Triumph Street Triple topic deel 24

Goedemiddag mede liefhebbers,
Altijd veel meegelezen en natuurlijk al heel veel info gevonden op dit mooie forum.
Echter kan ik nergens terug vinden wat de kosten van een grote 20k beurt mogen zijn.
zie heel veel bedragen voorbij komen en zelf al wat rond gevraagd.

is er iemand die hierop een antwoord kan geven? Of mogelijk een goed adres heeft waar ik dit kan laten doen? Woonachtig in Limburg maar een stuk rijden voor de beste prijs/kwali is geen probleem.

alvast dank,
 
Van de week mijn nieuwe uitlaat binnengekregen en gemonteerd. Wat een verschil aan geluid maar vooral ook gewicht! Nieuwe uitlaat weegt ongeveer 1/4 van de originele dubbele setup.

Komend weekend de bellypan nog wat aanpassen en dan kan die er ook weer onder😍

P.s. iemand poets tips voor dit soort staal? (Geanodiseerd staal)
 

Bijlagen

  • 20210120_113641(1).jpg
    20210120_113641(1).jpg
    237,7 KB · Weergaven: 15
  • 20210120_165757(1).jpg
    20210120_165757(1).jpg
    362,8 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: gR1d
Goedemiddag mede liefhebbers,
Altijd veel meegelezen en natuurlijk al heel veel info gevonden op dit mooie forum.
Echter kan ik nergens terug vinden wat de kosten van een grote 20k beurt mogen zijn.
zie heel veel bedragen voorbij komen en zelf al wat rond gevraagd.

is er iemand die hierop een antwoord kan geven? Of mogelijk een goed adres heeft waar ik dit kan laten doen? Woonachtig in Limburg maar een stuk rijden voor de beste prijs/kwali is geen probleem.

alvast dank,
Voor de street triple weet ik het niet, maar ik weet toevallig van iemand met een Tiger 800 dat de 20.000km beurt zo rond de €600 was. Dit was bij een Triumph dealer. Vermoedelijk ligt een Street triple daar niet ver vanaf.
 
Voor de street triple weet ik het niet, maar ik weet toevallig van iemand met een Tiger 800 dat de 20.000km beurt zo rond de €600 was. Dit was bij een Triumph dealer. Vermoedelijk ligt een Street triple daar niet ver vanaf.
Zal inderdaad rond die prijs liggen, afhankelijk of, en hoeveel kleppen er daadwerkelijk gesteld moeten worden.
Beste is gewoon even rondbellen en dan kiezen waar je je het beste bij voelt.
 
:^

Goedemiddag mede liefhebbers,
Altijd veel meegelezen en natuurlijk al heel veel info gevonden op dit mooie forum.
Echter kan ik nergens terug vinden wat de kosten van een grote 20k beurt mogen zijn.
zie heel veel bedragen voorbij komen en zelf al wat rond gevraagd.

is er iemand die hierop een antwoord kan geven? Of mogelijk een goed adres heeft waar ik dit kan laten doen? Woonachtig in Limburg maar een stuk rijden voor de beste prijs/kwali is geen probleem.

alvast dank,
Bel de dealer of specialist even. Vaak heb je meer dan alleen de standaard beurt. Bandjes, remblokjes, zaken die specifiek in jouw geval spelen. De beller is echt sneller.
 
29-30-31 Mei Portimao :].

Vriend van me zoekt overigens nog een Street Triple R 2013 of later (maar vanwege budget gaat een '17 of later niet passen verwacht ik), heeft iemand toevallig nog wat te koop staan?
Ik heb een R uit 2013 die weg zou mogen.... Staat niet actief te koop ofzo...
 
Van de week mijn nieuwe uitlaat binnengekregen en gemonteerd. Wat een verschil aan geluid maar vooral ook gewicht! Nieuwe uitlaat weegt ongeveer 1/4 van de originele dubbele setup.

Komend weekend de bellypan nog wat aanpassen en dan kan die er ook weer onder😍

P.s. iemand poets tips voor dit soort staal? (Geanodiseerd staal)
Staat ‘m goed!

Kwam dat logo standaard? Ik had er namelijk specifiek om gevraagd, en na 3 mails kreeg ik er als nog 1 zonder logo. Teruggestuurd, ook omdat het lasje van de db-killer gelijk afbrak. Daarna stuurde ze een foto voor goedkeuring en hadden ze er het nieuwere STR logo opgezet.. Uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar wel een typisch Italiaans verhaal.
 
Staat ‘m goed!

Kwam dat logo standaard? Ik had er namelijk specifiek om gevraagd, en na 3 mails kreeg ik er als nog 1 zonder logo. Teruggestuurd, ook omdat het lasje van de db-killer gelijk afbrak. Daarna stuurde ze een foto voor goedkeuring en hadden ze er het nieuwere STR logo opgezet.. Uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar wel een typisch Italiaans verhaal.

Ja heb er niet specifiek om gevraagd dus zullen ze standaard doen? Heb je deze er ook onder zitten?
 
Wat zijn de recente ervaring met Brabant motors? Lees oudere slechte ervaringen. Maar kan niets nieuws vinden. Gaat dan om de 20k beurt die ik daar wil laten doen
 
Wat zijn de recente ervaring met Brabant motors? Lees oudere slechte ervaringen. Maar kan niets nieuws vinden. Gaat dan om de 20k beurt die ik daar wil laten doen
Ik kom er al meer dan 10 jaar en heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Heb er al verschillende nieuwe motoren gekocht.
Altijd netjes afgehandeld en komt zijn afspraken na.
Als er iemand verstand van Triumph heeft is hij het wel.
Kunnen nog veel motorzaken iets van leren.
 
Wat zijn de recente ervaring met Brabant motors? Lees oudere slechte ervaringen. Maar kan niets nieuws vinden. Gaat dan om de 20k beurt die ik daar wil laten doen

Ik laat mijn motor er ook servicen, ik kan niks anders dan positief woorden over deze mensen spreken. Er worden goede prijzen gerekend en je wordt elke keer zeer persoonlijk geholpen.
 
Ik laat mijn motor er ook servicen, ik kan niks anders dan positief woorden over deze mensen spreken. Er worden goede prijzen gerekend en je wordt elke keer zeer persoonlijk geholpen.
De reputatie van de ouwe is niet best. Maar volgens mij is Joris een prima techneut en kan je daar best mee praten. Ik heb dichterbij een goed adres, dus houd het daar bij :)
 
Ja heb er niet specifiek om gevraagd dus zullen ze standaard doen? Heb je deze er ook onder zitten?
Nee, ik heb ‘m nog in de doos zitten. Ik had je er op gewezen. Maar op hun website en op alle afbeeldingen die ik op internet kon vinden heeft dat ding geen logo, dus vroeg me af of ze het na mijn verzoek nu standaard zijn gaan doen.

_____

Dit weekend bezig geweest met het vervangen van mijn kabelboom. Leuk karwei, vooral wanneer je erachter komt dat je een 2012 boom hebt ontvangen en een aantal connectors anders zijn.. Gelukkig alles, op de koplampen na, weer alles aan weten te sluiten. Volgend weekend kijken of ‘ie start.

Helaas moet ik nog wel een schakelstang zien te vinden om ook daadwerkelijk de quickshifter aan te kunnen sluiten op de Rizoma rearsets.

076A6D39-A74D-40E7-AE30-0834EBBEB330.jpeg


Dynamo cover ook weer opgeknapt met 9005 satijn Motip busje, welke prima matched en goed te spuiten was. Daarnaast een LSL sprocket cover en Racetorx gear shift support gemonteerd.

E3BFDD65-BAA5-41DF-88EC-745FA17DFD92.jpeg


Herkent iemand misschien dit tandwiel?

DC42F5B1-E653-4A94-A787-ABB9908573FD.png
 
Laatst bewerkt:
....

Dit weekend bezig geweest met het vervangen van mijn kabelboom. Leuk karwei, vooral wanneer je erachter komt dat je een 2012 boom hebt ontvangen en een aantal connectors anders zijn.. Gelukkig alles, op de koplampen na, weer alles aan weten te sluiten. Volgend weekend kijken of ‘ie start.

.....
Even ervaringsvraagje, ik zit te twijfelen om kabel wissellen of alleen het deel dat buiten het frame hangt te verleggen. Is de kabelboom makkelijk te doen of moet je nog meer verwijderen dat wat ik zo op je foto zie (me daytona staat er nu ook ongeveer zo bij)

Achterliggend is het dat op om de een of andere reden Triumph het wijs achte om de relais en spanningsregelaar aan de kuip te hangen bij daytona's. Dus als je dan circuitkuipen heb moet je voor alles ook weer een plek vinden. Nou is onder de tank wel een fijne plek voor het spul. Dan heb je 2 optie's:
- originele boom verleggen en knippen waar je ruimte problemen heb.
- Street triple kabelboom van dezelfde jaar serie gebruiken, is in principe plug and play.
 
Even ervaringsvraagje, ik zit te twijfelen om kabel wissellen of alleen het deel dat buiten het frame hangt te verleggen. Is de kabelboom makkelijk te doen of moet je nog meer verwijderen dat wat ik zo op je foto zie (me daytona staat er nu ook ongeveer zo bij)

Achterliggend is het dat op om de een of andere reden Triumph het wijs achte om de relais en spanningsregelaar aan de kuip te hangen bij daytona's. Dus als je dan circuitkuipen heb moet je voor alles ook weer een plek vinden. Nou is onder de tank wel een fijne plek voor het spul. Dan heb je 2 optie's:
- originele boom verleggen en knippen waar je ruimte problemen heb.
- Street triple kabelboom van dezelfde jaar serie gebruiken, is in principe plug and play.
Weet je allereerst zeker dat die kabelboom hetzelfde is? Wellicht weet je het door de ervaring van anderen en ik heb ze niet goed vergeleken in de service manual, maar het zou zonde zijn erachter te moeten komen dat het niet zo is.

Mbt moeilijkheidsgraad: ik ben er 1 goede middag mee bezig geweest en als ik ‘t nog een keer zou doen, dan kan het in een paar uurtjes. Eindelijk zijn er eigenlijk nauwelijks plugs die meermaals voorkomen, op oa die van de injectoren na, maar ook die vallen uiteindelijk allemaal ‘vanzelf’ op hun plek. Het is vooral zorgen dat alles weer netjes op zijn plek zit, zodat de airbox en tank weer gewoon passen.

Als ‘t om 2 onderdelen gaat, dan zou ik ze verlengen. Ik moest 1 stekker solderen en dat kostte me misschien 5 minuten.
 
Heren ik heb een vraag over de adapters van een bar end mirror. Ik wil ze van Puig gaan bestellen voor m’n striple 2008. Weet iemand of die er zo op kunnen of moet er aparte adapters bij besteld worden en zoja, welke maten zouden dat zijn?
 
Weet je allereerst zeker dat die kabelboom hetzelfde is? Wellicht weet je het door de ervaring van anderen en ik heb ze niet goed vergeleken in de service manual, maar het zou zonde zijn erachter te moeten komen dat het niet zo is.

Mbt moeilijkheidsgraad: ik ben er 1 goede middag mee bezig geweest en als ik ‘t nog een keer zou doen, dan kan het in een paar uurtjes. Eindelijk zijn er eigenlijk nauwelijks plugs die meermaals voorkomen, op oa die van de injectoren na, maar ook die vallen uiteindelijk allemaal ‘vanzelf’ op hun plek. Het is vooral zorgen dat alles weer netjes op zijn plek zit, zodat de airbox en tank weer gewoon passen.

Als ‘t om 2 onderdelen gaat, dan zou ik ze verlengen. Ik moest 1 stekker solderen en dat kostte me misschien 5 minuten.
Het aller belangrijkste bij een kabelboom vervangen is het netjes vlak afknippen of snijden van de trekbandjes die je geplaatst hebt :Y
Mensen die dit niet doen moeten echt hun kleine teen stoten :+
 
Heren ik heb een vraag over de adapters van een bar end mirror. Ik wil ze van Puig gaan bestellen voor m’n striple 2008. Weet iemand of die er zo op kunnen of moet er aparte adapters bij besteld worden en zoja, welke maten zouden dat zijn?
Welke ga je precies bestellen? Vaak staat het in de omschrijving erbij voor welke stuurmaten ze geschikt zijn.
 
Welke ga je precies bestellen? Vaak staat het in de omschrijving erbij voor welke stuurmaten ze geschikt zijn.
Klopt, je hebt gelijk. Ik heb weliswaar nog niet heel veel verstand er van omdat ik pas net een 3 maandjes de motor heb.
Ik zou deze graag bestellen:

Is voor een binnenmaat van 13 t/m 18 en er staat bij dat voor sommige motoren adapters nodig zijn. Dus vandaar m’n vraag of iemand weet wat die stuurmaten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan