Triumph Street Triple topic deel 24

Hebben jullie nog aankooptips wat betreft een 2018 765 RS? Specifieke punten om op te letten?

En ik zie online maar weinig mods. Je zou verwachten dat iemand wel een koplamp spoiler/booskijker zou verkopen (?) of zit dat direct in de weg voor het lichtbeeld? Een beetje zoals ze nu op de 2020 hebben gedaan, maar dan niet in LED.

765.jpg
 
Hebben jullie nog aankooptips wat betreft een 2018 765 RS? Specifieke punten om op te letten?

En ik zie online maar weinig mods. Je zou verwachten dat iemand wel een koplamp spoiler/booskijker zou verkopen (?) of zit dat direct in de weg voor het lichtbeeld? Een beetje zoals ze nu op de 2020 hebben gedaan, maar dan niet in LED.

Bekijk bijlage 1510556
Booskijkers is zoooo nineties.
 
Hebben jullie nog aankooptips wat betreft een 2018 765 RS? Specifieke punten om op te letten?

En ik zie online maar weinig mods. Je zou verwachten dat iemand wel een koplamp spoiler/booskijker zou verkopen (?) of zit dat direct in de weg voor het lichtbeeld? Een beetje zoals ze nu op de 2020 hebben gedaan, maar dan niet in LED.

Bekijk bijlage 1510556

Ik heb hier wel eens gelezen dat het 2017 model de middelste klep los laat.

https://www.motor-forum.nl/threads/triumph-street-triple-topic-deel-24.415223/page-155#post-29251198https://www.motor-forum.nl/threads/triumph-street-triple-topic-deel-24.415223/page-96#post-28941185
Of dit bij het 2018 model ook voorkomt weet ik niet, maar ik zou het wel uitzoeken voor de zekerheid als dat lukt.
 
Ah ja, dat zijn nooit fijne berichten :')
Toen je zei middelste klep moest ik wel even nadenken. Dat hele 3 cilinder gebeuren is nog een beetje wennen.

Bedankt ik ga eens op onderzoek uit.
 
PS: paar dagen geleden een set S22 er op gezet. Allemachtig duur voor een set banden, maar dat ben je na de eerste bocht wel vergeten. Rijden heerlijk! Iemand een ruwe schatting van de levensduur? Ik begrijp uiteraard dat dit ook in grote mate samenhangt met je rijstijl.
Net ook een afspraak gemaakt, komen er over 3 weken onder voor 320 inclusief montage. Rijd nu met Michelin PR4's, maar vind ze niet fijn en heb het setje van voor de wissel (3.5mm voor, 4.5mm achter) aan m'n vader gegeven... Heb hiervoor een set S20 Evo's gehad op een Ninja 300, daar was met 6000km het leven wel uit (0,2mm), maar gruwelijk fijn en gaven heel veel vertrouwen! De Michelin Street Radials daarna was k niet over te spreken, maar dat waren ook budgetbanden...
 
waarom kiezen jullie de S22 boven de diablo rosso 3 ?
beide komen goed uit testen
 
Laatst bewerkt:
waarom kiezen jullie de S22 boven de diablo rosso 3 ?
beide komen goed uit testen
Heb gevraagd of m'n monteur een offerte wilde maken voor zowel de S22 als de Diablo Rosso III. Voor mij waren ze even duur, en gezien mijn ervaring met Bridgestone wilde ik dat er weer op. Als de Pirelli's goedkoper waren geweest had ik die genomen, gewoon om te proberen. Kan voor beiden niet echt voor of nadelen vinden ten opzichte van mekaar.

Het is dat ik een koekblikje gekocht heb om naar m'n opleiding te reizen (niet dat dat nu veel zin heeft, lessen zijn online), daarom had ik aanvankelijk de PR4's er onder zitten. Ze zijn nu 12k oud, maar vies gecupt (voor en achter) en ze hebben me nooit echt vertrouwen gegeven. Let wel: ze hebben ook nooit echt een steek laten vallen! Ze kunnen nog wel een paar maandjes mee, maar vind ze gewoon niet fijn rijden. Als ik dan moet kiezen tussen 6k km met een set doen die voor mij 'oke' aanvoelt en daarna cupt, of 6k met een set die goed aanvoelt maar dan echt op is, leidt dat tot de keuze die ik nu gemaakt heb voor sportbanden.

Daarnaast lijken de plannen voor een motorvakantie in Italië weer op groen licht te komen, die was al geboekt :Y
 
Haha, ergens wel.

Maar die koplampen zijn zo rond. Mag wel wat stoerder wat mij betreft. Dat is eigenlijk het enige wat ik heb aan te merken op het design. Bij de 2020 hebben ze dat wel mooi opgelost :)

Maat, als je wil plak ik er wel een randje tape voor je overheen :+
 
Helaas wat minder goed nieuws dit keer. Lang heb ik namelijk niet kunnen genieten van de S22's en de gashendel modificatie..

Nadat ik hem gister avond heb opgehaald ging na 5 minuten rijden het olielampje knipperen als ik een hobbel over reed. Deze ging wel direct weer uit. Toen ben ik huiswaarts gekeerd, maar helaas, na nog geen 5 minuten hoorde ik ineens bizarre geluiden van metaal op metaal.

De motor direct langs de kant gezet en de ANWB gebeld. Die hebben mij en de motor netjes thuis af gezet (hulde voor de service!). Vanochtend is de motor opgehaald door de garage. Zojuist gebeld en te horen gekregen dat er bij het weg laten vloeien van de olie grote metalen splinters en brokken mee zijn gekomen. Met andere woorden; einde oefening.

De grote beurt is ± 6000 kilometer geleden uitgevoerd. Motor heeft altijd tijdig (en goed) onderhoud gehad. Nooit gekke dingen gehad. Ik sta met m'n bek vol tanden..Ik wilde dit even van mij afschrijven, want dit betekent dat het motorseizoen er voor mij op zit.

Iemand tips m.b.t. de afwikkeling hiervan? Onderdelen los verkopen? Suggesties?

Thanks!
 
Wow, da's super zuur.
Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk maar ik denk dat ik em meteen uit had gegooid als de olielamp onder het rijden aangaat.
 
Zonde man... Je zou kunnen overwegen om er een ander blok in te hangen, of kijken wat een onderdelen-opkoper er voor geeft...
 
Helaas wat minder goed nieuws dit keer. Lang heb ik namelijk niet kunnen genieten van de S22's en de gashendel modificatie..

Nadat ik hem gister avond heb opgehaald ging na 5 minuten rijden het olielampje knipperen als ik een hobbel over reed. Deze ging wel direct weer uit. Toen ben ik huiswaarts gekeerd, maar helaas, na nog geen 5 minuten hoorde ik ineens bizarre geluiden van metaal op metaal.

De motor direct langs de kant gezet en de ANWB gebeld. Die hebben mij en de motor netjes thuis af gezet (hulde voor de service!). Vanochtend is de motor opgehaald door de garage. Zojuist gebeld en te horen gekregen dat er bij het weg laten vloeien van de olie grote metalen splinters en brokken mee zijn gekomen. Met andere woorden; einde oefening.

De grote beurt is ± 6000 kilometer geleden uitgevoerd. Motor heeft altijd tijdig (en goed) onderhoud gehad. Nooit gekke dingen gehad. Ik sta met m'n bek vol tanden..Ik wilde dit even van mij afschrijven, want dit betekent dat het motorseizoen er voor mij op zit.

Iemand tips m.b.t. de afwikkeling hiervan? Onderdelen los verkopen? Suggesties?

Thanks!

Wat super zuur! Ik zou eerst maar eens gaan praten met de garage waar de motor 6k geleden onderhoud heeft gehad. Wat is er gedaan? Is te achterhalen wat de oorzaak is? Is er mogelijk coulance vanuit Triumph/dealer om het te fixen?
 
Bedankt voor het hart onder de riem heren!

@Maegrim: De volgende keer dat het lampje ook maar flikkert gaat inderdaad direct de motor uit! Dit was een (zeer) dure les zo.

@wachtbalkje: Een volledig ander blok er in hangen zal dermate veel geld kosten dat ik dan liever iets langer door spaar en een nieuwe haal. Maar ik ga inderdaad eens informeren wat de motor momenteel nog waard is.

@Coenster: Het onderhoud gebeurt al jaren bij dezelfde garage. Ik heb de volledige onderhoudshistorie gedocumenteerd en die is ook bij hen bekend uiteraard. De grote beurt, die op ±19000 kilometer is uitgevoerd, is ook een pakking vervangen omdat die olie lekte. Uiteraard is toen ook de olie (en filter) volledig vervangen.

Maar ik maakte op uit het telefoontje dat ik kreeg dat het zeer waarschijnlijk door een te kort aan olie is gekomen. Er zat nog maar 2 liter van de aanbevolen hoeveelheid van 4 liter in (bijzonder dat de motor nooit olie gebruikt en nu 2 liter in 6000 km toch!? En waarom flikkerde het lampje dan enkel bij hobbels en niet continu?). In hoeverre is dit te wijten aan de garage? Dat valt helaas onmogelijk te zeggen denk ik.

Om te achterhalen wat er is gebeurd zal het volledige blok open moeten, wat uiteraard ook kosten met zich mee brengt. Ik weet niet of het verstandig is om die kosten te maken.

We hebben afgesproken morgen opnieuw te bellen en dan zal ik eens vragen hoe zij er in staan.
 
Helaas wat minder goed nieuws dit keer. Lang heb ik namelijk niet kunnen genieten van de S22's en de gashendel modificatie..

Nadat ik hem gister avond heb opgehaald ging na 5 minuten rijden het olielampje knipperen als ik een hobbel over reed. Deze ging wel direct weer uit. Toen ben ik huiswaarts gekeerd, maar helaas, na nog geen 5 minuten hoorde ik ineens bizarre geluiden van metaal op metaal.

De motor direct langs de kant gezet en de ANWB gebeld. Die hebben mij en de motor netjes thuis af gezet (hulde voor de service!). Vanochtend is de motor opgehaald door de garage. Zojuist gebeld en te horen gekregen dat er bij het weg laten vloeien van de olie grote metalen splinters en brokken mee zijn gekomen. Met andere woorden; einde oefening.

De grote beurt is ± 6000 kilometer geleden uitgevoerd. Motor heeft altijd tijdig (en goed) onderhoud gehad. Nooit gekke dingen gehad. Ik sta met m'n bek vol tanden..Ik wilde dit even van mij afschrijven, want dit betekent dat het motorseizoen er voor mij op zit.

Iemand tips m.b.t. de afwikkeling hiervan? Onderdelen los verkopen? Suggesties?

Thanks!

zolang het lampje niet rood is en niet knippert zou het nog geen paniek hoeven zijn.
De vraag is, zat er daadwerkelijk te weinig olie in het blok ? weet je hoeveel eruit gegaan is ?
recent nog olie gecontroleerd ?

2013 is denk ik ook te oud om nog heel veel uit te kunnen lezen.

Als je de motor nog wil houden zou ik zeggen; ander motorblok er in (laten) zetten , een gebruikt motorblok is natuurlijk prima.
Hoeveel km had je eigen motor ?

bottom line, ontzettend kut natuurlijk :( succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan