Triumph Street Triple topic deel 24

Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)

Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die lijken iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)
 
Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)

Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)
Vieze rug met nat weer hoort erbij...
FF4AB164-DABA-43C4-A166-288BD4CBF7C2.jpeg

De Corsa banden bouden niet zo van de 🌧 natte omstandigheden.
 
Die zijn ronduit rampzalig in nat weer. Heb zelf een keer bij nat weer gereden na enige tijd droogte. Schuim stond op de straat. Dan is het rijden met samengeknepen billen... Maar ook zonder schuim is het inderdaad niet best.
 
Die zijn ronduit rampzalig in nat weer. Heb zelf een keer bij nat weer gereden na enige tijd droogte. Schuim stond op de straat. Dan is het rijden met samengeknepen billen... Maar ook zonder schuim is het inderdaad niet best.

Nou dan volgend jaar, als ie uit de stalling komt nieuwe banden eronder die mij meer liggen. Ik heb het gevoel dat ik op eieren rij.
@Beastie_boys18 Zocht jij nog banden met een KMstand van iets over de 500?? :+
 
Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)

Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die lijken iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)

Heb die Corsa's precies om deze reden vervangen na 800km voor de Bridgestone S22, dat het achterwiel een uitstapje maakt in de regen kan gebeuren, zolang het niet te vaak gebeurd, maar het verliezen van grip aan voor- en achterzijde in een plensbui was voor mij een no-go. Misschien tussen de oren, maar de S22 vind ik op alle vlakken beter en rij er dan ook veel relaxter op.
 
Heb die Corsa's precies om deze reden vervangen na 800km voor de Bridgestone S22, dat het achterwiel een uitstapje maakt in de regen kan gebeuren, zolang het niet te vaak gebeurd, maar het verliezen van grip aan voor- en achterzijde in een plensbui was voor mij een no-go. Misschien tussen de oren, maar de S22 vind ik op alle vlakken beter en rij er dan ook veel relaxter op.

Dat heb ik dus met de Dunlop Roadsmart, misschien ook tussen mijn oren. Maar na ongeveer 8 jaar met de Roadsmart, Roadsmart II en III te rijden, ga ik daar blind op.
 
Ben in augustus in de stromende regen uit de harz terug naar huis gereden. Ik kneep hem wel maar hoewel ik de knietjes niet aan de grond heb gehad geen centje pijn gehad met de super corsa's:] Maar als de pirelli eraf moet dan denk ik dat ik ook voor een S22 ga. Vervangen jullie bij een versleten supercorsa achterband dan ook direct de voorband?
Vanmiddag overigens de ketting gesmeerd, druppellader aangesloten, bandjes van de vloer en kleed erover. De winterslaap is begonnen....🥺
 
Laatst bewerkt:
Ben in augustus in de stromende regen uit de harz terug naar huis gereden. Ik kneep hem wel maar hoewel ik de knietjes niet aan de grond heb gehad geen centje pijn gehad met de super corsa's:] Maar als de pirelli eraf moet dan denk ik dat ik ook voor een S22 ga. Vervangen jullie bij een versleten supercorsa achterband dan ook direct de voorband?
Vanmiddag overigens de ketting gesmeerd, druppellader aangesloten, bandjes van de vloer en kleed erover. De winterslaap is begonnen....🥺
Als je overstapt op andere banden dan voor en achter vervangen door hetzelfde merk en type.
 
Omdat elk merk zijn eigen bolling van de band heeft. Als je voor en achter een ander merk band hebt, dan kan bijvoorbeeld je voorband ‘vrij spits’ zijn en je achterband meer rond qua doorsnede. Dat betekend dat je voorband op een andere manier in de bocht valt dan je achterband. Met andere woorden het is niet op elkaar afgestemd en rijd voor geen meter. Het hoeft niet, het kan.
 
Omdat elk merk zijn eigen bolling van de band heeft. Als je voor en achter een ander merk band hebt, dan kan bijvoorbeeld je voorband ‘vrij spits’ zijn en je achterband meer rond qua doorsnede. Dat betekend dat je voorband op een andere manier in de bocht valt dan je achterband. Met andere woorden het is niet op elkaar afgestemd en rijd voor geen meter. Het hoeft niet, het kan.

Precies! En hoe harder je gaat, hoe meer je het merkt.
 
Omdat elk merk zijn eigen bolling van de band heeft. Als je voor en achter een ander merk band hebt, dan kan bijvoorbeeld je voorband ‘vrij spits’ zijn en je achterband meer rond qua doorsnede. Dat betekend dat je voorband op een andere manier in de bocht valt dan je achterband. Met andere woorden het is niet op elkaar afgestemd en rijd voor geen meter. Het hoeft niet, het kan.
Hoeft dus niet. Ik heb jaren op verschillende Street Triple's met verschillende banden gereden.
Voor Michelin PP-2CT (sportband)
Achter Pirelli GT (sport-tourband)
2 totaal verschillende banden, met als overeenkomst dat ze het allebei goed in de regen doen, en ruim voldoende grip bieden voor een circuitdagje op amateur niveau = snelste groep op Lelystad hieronder.
full
full
 
Hoeft dus niet. Ik heb jaren op verschillende Street Triple's met verschillende banden gereden.
Voor Michelin PP-2CT (sportband)

Achter Pirelli GT (sport-tourband)
2 totaal verschillende banden, met als overeenkomst dat ze het allebei goed in de regen doen, en ruim voldoende grip bieden voor een circuitdagje op amateur niveau = snelste groep op Lelystad hieronder.
full
full

Dan kwamen die banden wel aardig overeen met elkaar qua bolling. Heb zelf eens gereden met een puntige achterband en een vrij bolle voorband. Dan merk je dat je gewoon naar buiten wordt gedrukt in de bocht. En dat werd alleen maar erger naar mate de snelheid toe nam.
 
Hoeft dus niet. Ik heb jaren op verschillende Street Triple's met verschillende banden gereden.
Voor Michelin PP-2CT (sportband)
Achter Pirelli GT (sport-tourband)
2 totaal verschillende banden, met als overeenkomst dat ze het allebei goed in de regen doen, en ruim voldoende grip bieden voor een circuitdagje op amateur niveau = snelste groep op Lelystad hieronder.
full
full
En toch is het helaas wel waar.
Ik begrijp dat een snelle groep op Lelystad prima is, maar bij hoger tempo zul je waarschijnlijk meer gaan merken.
Voor op straat (en daar rijden by far de meeste ST rijders) denk ik idd dat het reuze mee zal vallen.
 
En toch is het helaas wel waar.
Ik begrijp dat een snelle groep op Lelystad prima is, maar bij hoger tempo zul je waarschijnlijk meer gaan merken.
Voor op straat (en daar rijden by far de meeste ST rijders) denk ik idd dat het reuze mee zal vallen.
Ik zeg niet dat het niet kan. Misschien zijn er wel 2 fabrikanten te vinden die redelijk dezelfde parameters gebruiken en heb je een goede wegligging. Er werd mij echter gevraagd waarom het niet zou kunnen of onwenselijk zou zijn. Dan is mijn bovenstaande theorie het antwoord.
Volgens mij (let wel: van horen zeggen) is het bijvoorbeeld in Duitsland ook niet toegestaan met 2 verschillende merken banden rond te rijden.
Kan iemand dat laatste bevestigen?
Gezien de achterliggende theorie zou ik er eigenlijk helemaal niet raar van opkijken.
 
En toch is het helaas wel waar.
Ik begrijp dat een snelle groep op Lelystad prima is, maar bij hoger tempo zul je waarschijnlijk meer gaan merken.
Voor op straat (en daar rijden by far de meeste ST rijders) denk ik idd dat het reuze mee zal vallen.
Tja, wat is een hoog tempo op een Street Triple? Op Assen kom ik ook net boven de 200 km/h.
De Street Triple 675 is niet echt een kanon op een circuit als Assen, daar moet ik het toch hebben van de bochten en dat ging prima met de combinatie Michelin/Pirelli.
Maar anyway, om nu te zeggen dat je per se matchende banden moet hebben gaat me te ver. Zeker op de openbare weg, en niet wetende wat de rijstijl en voorkeur van een persoon is.
 
Volgens mij (let wel: van horen zeggen) is het bijvoorbeeld in Duitsland ook niet toegestaan met 2 verschillende merken banden rond te rijden.
Kan iemand dat laatste bevestigen?
Klopt, de banden worden voorgeschreven voor je model motor, mocht je hiervan afwijken moet je deze laten keuren en op je kentekenbewijs laten schrijven.
Dus je mag niet zomaar een lukrake band eronder gooien, en als extra eis ook geen verschil maken tussen voor en achter.
 
Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)

Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die lijken iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)
Ik heb relatief weinig problemen met de corsa's in het natte. Rij ook best veel door de regen dus opzich ook wel aardig aan gewend. Qua grip best ok, maar niet te vergelijken als met de roadsmart of in mijn geval de BT016. Ook bij mij heeft de TC al paar keer ingegrepen bij natte omstandigheden in de sport stand (zet hem nooit ergens anders in eigenlijk). Het is dan overigens wel bij nat en kou. De eerste paar kms moeten de bandjes opwarmen wil je geen last hebben. Juist daar merk ik het verschil en komt de corsa tekort tov de andere genoemde bandjes.

Heb ze er nu bijna 9000 km erop liggen en de volgende worden ook denk ik s22. Veel lof over gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan