Triumph Street Triple topic deel 24

thnx :) gister nog wat gelezen en wellicht dat verversen maar gelijk een goed idee is, helaas lekt die schijnbaar ook iets en grote kans dat die de afgelopen winter af en toe een drupje heeft laten vallen.
Ik trof onder de motor een druppel aan vanmorgen, (geen olie echt kvs) op een keukenpapiertje die ik er onder had gelegd.
nu even de radiatorkap en onderste kap eraf gehaald en benieuwd of van het weekend een spoortje van vloeistof kan vinden...

zag een druppel aan een slangenklem, deze droog gemaakt en eens kijken of dit het probleem is dan die even aandraaien
 
andere vraag, de accu van de street is af en toe leeg.
(ok wel 5 jaar oud)
Qua metingen lijkt het ok.
uit 12.6V ; contact aan 11.7V; starten zakt die iets naar de 10V; bij lopen laadt die netjes bij op 14.3V
Druppel lader geeft ook geen foutmelding.

Dus ben nog niet overtuigd dat de accu verrot is. (zal eens een 30-40 min rijden en even half uurtje op rust laten komen en dan weer meten)
Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 45ma, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand
 

Bijlagen

  • 1D3E0047-0B84-4A92-A3FF-C225076EAF0E.jpeg
    1D3E0047-0B84-4A92-A3FF-C225076EAF0E.jpeg
    185,6 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
andere vraag, de accu van de street is af en toe leeg.
(ok wel 5 jaar oud)
Qua metingen lijkt het ok.
uit 12.6V ; contact aan 11.7V; starten zakt die iets naar de 10V; bij lopen laadt die netjes bij op 14.3V
Druppel lader geeft ook geen foutmelding.

Dus ben nog niet overtuigd dat de accu verrot is. (zal eens een 30-40 min rijden en even half uurtje op rust laten komen en dan weer meten)
Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 45ma, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand
Heb bij die van mij pas de accu vervangen omdat hij merkbaar slechter werd, lader gaf ook geen foutmelding oid. Na 5 jaar zou ik beginnen er een nieuwe accu in te plaatsen. Kwa lekstroom zou ik niet durven zeggen.
 
andere vraag, de accu van de street is af en toe leeg.
(ok wel 5 jaar oud)
Qua metingen lijkt het ok.
uit 12.6V ; contact aan 11.7V; starten zakt die iets naar de 10V; bij lopen laadt die netjes bij op 14.3V
Druppel lader geeft ook geen foutmelding.

Dus ben nog niet overtuigd dat de accu verrot is. (zal eens een 30-40 min rijden en even half uurtje op rust laten komen en dan weer meten)
Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 45ma, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand
als ik die voltages zie is ie op, vervangen voordat je spanningsregelaar en dynamo ook naar de klote geholpen worden.
 
andere vraag, de accu van de street is af en toe leeg.
(ok wel 5 jaar oud)
Qua metingen lijkt het ok.
uit 12.6V ; contact aan 11.7V; starten zakt die iets naar de 10V; bij lopen laadt die netjes bij op 14.3V
Druppel lader geeft ook geen foutmelding.

Dus ben nog niet overtuigd dat de accu verrot is. (zal eens een 30-40 min rijden en even half uurtje op rust laten komen en dan weer meten)
Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 45ma, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand
Mijn TomTom dock heeft ook een lekstroom.
 
andere vraag, de accu van de street is af en toe leeg.
(ok wel 5 jaar oud)
Qua metingen lijkt het ok.
uit 12.6V ; contact aan 11.7V; starten zakt die iets naar de 10V; bij lopen laadt die netjes bij op 14.3V
Druppel lader geeft ook geen foutmelding.

Dus ben nog niet overtuigd dat de accu verrot is. (zal eens een 30-40 min rijden en even half uurtje op rust laten komen en dan weer meten)
Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 45ma, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand
Met motorstekker bedoel je een draadje waar 12V op staat of een draadje waar een oplader/dock aan zit?

En 10v is laag, als die dat doet terwijl die redelijk opgeladen is is het tijd voor een nieuwe accu
 
zag een druppel aan een slangenklem, deze droog gemaakt en eens kijken of dit het probleem is dan die even aandraaien
Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik een 1. gen. Street Triple had dat het koelvloeistofpijl altijd laag staat.
Wat je er bij in gooit ben je na een rit weer kwijt. Dan lijkt het op verlies van kv, maar hij spuugt het er gewoon door de overloop uit.
 
Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik een 1. gen. Street Triple had dat het koelvloeistofpijl altijd laag staat.
Wat je er bij in gooit ben je na een rit weer kwijt. Dan lijkt het op verlies van kv, maar hij spuugt het er gewoon door de overloop uit.

hmm dat zou ook kunnen..Waar zit de overloop op de street dan ga ik controleren of het daar uit komt ?
(en dus niets aan de hand is)
 
Met motorstekker bedoel je een draadje waar 12V op staat of een draadje waar een oplader/dock aan zit?

En 10v is laag, als die dat doet terwijl die redelijk opgeladen is is het tijd voor een nieuwe accu

Voor het meten van de lekstroom meet ik alleen de zwarte min kabel van de motor (dus garmin dock buiten de aansluiting gehouden)


als ik die voltages zie is ie op, vervangen voordat je spanningsregelaar en dynamo ook naar de klote geholpen worden.

thnx voor feedback.
 
De RS is verkocht. Dit jaar kan ik waarschijnlijk toch niet meer rijden, dus het zij zo.
@ Coenster wil jij de foto in de OP wijzigen in onderstaande foto.
Het is mijn vrouw op haar Rx. We zijn getrouwd, dus is de Rx ook van mij *D

Marjan.jpg
 
Vandaag een remap laten doen bij Ultimoto in Woubrugge.
Vooraf liep hij af en toe wat onbehouwen en kreeg ik soms heftige reacties op gas los en daarna weer oppakken.
Nadien was dat allemaal weg en liep hij lekker soepel en klom een stuk sneller in de toeren. Ben helemaal happy! :] 😎
EDIT: Verkeerde topic......Street in plaats van Speed! Sorry guys!
 

Bijlagen

  • IMG_2441[1].JPG
    IMG_2441[1].JPG
    414,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_2443[1].JPG
    IMG_2443[1].JPG
    537,7 KB · Weergaven: 30
Da's vlot gegaan. Hoeveel heb je er uiteindelijk voor gekregen als ik mag vragen? Ik overweeg een testritje te doen op de '21 mt09sp, ben wel benieuwd of dat qua rijden een beetje in de buurt komt van de 765rs.
 
Da's vlot gegaan. Hoeveel heb je er uiteindelijk voor gekregen als ik mag vragen? Ik overweeg een testritje te doen op de '21 mt09sp, ben wel benieuwd of dat qua rijden een beetje in de buurt komt van de 765rs.

Heb laatst een review erover gezien. De nieuwe mt09sp is schijnbaar wel echt een stap in de juiste richting qua geometrie. Hangt niet meer zo achterover als de voorgaande modellen. De SP is dan ook wel een beetje de versie die je moet hebben als je hem wil vergelijken met een RS.

 
Inderdaad, op zich vind ik de rs op straat top, super makkelijke motor om mee te rijden en heb er plezier mee bij relatief lage snelheden itt de supersports waar ik eerder mee reed. Maar als ik zonder veel bij te leggen weer een tijd wat anders kan proberen heb ik daar ook wel interesse in...

1620372862300.png

@Coenster : Gooi voor mij deze maar in de op ;).
 
Laatst bewerkt:
Da's vlot gegaan. Hoeveel heb je er uiteindelijk voor gekregen als ik mag vragen? Ik overweeg een testritje te doen op de '21 mt09sp, ben wel benieuwd of dat qua rijden een beetje in de buurt komt van de 765rs.
€9850,- Ik had er vast wel meer voor kunnen krijgen, maar had geen zin om er lang mee te leuren.
Nu heb ik het geld op de bank en kan ik een jaar dubben welke motor ik ga kopen.
De Yamaha MT10 trok me al toen ik de RS in 2018 kocht, alleen die voorkant :X en de achterkant is ook niet echt origineel.:N
Misschien koop ik komende winter ook wel een nieuwe RS, maar ik vraag me af wanneer Triumph weer met een modelupdate komt, want dat zou helemaal mooi uitkomen.
 
Heb laatst een review erover gezien. De nieuwe mt09sp is schijnbaar wel echt een stap in de juiste richting qua geometrie. Hangt niet meer zo achterover als de voorgaande modellen. De SP is dan ook wel een beetje de versie die je moet hebben als je hem wil vergelijken met een RS.


Heb laatst een review erover gezien. De nieuwe mt09sp is schijnbaar wel echt een stap in de juiste richting qua geometrie. Hangt niet meer zo achterover als de voorgaande modellen. De SP is dan ook wel een beetje de versie die je moet hebben als je hem wil vergelijken met een RS.

Maar de MT09 is nog steeds een lelijk ding om te zien.
 
€9850,- Ik had er vast wel meer voor kunnen krijgen, maar had geen zin om er lang mee te leuren.
Nu heb ik het geld op de bank en kan ik een jaar dubben welke motor ik ga kopen.
De Yamaha MT10 trok me al toen ik de RS in 2018 kocht, alleen die voorkant :X en de achterkant is ook niet echt origineel.:N
Misschien koop ik komende winter ook wel een nieuwe RS, maar ik vraag me af wanneer Triumph weer met een modelupdate komt, want dat zou helemaal mooi uitkomen.

De 09 heeft een briljant blok, heel anders qua karakter. De 10 is motorisch ook geweldig alleen wat jij zegt, je wilt ook met iets moois op pad zijn en dan zou ik eerder voor een Tuono v4 of de nieuwe 2020 Speed Triple gaan. De nieuwe speed is sowieso krankzinnig met 180pk :D
 
De 09 heeft een briljant blok, heel anders qua karakter. De 10 is motorisch ook geweldig alleen wat jij zegt, je wilt ook met iets moois op pad zijn en dan zou ik eerder voor een Tuono v4 of de nieuwe 2020 Speed Triple gaan. De nieuwe speed is sowieso krankzinnig met 180pk :D
Sja dan kom je ook wel in een andere klasse haha. V4 Tuono lijkt mij ook nog wel een keer leuk om te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan