Triumph Street Triple topic deel 24

Een man waar ik ooit een motor bij bezichtigd had vroeg ook de sleutels van een potentiële koper zijn splinternieuwe Golf GTI. Die zou net op zijn motor proefrijden totdat de overbuurman kwam aanrennen, die had uit interesse ff het kenteken van de GTI gescand.

Je raadt het al, gejat.
Was hij bijna zijn motor kwijt geweest, sta je met een gejatte Golf en een druppel aan je neus.

Daarom, gezond boeren verstand.

Ik heb dat wel even gecontroleerd natuurlijk, dito met de papieren van de auto er bij :+
 
Hier zit wel een probleempunt, want bij motorvoertuigen is de eigenaar aansprakelijk voor de schade. Dus als de potentiële koper de motor total loss rijdt, kan je de schade zonder verdere afspraken niet op hem verhalen. Als je all risk verzekert bent kost het verlies aan no-claim korting je alsnog duizenden euro's aan extra premie in de jaren die volgen. Dus best wel een risico. Met de afspraak slopen=kopen heb je dit risico afgedekt.

Verder ben ik het wel met @HinZu_86 eens, want volgens mij kan je bij dit soort transacties nooit alle risico's uitsluiten en is het dus altijd gebaseerd op vertrouwen. Maar echt prettig zou ik me er niet bij voelen. Het lijkt me trouwens nogal lastig om een potentiële koper weer naar huis te sturen omdat hij er nogal onguur uit ziet. Kan wel zijn dat die er net een uur voor heeft gereden en (eigenlijk terecht) heel kwaad wordt als je hem met een vage smoes wegstuurt.

Ik zou nooit iemand wegsturen maar wel misschien iets voorzichtiger zijn, ik snap je punt. Krijg er zelf ook wel eens mee te maken hoor, ik zit onder de tatoeages, ook in mijn nek etc. Dan zijn mensen vaak ook wat voorzichtiger. Wist ik van te voren, maakt ook verder niks uit. Ben verder wel ontzettend lief :+
 
2.7bar achter. En ja het is hier qua wegen nu eenmaal feest, dus ja dan slijt het ook wat sneller.... Meer dan 2x zo snel bijvoorbeeld :D Krijg je ook een hoop hellingshoek en lol voor terug he ;)

TC op "track" (meest tolerante setting voor ie uit gaat) dus staat nog wel wat toe, heeft me nog niet ingegrepen onder hellingshoek, alleen nog bij mini wheelies bij versnellen en hobbels.

Het liefst monteer ik alleen nog banden met een hard karkas, dus zoals de Bridgestone S22 van het plaatje of mogelijk een Dunlop van het een of ander. Met pirelli heb ik geen gevoel, en die zijn van de zachte karkassen, kennelijk.

Zo is de voorkant er aan toe:

UtF6YEG.png


Zo eens even bij de dichtstbijzijnde Triumph-dealer buurten... en de volgende keer de paddock stands ook maar op de aanhanger knopen. Wielen monteer ik het liefst zelf, met name de voorkant met die remklauwen zonder geleiderbussen.
Ik zou de bandendruk achter verlagen naar maximaal 2.5. ik vermoed dat dit een van de redenen is dat je een hoge slijtage hebt.
Is je rebound instelling van je achterveer ok?
Kijk ook even wat filmpjes van Dave Moss op YouTube over dit onderwerp(tire pressure)
 
Jah... met 2.5 gaat ie volgens mij alleen maar harder slijten met deze temperaturen. Band is al knetterheet nu, als je met een lagere druk begint wordt dat alleen maar gekker. Ook ben ik wat zwaarder dan die beoogde rijder van 70kg, wat dus ook weer meer druk behoeft.

Maarre in "Contact Patch All Hypersport Tire Pressures" bespreekt Dave de S21 met als advies tussen de 2.48 en 2.62 bar achter (36-38psi). En sluit af met "grip? Lower pressure. Longevity? Higher pressure".

Maar zal eens meten hoe ik zit met verschil in druk tussen koud en na een halfuur rijden, zou iets van 0.2 tot 0.3bar extra moeten zijn:

TWvIr9a.png


ben even lid geweest van z'n betaalde site





Lieve mensen, zorg dat je zelf kennis hebt van je voertuigen, van de professional hoef je niets te verwachten:


Ik speelde al even met het idee om de remklauwen na te lopen en de vooras goed te seaten... Nu weet ik wat ik ga doen. hekjeDeceptie hekjeMotobikeReus

Eenmaal de stad uit en op het gas hoorde ik wat raars en voelde ik een aparte trilling door de voetsteunen... Toch maar even gaan kijken wat het was. En als een slak naar huis, middelpuntvliedende kracht op de ketting verminderend.

Nu vind ik sleutelen best okay, maar wilde liever met m'n nieuwe rubber spelen ipv wegsmelten in de volle zon :') Van de winter maar eens iets verzinnen om paddockstands mee te kunnen nemen op de aanhanger...

(Deze tekst heb ik zesmaal herschreven om krachttermen er uit te filteren :+)

*Update* Nou, kleine controle uitgevoerd...

Achterasbout kwam los met 98Nm (zou met 110 vast moeten zitten, had eigenlijk nog minder Nm moeten proberen eerst, want het ging veeeel te makkelijk).
Remklauwbouten kwamen los met 28Nm vermoedelijk vast met nog veel lager (zou 45Nm moeten zijn)
Bandenspanning voor en achter was op 2.7bar gezet
Bouten van de vooras waren compleet los, gewoon helemaal los, hadden er uit kunnen vallen.
Moment van de vooras zelf minder dan 28Nm, had 65 moeten zijn.

Gemaild met de vraag of iemand die Engels spreekt mij even belt. Dit is totaal onacceptabel. Moet je eens voorstellen dat een leek (zoals je als klant zou mogen zijn!!) dit zo mee had gekregen:N

En dit was dus bij een officiële Triumph dealer.
 
Laatst bewerkt:
Hmm merkte vandaag bij de 765R maar 1 koplamp brandde en dat horen er toch twee te zijn? Staat niet in t boekje. Las op ander US forum dat de lampjes nogal eens willen doorfikken van de 765. Hier nog niemand over gehoord.

Maar lampjes halen. Hopelijk geen terugkerend iets. Na de mazda6 die ieder half jaar paar lampjes opvrat beetje allergisch voor geraakt :+
 
Jah... met 2.5 gaat ie volgens mij alleen maar harder slijten met deze temperaturen. Band is al knetterheet nu, als je met een lagere druk begint wordt dat alleen maar gekker. Ook ben ik wat zwaarder dan die beoogde rijder van 70kg, wat dus ook weer meer druk behoeft.

Maarre in "Contact Patch All Hypersport Tire Pressures" bespreekt Dave de S21 met als advies tussen de 2.48 en 2.62 bar achter (36-38psi). En sluit af met "grip? Lower pressure. Longevity? Higher pressure".

Maar zal eens meten hoe ik zit met verschil in druk tussen koud en na een halfuur rijden, zou iets van 0.2 tot 0.3bar extra moeten zijn:

TWvIr9a.png


ben even lid geweest van z'n betaalde site





Lieve mensen, zorg dat je zelf kennis hebt van je voertuigen, van de professional hoef je niets te verwachten:


Ik speelde al even met het idee om de remklauwen na te lopen en de vooras goed te seaten... Nu weet ik wat ik ga doen. hekjeDeceptie hekjeMotobikeReus

Eenmaal de stad uit en op het gas hoorde ik wat raars en voelde ik een aparte trilling door de voetsteunen... Toch maar even gaan kijken wat het was. En als een slak naar huis, middelpuntvliedende kracht op de ketting verminderend.

Nu vind ik sleutelen best okay, maar wilde liever met m'n nieuwe rubber spelen ipv wegsmelten in de volle zon :') Van de winter maar eens iets verzinnen om paddockstands mee te kunnen nemen op de aanhanger...

(Deze tekst heb ik zesmaal herschreven om krachttermen er uit te filteren :+)

*Update* Nou, kleine controle uitgevoerd...

Achterasbout kwam los met 98Nm (zou met 110 vast moeten zitten, had eigenlijk nog minder Nm moeten proberen eerst, want het ging veeeel te makkelijk).
Remklauwbouten kwamen los met 28Nm vermoedelijk vast met nog veel lager (zou 45Nm moeten zijn)
Bandenspanning voor en achter was op 2.7bar gezet
Bouten van de vooras waren compleet los, gewoon helemaal los, hadden er uit kunnen vallen.
Moment van de vooras zelf minder dan 28Nm, had 65 moeten zijn.

Gemaild met de vraag of iemand die Engels spreekt mij even belt. Dit is totaal onacceptabel. Moet je eens voorstellen dat een leek (zoals je als klant zou mogen zijn!!) dit zo mee had gekregen:N

En dit was dus bij een officiële Triumph dealer.
monteurs zijn ook maar mensen, maar dit was misschien een stagiair? :+
 
Hmm merkte vandaag bij de 765R maar 1 koplamp brandde en dat horen er toch twee te zijn? Staat niet in t boekje. Las op ander US forum dat de lampjes nogal eens willen doorfikken van de 765. Hier nog niemand over gehoord.

Maar lampjes halen. Hopelijk geen terugkerend iets. Na de mazda6 die ieder half jaar paar lampjes opvrat beetje allergisch voor geraakt :+
Geen idee, rij altijd met de dagrijverlichting. 😁
 
Hmm merkte vandaag bij de 765R maar 1 koplamp brandde en dat horen er toch twee te zijn? Staat niet in t boekje. Las op ander US forum dat de lampjes nogal eens willen doorfikken van de 765. Hier nog niemand over gehoord.

Maar lampjes halen. Hopelijk geen terugkerend iets. Na de mazda6 die ieder half jaar paar lampjes opvrat beetje allergisch voor geraakt :+
Had ik ook bij aflevering. Nieuwe in gedaan en alles doet het nog steeds.
 
Hmm merkte vandaag bij de 765R maar 1 koplamp brandde en dat horen er toch twee te zijn? Staat niet in t boekje. Las op ander US forum dat de lampjes nogal eens willen doorfikken van de 765. Hier nog niemand over gehoord.

Maar lampjes halen. Hopelijk geen terugkerend iets. Na de mazda6 die ieder half jaar paar lampjes opvrat beetje allergisch voor geraakt :+

Beide rond 14k en toen na 7k nog 1tje stuque.

Dus ja, klopt wel wat ze zeggen in trumpistan :+ Iemand tipte LED-lampen een tijd terug, dacht dat het hier was.
 
Told you so..;)
Vertel, wat waren je bevindingen...

Vond het verschil tussen mijn Street RS en de Speed RS minder groot dan ik van te voren had verwacht.
Qua snelheid maken de Street en Speed RS elkaar bijna niks. De Speed trekt lekker van onderuit en heel lineair maar is snel door zijn toeren heen waar de Street een sterk eindschot heeft en lekker lang kan doorhalen. Daardoor heb je op de Speed minder gevoel van snelheid. Stuur gedrag komt overeen, Speed voelt iets zwaarder maar is iets stabieler in snelle bochten. Remmen zijn misschien nog wel beter als de Street RS maar er was ook nog maar 40 km mee gereden, hagelnieuwe remblokken dus. Standaard Arrow pijpen klinken lekker.

Hij is vooral zo ontzettend mooi met al dat carbon, die dikke velgen en de enkelzijdige ophanging. Vooral in het wit.
 
Ik zie alleen maar schaamranden waar een olietanker op past :W :+

Volgens boekje moet er H4 in. Dat kwam er ook uit, kan je er dan zomaar H7 in stoppen?

Oh, sjips daar had ik niet op gelet, had de tip zo overgenomen. Hmm, zijn ze er ook in H7?
 
Böchtennerd, absoluut!

DIED0LX.gif


Goed bekeken ook van d'eigenaar, het saaie inrijden uitbesteden :D

Ben stiekem ook wel benieuwd hoe dat rijdt... Maar als ik dat soort geld uit m'n beurs ga sleuren zou het denk ik eerder een Tuono V4 worden. (Maar wel eerst de speed proberen!)

Het is vloeken voor eigen parochie, maar dit is toch pure porno?
 
Laatst bewerkt:
Told you so..;)
Vertel, wat waren je bevindingen...
Vond het verschil tussen mijn Street RS en de Speed RS minder groot dan ik van te voren had verwacht.

Hij is vooral zo ontzettend mooi met al dat carbon, die dikke velgen en de enkelzijdige ophanging. Vooral in het wit.
Dit waren zo goed als letterlijk mijn woorden ook. 8)7
Het verschil is niet heel erg groot maar wel anders, met een bak koppel. En de speed rs is nog mooier dan de street rs.
De rest van jouw bevindingen heb ik niet zo vergaand ervaren maar mijn rit op de speed was ook vrij kort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan