MacJunk
MF veteraan
- 5 jul 2016
- 1.563
- 613
Ze hebben er waarschijnlijk geen jaartal bij genoemd...Laatste keer dat ik ernaar vroeg was dit het antwoord met daarbij de kanttekening dat het misschien wel eens later kon worden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze hebben er waarschijnlijk geen jaartal bij genoemd...Laatste keer dat ik ernaar vroeg was dit het antwoord met daarbij de kanttekening dat het misschien wel eens later kon worden.
Vieze rug met nat weer hoort erbij...Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)
Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)
Die zijn ronduit rampzalig in nat weer. Heb zelf een keer bij nat weer gereden na enige tijd droogte. Schuim stond op de straat. Dan is het rijden met samengeknepen billen... Maar ook zonder schuim is het inderdaad niet best.
Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)
Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die lijken iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)
Heb die Corsa's precies om deze reden vervangen na 800km voor de Bridgestone S22, dat het achterwiel een uitstapje maakt in de regen kan gebeuren, zolang het niet te vaak gebeurd, maar het verliezen van grip aan voor- en achterzijde in een plensbui was voor mij een no-go. Misschien tussen de oren, maar de S22 vind ik op alle vlakken beter en rij er dan ook veel relaxter op.
En die roadsmart II staat bij mij weer op de zwarte lijst, wat een kutband vond ik dat zeg
Als je overstapt op andere banden dan voor en achter vervangen door hetzelfde merk en type.Ben in augustus in de stromende regen uit de harz terug naar huis gereden. Ik kneep hem wel maar hoewel ik de knietjes niet aan de grond heb gehad geen centje pijn gehad met de super corsa's Maar als de pirelli eraf moet dan denk ik dat ik ook voor een S22 ga. Vervangen jullie bij een versleten supercorsa achterband dan ook direct de voorband?
Vanmiddag overigens de ketting gesmeerd, druppellader aangesloten, bandjes van de vloer en kleed erover. De winterslaap is begonnen....
Omdat?Als je overstapt op andere banden dan voor en achter vervangen door hetzelfde merk en type.
Omdat elk merk zijn eigen bolling van de band heeft. Als je voor en achter een ander merk band hebt, dan kan bijvoorbeeld je voorband ‘vrij spits’ zijn en je achterband meer rond qua doorsnede. Dat betekend dat je voorband op een andere manier in de bocht valt dan je achterband. Met andere woorden het is niet op elkaar afgestemd en rijd voor geen meter. Het hoeft niet, het kan.Omdat?
Omdat elk merk zijn eigen bolling van de band heeft. Als je voor en achter een ander merk band hebt, dan kan bijvoorbeeld je voorband ‘vrij spits’ zijn en je achterband meer rond qua doorsnede. Dat betekend dat je voorband op een andere manier in de bocht valt dan je achterband. Met andere woorden het is niet op elkaar afgestemd en rijd voor geen meter. Het hoeft niet, het kan.
Hoeft dus niet. Ik heb jaren op verschillende Street Triple's met verschillende banden gereden.Omdat elk merk zijn eigen bolling van de band heeft. Als je voor en achter een ander merk band hebt, dan kan bijvoorbeeld je voorband ‘vrij spits’ zijn en je achterband meer rond qua doorsnede. Dat betekend dat je voorband op een andere manier in de bocht valt dan je achterband. Met andere woorden het is niet op elkaar afgestemd en rijd voor geen meter. Het hoeft niet, het kan.
Hoeft dus niet. Ik heb jaren op verschillende Street Triple's met verschillende banden gereden.
Voor Michelin PP-2CT (sportband)
Achter Pirelli GT (sport-tourband)
2 totaal verschillende banden, met als overeenkomst dat ze het allebei goed in de regen doen, en ruim voldoende grip bieden voor een circuitdagje op amateur niveau = snelste groep op Lelystad hieronder.
En toch is het helaas wel waar.Hoeft dus niet. Ik heb jaren op verschillende Street Triple's met verschillende banden gereden.
Voor Michelin PP-2CT (sportband)
Achter Pirelli GT (sport-tourband)
2 totaal verschillende banden, met als overeenkomst dat ze het allebei goed in de regen doen, en ruim voldoende grip bieden voor een circuitdagje op amateur niveau = snelste groep op Lelystad hieronder.
Ik zeg niet dat het niet kan. Misschien zijn er wel 2 fabrikanten te vinden die redelijk dezelfde parameters gebruiken en heb je een goede wegligging. Er werd mij echter gevraagd waarom het niet zou kunnen of onwenselijk zou zijn. Dan is mijn bovenstaande theorie het antwoord.En toch is het helaas wel waar.
Ik begrijp dat een snelle groep op Lelystad prima is, maar bij hoger tempo zul je waarschijnlijk meer gaan merken.
Voor op straat (en daar rijden by far de meeste ST rijders) denk ik idd dat het reuze mee zal vallen.
Tja, wat is een hoog tempo op een Street Triple? Op Assen kom ik ook net boven de 200 km/h.En toch is het helaas wel waar.
Ik begrijp dat een snelle groep op Lelystad prima is, maar bij hoger tempo zul je waarschijnlijk meer gaan merken.
Voor op straat (en daar rijden by far de meeste ST rijders) denk ik idd dat het reuze mee zal vallen.
Klopt, de banden worden voorgeschreven voor je model motor, mocht je hiervan afwijken moet je deze laten keuren en op je kentekenbewijs laten schrijven.Volgens mij (let wel: van horen zeggen) is het bijvoorbeeld in Duitsland ook niet toegestaan met 2 verschillende merken banden rond te rijden.
Kan iemand dat laatste bevestigen?
Ik heb relatief weinig problemen met de corsa's in het natte. Rij ook best veel door de regen dus opzich ook wel aardig aan gewend. Qua grip best ok, maar niet te vergelijken als met de roadsmart of in mijn geval de BT016. Ook bij mij heeft de TC al paar keer ingegrepen bij natte omstandigheden in de sport stand (zet hem nooit ergens anders in eigenlijk). Het is dan overigens wel bij nat en kou. De eerste paar kms moeten de bandjes opwarmen wil je geen last hebben. Juist daar merk ik het verschil en komt de corsa tekort tov de andere genoemde bandjes.Heb ik weer... sinds ik de motor heb, alleen maar regen tijdens het rijden.
Ik merk dat mijn rug en tailbag nat worden tijdens het rijden van opspattend water. Daar had ik op de FZ6 geen last van.
Iemand ervaring met de hugger extension of de spray guard van Pyramid? (Of iets wat er op lijkt)
Gister trouwens ook een uitbrekend achterwiel gehad bij een bocht. Had ik niet zien aankomen. De originele Corsa banden liggen eronder, ik was bij mijn FZ6 Dunlop Roadsmart gewend. Die lijken iets vergeeflijker. (Banden zijn nog maar 550 KM oud)
@suuzzie Welke banden liggen er op de R? Zijn dat de Supercorsa's? Dan wellicht interesse.Nou dan volgend jaar, als ie uit de stalling komt nieuwe banden eronder die mij meer liggen. Ik heb het gevoel dat ik op eieren rij.
@Beastie_boys18 Zocht jij nog banden met een KMstand van iets over de 500??
@suuzzie Welke banden liggen er op de R? Zijn dat de Supercorsa's? Dan wellicht interesse.