Triumph Street Triple topic deel 24

Hallo allemaal, nieuw op het forum, ik rij sinds 2014 Street Triple. Mijn huidige motor is een 765 RS (technisch gezien).
Bekijk bijlage 1533587Bekijk bijlage 1533588
Rechterfoto is een ‘artist impression’ , ik had voor het seizoen niet meer genoeg tijd om de kappen te spuiten.

Hoe gaat dat eigenlijk met dingen als ABS uitschakelen? Staat er dan permanent een melding in beeld? Of blijft dat allemaal aangesloten?
 
Ik ga na zo'n 6.5 duizend km mijn supercorsa's vervangen voor de S22. Mijn voorband zit op de slijtnok, achter zit nog een tandje profiel. Dus voor is eerder versleten dan achter... Iemand dezelfde ervaring? Ik meende dat de vuistregel was, 2 achterbanden tegen 1 voorband.....
 
Ik ga na zo'n 6.5 duizend km mijn supercorsa's vervangen voor de S22. Mijn voorband zit op de slijtnok, achter zit nog een tandje profiel. Dus voor is eerder versleten dan achter... Iemand dezelfde ervaring? Ik meende dat de vuistregel was, 2 achterbanden tegen 1 voorband.....
Hangt er enorm van af waarop en hoe je rijdt, die vuistregel zal gemiddeld wel kloppen voor een 1000 op straat, maar met een 600 gingen mijn achterbanden ook niet snel. Gezien een street triple heel veel vertrouwen in de voorkant geeft en weinig vermogen heeft vind ik het niet heel vreemd.
 
Met me circuit SV650 zelfde ervaring, veel vertrouwen voor is lekker remmen dus sneller voorbandje op. Ding heeft niet veel vermogen dus achterband gaat langer mee.
 
Zag opeens dat m'n kenteken wat losjes zat... Dus na bijna 3 jaar maar eens de tail tidy uit de kast gevist... Volledig zonder beloofde handleiding of reflector. Dus improviseren maar :o

1598090182455.png


1598090192184.png


1598090197404.png

Uh, sorry Blom :$ Maar de standaardreflector kon in het gat springen van het incomplete pakketje.

Moet trouwens wel zeggen dat het een goed doordacht systeem is van Triumph, stekker en vier bouten loshalen en je hebt een kale kont voor een circuitdagje.
 
Hoe gaat dat eigenlijk met dingen als ABS uitschakelen? Staat er dan permanent een melding in beeld? Of blijft dat allemaal aangesloten?

Ik heb de ABS gewoon aangesloten gelaten. Op de 2017 kun je hem uitzetten, maar in Track mode heb ik er geen last van.
Je kunt ook rechtstreekse leidingen naar je klauwen doen. Maar het schijnt dat de motor niet eens start als je de ABS pomp verwijdert.
 
Ik ga na zo'n 6.5 duizend km mijn supercorsa's vervangen voor de S22. Mijn voorband zit op de slijtnok, achter zit nog een tandje profiel. Dus voor is eerder versleten dan achter... Iemand dezelfde ervaring? Ik meende dat de vuistregel was, 2 achterbanden tegen 1 voorband.....
Hier dezelfde ervaring met de eerste montage SC: voorband vervangen op 5000 terwijl de achterband ongeveer op de helft zit.
 
Hier iemand tips voor het bereiken van de stekkers van de knipperlichten? Gaat om een 2010 model. Moet de tank en de Airbox er echt vanaf of zijn er andere manieren?
 
Hier iemand tips voor het bereiken van de stekkers van de knipperlichten? Gaat om een 2010 model. Moet de tank en de Airbox er echt vanaf of zijn er andere manieren?
Kapje van het knipperlicht halen, en vervolgens de stekkertjes lostrekken. Maak dan de inbusboutjes los en trek de richtingaanwijzer over het kabeltje er af.
Soms is de oplossing heel eenvoudig, maar kom er maar eens op 8)7
 
Kapje van het knipperlicht halen, en vervolgens de stekkertjes lostrekken. Maak dan de inbusboutjes los en trek de richtingaanwijzer over het kabeltje er af.
Soms is de oplossing heel eenvoudig, maar kom er maar eens op 8)7
Die had ze ik te laat bedacht ja, beetje zitten klooien met de kabels waardoor er een stekker bij het blok los gegaan is :$. Nu moet alles gelijk maar gedaan worden, dan komen er ook gelijk led lampjes op. Had alleen de hoop dat er een makkelijkere manier is.
 
Net wat spam gehad van Triumph:

 
Schaamteloze crosspost:

Ze zetten m neer als "instapmodel" tot het bekroonde Triumph 3-cilinder roadster-assortiment" volgens hun eigen website. Gok dus een concurrentje voor de Kawasaki Z650, Honda CB650R, Suzuki SV650(X)A en de Yamaha MT-07. Gezien ie op Michelin Road 5 bandjes staat lijkt het dat ie dus naar de toer-kant neigt, waar de Street en Speed op sportiever rubber geleverd worden

De Street Triple A2 was nou niet bepaald de meest verkochte motor, en heb een vermoeden dat ze in het goedkopere segment toch een graantje mee willen pikken. Hieronder hoeveel goedkoper de Japanners zijn ten opzichte van een Street Triple S 35kW (10.600,-)
Z650 2600,-
CB650R 1300,-
SV650A 2900,-
SV650X 2300,-
MT-07 2600,-

Wel apart dat ze dan eerst zo veel moeite doen met een 765 frame icm 660 blok...

EDIT: Volgens Motorfreaks
Triumph zegt dat de Trident, die ook in A2 versie leverbaar zal zijn, als concurrent moet worden gezien van motoren als de Honda CB650R, Kawasaki Z650 en Yamaha MT-07.
 
Laatst bewerkt:
Schaamteloze crosspost:

Ze zetten m neer als "instapmodel" tot het bekroonde Triumph 3-cilinder roadster-assortiment" volgens hun eigen website. Gok dus een concurrentje voor de Kawasaki Z650, Honda CB650R, Suzuki SV650(X)A en de Yamaha MT-07. Gezien ie op Michelin Road 5 bandjes staat lijkt het dat ie dus naar de toer-kant neigt, waar de Street en Speed op sportiever rubber geleverd worden

De Street Triple A2 was nou niet bepaald de meest verkochte motor, en heb een vermoeden dat ze in het goedkopere segment toch een graantje mee willen pikken. Hieronder hoeveel goedkoper de Japanners zijn ten opzichte van een Street Triple S 35kW (10.600,-)
Z650 2600,-
CB650R 1300,-
SV650A 2900,-
SV650X 2300,-
MT-07 2600,-

Wel apart dat ze dan eerst zo veel moeite doen met een 765 frame icm 660 blok...

EDIT: Volgens Motorfreaks
is dit dan een segment die t zo goed doet in Europa? In Azie wel e misschien in de US ook, maar hier heb ik er wel mijn twijfels over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan