Triumph Street Triple topic deel 24

Klopt, je hebt gelijk. Ik heb weliswaar nog niet heel veel verstand er van omdat ik pas net een 3 maandjes de motor heb.
Ik zou deze graag bestellen:

Is voor een binnenmaat van 13 t/m 18 en er staat bij dat voor sommige motoren adapters nodig zijn. Dus vandaar m’n vraag of iemand weet wat die stuurmaten zijn.

Als het goed is zit er al schroefdraad in je stuur en kun je daar de spiegels aan bevestigen. De maten die zijn aangegeven op de site is het bereik van de bijgeleverde klemmen (die je wss niet nodig hebt).
 
Ahh ok. Ik ga het wel even proberen. Ik had dat filmpje ook al gezien en wist niet of die spiegels hetzelfde zijn qua montage etc. Thnx!
 
@JappieF87 welk type Triumph en jaartal heb je?
Ik heb een Daytona 675R uit 2012 en een Striple765R uit 2020
Weet je allereerst zeker dat die kabelboom hetzelfde is? Wellicht weet je het door de ervaring van anderen en ik heb ze niet goed vergeleken in de service manual, maar het zou zonde zijn erachter te moeten komen dat het niet zo is.

Mbt moeilijkheidsgraad: ik ben er 1 goede middag mee bezig geweest en als ik ‘t nog een keer zou doen, dan kan het in een paar uurtjes. Eindelijk zijn er eigenlijk nauwelijks plugs die meermaals voorkomen, op oa die van de injectoren na, maar ook die vallen uiteindelijk allemaal ‘vanzelf’ op hun plek. Het is vooral zorgen dat alles weer netjes op zijn plek zit, zodat de airbox en tank weer gewoon passen.

Als ‘t om 2 onderdelen gaat, dan zou ik ze verlengen. Ik moest 1 stekker solderen en dat kostte me misschien 5 minuten.

De kabelboom gaat dus om de daytona uit 2012, alle Street Triple bomen tussen 2009 en 2012 schijnen te passen (bron 1, bron 2), alleen de lengtes zijn dus anders omdat bij de triple het spul onder de tank zit. In theorie gaat het on de flinke boom die bij de daytona door het frame naar net boven de knipper loopt, achter het linker kuipdeel, dit spul dus:
DaytonaStreet4.jpg

Maar met een dagje werk, minder solderen en de kosten van een 2e hands kabelboom (ong €100) is het een overweging
 
Ik heb een Daytona 675R uit 2012 en een Striple765R uit 2020


De kabelboom gaat dus om de daytona uit 2012, alle Street Triple bomen tussen 2009 en 2012 schijnen te passen (bron 1, bron 2), alleen de lengtes zijn dus anders omdat bij de triple het spul onder de tank zit. In theorie gaat het on de flinke boom die bij de daytona door het frame naar net boven de knipper loopt, achter het linker kuipdeel, dit spul dus:
DaytonaStreet4.jpg

Maar met een dagje werk, minder solderen en de kosten van een 2e hands kabelboom (ong €100) is het een overweging

Ja klopt, kabelboom kun je van die jaren overzetten van de STR. Maar er kan nog verschil in zitten. Ze zijn in 2010-2011 over gegaan naar een andere airbox sensor (zwart van kleur) En de aansluiting van de spanningsregelaar kan anders zijn. Bij de 2009-2010 STR zit daar nog extra stekkers en draden tussen. De spanningsregelaar voor de 675R heeft bedrading en stekkers. De STR heeft dat niet en zitten de stekkers direct op de spanningsregelaar. Dus zul je een andere regelaar moeten hebben. En je bent nog een beugeltje nodig voor op de airbox waar alle zekeringen enz op komen.

Voordeel is, alle aansluitingen van de exup en luchtinlaat heb je er niet opzitten en daardoor een veel kleinere kabelboom.

Wil je toch voor de Daytona kabelboom gaan, ik heb nog een bijna nieuwe liggen 😉
 
Ja klopt, kabelboom kun je van die jaren overzetten van de STR. Maar er kan nog verschil in zitten. Ze zijn in 2010-2011 over gegaan naar een andere airbox sensor (zwart van kleur) En de aansluiting van de spanningsregelaar kan anders zijn. Bij de 2009-2010 STR zit daar nog extra stekkers en draden tussen. De spanningsregelaar voor de 675R heeft bedrading en stekkers. De STR heeft dat niet en zitten de stekkers direct op de spanningsregelaar. Dus zul je een andere regelaar moeten hebben. En je bent nog een beugeltje nodig voor op de airbox waar alle zekeringen enz op komen.

Voordeel is, alle aansluitingen van de exup en luchtinlaat heb je er niet opzitten en daardoor een veel kleinere kabelboom.

Wil je toch voor de Daytona kabelboom gaan, ik heb nog een bijna nieuwe liggen
Airbox en beugel, al geregeld door een street airbox van de sloop te bestellen
Spanningsregelaar is al es overleden door K.U.T. stekker verbinding, verbinding gesoldeerd dus knippen en hetzelfde doen is geen prob.

Ga dus op zoek naar een street kabelboom, makkelijkste route.

Als je een daytona kabelboom kwijt wil, UK race support zoekt ze voor ombouw naar race versie, komt ie goed terecht.
 
Bij mij was ‘t bij 2012 STR boom op 2009 STR als volgt:
- Airbox stekker was anders. Ik heb die met zo’n ijzer indruk beugeltje van m’n 2009 op die van de 2012 boom gesoldeerd.
- Spanningsregelaarstekkers zaten direct op de boom van de 2012. Bij de 2009 zitten er nog stekkers tussen. Deze losgehaald en 2012 kabels door frame geleid (regelaar even voor loshalen, waarvoor ook je veer even losmoet)
- Aansluiting koplampen is anders. Bij 2009 komen er stekkers direct uit de boom. Bij 2012 loopt er een stekker tot onder het dashboard en daar zit dan 1 connector voor een separaat stukje harnas die splits. Deze nog even moeten bestellen. ‘Jammer‘ dat deze de helft kostte van wat ik voor de hele boom had betaald. 🙃
 
Bij mij was ‘t bij 2012 STR boom op 2009 STR als volgt:
- Airbox stekker was anders. Ik heb die met zo’n ijzer indruk beugeltje van m’n 2009 op die van de 2012 boom gesoldeerd.
- Spanningsregelaarstekkers zaten direct op de boom van de 2012. Bij de 2009 zitten er nog stekkers tussen. Deze losgehaald en 2012 kabels door frame geleid (regelaar even voor loshalen, waarvoor ook je veer even losmoet)
- Aansluiting koplampen is anders. Bij 2009 komen er stekkers direct uit de boom. Bij 2012 loopt er een stekker tot onder het dashboard en daar zit dan 1 connector voor een separaat stukje harnas die splits. Deze nog even moeten bestellen. ‘Jammer‘ dat deze de helft kostte van wat ik voor de hele boom had betaald. 🙃
het is de circuit fiets, dus koplamp geneuzel is overbodig ;), ik weet genoeg ga een 2e hands kabelboom opsnorren
 
Iemand een mening over een stuurdemper op de street triple? Nuttig? Weggegooid geld?
Ik heb er geen ervaring mee. Maar waarom zou je eventueel een stuurdemper willen hebben?
Schudt de motor met de voorkant of dweilt die over de weg?
Mijn Street RS 2020 ligt zo vast als een huis ongeacht snelheid of hellingshoek.

Misschien een beetje met veerafstelling of bandendruk spelen.
En als je toch een inverstering wil doen, zou ik achter een andere schokdemper monteren.
 
Ik heb er geen ervaring mee. Maar waarom zou je eventueel een stuurdemper willen hebben?
Schudt de motor met de voorkant of dweilt die over de weg?
Mijn Street RS 2020 ligt zo vast als een huis ongeacht snelheid of hellingshoek.

Misschien een beetje met veerafstelling of bandendruk spelen.
En als je toch een inverstering wil doen, zou ik achter een andere schokdemper monteren.
Meer omdat ik er altijd eentje gehad heb. En de voorkant wordt nog wel eens licht. Verder nog geen situatie tegengekomen waar ik hem heb gemist denk ik, maar heb de motor nog niet zo lang.
 
Afgelopen jaren heb ik een paar keer in de situatie gezeten dat ik een stuurdemper eventueel nodig was op het circuit. Maar elke keer was het een setup “probleem” veroorzaakt door progressie met het rijden. Geometrie aangepast, nergens last van. Naloop van de Street triple is groter dan van de Daytona. Hierdoor minder het winkelwagenwiel effect (tankslapper)

Voorlopig heb ik er nog geen een nodig. Maar kan maar zo zijn dat met snellere rondetijden er wel een nodig is. Voor op straat ben je geen stuurdemper nodig, maar dat is mijn bevinding.
 
  • Leuk
Waarderingen: gR1d
Ik doe al jaren de oliewissels van mijn Street Triples zelf. Altijd half synthetisch omdat dat voldoende was voor de 675.
Nu met de RS wil ik er vol synthetisch in doen, ik ga er namelijk van uit dat de Triumph dealer dat ook heeft gedaan.
Nu staat in het handboek letterlijk: Castrol Power 1 / RS Racing 4T 10W-40 (geheel synthetisch).
Dus ik op zoek naar een webwinkel, maar wat zie ik tot mijn verbazing: Castrol Power 1 / RS Racing 4T 10W-40 = half synthetisch, alleen 5W40 en 10W50 is verkrijgbaar als vol synthetisch. Zo staat het ook op de Castrol site
Wat is dat voor gekkigheid? Ik wou het eens volgens het boekje doen, maar dat gaat dus helemaal niet :?
 
Tja, dat er andere merken zijn weet ik natuurlijk ook wel, maar het is toch vreemd dat Triumph Castrol 10W40 volsyntheet opgeeft, terwijl die helemaal niet verkrijgbaar is.
 
Hey allemaal! Ik zat te denken dat het me ontzettend gaaf lijkt om begin van de zomer (rond Mei) een Street/Speed meetup + gezamelijke rit te organiseren. Nou weet ik niet of ik de enige ben die hier enthousiast van wordt dus was ik benieuwd hoeveel van jullie hier wel zin in hebben! Dus mocht je het leuk vinden laat het dan even weten als er genoeg animo is lijkt het me leuk om dit door te zetten!

(Sidenote; even uitgaand dat het allemaal kan/mag met de dan huidige coronomaatregelen.)
 
Neem toch aan dat je op de motor meer dan anderhalve meter afstand houdt... dus moet goedkomen! :+

Leuk idee. Is voor mij een tijd geleden dat we met de Speeds en Streets bij elkaar kwamen. Starten bij Blom in Leusden en dan een mooie rit er van maken? ;)
 
Neem toch aan dat je op de motor meer dan anderhalve meter afstand houdt... dus moet goedkomen! :+

Leuk idee. Is voor mij een tijd geleden dat we met de Speeds en Streets bij elkaar kwamen. Starten bij Blom in Leusden en dan een mooie rit er van maken? ;)

Dat is inderdaad een beetje wat ik in gedacht had! Ik zat te denken mogelijk dan te meeten bij die "nieuwe" Triumph garage in Nijmegen en dan rit richting Blom en dan daar afsluiten of zo iets dergelijks.

Opzich sta ik open voor alle input want heb zoiets nog nooit georganiseerd maar lijkt me ontzettend leuk om te doen!
 
Goed
Dat is inderdaad een beetje wat ik in gedacht had! Ik zat te denken mogelijk dan te meeten bij die "nieuwe" Triumph garage in Nijmegen en dan rit richting Blom en dan daar afsluiten of zo iets dergelijks.

Opzich sta ik open voor alle input want heb zoiets nog nooit georganiseerd maar lijkt me ontzettend leuk om te doen!
Goed en leuk initiatief 👍🏻
Ikzelf heb een beetje ervaring met zoiets organiseren, dus als je vragen heb...
 
Terug
Bovenaan Onderaan