Triumph Street Triple topic deel 24

Ik heb besloten mijn Street Triple 675R weg te doen, deze is vanaf nu te vinden in het "Te Koop" deel.
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een model uit 2014 met weinig km's, dan hoor ik het graag!
 
Is dit normaal bij een street triple?
116 schakels zoals overal aangegeven is en standaard tandwielen!
:')

Hij is wel te spannen maar dan zijn er nog maar 3 puntjes over!.

Zit dus vrij ver naar achter naar mijn idee.
Ooh en remblokken voor was ook echt nodig_O-:98-)
 

Bijlagen

  • IMG_20220522_192406.jpg
    IMG_20220522_192406.jpg
    191,5 KB · Weergaven: 42
  • IMG-20220522-WA0011.jpeg
    IMG-20220522-WA0011.jpeg
    139,4 KB · Weergaven: 42
  • IMG-20220522-WA0013.jpeg
    IMG-20220522-WA0013.jpeg
    177,6 KB · Weergaven: 46
Ik heb exact hetzelfde bij mijn 2008 street. Nieuwe DID ketting + ketting wielen, JT denk ik.
Bout idd ver eruit, en als de ketting nieuw was nog 3 stipjes zichtbaar.
Geen idee of dit later problemen gaat geven als de ketting verder begint te rekken....
 
Beste heren en dames. Toen de eerste Speed Triple uitkwam in de 90-er jaren, heb ik erbij staan kijken. Er kwam vocht uit al mijn lichaamsopeningen lopen :9~ }) Wat een motor. Nou ben ik op een punt aangekomen dat ik na 15 jaar woon-werk op een K75 (mega fijne motor) wat avontuurlijkers kan gaan kopen en is mijn oog wederom gevallen op de T300. Ik doe onderhoud en reparaties al 40 jaar zelf, dus ik weet waar ik naar moet kijken bij een tweedehands oudere motorfiets. Mijn vraag is: Zijn er bij die eerste ST specifieke zaken waar ik op zou moeten letten? Ik weet dat de latere een makkelijker wegligging hebben. Die vind ik ook wel mooi, maar de eerste heeft toch mijn voorkeur. Het ietwat lompe stuurgedrag neem ik voor lief. Daar is nog wel wat aan te doen met moderne veerelementen. Wellicht kan iemand van jullie me tips geven? Alvast dank voor de moeite.
 
Beste heren en dames. Toen de eerste Speed Triple uitkwam in de 90-er jaren, heb ik erbij staan kijken. Er kwam vocht uit al mijn lichaamsopeningen lopen :9~ }) Wat een motor. Nou ben ik op een punt aangekomen dat ik na 15 jaar woon-werk op een K75 (mega fijne motor) wat avontuurlijkers kan gaan kopen en is mijn oog wederom gevallen op de T300. Ik doe onderhoud en reparaties al 40 jaar zelf, dus ik weet waar ik naar moet kijken bij een tweedehands oudere motorfiets. Mijn vraag is: Zijn er bij die eerste ST specifieke zaken waar ik op zou moeten letten? Ik weet dat de latere een makkelijker wegligging hebben. Die vind ik ook wel mooi, maar de eerste heeft toch mijn voorkeur. Het ietwat lompe stuurgedrag neem ik voor lief. Daar is nog wel wat aan te doen met moderne veerelementen. Wellicht kan iemand van jullie me tips geven? Alvast dank voor de moeite.
Je vraagt naar een ST als in Street Triple? Je hebt het over een Speed Triple, dan weer over een T300, dan weer over lompe stuuruitslag wat ik niet herken in een Street Triple.
 
Is dit normaal bij een street triple?
116 schakels zoals overal aangegeven is en standaard tandwielen!
:')

Hij is wel te spannen maar dan zijn er nog maar 3 puntjes over!.

Zit dus vrij ver naar achter naar mijn idee.
Ooh en remblokken voor was ook echt nodig_O-:98-)
Mooi excuus om een tandje achter te plussen :t
 
In alle productie jaren zijn verschillen geweest in lengte van achterbruggen van de Street triples (en daytona dacht ik, maar ben ik niet zeker van)

Misschien is er een verkeerd jaargang afgestuurd?
 
Er zit verschil in de achterbruggen rond bouwjaar 09-10. Er zit 15mm verschil in, zie foto’s. Gewoon opspannen en zul je merken dat de motor een stuk stabieler is. Wat jij had, is wel heel kort, was de oude ketting wel 116?
 

Bijlagen

  • F8120F93-1433-4935-BD26-688688EA01CC.png
    F8120F93-1433-4935-BD26-688688EA01CC.png
    129,8 KB · Weergaven: 20
  • 7E8199BC-647C-4FFC-B665-F482D3F7610E.jpeg
    7E8199BC-647C-4FFC-B665-F482D3F7610E.jpeg
    30,1 KB · Weergaven: 25
Oude ketting was 116 schakels ja.
En zit wel een goed verschil in ja, wel het idee dat de oude kettingset nog wel even mee kon. Had nog wel wat ruimte over om te stellen bij de oude.

Maar ja nu gold chain en sprockets
 
Hi na een tijdje geen echte motor te hebben gereden, ja rij een sh300i voor ww verkeer zo 12k per jaar, gaat het toch weer kriebelen om een echte motor te rijden.
Na div motoren gehad te hebben valt mijn zinnen toch op een street triple.
Zo 12 jaar geleden eens met een demo dag op gereden maar damn wat rijd dat leuk vond de street echt veel meer fun hebben dan de speed en dat vond vrouw lief ook wel.
Lees dus nu zo nu en dan wat mee om me te oriënteren op een street triple, heb geen haast en zal ook niet binnen nu en een maand er een hebben.
Wil eigenlijk eerst weer eens rijden op een triumph om te kijken of het nog de wow factor heeft en dan eens kijken voor een triple voor zo rond de 5k.

Ik houd jullie dus in de gate en lees dus mee om te kijken of ik nog dingen tegen kom waar ik op moet letten bij de koop.


Prettig weekend, grt Michael
 
Dag allemaal, even inbreken hier.

Door verkoop motor heb ik nog een zgan zwarte zard euro 5 met e keur demper over.

Pbtje bij interesse! Komt van een street triple rs 2020.
 

Bijlagen

  • 51911308-A9E7-4DC3-BD9E-20244C4FA112.jpeg
    51911308-A9E7-4DC3-BD9E-20244C4FA112.jpeg
    225,9 KB · Weergaven: 53
nu heb ik geprobeerd info te vinden en dit topic wat door te lezen (en vorige topics.... maar dat is wel heel veel hoor).

Mijn vrouw zit er aan te denken om als eerste motor een street tripple uit 2012 te kopen, het gaat om deze:

ze is niet zo heel groot, en deze leek ons ideaal. We gaan binnenkort samen naar de motorzaak om te kijken (ik heb de motor nu in het echt gezien)

zijn er specifieke dingen waar je bij dit type motor op moet letten?
deze heeft als ik het goed heb gezien geen abs, dat vind ze jammer maar is geen dealbreaker voor haar.

Ik weet dat elk type motor anders is gezien de hoeveelheid kms die ze kunnen draaien zonder grote problemen, maar kan niet goed vinden hoe dat bij dit type zit....

Alle tips en info zijn welkom :)
 
nu heb ik geprobeerd info te vinden en dit topic wat door te lezen (en vorige topics.... maar dat is wel heel veel hoor).

Mijn vrouw zit er aan te denken om als eerste motor een street tripple uit 2012 te kopen, het gaat om deze:

ze is niet zo heel groot, en deze leek ons ideaal. We gaan binnenkort samen naar de motorzaak om te kijken (ik heb de motor nu in het echt gezien)

zijn er specifieke dingen waar je bij dit type motor op moet letten?
deze heeft als ik het goed heb gezien geen abs, dat vind ze jammer maar is geen dealbreaker voor haar.

Ik weet dat elk type motor anders is gezien de hoeveelheid kms die ze kunnen draaien zonder grote problemen, maar kan niet goed vinden hoe dat bij dit type zit....

Alle tips en info zijn welkom :)

Zijn de kleppen al gesteld? Hoort bij 20.000km gebeurt te zijn.
Prijs is aan de hoge kant, zelfs als het een R is vind ik hem nog te duur. (naar mijn idee €1000 te veel) Voor hetzelfde budget kan je ook een +- 2014 model kopen en heb je ook ABS.
Maar uiteindelijk maak je zelf de keuze. Hij ziet er nog wel erg netjes uit!

Mijn Street heb ik gekocht bij 20k en staat nu op +- 40k.
Geen gekke dingen qua onderhoud tot nu toe, maar was bij mij ook netjes bijgehouden.
Brandstofverbruik viel mij iets tegen. Ik rij gemiddeld 1:17.
 
Thanks voor de info @westlandmb
Kleppen gesteld?: geen idee, dat ga ik navragen. Hij zou prima onder houden zijn (aldus verkoper) maar met gerichte vragen kan ik hem nu wat meer info vragen.

Ik dacht juist dat de prijs niet heel verkeerd was? Gezien wat ik allemaal op internet te koop vind. Let wel: ik ga niet het halve land afrijden om een motor te kopen..... Ik zoek dus in zuid-west nederland (andere tips voor een dergelijke motor zijn zeker welkom hoor!).
Natuurlijk zal er over de prijs nog wel iets te onderhanden zijn?!

In het echt zag de motor er onberispelijk uit, ook de plekjes waar je niet zomaar even een poetsdoek over kunt halen.
Er op rijden heb ik nog niet gedaan, wellicht binnenkort.

mochten er nog meer tips zijn, graag!!!
 
Een update uit een zonovergoten Rijeka…(ik zag net het weerbericht in NL, dus ik moet even plagen..).

Voor iedere trackrijder; Rijeka is een aanrader, het circuit lijkt voor Striples gemaakt. Meeste bochten hebben een positieve verkanting en de rechte stukken zijn niet heel lang.

Vorige keer geschreven over vertanding en mogelijke problemen met een 190 achter.
Nu, met standaard overbrenging heb ik NUL problemen met een 190 Michelin.
Bandenslijtage is hoog op dit circuit maar dat komt door het asfalt hier. Zo kun je, aldus het verhaal
in de regen met slicks rijden. Tekening is er mooi, de k-tech doet zijn werk.

Er is ook een keerzijde, tenminste in mijn hoofd(…). Ik kan de fiets hier heerlijk uitknijpen (op mijn niveau)
maar ik zie het niet zitten om hiermee op Barcelona en Mugello te gaan rijden…
En de tijd van twee fietsen heb ik gehad. Dus hier zittend in de zon (na nana na na) overpeinzend,
genieten van de fiets (wereld ding!) en toch een andere gaan zoeken….?

Ik ga deze week nog even genieten van het weer, en nadenken wat te doen…
Maar misschien komt kerstmis vroeg dit jaar voor iemand…

groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan