Triumph Street Triple topic deel 24

Nou, euro5 gaat per 1 januari in... Zou wel heel raar zijn als ie nog euro 4 is, beetje jammer ook van die 2e katalysator dan ;)
Ik zie het, vandaag staat er inderdaad Euro5 :? :?
1570558053899.png
 
Hmm ze spreken ook nog steeds van 166kg droog... Dat is nog hetzelfde ook :? Erg knap als dat waar blijkt.

Volgende week wordt ie kennelijk losgelaten op journalisten, zal er gauw meer info en ervaringen verschijnen :)
 
Hoi, ik ben nieuw in dit gedeelte van MF, na vele jaren Honda:X te hebben gereden, ben ik van plan om zaterdag mogelijk een street triple van 2008 aan te schaffen, hij heeft maar heel weinig gelopen (6800km), nog iets speciaals waar ik op moet letten? Ik heb iets gelezen over een terug roep voor de spannings regelaar?

Welkom,

Het zijn fijne betrouwbare machines (het is net een honda😝).Naast het reguliere, geen speciale dingen om naar te kijken. Wbt de spannings regelaar, ik weet niet of je dit ergens kan nalezen in de historie of deze vervangen is. Je kan evt een volt metertje installeren van Ali, dan kun je het in de gaten houden.
Wel erg weinig km's voor een motor van bijna 12 jaar oud trouwens.
 
Welkom,

Het zijn fijne betrouwbare machines (het is net een honda😝).Naast het reguliere, geen speciale dingen om naar te kijken. Wbt de spannings regelaar, ik weet niet of je dit ergens kan nalezen in de historie of deze vervangen is. Je kan evt een volt metertje installeren van Ali, dan kun je het in de gaten houden.
Wel erg weinig km's voor een motor van bijna 12 jaar oud trouwens.
Motor is van 1e eigenaar en originele NL motor , dus km stand geloof ik wel, en volt meter van Koso heb ik al van mijn Cbr , die hebben ook last van zwakke spannings regelaars|(
 
Wbt de spannings regelaar, ik weet niet of je dit ergens kan nalezen in de historie of deze vervangen is. Je kan evt een volt metertje installeren van Ali, dan kun je het in de gaten houden.
Nergens voor nodig. Gewoon kijken of er een nieuwe spanningsregelaar op zit. De oude heeft de bedrading rechtstreeks aan de regelaar, de nieuwere heeft 2 stekkers aan de zijkant. Elke Street Triple heeft hiervoor een recall gehad, dus er zouden in principe geen Street Triples meer rondrijden met oude (slechte) spanningsregelaars.
 
Ik vind de nieuwe ook wel mooi, hoor! De cijfers vind ik niet ontgoochelend, deze moet trouwens voldoen aan de nieuwe euro5-norm (ik had eerder een lichte daling in specificaties verwacht), maar nu is hij iets sterker in het middengebied. Mooie update/face lift van Triumph.
en vergeet niet een kortere 1e en 2e versnelling , dus meer speelfiets
 
De journalisten zijn weer (hoe kan het ook anders) vol lof over de nieuwe Street. Wel zijn er enkele meldingen dat de layout van het nieuwe dashboard, vooral dan de toerenteller en gear indicator, minder overzichtelijk zijn. Hoe je het ook draait of keert, de Street Triple RS is de ultieme naked! Om af te sluiten citeer ik hier nog de woorden van de redacteur van Motorrijder (oktobernummer '19, vergelijk tss. Tuona V4 en de Street Triple RS): "De naked bike die ik na 15 jaar motorjournalistiek als een van de meest akelig perfecte motoren ooit beschouw."
 
Ik zet hem net in de garage na nog een middag lekker sturen hoor...:]

Af en toe heb ik het gevoel nog wel ietsje meer koppel en vermogen te willen. Maar juist omdat het wat kleiner, lichter en minder heftig is heb ik het idee er mee te kunnen doen wat ik wil en hem beter onder controle te hebben dan mijn oude motor. Vanmiddag bij een motorzaak nog weer eens op wat andere motoren gezeten en vooral die 1000 cc motoren voelen allemaal als een grote dikke vette lompe papzakmotor t.o.v. de street.🤣 O-) En dat is iets wat me vanaf het begin tot op de dag van echt gigantisch veel rijplezier geeft. Ik rij veel gemakkelijker hard dan op mijn oude tuono, met ook veel meer vertrouwen. Ik ben ook echt sneller en waar ik op de tuono nog wel eens het gevoel had niet mee te kunnen (vooral ook durven) met anderen rijders heb ik dat met de street helemaal niet meer. Ik zou bijna zeggen het tegenovergestelde, hoewel zij daar vast anders over denken haha...😂 Wat me ook steeds vaker opvalt, waar anderen remmen voor een bocht schakel ik terug, laat hem op de motor afremmen en gooi hem zonder te remmen de bocht in, met regelmatig ook een hogere snelheid.

Ik heb m’n tuono juist ingeruild omdat ik wat ongerust werd voor m’n rijbewijs. De street had toch een pk’tje of 30 minder. Dat zou vast schelen in rijgedrag....vanwege het algehele “well he’s a jolly good fellow” gevoel wat dat ding veroorzaakt is het me toch gelukt om 4 maanden m’n rijbewijs kwijt te raken 🤓
 
De journalisten zijn weer (hoe kan het ook anders) vol lof over de nieuwe Street. Wel zijn er enkele meldingen dat de layout van het nieuwe dashboard, vooral dan de toerenteller en gear indicator, minder overzichtelijk zijn. Hoe je het ook draait of keert, de Street Triple RS is de ultieme naked! Om af te sluiten citeer ik hier nog de woorden van de redacteur van Motorrijder (oktobernummer '19, vergelijk tss. Tuona V4 en de Street Triple RS): "De naked bike die ik na 15 jaar motorjournalistiek als een van de meest akelig perfecte motoren ooit beschouw."

Ik heb ook nog maar weinig motoren gereden die zo makkelijk en scherp sturen als een Street RS.

En toch gaat hij waarschijnlijk volgend seizoen weg.. :+
 
Jammer, wat komt er in de plaats?
Ik dacht dat je deze ook pas sinds dit jaar had?

Ja klopt, 5000 km mee gereden. Ben een verwend rotjong.. Als ik iets een tijdje heb dan kijk ik alweer naar iets nieuws (behalve bij mijn vrouw en kinderen, die vervelen nooit! :+ )
Ik flirt weer met super nakeds, vind de Street RS bijna perfect maar mis stiekem die brute kracht onderin.. Dat hij omhoog knalt wanneer je hem in de 2 ff door haalt zeg maar.. Bij de Street RS gebeurt er net iets te weinig onder de 7000 toeren wanneer je het gas opendraait en dat is juist het toerengebied waar je veel in rijdt op straat.

Heb bijna alle super nakeds proef gereden en ik blijf het lastig kiezen vinden, ze hebben allemaal hun charmes en ook hun tekortkomingen.
Oke, behalve de Monster 1200S, die vond ik compleet kut :+
Neig toch het meest naar een 2018 Speed Triple RS op het moment.

Puur op emotie zou ik een Aprilia V4 1100 kiezen maar ik heb mezelf eigenlijk voorgenomen nooit meer een Aprilia (of een Italiaan überhaupt) te rijden.

Toch loop ik ook nog met het idee om de Street RS compleet te kietelen.. Titanium uitlaatssyteem, Rapidbike, gesmede wielen etc.. Gaat hij wel vermogen mee winnen maar geen bruut koppel en dat vind ik toch wel heel erg lekker..

Keuzes keuzes, gelukkig kan ik er nog maanden over nadenken haha!
 
Laatst bewerkt:
Motor is van 1e eigenaar en originele NL motor , dus km stand geloof ik wel, en volt meter van Koso heb ik al van mijn Cbr , die hebben ook last van zwakke spannings regelaars|(
346C686D-3F26-41FE-82FD-28DD5D0F9CAD.jpeg
04E44FF9-FF5B-4FD7-8DA2-3E4B41CC761E.jpeg

mijn 1e Triumph is een feit👌Vandaag opgehaald, en moet zeggen is echt in nieuwstaat, en spanningsregelaar is nog niet vervangen, dus daar moet ik nog Ff achteraan .
 
Laatst bewerkt:
Gisteren 1e 100km gereden met de nieuwe aanwinst.
Pluspunten zijn zeker het aanzuig geluid van het blok, geweldig gewoon heb ik nog bij geen andere motor mee gemaakt( en ik heb heel wat motoren gereden😊).
Heerlijk licht sturen zonder nerveus te zijn, remt goed , vering vindt ik achter wat aan de zachte kant, en ik weeg maar 80kg, misschien de veer wat strakker zetten....
Min punten vind ik de aan-uit gasreactie bij lage toerentallen , en vind het schakelen nogal zwaar gaan, je moet duidelijk wat kracht op het pedaal zetten voordat hij in de volgende versnelling wilt.
Bandje tot op de rand durf ik met deze banden van 2008 niet aan😊 eerst nieuw rubber erop (suggesties?)
En modificatie spanningsregelaar kan ik gewoon nog bij de dealer laten doen, heb ik vandaag te horen gekregen.👍
 
Welkom,

vering vindt ik achter wat aan de zachte kant, en ik weeg maar 80kg, misschien de veer wat strakker zetten....

De welbekende pocostick van de standaard Street Triple. Je kunt de veer wat strakker zetten, maar blijft een slap ding. Maar er zijn goeie alternatieven:

😉😇😇
 
Gisteren 1e 100km gereden met de nieuwe aanwinst.
Pluspunten zijn zeker het aanzuig geluid van het blok, geweldig gewoon heb ik nog bij geen andere motor mee gemaakt( en ik heb heel wat motoren gereden😊).
Heerlijk licht sturen zonder nerveus te zijn, remt goed , vering vindt ik achter wat aan de zachte kant, en ik weeg maar 80kg, misschien de veer wat strakker zetten....
Min punten vind ik de aan-uit gasreactie bij lage toerentallen , en vind het schakelen nogal zwaar gaan, je moet duidelijk wat kracht op het pedaal zetten voordat hij in de volgende versnelling wilt.
Bandje tot op de rand durf ik met deze banden van 2008 niet aan😊 eerst nieuw rubber erop (suggesties?)
En modificatie spanningsregelaar kan ik gewoon nog bij de dealer laten doen, heb ik vandaag te horen gekregen.👍

Ja dat aanzuig geluid is mooi he :9~ ! Je kan de speling in de gaskabel eruit stellen wat hier al geopperd werd idd, en een leuke goedkope upgrade is een gashendel van een speed triple monteren dan word de slag van de gashendel kleiner. Dat van de achterveer heb ik ook, er ligt al een nieuwe daytona veer klaar (past 1 op1) , die ga ik monteren deze winter.
 
De Street Triple heeft daar eigenlijk weinig geen last van. Check eens de speling op je gashendel, meestal ligt het daar aan.
Zit inderdaad wat speling op de gas handel, dat wilde ik er al uit halen, ketting staat ook wat los , dus die ga ik ook nog bij spannen.👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan