Triumph Street Triple topic deel 24

Wellicht toch eens een normale accu proberen dan weer.

kan mijn theorie van het stoppen met starten door de ecu overigens kloppen?

wat ik mijzelf ook altijd afgevraagd heb, kun je de triple nog aanduwen? Of is deze daar te slim voor?

PS. Heerlijk al die snelle reacties in deze groep!
 
Wellicht toch eens een normale accu proberen dan weer.

kan mijn theorie van het stoppen met starten door de ecu overigens kloppen?

wat ik mijzelf ook altijd afgevraagd heb, kun je de triple nog aanduwen? Of is deze daar te slim voor?

PS. Heerlijk al die snelle reacties in deze groep!
Ik heb het al eens geprobeerd met een slechte accu. Niet gelukt.
Ik denk dat de ECU de brandstofpomp uitschakelt en dan kan je duwen wat je wilt.
 
Heeft er iemand heel toevallig nog een setje duo steunen voor een STR 2014 liggen? Heb hem net opgehaald maar de vrouw is chagrijnig dat ze niet achterop kan ;-)
 
Te koop
Pirelli Diablo Corsa Rosso.
Banden zijn 1072 kilometer oud.
Kunnen nog lang mee. Netjes mee gereden.
Voorband 120/70 ZR17 DOT 3717
Achterband 180/55 ZR17 DOT 0918

Vraagprijs 150 euro
Ophalen in Castricum

Reden van verkoop: Zaten onder de motor bij aankoop, maar heb liever Dunlop Roadsmart.

 
Te koop
Pirelli Diablo Corsa Rosso.
Banden zijn 1072 kilometer oud.
Kunnen nog lang mee. Netjes mee gereden.
Voorband 120/70 ZR17 DOT 3717
Achterband 180/55 ZR17 DOT 0918

Vraagprijs 150 euro
Ophalen in Castricum

Reden van verkoop: Zaten onder de motor bij aankoop, maar heb liever Dunlop Roadsmart.

rosso 1 of 2? zit nogal een verschil tussen als je er ooit een regenbuitje mee tegenkomt.
 
Lithium accu’s zijn veel gevoeliger voor temperatuur dan een ouderwetse lood accu, en tijdens starten vraag je behoorlijk veel prik. Je kunt proberen door eerst je verlichting aan te zetten en na een paar minuten te starten, dan is je accu een beetje warmer en heb je een grotere kans dat het lukt. Daarnaast is koude olie veel dikker dan warme olie en kost het meer kracht om de startmotor rond te krijgen. Maar een normale accu van de juiste specificaties zou er geen probleem mee mogen hebben.
Een lithium accu in goed opgeladen conditie zou geen problemen moeten hebben met de huidige temperaturen, een voordeel van een lithium accu is wel, dat als tie dan ver leeg is hij met de juiste lader in een half uurtje weer helemaal vol is.
Ik gebruik al 4 jaar dezelfde lithium accu en nog nooit problemen gehad met starten.
 
Wellicht toch eens een normale accu proberen dan weer.

kan mijn theorie van het stoppen met starten door de ecu overigens kloppen?

wat ik mijzelf ook altijd afgevraagd heb, kun je de triple nog aanduwen? Of is deze daar te slim voor?

PS. Heerlijk al die snelle reacties in deze groep!
ik heb al jaren een motobatt accu, zeer tevreden mee, aanduwen gaat makkelijker in zn 2de versnelling
 
Als je besluit om accu's te gaan vergelijken moet je letten op het opgegeven CCA, makkelijk gezegd hoe hoger dit is des te makkelijker slingert je startmotor rond.
Mijn vorige fiets (SP2) had er met de standaard accu ook af en toe moeite mee om de boel aan de gang te krijgen, uiteindelijk opgelost door een iets zwaardere accu te plaatsen.
 
