Triumph Street Triple topic deel 24

Ik zou sowieso voor de huidige prijzen geen 675R aanraden maar meteen doorsparen voor een 765R of RS, desnoods een nieuwe R, maar dat moet dan wel in het budget passen.
Klopt, de prijzen zijn op dit moment absurd. Het laatste jaar hebben de motoren een positieve afschrijving.
 
Ik heb een 2009 R (uiteraard mat grijs) die ook wel voor de goede prijs weg mag hoor 😇 zeker als die positief afschrijft
 
Ik zou kijken naar een R of een RS ivm de radiale remklauwen en betere vering.

Owja nog een motivatie filmpje voor Denko ;p

Ik moet eerlijk zijn dat ik wat zachtere vering wel ga waarderen denk ik. Ben een 929 gewend. Dus deze S wordt lekker pluche. Maar ook kwa vering denk ik dat zoals al mijn vorige fietsen deze ook naar hyperpro gaat voor een achterveer en wat progressieve veren. En voor de prijs waar ik deze voor mee krijg (hopelijk) vind ik de R/RS het meergeld niet waard.

De remmen zullen vast ook wel aan mijn eisen voldoen. Ze zullen wel on par zijn met de 929, alleen dan met ABS
 
Afgelopen weekend sc project demper op m’n street gezet, of beter m’n man dan, soort van samen😎
Was ff pielen, dachten dat er een schroef vastgelast was maar bleek een soort plug te zijn. Het precies op zijn plaatst krijgen en de afdichtring erom was ook ff een dingetje maar t is gelukt!
Heerlijk geluid, moest ook wel want man heeft nwe motor, ktm superduke 1290, die klinkt zonder sportdemper al fors en hij krijgt nog een acra er op. Anders zou contrast net iets te groot zijn 😁

Ik heb de voorste rand van de pakking afgezaagd. Paste daarna prima.

Vraagje, met wat voor tanktas rij jij? Ik rij nu met een SW-motech EVO engage, maar die zat op de speed toch beter dan de street.
 
Als je geld hebt de 765rs maar ook een 675R is heel fijn. Ooit als 2de motor een 675R van de eerste gen gehad, daarna een hele rits motoren waaronder een 750 Dorsoduro, ktm 990 SM en een MT-09 maar nu weer terug bij de 675R (2de gen) en heel content ermee.
Wellicht wat offtopic, maar ik zit sinds vorige week naar een 950/990 SM te kijken als project naast de STR die zo goed als klaar is. Hoe beviel die jou?
 
Wellicht wat offtopic, maar ik zit sinds vorige week naar een 950/990 SM te kijken als project naast de STR die zo goed als klaar is. Hoe beviel die jou?

Ik zou voor de 950 gaan, die heeft carburateurs en is veel soepeler dan de 990. Vooral de eerste bouwjaren 990 hadden echt slechte injectie (aan/uit switch was het meer) waardoor een rotonde nemen in de 2 met koppelingsslip gedaan moest worden. De motor zette daardoor ook aan tot jagen aangezien deellast rijden aardig bokkig was. Als motor voor erbij zou je ermee kunnen leven maar als enige motor zou ik het niet willen, de 990 SM-R/SM-T had al een beter injectie systeem en was een stuk soepeler maar zijn ook duurder.
 
Klopt, de prijzen zijn op dit moment absurd. Het laatste jaar hebben de motoren een positieve afschrijving.

Als ik kijk naar de 2de hands prijzen is het gekkenwerk. juni vorig jaar (2020) kon ik een 2019 showroom model Street Triple RS (mat zwart) met 0km op de teller kopen voor 11.000,- rijklaar EN Arrow uitlaat (was toen een actie dat die gratis was) achteraf gezien een prima deal aangezien een 2de hands RS met 10-12k op de teller voor hetzelfde bedrag of meer op marktplaats staat.
 
Als ik kijk naar de 2de hands prijzen is het gekkenwerk. juni vorig jaar (2020) kon ik een 2019 showroom model Street Triple RS (mat zwart) met 0km op de teller kopen voor 11.000,- rijklaar EN Arrow uitlaat (was toen een actie dat die gratis was) achteraf gezien een prima deal aangezien een 2de hands RS met 10-12k op de teller voor hetzelfde bedrag of meer op marktplaats staat.

Dat is wel heel goedkoop hoor. Ik ben vorig jaar van feb tot juni op zoek geweest naar een RS en de 2017 modellen kwamen zelfs particulier niet onder de 10k. Als je een hagelnieuwe 2019 had kunnen kopen voor 11 dan had je echt een mega deal (nieuw bijna 14k). Ik heb mijn 2018 RS met 6k op de teller in juni gekocht voor €10.250. De meeste modellen in vergelijkbare staat werd minimaal 11 voor gevraagd.

Een 2019, nieuw voor 11k had ik denk ik direct gekocht.
 
Dat is wel heel goedkoop hoor. Ik ben vorig jaar van feb tot juni op zoek geweest naar een RS en de 2017 modellen kwamen zelfs particulier niet onder de 10k. Als je een hagelnieuwe 2019 had kunnen kopen voor 11 dan had je echt een mega deal (nieuw bijna 14k). Ik heb mijn 2018 RS met 6k op de teller in juni gekocht voor €10.250. De meeste modellen in vergelijkbare staat werd minimaal 11 voor gevraagd.

Een 2019, nieuw voor 11k had ik denk ik direct gekocht.

Klopt, inkoop is een Street RS voor een dealer net geen 10k, dan nog rijklaar maken etc wat geld kost in manuren en materiaal. Kon het geld op dat moment niet missen anders had ik het misschien wel gedaan (alhoewel ik een zilveren mooier vind ;p )
 
Als ik kijk naar de 2de hands prijzen is het gekkenwerk. juni vorig jaar (2020) kon ik een 2019 showroom model Street Triple RS (mat zwart) met 0km op de teller kopen voor 11.000,- rijklaar EN Arrow uitlaat (was toen een actie dat die gratis was) achteraf gezien een prima deal aangezien een 2de hands RS met 10-12k op de teller voor hetzelfde bedrag of meer op marktplaats staat.
Soms gaat het voor de dealers ook om aantallen verkopen en ruimte maken voor nieuwe motoren. En dan kun je leuke deals maken.
 
Als ik kijk naar de 2de hands prijzen is het gekkenwerk. juni vorig jaar (2020) kon ik een 2019 showroom model Street Triple RS (mat zwart) met 0km op de teller kopen voor 11.000,- rijklaar EN Arrow uitlaat (was toen een actie dat die gratis was) achteraf gezien een prima deal aangezien een 2de hands RS met 10-12k op de teller voor hetzelfde bedrag of meer op marktplaats staat.
Dat was een mooie deal, alleen moet je niet vergeten dat het een overjarig model was. Er zal dus ook een 2020 model in de showroom hebben gestaan.
 
Dat was een mooie deal, alleen moet je niet vergeten dat het een overjarig model was. Er zal dus ook een 2020 model in de showroom hebben gestaan.

Klopt! Ik heb voor een mooie prijs een 675R gehaald van 2014 en over een jaartje of 2 komt er een 2020 model RS ;) Vind de koplampjes net even wat mooier en de 2020 heeft een blipper!
 
Klopt! Ik heb voor een mooie prijs een 675R gehaald van 2014 en over een jaartje of 2 komt er een 2020 model RS ;) Vind de koplampjes net even wat mooier en de 2020 heeft een blipper!
Vind ik ook. Verschil in prijs was destijds alleen te groot... Achja :) Zo hebben we iets om naar uit te kijken.
 
Nou, de kogel is door de kerk:

1621335892696.png

Dit wordt hem 99% zeker. 2017 model met zo'n 20K op de teller. Import uit de UK, maar daar is de prijs ook wel naar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de voorste rand van de pakking afgezaagd. Paste daarna prima.

Vraagje, met wat voor tanktas rij jij? Ik rij nu met een SW-motech EVO engage, maar die zat op de speed toch beter dan de street.
Ik heb zo daypack van sw-motech met tankring echt fijn op mijn street
 

Bijlagen

  • tanktas-daypack-sw-motech-mpartz-motorparts-6848.jpg
    tanktas-daypack-sw-motech-mpartz-motorparts-6848.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 8
Hebben hier mensen ervaring dat dit een beetje werkt ?
1621336885877.png


Werkt prima. Ik leg wel even een doek over het spatbord om krassen te voorkomen.
Bij m'n cbrretje is het wat gewurm, bij de striple gaat het makkelijk om de pin in het balhoofd te krijgen.

Ik heb zelf overigens geen problemen gehad dusver met de wielen, maar ik heb wel gehoord van iemand waarbij de inlineskate-style rubber wielen vroegtijdig kapot gingen. En pas na een hoop gezeur bij datona vervangen werden.
 
Klopt! Ik heb voor een mooie prijs een 675R gehaald van 2014 en over een jaartje of 2 komt er een 2020 model RS ;) Vind de koplampjes net even wat mooier en de 2020 heeft een blipper!
Zo denk ik er ook over. Dit jaar motorloos uitzitten en dan volgend jaar een >2020 model kopen om exact dezelfde reden als die van jou.
Misschien heb ik wel geluk en komt er voor 2022 een update met cruise control. Dát zou voor mij helemaal het plaatje compleet maken.
Sparen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Lig de hele dag plat en kan geen centjes uitgeven. Heeft het ook nog voordelen zo'n gebroken heup.
 
Bekijk bijlage 1633804

Werkt prima. Ik leg wel even een doek over het spatbord om krassen te voorkomen.
Bij m'n cbrretje is het wat gewurm, bij de striple gaat het makkelijk om de pin in het balhoofd te krijgen.

Ik heb zelf overigens geen problemen gehad dusver met de wielen, maar ik heb wel gehoord van iemand waarbij de inlineskate-style rubber wielen vroegtijdig kapot gingen. En pas na een hoop gezeur bij datona vervangen werden.
Ik zie dat je een heftafel hebt. Die heb ik ook, maar ik pomp hem gewoon naar de hoogste stand en hang de voorkant aan het plafond. Klein stukje zakken en ik heb hetzelfde effect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan