Triumph Street Triple topic deel 24

Ik heb de module in mijn RS zitten. Kan er nog niet veel over zeggen omdat ik dit jaar niet meer op de motor kom.
Zelf luister ik nooit muziek op de motor, en hoor ik alleen de stem van mijn vrouw, en af en toe zingt ze een liedje voor me _O-
Bellen op de motor? Belt men nog in deze tijd? O.k. ik bel nog wel eens mijn moeder maar hoef dat niet persé op de motor te doen.
Navigatie, tja het is inderdaad Google maps, maar dat is alleen het plannen.
Op je display zie je niet veel meer dan pijltjes, rotondes en straatnamen. Handig voor erbij, maar doe.mij maar gewoon mijn vertrouwde TomTom rider.
Conclusie, ik dacht dat de module meer dan €200,- kost? Ik denk dat het geld beter besteed is aan een TomTom.
Screenshot_20210920-164057_MY TRIUMPH.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zie:
Voor leuke bochtige routes heb je er natuurlijk niets aan maar verder werkt het perfect!

zou ik inderdaad ook voor een tomtom gaan of een telefoon zonder fancy camera op de motor klikken. Als ik alleen zonder leuke bochtige routes ergens heen kan navigeren pak ik daar de auto wel voor :P.
 
ik heb ook de module op mijn RS zitten, ben er op zich wel tevreden over alleen de stem is een engelse die nederlands probeert te praten🤨, dat is soms best lastig te volgen maar de navigatie brengt je waar je wezen moet. bellen gaat prima, ligt natuurlijk ook aan de headset die je hebt, ik heb een Cardo en werkt prima.
succes met je keuze 😁
 
Als ik dit zie:


zou ik inderdaad ook voor een tomtom gaan of een telefoon zonder fancy camera op de motor klikken. Als ik alleen zonder leuke bochtige routes ergens heen kan navigeren pak ik daar de auto wel voor :P.
Ik gebruik de navigatie vooral tijdens mijn werk om naar verschillende locaties te rijden. Dan is het ideaal omdat er dan toch geen tijd is voor leuke routes. :P
Voor leuke routes in mijn vrije tijd gebruik ik ook gewoon de Triumph navigatie. Het is wat omslachtig maar wanneer ik een leuke route bedacht/gevonden heb stel ik meerdere tussenstops in op die route waardoor ik alsnog over de route geleid wordt zoals ik bedacht had. Het kost even tijd maar dat doe ik dan de dag ervoor rustig als ik even aan de koffie zit ofzo.. ;)

Een tomtom is uiteraard veel makkelijker, maar ik vind het esthetische aspect blijkbaar belangrijker dan het gemak. :P
 
Ik gebruik de navigatie vooral tijdens mijn werk om naar verschillende locaties te rijden. Dan is het ideaal omdat er dan toch geen tijd is voor leuke routes. :P
Voor leuke routes in mijn vrije tijd gebruik ik ook gewoon de Triumph navigatie. Het is wat omslachtig maar wanneer ik een leuke route bedacht/gevonden heb stel ik meerdere tussenstops in op die route waardoor ik alsnog over de route geleid wordt zoals ik bedacht had. Het kost even tijd maar dat doe ik dan de dag ervoor rustig als ik even aan de koffie zit ofzo.. ;)

Een tomtom is uiteraard veel makkelijker, maar ik vind het esthetische aspect blijkbaar belangrijker dan het gemak. :P
Ja die TomTom cradle is mij ook een doorn in het oog... wat een unit.
 
Hallo allemaal!!
Afgelopen weekend de trotse eigenaar geworden van deze Street Triple R :)
Komende week mag ik langs de RDW voor de keuring (gezien het een import is) en dan hopelijk nog wat kilometers maken dit jaar.
Afkomstig van de 1e eigenaar met 18.000 op de teller *O*
 

Bijlagen

  • IMG_20210918_104117.jpg
    IMG_20210918_104117.jpg
    621,1 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210918_104122.jpg
    IMG_20210918_104122.jpg
    554,8 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20210918_104128.jpg
    IMG_20210918_104128.jpg
    661,7 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20210918_114102.jpg
    IMG_20210918_114102.jpg
    278,8 KB · Weergaven: 41
Zo te horen is er het een en ander veranderd aan de module sinds ik heb geïnformeerd bij de dealer. Misschien moet ik mijn mening bijstellen en nog een keer goed kijken :t
 
Osco geïnstalleerd volgens instructies minimum 10cm van uitlaat hangt bij mij wat dichter maar hangt er voor/naast niet erboven dus denk niet dat het veel kwaad kan???
 

Bijlagen

  • IMG_20210925_120240_1.jpg
    IMG_20210925_120240_1.jpg
    112,1 KB · Weergaven: 27
  • IMG_20210925_120519_7.jpg
    IMG_20210925_120519_7.jpg
    105,4 KB · Weergaven: 28
Ja dacht ik ook.

Heb het plaatje nu voor de hielplaat gemonteerd ipv erachter en de beugel nog wat bijgeplooid zodat het nog verder naar voor en buiten zit.

Dichtste punt bij uitlaat is 6cm.

Een RVS beinddemper of katalysator word veel warmer dus kan me voorstellen dat dat geen goed idee is om er vlak boven te hangen maar denk niet dat het heel warm word op deze plaats.

Enige andere optie is monteren op het frame links maar dan hangt het reservoir redelijk horizontaal.

Heb het alu latje ook wat gespoten in matzwart is niet super mooi maar beter dan alu kleur imo.

Wou trouwens de zwarte versie maar heb alu besteld haha.
Nuja had geen zin om er moeilijk over te doen en te wisselen dus doe het maar met deze.
 

Bijlagen

  • IMG_20210925_120222_6.jpg
    IMG_20210925_120222_6.jpg
    113,1 KB · Weergaven: 29
Vandaag proef gereden op een demo Street Triple RS 2021

Wat een leuk ding om mee te rijden. Het mindere vermogen ten opzichte van mijn vorige motor een gsxr 1000 L6 is op de straat echt geen enkel probleem.

Dus ben om en heb er 1 besteld. In de nieuwe kleurstelling.
Hij komt met handvat verwarming, Bluetooth module, bobbins en tankpad.
 

Bijlagen

  • 20210925_150251.jpg
    20210925_150251.jpg
    371,1 KB · Weergaven: 61
Vandaag proef gereden op een demo Street Triple RS 2021

Wat een leuk ding om mee te rijden. Het mindere vermogen ten opzichte van mijn vorige motor een gsxr 1000 L6 is op de straat echt geen enkel probleem.

Dus ben om en heb er 1 besteld. In de nieuwe kleurstelling.
Hij komt met handvat verwarming, Bluetooth module, bobbins en tankpad.
Mooi ding, gefeliciteerd! Ik heb hiervoor ook 3 literfietsen gehad, was het een beetje zat dat ik nooit echt het gas open kon trekken zonder dat het echt asociaal en gevaarlijk hard ging. Een naked helpt dan sowieso, en deze zijn heerlijk lenig
 
Wegens toekomstige verhuizing ben ik een beetje aan het opruimen..

Misschien mensen die wat nodig hebben voor 1e gen street triple?
- Flyscreen
- Setje spiegels (niet zo mooi meer)
- Windscherm laag en windscherm hoog

Zie: ≥ Mark - Advertenties op Marktplaats
Prijzen op MP niet teveel naar kijken, maar voor minder weg.
 
Mijn circuit seizoen zit erop.
Men laatste 3 circuit dagjes zijn wel wat geflopt.
Croix vorige keer kon ik maar een halve dag blijven omdat ik een afspraak had in de namiddag en door omstandigheden maar 5 rondjes kunnen rijden erna valpartij einde sessie en daarna regen en naar huis ...
Volgende geplande dag komend weekend Mettet geven ze zeer koud regenweer heb ik geen zin in dus plaats net verkocht.

Laatste dag 9 okt folembray heb ik weer een afspraak in ziekenhuis voor men zwanger vrouwtje en vind het niet veel de moeite om zo ver te rijden voor 3 max 4 sessies dus die sla ik ook over.

De dagen ervoor wel zeer veel kunnen rijden en de triple heeft het zeer goed gedaan en ben er altijd blijven opzitten dus al bij al toch wel een geslaagd jaar.

Nu een beetje sleutelen en dan winterslaap.
 
Iemand hier overigens ervaring met de hepco sportrack (zo'n buddy vervanging zodat je er makkelijker bagage aan kan vastmaken?)

Ik heb een eerste rondje met de kriega us20/10 set gedaan. Maar het zit nog best losjes achter. Het is ook lekker op locatie de R30 gewoon achterop te klikken ipv op de rug als ik eenmaal op locatie ben
Ik heb er één en ben er erg blij mee. In combinatie met een verbredingsplaat is het voor mij de beste oplossing om kampeerspullen mee te kunnen nemen. Ik neem ook altijd mijn seatcover mee zodat ik, wanneer ik niet met bagage hoef te rijden, weer een mooie motor heb. Ik zag een reactie dat men het niet mooi vond, dat zie je niet als er bagage op ligt. Een andere reactie dat het wat schuift, dat klopt idd en vond ik ook best spannend maar na zo’n 100.000 km gereden te hebben hiermee vertrouw ik er nu wel op dat het goed degelijk vast zit.
 
Ik heb er één en ben er erg blij mee. In combinatie met een verbredingsplaat is het voor mij de beste oplossing om kampeerspullen mee te kunnen nemen. Ik neem ook altijd mijn seatcover mee zodat ik, wanneer ik niet met bagage hoef te rijden, weer een mooie motor heb. Ik zag een reactie dat men het niet mooi vond, dat zie je niet als er bagage op ligt. Een andere reactie dat het wat schuift, dat klopt idd en vond ik ook best spannend maar na zo’n 100.000 km gereden te hebben hiermee vertrouw ik er nu wel op dat het goed degelijk vast zit.
Ok, cool. Ja, ik moet eerlijk zeggen, ik heb het lekker op mijn "ik koop hem wel als ik hem tegenkom op marktplaats lijst" gezet. Dus we gaan het zien of iemand er ooit 1 kwijt wil. Zo onder de 100 piek is het mij wel waard.

Maar mocht iemand hem kwijt willen hier hoor ik het dus graag ;)
 
Na bijna 2000km op m'n 2010 ST, ben ik eruit dat ik nooit dikke vrienden met de vering setup ga worden.
Wat peuteren met de sag en in/uitgaande demping van die achter shock (van een Daytona) is onvoldoende.
Heb de indruk dat voor mijn gewicht de veer gewoon te stijf is.

1632910060708.png

Nu op zoek naar een aftermarket oplossing! Helaas tot de conclusie gekomen dat vering componente belachelijk veel geld kosten. Zeker als je wat instelmogelijkheden wilt wordt het al snel moeilijk te verantwoorden voor een motor van 4k€.
De hyperpro streetbox komt wel steeds terug voorbij, dat is budget vriendelijk, maar daar is enkel uitgaande demping mee te regelen achter.
Iemand hier nog goede tips of ervaringen met aftermarket veren/dempers op z'n oude tTiple? Is het topspul z'n geld waard voor iemand met een behoorlijk bescheiden niveau?..
 
Terug
Bovenaan Onderaan