Als je besluit om accu's te gaan vergelijken moet je letten op het opgegeven CCA, makkelijk gezegd hoe hoger dit is des te makkelijker slingert je startmotor rond.
Mijn vorige fiets (SP2) had er met de standaard accu ook af en toe moeite mee om de boel aan de gang te krijgen, uiteindelijk opgelost door een iets zwaardere accu te plaatsen.
Dan moet die wel in de beschikbare ruimte passen.
 
Heren,

Vandaag wilde ik, na 6 maanden overwinteren, de motor weer eens uitlaten. Helaas gaf deze aan dat de oliedruk te laag is en startte dus niet. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Toen ik 'm wegzette voor de winterstalling was hier namelijk nog geen sprake van, al was het oliepeil wel wat aan de lage kant. Is het nu een kwestie van meer olie er in en rijden of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?

Thanks!
 
Heren,

Vandaag wilde ik, na 6 maanden overwinteren, de motor weer eens uitlaten. Helaas gaf deze aan dat de oliedruk te laag is en startte dus niet. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Toen ik 'm wegzette voor de winterstalling was hier namelijk nog geen sprake van, al was het oliepeil wel wat aan de lage kant. Is het nu een kwestie van meer olie er in en rijden of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?

Thanks!
Er is alleen genoeg oliedruk als de motor al gestart is. En een motorfiets heeft geen beveiliging in de vorm van afslaan of niet starten als er te weinig oliedruk is. De oorzaak ligt ergens anders, maar de olie moet wel op peil zijn natuurlijk.
 
Er is alleen genoeg oliedruk als de motor al gestart is. En een motorfiets heeft geen beveiliging in de vorm van afslaan of niet starten als er te weinig oliedruk is. De oorzaak ligt ergens anders, maar de olie moet wel op peil zijn natuurlijk.

Bedankt voor je reactie RR!

Begrijp ik hieruit dat de motor gewoon zou moeten starten als het olielampje brand?
 
Ja, en het lampje hoort pas uit te gaan wanneer de motor loopt.

Duidelijk! Dan zal het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het daaraan ligt.

Ik bedenk me net dat ik de accu al maanden niet heb opgeladen |(. Rookie mistake.

Hoewel de lampen en het dashboard aangaan, zal die waarschijnlijk niet genoeg stroom hebben om 'm gestart te krijgen. Ga 'm dus maar aan de lader hangen, haha.

Thanks voor de snelle reactie!
 
Laatst bewerkt:
Als je besluit om accu's te gaan vergelijken moet je letten op het opgegeven CCA, makkelijk gezegd hoe hoger dit is des te makkelijker slingert je startmotor rond.
Mijn vorige fiets (SP2) had er met de standaard accu ook af en toe moeite mee om de boel aan de gang te krijgen, uiteindelijk opgelost door een iets zwaardere accu te plaatsen.
Klinkt raar , maar een Lithium accu heeft meer CCA power dan een vergelijkbare lood accu, b.v voor mijn street een Yuasa heeft 135 CCA en mijn Skyrich 180 CCA , je merkt gewoon dat hij meer power heeft met het starten.je kunt zelfs een model zwaarder pakken, zelfde afmeting met 210 CCA 👍
 
IMG-20200327-WA0007.jpg

Eerste ritje van het jaar vanmiddag. Nog winderig en fris bovenin Groningen. 🥶
 
Lampen staan altijd aan, vanochtend ook even een seconde of 20 gewacht op contact.

zal de accu eens checken!

het lijkt alleen wel of de ecu zegt ik stop met starten want spanning te laag. Ik denk dat als hij gewoon doorgaat met starten dat er niets aan de hand is want startmotor gaat mooi op snelheid rond. Of zou de ecu dan te weinig spanning krijgen en in de war raken?
Kan ook zijn dat het ligt aan de bekabeling en de connectors daarvan. Als daar een beetje weerstand zit, bv door gecorrodeerde aansluitingen op het startrelais dan verlies je daar ook spanning. Meten is weten in dit geval, dus even de multimeter erbij pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan