Triumph Street Triple topic deel 24

@Nellis : ik had zelfde soort problemen met mijn street tot voorkort. Bleek een combinatie van een slechte dynamo (opnieuw gewikkeld), oude spanningsregelaar (nu MOSFET) en daarnaast een te zwakke (CCA) accu. Hierna is ie weer helemaal vlekkeloos.
Maar goed, dan ben je dus zo 300-400 euro verder, als je het zelf doet.
 
heeft iemand de scrolling knipperlichten?, ik wilde ze erop laten monteren maar de dealer zei dat ze niet meer leverbaar waren ivm een probleem ermee.
is hier iemand van op de hoogte?
 
Op mijn 2013 Street Triple R zit een SC-Project Conic uitlaat met E-keur.

Nu ga ik over een paar weken naar het Zwarte Woud in Duitsland en vraag me af of dit daar toegestaan is.
Ik hoor verschillende verhalen over hoe ze daar controleren op motorgeluid.

Kan iemand mij hier wat opheldering over geven?
 
Op mijn 2013 Street Triple R zit een SC-Project Conic uitlaat met E-keur.

Nu ga ik over een paar weken naar het Zwarte Woud in Duitsland en vraag me af of dit daar toegestaan is.
Ik hoor verschillende verhalen over hoe ze daar controleren op motorgeluid.

Kan iemand mij hier wat opheldering over geven?
E keur is niet zaligmakend, ze mogen (uitlaten of uitlaat) niet teveel herrie maken.
Maar als je in de dorpen en steden netjes rijdt en daar waar het kan, iets harder gaat dan zou ik mij niet te druk maken, wel opletten 🇩🇪viel spass!!
 
Op mijn 2013 Street Triple R zit een SC-Project Conic uitlaat met E-keur.

Nu ga ik over een paar weken naar het Zwarte Woud in Duitsland en vraag me af of dit daar toegestaan is.
Ik hoor verschillende verhalen over hoe ze daar controleren op motorgeluid.

Kan iemand mij hier wat opheldering over geven?

Met db killer erin, mag ik hopen?
 
Op mijn 2013 Street Triple R zit een SC-Project Conic uitlaat met E-keur.

Nu ga ik over een paar weken naar het Zwarte Woud in Duitsland en vraag me af of dit daar toegestaan is.
Ik hoor verschillende verhalen over hoe ze daar controleren op motorgeluid.

Kan iemand mij hier wat opheldering over geven?

Afgelopen +- 3 jaar 15.000 kilometers gemaakt in vakantietijden in Duitland, luxemburg, oostenrijk, zwitserland, slovenie en kroatie. Altijd met aftermarket pijp zonder e keur (racing use only stond meestal aan de binnenkant van de uitlaat). Gewoon rustig aan in dorpjes en niet overal doortrekken tot de toerenbegrenzer.

Een keer controle gehad toen we al stil stonden op een parkeerplaats in de eifel. Boete zou 50 euro zijn in Duitsland, maar dat was wel 2 jaar geleden. Iedereen met een "gaatje" (voor bevestiging db-killer) in de demper moest een db killer erin zetten. Mijn uitlaat zat geen gaatje in ingeboord en blijkbaar wist hij niet wat hij daarmee aan moest en haalde zijn neus op en ging verder.

Toch zie je dat ze in Oostenrijk en Duitsland wel het willen aanpakken. Vriend van mij heeft een originele CB650F, fabrieksaf 96dB stationair. Hiermee zou hij diverse Oostenrijkse passen niet mogen rijden. (1db te veel) Maar als je een boete krijgt kan je die volgens mij nog wel aanvechten omdat het vooertuig Europees goedgekeurd en origineel is. Ik blijf lekker doorrijden tot dat de consequenties te groot worden. Die iets wat luidere uitlaat heeft namelijk ook een groot voordeel tijdens filerijden. :) Gevalletje aliexpress akropovic demper met verbrand demperwol duswel gewoon open pijp mogen ze van mij wel van de weg afhalen, dat is soms gewoon asociaal hard.
 
Afgelopen +- 3 jaar 15.000 kilometers gemaakt in vakantietijden in Duitland, luxemburg, oostenrijk, zwitserland, slovenie en kroatie. Altijd met aftermarket pijp zonder e keur (racing use only stond meestal aan de binnenkant van de uitlaat). Gewoon rustig aan in dorpjes en niet overal doortrekken tot de toerenbegrenzer.

Een keer controle gehad toen we al stil stonden op een parkeerplaats in de eifel. Boete zou 50 euro zijn in Duitsland, maar dat was wel 2 jaar geleden. Iedereen met een "gaatje" (voor bevestiging db-killer) in de demper moest een db killer erin zetten. Mijn uitlaat zat geen gaatje in ingeboord en blijkbaar wist hij niet wat hij daarmee aan moest en haalde zijn neus op en ging verder.

Toch zie je dat ze in Oostenrijk en Duitsland wel het willen aanpakken. Vriend van mij heeft een originele CB650F, fabrieksaf 96dB stationair. Hiermee zou hij diverse Oostenrijkse passen niet mogen rijden. (1db te veel) Maar als je een boete krijgt kan je die volgens mij nog wel aanvechten omdat het vooertuig Europees goedgekeurd en origineel is. Ik blijf lekker doorrijden tot dat de consequenties te groot worden. Die iets wat luidere uitlaat heeft namelijk ook een groot voordeel tijdens filerijden. :) Gevalletje aliexpress akropovic demper met verbrand demperwol duswel gewoon open pijp mogen ze van mij wel van de weg afhalen, dat is soms gewoon asociaal hard.
als ze een gesloten verklaring maken voor bepaalde passen, dan kun je volgens de Europese regels gewoon een prent krijgen. Hetzelfde kan ook gelden voor vrachtwagen die met bepaalde hoogte, gewicht of lengte ergens niet in mogen, terwijl ook die Europese toelatingen hebben. Boete krijg je dan echt wel. Tis kak, dat dan ook ja...
 
heeft iemand de scrolling knipperlichten?, ik wilde ze erop laten monteren maar de dealer zei dat ze niet meer leverbaar waren ivm een probleem ermee.
is hier iemand van op de hoogte?
Ik heb ze op mijn nieuwe street rs. Bij de 800 km beurt was er 1 kapot en die is vervangen. Hierna geen probleem meer mee gehad (nu 7000 km).
 
E keur is niet zaligmakend, ze mogen (uitlaten of uitlaat) niet teveel herrie maken.
Maar als je in de dorpen en steden netjes rijdt en daar waar het kan, iets harder gaat dan zou ik mij niet te druk maken, wel opletten 🇩🇪viel spass!!
Op mijn 2013 Street Triple R zit een SC-Project Conic uitlaat met E-keur.

Nu ga ik over een paar weken naar het Zwarte Woud in Duitsland en vraag me af of dit daar toegestaan is.
Ik hoor verschillende verhalen over hoe ze daar controleren op motorgeluid.

Kan iemand mij hier wat opheldering over geven?
Volgens mij ben je voorlopig nog safe in Duitsland met een goedgekeurde uitlaat met db killer. De plannen om het geluid te beperken zijn er nog niet door. De 80 db waar ze het over hebben is een dynamische meting, dus niet het getal wat op je motor staat (=statische meting). Je kunt wel een probleem krijgen als je in Oostenrijk wil gaan rijden. In een heel klein gebiedje geld op enkele wegen een rijverbod voor motoren die (origineel) meer dan 95 db produceren (vlgs het plaatje op de motor dus los van de echte decibellen en los van een evt vervangingsuitlaat). Met deze regel heb je als RS rijder een probleem!
 
De RS is precies veilig dacht ik. Dus eigenlijk vanaf euro4 ben je niet onwelkom?

dbs.png
 
Beste leden van MF en triplaars in het bijzonder,

Mijn Triumph street triple uit 2010 heb ik nu 5 jaar in bezit (km stand 45000). Het laatste jaar loop ik echter tegen de volgende issues aan, die deze week zijn geëscaleerd.

Geschiedenis van de problemen:
Vorig jaar was de accu binnen no time leeg en wilde de motor dus niet meer starten. Dit was getraceerd naar een defecte dynamo. Deze is gereviseerd geweest en terug geplaatst. Daarna leken de problemen weg.

Dit seizoen wilde de motor ook niet starten als ik er een week lang niet mee gereden had (in eerste instantie gaf ik hiervan de schuld aan lek stroom vanuit het alarm systeem). Dit loste ik op door hem aan de accu(druppel)lader te hangen.

Fast forward naar donderdag twee weken geleden na tanken van een rit terug van mijn werk wilde de street triple niet meer starten, deze aangeduwd en thuis gekomen. In het weekend een nieuwe accu + lader gekocht. Op maandag leek dit te functioneren.

De vrijdag erop wilde de motor wel starten, maar de tijd en tripmeter waren gereset (de spanning is er in tussentijd waarschijnlijk af geweest?). Verder leek de triple wat ruw stationair te lopen, alsof hij af en toe een slag miste. Na een half uur rijden kreeg ik tot drie toe de “start procedure” op het dashboard (hiermee bedoel ik dat alle lampjes aangingen en de toerenteller zijn bereik doorloopt, zoals triples dat plegen te doen als ze gestart worden).

Op de terugweg van mijn werk bokte te motor tijdens oppakken (hield af en toe in). Alsof ik te laag in de toeren zat, terwijl dit niet het geval was (boven de 4k rpm). Verder de sloeg de motor af tijdens het remmen bij het stoplicht (in eerste versnelling koppeling in), op de oprit thuis gebeurde dit nog een keer.

Mijn vraag aan jullie is of dit nog te redden is en waar we de problemen moeten gaan zoeken (ik vrees een elektrische klopjacht zonder bevredigende conclusie). Met andere woorden afscheid nemen van de triple of proberen te repareren.

Alvast bedankt voor jullie input!

ps ik post deze ook in het techniek forum.
Aantal volts al eens gemeten als de motor loopt? Zou toch ongeveer 13.5- 14 volt moeten zijn, mogelijk dat je spannings regelaar aan het overlijden is.
 
Gisteren terug gekomen van een heerlijk weekendje sturen in de Harz. :] Geweldig weer gehad. Kyffhauser weer bezocht. Megadruk op zaterdag en door iemand die z'n kawa in de rotsmuur had gezet kon je helaas niet lekker van begin tot eind het afmaken. Alleen gisteren op de terugweg wat regen gehad.
Topweekendje..:t
 
De Harz is echt een mooi gebied. Relatief rustig, goede wegen, relatief weinig controles. Alleen die 500+km om er te komen valt altijd een beetje tegen.
 
De Harz is echt een mooi gebied. Relatief rustig, goede wegen, relatief weinig controles. Alleen die 500+km om er te komen valt altijd een beetje tegen.

Ik vermaak me meer in het Harz dan de Eifel de laatste jaren. Eifel heeft toch veel last van slecht wegdek, veel controles en toeristen in campers.
 
Ik heb nooit naar het plaatje van de 2017RS gekeken maar op de 2020 RS staat 97 DBBekijk bijlage 1520454

Gelijk maar even gekeken, staat hetzelfde op het plaatje als op de RDW site.
Dus dat ik zei al bij een proefrit op de 2020 laatst: "hij lijkt wel luider te klinken en ook wat mooier" was dus niet m'n verbeelding :+

Plaatje van mijn 2017RS:
plaatje.png


Heel bijzonder dat Euro5 dan... En mooi lullig voor Oostenrijkfans ook.
 

Bijlagen

  • milieu.png
    milieu.png
    5,9 KB · Weergaven: 8
Gelijk maar even gekeken, staat hetzelfde op het plaatje als op de RDW site.
Dus dat ik zei al bij een proefrit op de 2020 laatst: "hij lijkt wel luider te klinken en ook wat mooier" was dus niet m'n verbeelding :+

Plaatje van mijn 2017RS:
Bekijk bijlage 1520496

Heel bijzonder dat Euro5 dan... En mooi lullig voor Oostenrijkfans ook.
Euro 5 gaat ook over emissies, niet over geluid/verbruik, daar zijn andere standaarden voor ;).
 
Ik vermaak me meer in het Harz dan de Eifel de laatste jaren. Eifel heeft toch veel last van slecht wegdek, veel controles en toeristen in campers.
Dit is ook het gevoel in mijn groepje. Er zit ook een mooiere flow in de wegen, de bochten zijn prettiger om te rijden. In de eifel knijpen de bochten heel vaak, het wegdek is vaak slechter en het is er vaak ook drukker. Maar Kyffhauser was nu ook heel erg druk zaterdag. Dat was niet leuk meer.
 
Triplers, hoe krijg je het onderhoudservice icoon in het display uit?

Bij mij was door het vervangen van de accu de datum gereset en daardoor kreeg ik een service-melding. Datum terugzetten naar het juiste jaartal zorgde er toen ook voor dat het onderhoudslampje uit ging.
 
Wie heeft er toevallig mooie routes voor op de navi?
hier staan best leuke tussen. Deel ervan staan ook op de onroute motorkaart die je bij waypoint kan kopen, maar je kan ze ook simpel downloaden van t web. Wel is het verstandig om een gekozen route even goed na te lopen, want soms zitten er keer-om stukjes in en ook de routes kunnen wat gedateerd zijn. In het reizen topic op MF staan denk ik ook prima routes tussen her en der...
 
  • Leuk
Waarderingen: gR1d
Terug
Bovenaan Onderaan