Triumph Street Triple topic deel 24

Veel plezier! Ik hoop voor je dat het wat minder heet is dan, wij hadden 3 dagen rond de 35 graden en asfalt temperaturen rond de 55 graden… veel koppakkingen zijn gesneuveld en enorme vreet sporen op de banden. Plus we hadden ongeveer 5l water per dag per persoon nodig.

De street triple is er wel een hele leuke motor voor, ‘t is een beetje ecuyers on steroids, die 200pk kun je (of ja, ik dan) maar op heel weinig plekken loslaten. Zeker als het asfalt zo heet wordt. Fatsoenlijke Tc heb ik niet echt gemist, maar wheeliecontrol, een blipper en een goede stuurdemper zijn wel ontzettend handig daar. Plus dus een extra setje banden.
Ik vind het een fijn gevoel om te weten dat ik tc heb als ik de laatste bocht doordender. Ook als die helemaal niet ingrijpt. Voorspelling nu is tegen de 30 graden, we gaan het zien. Vorige keer 216pk, nu 138.. zal werken worden. Is voor mij ook gewoon vakantie; laat meestal de laatste 2 sessies schieten om op een terras aan het strand te gaan zitten.
 
Even een vraagje over de arrow dempers.
Volgens de verkoper zitten de DB killers er in.
Maar is dat hier echt zo?
Want ik zag geen schroefjes ofzo (kan natuurlijk dat ze er niet uit kunnen he).
20220611_114057-X2.jpg
 
Volgens mij zitten ze er nog wel in. De killers zitten vast met een puntlasje/plaatje die eerst los getikt moet worden. Op de laatste foto zie ik deze nog zitten namelijk.
 
Euh, ja, nu weet ik het ook niet meer.....
Ik heb nog geen duidelijkere foto, maar als ik naar het fimpje met de clips kijk dan zouden ze er niet in zitten....
want op de foto lijkt het er uit te zien zoals de demper in het filmpje zonder db killer, of zie ik dat nu ook verkeerd dan?

Ik zie even niet welk plaatje je bedoelt @sjorrit

Jammer dat ik geen andere foto heb.... motor staat nog niet thuis en aangezien de advertentie stelde "incl db killers" en we het er ook over gehad hebben, heb ik natuurlijk liever vooraf al dat dit geregeld is voor we de motor op gaan halen ;)

Ik heb even ingezoomd...
1655361547331.png
 
@sjorrit ah ok, ik was even in de war, ook omdat ik dacht (zoals @dopey85 postte) ook gevonden te hebben dat ze dus met een clip zitten, maar als ik google kom ik ook fora tegen waar ze het inderdaad hebben over een gelast plaatje/ringetje.....

Is er toevallig iemand die een goed plaatje heeft van deze dempers met, en zonder db killer?
Ik kan ze op internet niet vinden namelijk (maar dat kan ook aan mijn google skilzzzz liggen :P )
 
Motorzaak heeft gekeken, en de db killers zitten er in, zijn de vastgelaste variant dus zoals @sjorrit beschrijft :)
mooi, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Ging ook even twijfelen, want man man man wat maakt die machine een super geluid met deze uitlaat (en blijkbaar geheel legaal).
Ook met gas er af roffelt hij er vrolijk op los.
Iets waar ik wel vrolijk van werd whahaha en mijn vrouw vond het "ook wel leuk klinken" Hihihihi
Mijn BMW LC boxer roffelt ook zo lekker, ik hou daar wel van (roffelt he... niet klappen en ploffen, daar hou ik niet van, gelukkig doet de Triple dat ook niet)
 
Vaak zitten die ringen inderdaad nog met een puntlas vast gelast ja.

Drempeltje en je kunt ze er af halen. Hoeft niet maar kan dus wel.

Weet wel mijn Scorpion uitlaat set is zonder DB killer te luid. Zelfs stationair draaien is niet leuk meer.
 
Wij laten de DB-killers er lekker in zitten.
ik ga er nu van uit dat ze er dus nog in zitten.
Mocht dit achteraf (als we de motor hebben zal ik nog goede foto's plaatsen) anders blijken te zijn kunnen we altijd nog contact zoeken met de motorzaak .

ik vond de arrow (met db killer dus) al genoeg geluid maken!
 
Die schijnen nog best goed grip te geven, ranic (op de socials) heeft ze volgens mij gebruikt als regenband op een trackday, ik dacht ook voor zijn 765.
 
Zijn dunlops. Weet iemand welk type? En zijn die beter dan stock? De previous eigenaar werkte bij een banden shop... die zal wel weten wat hij erop legt lijkt me?
 
Een bijzonder type band dat buiten de gebruikelijke segmenten valt. Hij heeft een m+s-codering (winterband), enigszins grof profiel maar de vorm en rijeigenschappen van een supersportband. Dus een supersport allseasonband of iets dergelijks.
 
Net even op deze wezen rijden, rijd erg leuk maar wat aan de prijzig kant voor hoe die is.
20220618_101842.jpg

Wel een grote glimlach op mijn gezicht en hoop fun gehad, maar ga er even overna denken.
 
4500 ex aflever voor een 60k 2008 machine met flinke gebruiks sporen.
ooh dan kan ik de mijne volgend jaar ook wel voor 4500 te koop zetten.
Ook gebruikers sporen wel flink leuk meer gereden nu al in iets meer dan een jaar :P
21k gekocht mei 2021 nu 46754km 8)7 ik had zo iets heb ik dadelijk 3000euro afgeschreven in 2 jaar tijd :o
Hopelijk ken ik er nog wel wat voor vangen
 
4500 ex aflever voor een 60k 2008 machine met flinke gebruiks sporen.
Bij handelaar normale prijs denk ik ivm garantie maar blijft duur.
Particulier moet zoiets toch wel voor een kleine duizend minder te vinden zijn.
Ik heb men 2009r nu net een jaar en 3500 betaald met toen 28k (4500 VP) ook wel met gebruikssporen zoals stuur die scheef stond barstje en krassen in rechter radiator kap krassen op rechter demper achteraan...
Bleek dat het stuur niet krom was maar wel de bussen en bouten die klemmen van stuur vasthouden.
Nu na mods is het ook al een motor van 6k😂 (andere cartridge in voorvork en schokdemper waren de duurste aanpassingen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan