt van gehad. Ik hoop dat dat zo blijft.
 
Laatst bewerkt:
Overigens, wat voor banden gebruiken jullie op de RS nadat de supercorsa's vervangen moeten worden?

Bridgestone S22, Pirelli Rosso 3 of Angel GT2 of toch nog wat anders? Ervaringen met Metzler? Heb zelf ervaring met de conti road attack en dat beviel wel maar wil wellicht toch net iets sportiever gerichte band.

Ik heb nu Dunlop sportsmart 2 max, ook op mijn Speed gehad. Fantastische banden.
 
Een Street RS is net zo snel dan wel sneller dan een normale Tuono V2. Meerdere malen sprintjes gedaan met mijn maat op zijn 2009 Tuono en ik heb er zelf 1 gehad. Qua pk's maken ze elkaar weinig en de Tuono is veel zwaarder.

Zelf ook op een MT10, Monster 1200S en SD 1290 gereden. Een Speed Triple gehad. Ja, het vermogen kom je nagenoeg niet kwijt op straat maar het is wel dikke fun. Daar komt bij dat je met een SD 1290 ook heel makkelijk beschaafd kan rijden, die injectie is fantastisch. Als je met een Monster 1200 rustig rijd dan bokt hij alleen maar.

Het zou zomaar kunnen dat ik volgend jaar een SD 1290 ga halen..
Ik ken enkele mensen met een jonge of nieuwe KTM. Veel problemen ermee. Ik wil dat na een aprilia eigenlijk even niet meer...Maar klopt dat een superduke 1290 een vreselijk opwindend ding is. En zuiniger ook dan ik dacht want je haalt er ook over de 250 km mee op een tank begreep ik. Een superduke GT lijkt mij dan nog wel wat. Maar veels te duur voor mij..
Ik zou in jouw geval dan trouwens ook serieus naar een Speed RS kijken of zelfs de nieuwe 1160 Speed... De huidige Speed RS is ook wel een heel erg gave machine hoor. De nieuwe is qua handling en gewicht ook dichter naar de street gekomen dan het vorige model. Vandaar ook dat het verschil tussen de twee niet bijzonder groot is in mijn beleving. De speed is wel net wat meer motor. En gevoelsmatig ook sterker en in alles beter dan mijn oude tuono dus ook echt zeker erg aantrekkelijk. Maar dat is een superduke ook.
 
Laatst bewerkt:
Overigens, wat voor banden gebruiken jullie op de RS nadat de supercorsa's vervangen moeten worden?

Bridgestone S22, Pirelli Rosso 3 of Angel GT2 of toch nog wat anders? Ervaringen met Metzler? Heb zelf ervaring met de conti road attack en dat beviel wel maar wil wellicht toch net iets sportiever gerichte band.
Pirelli Rosso 3, maar een Angel GT (zonder 2) is ook een prima band voor op de openbare weg.
Omdat ik toch nog een keer op Assen wil rijden (wellicht volgend jaar met de Sreet Triple rijders) heb ik de Pirelli Rosso 3 gekozen.
De GT's heb ik op Lelystad politiecircuit gereden en kwam net op de grens van de band in de snelste groep.
Tevens zijn deze 2 Pirelli types goed in de regen wat voor mij ook niet onbelangrijk is.
 
Ik ken enkele mensen met een jonge of nieuwe KTM. Veel problemen ermee. Ik wil dat na een aprilia eigenlijk even niet meer...Maar klopt dat een superduke 1290 een vreselijk opwindend ding is. En zuiniger ook dan ik dacht want je haalt er ook over de 250 km mee op een tank begreep ik. Een superduke GT lijkt mij dan nog wel wat. Maar veels te duur voor mij..
Ik zou in jouw geval dan trouwens ook serieus naar een Speed RS kijken of zelfs de nieuwe 1160 Speed... De huidige Speed RS is ook wel een heel erg gave machine hoor. De nieuwe is qua handling en gewicht ook dichter naar de street gekomen dan het vorige model. Vandaar ook dat het verschil tussen de twee niet bijzonder groot is in mijn beleving. De speed is wel net wat meer motor. En gevoelsmatig ook sterker en in alles beter dan mijn oude tuono dus ook echt zeker erg aantrekkelijk. Maar dat is een superduke ook.

De Speed RS zie ik misschien ook nog wel als optie, nog niet gereden. Wat mijn vorige Speed miste tegenover de SD 1290 is dat brute maar dat was een 2010 met 132 pk, die nieuwe RS heeft 150 geloof ik en veel minder gewicht.. Vind ze wel bloedmooi, echt schitterende machines, vooral in het wit.

De 1160 zie ik niet zo zitten, de enige reden dat die 110cc meer heeft is om dat achterlijke Euro5 te compenseren. Je sleept straks 88kg aan katalysators mee en papi kan zich weer scheel betalen aan een fatsoenlijk uitlaatsysteem en tuning om dat apparaat enigzins normaal te laten lopen..:r
 
Fantastisch de SPEED TRIPLE...
Beslist niet sneller dan de STREET’s maar wel anders rijden, meer koppel/ gewichtiger en eenzijdige :j:jophanging achter:]:t
Gewoon het verschil ervaren, dat helpt😎🙏🏼

Ze hebben beide hun charmes, bij de Speed kun je lekker op de golf van overal en altijd beschikbaar koppel rijden, heerlijk.. Man wat kun je daar soms zalig lui op rijden, soms stuurde ik gewoon in de 3 om een rotonde heen omdat ik te beroerd was om terug te schakelen.. :+

Eigenlijk moet ik gewoon een garage met 12 motoren hebben..8)7
 
Ze hebben beide hun charmes, bij de Speed kun je lekker op de golf van overal en altijd beschikbaar koppel rijden, heerlijk.. Man wat kun je daar soms zalig lui op rijden, soms stuurde ik gewoon in de 3 om een rotonde heen omdat ik te beroerd was om terug te schakelen.. :+

Eigenlijk moet ik gewoon een garage met 12 motoren hebben..8)7
Dat is wel het beste ja 8-)
 
Ze hebben beide hun charmes, bij de Speed kun je lekker op de golf van overal en altijd beschikbaar koppel rijden, heerlijk.. Man wat kun je daar soms zalig lui op rijden, soms stuurde ik gewoon in de 3 om een rotonde heen omdat ik te beroerd was om terug te schakelen.. :+

Eigenlijk moet ik gewoon een garage met 12 motoren hebben..8)7
ik heb nooit op de oudere speed gereden. En ook niet op een superduke. Maar als ik jou zo hoor over de speed dan kan het niet anders dan dat de speed rs je heel erg gaat bevallen. Het is inderdaad een vreselijk mooi ding. Ik vind hem mooier dan de street. En hij voelt in mijn beleving ook net even wat hoogwaardiger aan dan de street. En ook lichter en lichtvoetiger dan mijn tuono. In mijn hart had ik de speed ook wel gewild. Maar vooral de meerprijs he..☹. En wit is ook helemaal mijn kleur.... En ik ga niet oordelen over hoe jij er over moet denken. Maar ik vond het topvermogen echt genoeg (merkbaar sterker dan mijn tuono) en prettiger aanvoelen dan het te wilde brute van de mt10. Het koppel is ook geweldig (ook merkbaar sterker dan mijn tuono waar ook al een kleiner voortandwiel op zat voor meer trekkracht) en dat koppel is me ook bijgebleven van die proefrit. De speed voelde in alles beter dan mijn tuono. Dat is logisch en dat moet ook natuurlijk. Ik vind hem echt autoriteit uitstralen. Bekijk het filmpje van Schaaf op youtube maar eens op de speed...😋 Heerlijke fiets en ik zou hem zeker kiezen boven de mt10 en ik denk ook boven de v4 tuono en superduke en waarschijnlijk ook boven de s1000r die heel lang bovenaan mijn lijstje heeft gestaan. Ik vind het ook de mooiste in z'n klasse. En die display is ook prachtig. En de bluetooth module die binnenkort komt is ook interessant. En ikk ben behoorlijk into the triples nu. Ik vind ze duidelijk fijner dan een twin en een 4 cilinder. Een duc is ook niet aan mij besteedt. Alleen een aprilia V4 of de crossplane van yamaha zijn zeker net zo interessant. Maar die hebben weer andere nadelen. Volgens mij past mijn ruitje ook op een speed triple..
 
Overigens, wat voor banden gebruiken jullie op de RS nadat de supercorsa's vervangen moeten worden?

Bridgestone S22, Pirelli Rosso 3 of Angel GT2 of toch nog wat anders? Ervaringen met Metzler? Heb zelf ervaring met de conti road attack en dat beviel wel maar wil wellicht toch net iets sportiever gerichte band.
S22, super blij mee,geeft veel vertrouwen. Ik kan er vol mee gaan zonder zorgen om de grip. Ook onder natte omstandigheden heel tevreden mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan