Triumph Street Triple topic deel 24

Ik zou overwegen je achtershock te wisselen. Die levert los denk ik wel wat op en dan kan je je fiets met progressieve veer voor en achter verkopen (en dat is al beter dan origineel) ;)
Ik zal het nogmaals in overweging nemen. De verkoop loopt sowieso geen storm met deze KMstand en in dit seizoen. Ik vraag denk ik een redelijke prijs, maar er komt echt helemaal niemand. Keurig net ding, goed onderhouden en nooit een klap verkeerd gegeven. Men is bang voor een beetje kilometers helaas. De MP advert loopt nog twee weken, als hij er dan nog staat zal ik jouw strategie eens proberen ;-)
 
Ik zal het nogmaals in overweging nemen. De verkoop loopt sowieso geen storm met deze KMstand en in dit seizoen. Ik vraag denk ik een redelijke prijs, maar er komt echt helemaal niemand. Keurig net ding, goed onderhouden en nooit een klap verkeerd gegeven. Men is bang voor een beetje kilometers helaas. De MP advert loopt nog twee weken, als hij er dan nog staat zal ik jouw strategie eens proberen ;-)

Helaas is dat zo, terwijl die fietsen deze standen makkelijk kunnen hebben :Y

Succes met de verkoop in ieder geval!
 
Woon je in de buurt van een Hyperpro Servicecenter of bijvoorbeeld HK Suspension? Dan zou ik eens langs gaan om te vragen wat ze adviseren. Aangeven wat je wel en niet goed vind aan je huidige fiets en wat je graag anders zou willen. Zij kunnen prima aangeven wat je dan het beste kan doen.

En ik zou sowieso voor en achter aanpakken.

Nee, ik moet er een flink stuk voor rijden, niet dat ik dat erg vind hoor. Als de vering goed is afgesteld rijd ik ook met meer plezier op de fiets en dat is het wel waard.
 
Gisteren eindelijk voor de eerste keer een rondje gereden op de 765 RS en met de vriendin op de Daytona. Leuke fiets, rijd fijn, fijn inlaatgeluid ook en uitlaatgeluid van de daytona erbij was wel grappig. Voorvering staat redelijk goed, achter is voor mijn gevoel wel heel erg zacht dus daar moet nog wat aan gebeuren. Is ook zeker vlot genoeg om beetje mee rond te tuffen. Zeker als ik met de vriendin een beetje aan het toeren ben is het fijner rijden dan verkrampt op een supersport zitten.

Verder was ik op zoek naar een werkplaatshandboek voor zowel de street triple als de daytona, maar kan ze online niet echt vinden, heeft iemand hier ze toevallig ergens liggen (pdf-je/linkje)? Zag wel wat info dat je voor een paar euro de boel kunt rippen van de triumph site, maar wellicht dat iemand dat al gedaan heeft?

Edit: Na nog wat langer zoeken een street triple rs wphb gevonden :).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bob :W

Er zijn een aantal terugroepacties geweest, onder andere voor de spanningsregelaar en de schokbrekerunit achter. Even checken of die uitgevoerd zijn.
Balhoofdspeling checken
Staat van de slijtagedelen (banden, remmen, ketting en kettingwielen)
Bedrading rond het balhoofd is gevoelig voor beschadiging, ook even nalopen.

Als die verder netjes zijn onderhoud heeft gehad, zijn het redelijk probleemloze fietsen.

Hoe kun je nagaan of een terugroepacties is uitgevoerd? Is daar 1 of ander register voor?
 
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee hier en nu ik ook eigenaar ben van een Street Triple wilde ik me graag even voorstellen.

Ik ben Marlin, 24 jaar en kom uit Zoetermeer. Sinds twee weken ben ik in het bezit van een 2020 Street Triple RS:

WhatsApp Image 2020-02-01 at 10.37.25.jpeg


Wat een enorm fijne machine!

Inmiddels zitten de eerste paar onderdelen er al op zoals de Evotech tail-tidy en radiatorbescherming. Wanneer het weer eens wat beter weer is zal ik even wat nieuwe foto's maken :)
 
Hoe kun je nagaan of een terugroepacties is uitgevoerd? Is daar 1 of ander register voor?

Volgens mij via de dealer , die informeert bij de importeur, zo is dat bij mijn spannings regelaar gegaan.

Ja, via de dealer. Heb je wel het VIN-nummer nodig, maar daar is zo achter te komen. En als het de eerste eigenaar is, zou hij of zij het je ook moeten kunnen vertellen.
 
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee hier en nu ik ook eigenaar ben van een Street Triple wilde ik me graag even voorstellen.

Ik ben Marlin, 24 jaar en kom uit Zoetermeer. Sinds twee weken ben ik in het bezit van een 2020 Street Triple RS:

Bekijk bijlage 1466624

Wat een enorm fijne machine!

Inmiddels zitten de eerste paar onderdelen er al op zoals de Evotech tail-tidy en radiatorbescherming. Wanneer het weer eens wat beter weer is zal ik even wat nieuwe foto's maken :)

Mooie machine! Gefeliciteerd!
 
B14C0EAD-0E23-4CEA-82DE-A735E9F65242.jpeg
Tijdens mijn zoektocht naar een mooie Street Triple 675R kwam ik eentje tegen met deze uitlaat. Iemand enig idee wat voor uitlaat dit is? Bij de advertentie staat S&G projects, maar daar kan ik niets over vinden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Exi
Lees hier nu ook weer mee, heb nu een street scrambler en wil over naar een street, ernstig genoeg is het dan third times a charm hopelijk..

Vorige street had 2x achter elkaar spanningsregelaar kapot en 1x dynamo erbij :s, hopelijk kan ik er nu een kopen die dit niet heeft!
 
Even wat inspiratie zoeken ivm mijn Street Triple R.
Nieuw gekocht in 2016, maar in bijna 4 jaar tijd zijn we nog steeds geen goeie vrienden geworden. Ik krijg er maar weinig vertrouwen in.

Al snel de vering qua uitgaande en ingaande demping op de comfort setting gezet (sluit beter aan bij m'n rijstijl zeg maar).
Vooraan voorspanning op z'n zachts en achteraan ook al flink wat omwentelingen zachter gezet.
Bandenspanning achteraan verlaagd naar zo'n 2.5 ipv de (veel te hoge) voorgeschreven 2.9
Ik ben niet de zwaarste, maar met zo'n 75kg ook geen pluimpje.
Op perfect asfalt heb ik plezier in het rijden, maar op de meeste wegen blijft het gevoel eerder vaag en stuiterend.

Dat was op m'n vorige (gewone) Street Triple uit 2013 helemaal anders.
Dus denk ik het "probleem" te moeten zoeken in de vering, die op standaard Street niet instelbaar was.

Iemand ervaring met een Hyperpro Streetbox kit op de STR675R?
Dus progressieve veren voor en achter.
 
Even wat inspiratie zoeken ivm mijn Street Triple R.
Nieuw gekocht in 2016, maar in bijna 4 jaar tijd zijn we nog steeds geen goeie vrienden geworden. Ik krijg er maar weinig vertrouwen in.

Al snel de vering qua uitgaande en ingaande demping op de comfort setting gezet (sluit beter aan bij m'n rijstijl zeg maar).
Vooraan voorspanning op z'n zachts en achteraan ook al flink wat omwentelingen zachter gezet.
Bandenspanning achteraan verlaagd naar zo'n 2.5 ipv de (veel te hoge) voorgeschreven 2.9
Ik ben niet de zwaarste, maar met zo'n 75kg ook geen pluimpje.
Op perfect asfalt heb ik plezier in het rijden, maar op de meeste wegen blijft het gevoel eerder vaag en stuiterend.

Dat was op m'n vorige (gewone) Street Triple uit 2013 helemaal anders.
Dus denk ik het "probleem" te moeten zoeken in de vering, die op standaard Street niet instelbaar was.

Iemand ervaring met een Hyperpro Streetbox kit op de STR675R?
Dus progressieve veren voor en achter.

Streetbox vond ik niet direct nodig. Wel andere veren en afstelling laten doen bij Hyperpro. Heb je al aan andere banden gedacht?
 
Elk type band heeft zijn eigen druk, dus als je een keer banden hebt gewisseld is het goed mogelijk dat de door triumph opgegeven waarden niet meer correct zijn. Daarnaast zijn de originele banden vaak niet de beste optie, een set andere/nieuwe banden doet ook vaak wonderen. Verder ga ik meestal ff langs een veer-meneer en laat die er even aan schroeven en voelen, bv hyperpro.

Als dat allemaal niet werkt zou ik er andere veren op zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee hier en nu ik ook eigenaar ben van een Street Triple wilde ik me graag even voorstellen.

Ik ben Marlin, 24 jaar en kom uit Zoetermeer. Sinds twee weken ben ik in het bezit van een 2020 Street Triple RS:

Bekijk bijlage 1466624

Wat een enorm fijne machine!

Inmiddels zitten de eerste paar onderdelen er al op zoals de Evotech tail-tidy en radiatorbescherming. Wanneer het weer eens wat beter weer is zal ik even wat nieuwe foto's maken :)
Wat heb je voor banden erop zitten? Lijken wel corsa’s zo weinig profiel zit erop😁
 
Even wat inspiratie zoeken ivm mijn Street Triple R.
Nieuw gekocht in 2016, maar in bijna 4 jaar tijd zijn we nog steeds geen goeie vrienden geworden. Ik krijg er maar weinig vertrouwen in.

Al snel de vering qua uitgaande en ingaande demping op de comfort setting gezet (sluit beter aan bij m'n rijstijl zeg maar).
Vooraan voorspanning op z'n zachts en achteraan ook al flink wat omwentelingen zachter gezet.
Bandenspanning achteraan verlaagd naar zo'n 2.5 ipv de (veel te hoge) voorgeschreven 2.9
Ik ben niet de zwaarste, maar met zo'n 75kg ook geen pluimpje.
Op perfect asfalt heb ik plezier in het rijden, maar op de meeste wegen blijft het gevoel eerder vaag en stuiterend.

Dat was op m'n vorige (gewone) Street Triple uit 2013 helemaal anders.
Dus denk ik het "probleem" te moeten zoeken in de vering, die op standaard Street niet instelbaar was.

Iemand ervaring met een Hyperpro Streetbox kit op de STR675R?
Dus progressieve veren voor en achter.
Veer voorspannnig veranderd niets aan de veer karakteristiek omdat het een lineaire veer is, je veranderd alleen de rij hoogte , je kunt achter een andere veer ( Hyperpro)zetten die beter op jou gewicht en eventueel comfort afgestemd is, voor veren progressief kan in het eerste deel van de veerweg zachter zijn , maar bij verder inveren wordt tie dan weer harder.
 
Als iemand nog een setje originele bar end spiegelsvoor een street 2007-2012 in de aanbieding heeft houd ik mij sterk aanbevolen 😊👍
 
Ik heb momenteel de corsa diablo rosso2's erop liggen en vraag me af of ik niet beter kan swichen naar de s22's voor wat meer grip/vertrouwen bij het koude en natte weer tot de zomer. Wat is jullie mening? PS ben een beginnend bestuurder:)
 
Ik heb momenteel de corsa diablo rosso2's erop liggen en vraag me af of ik niet beter kan swichen naar de s22's voor wat meer grip/vertrouwen bij het koude en natte weer tot de zomer. Wat is jullie mening? PS ben een beginnend bestuurder:)
Rosso corsa's 2 zijn voor zover ik heb begrepen veel beter dan de 1 in de regen, maar dat was ook niet moeilijk, blijft wel een band die je op straat kunt gebruiken, maar meer voor circuitdagen is ontwikkeld. Zeker als het wat kouder en/of vochtiger is geeft zo'n band gewoon minder grip en gevoel. S22's zouden een eerste stap zijn en zelf zou ik dan misschien nog een stap verder doen richting bijvoorbeeld pilot road's of iets vergelijkbaars, maar daar kunnen ze je hier meer over vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan