Triumph Street Triple topic deel 24

Uhm, conventionele vork? Olieckoeler Wat is deze?!
EndVMlt.png

9nWqYgc.png

w1rXsIq.png


Wel coole knoppies iig :)
 
Nadeel ontdekt aan de combinatie van superweggetjes en een set banden die feedback en vertrouwen geven....

Binnen 2000km aan de slijtindicatoren -O- (1 Lekdijk ritje en 1800km in theatre)

4sHP47b.png


En ik moet nog een kleine 2 weken :/

Even googlen wat S22 in het Spaans is...
 
Laatst bewerkt:
Nadeel ontdekt aan de combinatie van superweggetjes en een set banden die feedback en vertrouwen geven....

Binnen 2000km aan de slijtindicatoren -O- (1 Lekdijk ritje en 1800km in theatre)
Je lijkt verbaast. Met banden doe je altijd concessies. Maximale grip vs Maximale levensduur.
 
Nadeel ontdekt aan de combinatie van superweggetjes en een set banden die feedback en vertrouwen geven....

Binnen 2000km aan de slijtindicatoren -O- (1 Lekdijk ritje en 1800km in theatre)

4sHP47b.png


En ik moet nog een kleine 2 weken :/

Even googlen wat S22 in het Spaans is...

Zo dat gaat hard! Maar idd, wat Jeroen zegt..

Alhoewel, deze Conti had ik meer uit nood voor de Alpen trip erom laten leggen. Op deze foto zit er 1200 km raggen op Alpenwegen en nog wat Nederlandse wegen op en er zit nog zat op..

IMG-20190621-WA0032.jpeg


Jammer dat mijn vrouw hem lek reed.. :+
 
Heb gister een heel stuk achter een Street Triple in het Roulette Green aangereden over de dijk naar Amerongen rond een uurtje of 4/half 5, iemand van hier? :)
 
Nadeel ontdekt aan de combinatie van superweggetjes en een set banden die feedback en vertrouwen geven....

Binnen 2000km aan de slijtindicatoren -O- (1 Lekdijk ritje en 1800km in theatre)

4sHP47b.png


En ik moet nog een kleine 2 weken :/

Even googlen wat S22 in het Spaans is...
Welke band is dat precies? 2000 km is niet veel, wat is je rijstijl? Bij het uitkomen van elke bocht kerstmis op je dashboard? Of is dit zonder TC?
 
Ik had zaterdagmiddag in rider mode, zonder tc even een klein slippertje van het achterwiel.:X Ik meende dat het over zo'n smalle lange strook donker glad asfalt was. Heb het toevallig op de gopro opgenomen maar kon niet helemaal zien wat nou de oorzaak was.
 
Nadeel ontdekt aan de combinatie van superweggetjes en een set banden die feedback en vertrouwen geven....

Binnen 2000km aan de slijtindicatoren -O- (1 Lekdijk ritje en 1800km in theatre)

4sHP47b.png


En ik moet nog een kleine 2 weken :/

Even googlen wat S22 in het Spaans is...

Ik vind 2000km op een Street Triple echt bizar weinig. Gewoon onacceptabel snel.

Probeer eens de Pirelli Diablo Rosso Corsa 2. Heb ik onder mijn Aprilia Tuono liggen. Nog zat profiel na een dikke week scheuren in de Dolomieten. Inclusief veel snelweg heen en terug. Ook de nog veel krachtigere Tuono V4 vreet die band nog lang niet op na hetzelfde tripje. En de band rijdt heerlijk. Dan moet dat toch ook ruim op een Street Triple lukken.
 
Ik vind 2000km op een Street Triple echt bizar weinig. Gewoon onacceptabel snel.

Probeer eens de Pirelli Diablo Rosso Corsa 2. Heb ik onder mijn Aprilia Tuono liggen. Nog zat profiel na een dikke week scheuren in de Dolomieten. Inclusief veel snelweg heen en terug. Ook de nog veel krachtigere Tuono V4 vreet die band nog lang niet op na hetzelfde tripje. En de band rijdt heerlijk. Dan moet dat toch ook ruim op een Street Triple lukken.

Vind het ook erg weinig, Street heeft krap aan 80nm koppel. Mijn Speed had 117nm en daar deed ik ook met sportieve zachte banden toch wel een stukje langer mee. Zelfs met de standaard Supercorsa's kun je met sportief rijden nog wel 4 a 5000km halen.

Die 2000km van hem zijn geloof ik wel in Spanje gereden, kan me voorstellen dat de asfalt temperaturen daar een stukje hoger zijn en dat speelt natuurlijk ook mee, net als de bandenspanning en afstelling van de vering.
 
Ik had zaterdagmiddag in rider mode, zonder tc even een klein slippertje van het achterwiel.:X Ik meende dat het over zo'n smalle lange strook donker glad asfalt was. Heb het toevallig op de gopro opgenomen maar kon niet helemaal zien wat nou de oorzaak was.

Precies hetzelfde gehad op de Brennerpas, in sport mode dus met TC. Achterkant stapte ff flink weg op zo'n teerstreep.
Ik had daarna ook een teerstreep in mijn boxershort.
 
Nadeel ontdekt aan de combinatie van superweggetjes en een set banden die feedback en vertrouwen geven....

Binnen 2000km aan de slijtindicatoren -O- (1 Lekdijk ritje en 1800km in theatre)

4sHP47b.png


En ik moet nog een kleine 2 weken :/

Even googlen wat S22 in het Spaans is...
Ben wel benieuwd naar je bandenspanning gezien de rullen over het gehele loopvlak en niet alleen aan de zijkant
 
2.7bar achter. En ja het is hier qua wegen nu eenmaal feest, dus ja dan slijt het ook wat sneller.... Meer dan 2x zo snel bijvoorbeeld :D Krijg je ook een hoop hellingshoek en lol voor terug he ;)

TC op "track" (meest tolerante setting voor ie uit gaat) dus staat nog wel wat toe, heeft me nog niet ingegrepen onder hellingshoek, alleen nog bij mini wheelies bij versnellen en hobbels.

Het liefst monteer ik alleen nog banden met een hard karkas, dus zoals de Bridgestone S22 van het plaatje of mogelijk een Dunlop van het een of ander. Met pirelli heb ik geen gevoel, en die zijn van de zachte karkassen, kennelijk.

Zo is de voorkant er aan toe:

UtF6YEG.png


Zo eens even bij de dichtstbijzijnde Triumph-dealer buurten... en de volgende keer de paddock stands ook maar op de aanhanger knopen. Wielen monteer ik het liefst zelf, met name de voorkant met die remklauwen zonder geleiderbussen.
 
Een S22 in 2000 km opgereden op de flanken dan heb je echt een leuke vakantie gehad :D

Dunlop Sportsmart TT is ook heel leuk in die zelfde categorie, ik heb 5 circuitdagen + straatkilometers uit 1 achterband gehaald. Op straat beter dan de Rosso Corsa 2.
 
Ja, afzien hier :+

Afspraak gemaakt om donderdag een verse set te laten monteren \o/
Op de terugweg nog even een favoriet weggetje gepakt en eens de TC op road gezet. Niet voelen ingrijpen (heb m'n ogen begrijpelijker wijs niet op het schermpje...). Sterker nog op rain ook niet. Maar toen weer richting huis reed op een weggetje met wat scheuren (verder prima) greep ie wel merkbaar in op wat slechtere stukken.

Nu nodigt een rotswand of een vangrail ook niet echt uit om eens onder hellingshoek ook nog eens flink aan het gas te gaan hangen.
 
Vraagje aan de mede-ST’ers: ik ben van plan de STR te verkopen. Nu vraag ik me af wat mensen doen als er geïnteresseerden komen die willen proefrijden? Kopie paspoort maken? Dikke aanbetaling? Mee achterop? Wat is gebruikelijk of wat werkt?
 
Vraagje aan de mede-ST’ers: ik ben van plan de STR te verkopen. Nu vraag ik me af wat mensen doen als er geïnteresseerden komen die willen proefrijden? Kopie paspoort maken? Dikke aanbetaling? Mee achterop? Wat is gebruikelijk of wat werkt?

Nou ik zie wel eens staan "Alleen proefrit na volledige betaling van de vraagprijs" of iets in die trant, wat een onzin.. Hoe erg wil je een potentiële koper afschrikken..

Gewoon gezond boerenverstand, je hebt gelijk wel in de gaten wat voor figuur bij je aan de deur komt en daar handel ik altijd naar. Ik laat een potentiële koper lekker rijden, maak voor de proefrit duidelijk dat kapot maken sowieso kopen is en zet dan tijdens de proefrit bakkie koffie voor hem/haar.

Als ik twijfels heb scan ik vaak het kenteken van de auto waar ze mee komen.

Je doel is je motor verkopen dus in mijn ogen is een potentiële koper iemand waar je leuk mee om moet gaan zodat hij een fijn gevoel krijgt bij jou en je motor, bevorderd een eventuele verkoop alleen maar.

Als ik zelf een motor particulier koop begin ik niet aan aanbetalingen of die onzin, dan koop ik hem toch lekker niet? Het is geen Ferrari 250 GTO ofzo :+
Daar komt bij dat zowel de verkopende als de kopende partij normaal gesproken gewoon verzekerd is.
 
Daar komt bij dat zowel de verkopende als de kopende partij normaal gesproken gewoon verzekerd is.

Hier zit wel een probleempunt, want bij motorvoertuigen is de eigenaar aansprakelijk voor de schade. Dus als de potentiële koper de motor total loss rijdt, kan je de schade zonder verdere afspraken niet op hem verhalen. Als je all risk verzekert bent kost het verlies aan no-claim korting je alsnog duizenden euro's aan extra premie in de jaren die volgen. Dus best wel een risico. Met de afspraak slopen=kopen heb je dit risico afgedekt.

Verder ben ik het wel met @HinZu_86 eens, want volgens mij kan je bij dit soort transacties nooit alle risico's uitsluiten en is het dus altijd gebaseerd op vertrouwen. Maar echt prettig zou ik me er niet bij voelen. Het lijkt me trouwens nogal lastig om een potentiële koper weer naar huis te sturen omdat hij er nogal onguur uit ziet. Kan wel zijn dat die er net een uur voor heeft gereden en (eigenlijk terecht) heel kwaad wordt als je hem met een vage smoes wegstuurt.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar als je de afspraak mondeling maakt en als het dan gebeurd en hij zegt "ik kan me niet herinneren die afspraak gemaakt te hebben" .. Wat dan?
 
Vraagje aan de mede-ST’ers: ik ben van plan de STR te verkopen. Nu vraag ik me af wat mensen doen als er geïnteresseerden komen die willen proefrijden? Kopie paspoort maken? Dikke aanbetaling? Mee achterop? Wat is gebruikelijk of wat werkt?

Ik ben bij de verkoop van mijn street mee gereden op mn andere motor. Moet je natuurlijk wel een andere motor hebben om mee te kunnen rijden.

en ik heb toen het rijbewijs en de sleutels van de koper zijn auto gevraagd.
 
Ik ben bij de verkoop van mijn street mee gereden op mn andere motor. Moet je natuurlijk wel een andere motor hebben om mee te kunnen rijden.

en ik heb toen het rijbewijs en de sleutels van de koper zijn auto gevraagd.

Een man waar ik ooit een motor bij bezichtigd had vroeg ook de sleutels van een potentiële koper zijn splinternieuwe Golf GTI. Die zou net op zijn motor proefrijden totdat de overbuurman kwam aanrennen, die had uit interesse ff het kenteken van de GTI gescand.

Je raadt het al, gejat.
Was hij bijna zijn motor kwijt geweest, sta je met een gejatte Golf en een druppel aan je neus.

Daarom, gezond boeren verstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan