Triumph Street Triple topic deel 24

Bij handelaar normale prijs denk ik ivm garantie maar blijft duur.
Particulier moet zoiets toch wel voor een kleine duizend minder te vinden zijn.
Ik heb men 2009r nu net een jaar en 3500 betaald met toen 28k (4500 VP) ook wel met gebruikssporen zoals stuur die scheef stond barstje en krassen in rechter radiator kap krassen op rechter demper achteraan...
Bleek dat het stuur niet krom was maar wel de bussen en bouten die klemmen van stuur vasthouden.
Nu na mods is het ook al een motor van 6k😂 (andere cartridge in voorvork en schokdemper waren de duurste aanpassingen)
Prijs is zonder garantie die kon je er dan bij nemen voor dacht 400 met afleverbeurt.

Was gewoon een goed gebruikte motor maar voor mij niet de 4500 waard.
Zat ook een tikje in het blok, met remmen schokte die in de vering en was nog meer mee waar ik niet blij van werd voor die prijs.
Maar goed op ieder potje past een dekseltje, als die leuker geprijsd was had ik er ook wel over na kunnen denken, moest voor mij doen veel aan gebeuren, was niet opstappen en rijden zeg maar.
 
Eindelijk heb ik de sweet spot van mijn triumph street triple 765 rs gevonden op circuit.
Als classic racer was het een heel gedoe om het ding goed te begrijpen.
Mettet, Zandvoort en Zolder vond ik mijn draai niet. Reed prima, maar je zag aan de bandenslijtage dat ik forceerde.
Op Clastres viel alles op zijn plaats. Lekker snel *O* :+ En mijn vrienden vroegen zich af wat ik gegeten had.
Bandjes waren perfect afgesleten.

Nog 1 circuitdag en dan moet ik de motorfiets wat liefde geven.
Nieuwe banden, remblokjes, vorkolie, olie en filter,...

Vraag : heeft er iemand een filmpje hoe je de voorvork intern demonteert van een rs model?
Linkje is ook goed.
Ik heb wat vorktooltjes thuis liggen, maar bekijk het eerst even voor ik zelf op avontuur ga.
Thx.:Y
 
@oldskoolgsxr
Dave Moss heeft wel een video van een Showa BPF-demontage... Zal niet exact hetzelfde zijn natuurlijk. En zit achter zijn paywall.

Oh en heb je al wel het WPHB? Staat ook het interne werk van de vork in beschreven.
 
Zo…… voor de circuit-adepten.
Rijd nu met standaard gearing op Portimao.
Het rijden is een genot. Fiets geeft zoveel vertrouwen.
Ja, ik rij op 2 of 3 plekken net wel/niet in de begrenzer,
maar ik rem nog steeds met 1 vinger, en elke bocht uit
trekt de fiets heerlijk op koppel.
Ben in bocht 5 wel weer een stukje van mn zijstandaard verloren.
En ook na 2 dagen ben ik nog fit. De fiets wring ik uit,
in plaats van andersom.
Hinderlijk is het wel dat telkens op het rechte eind één BMW
voorbij blaast, alsof het afgesproken werk is.
En dan rijden ze hinderlijk in de weg tot we weer op t rechte eind komen,
dan wordt het gat groter en zijn ze definitief weg.
 
Gisteren de triple van het vrouwtje opgehaald :)
Heeft voor aflevering een nette beurt gehad, klepjes zijn ook nog gesteld (staat net 21k op de teller)
Ik mocht de triple naar huis rijden, rijd toch heerlijk. (en klinkt ook echt voortreffelijk, ook het inlaat geluid is genieten!)

Roffelt overigens wel HEEL veel en lang als je van wat hogere toeren af het gas los laat en "uitrolt" zeg maar. Vind ik niet erg overigens :P

Trouwens nog even een foto gemaakt voor de duidelijkheid:
i-qNq4R5v-X2.jpg

gewoon met clipje dus, maar zitten er (nu in ieder geval) wel in. Ik twijfel of ze er tijdens de proefrit in zaten, maar nu wel iig.

Thuis even de paddock stands in elkaar gezet:
i-McJpLvL-X2.jpg

i-S84HsTM-X2.jpg


En zoals jullie kunnen zien is de kentekenplaat er af (en kentekenplaatverlichting ook).
Vorige eigenaar heeft een R&G tail tidy er op gezet, maar deze is eigenlijk niet voor de versie met arrow dempers.....
Met busjes is de kentekenplaat naar voren gebracht zodat hij net voor de dempers zit (past er niet tussen).
Hierdoor zit dus de kentekenplaatverlichting niet over de plaat heen, maar er soort van achter en dus schijnt het licht er niet op (maar achter).....
Ik ga een soort spacer tekenen en 3d printen, maar zijn er meer mensen die deze situatie kennen? Wellicht is er door iemand al eens iets bedacht hiervoor? :)

Overigens viel me onderweg 1 dingetje op.
De temperatuur meter van de motor leek mij wat hoog te zitten, maar geen idee wat normaal is.
Er waren nog 2 blokjes over tot hij bovenaan bij H zat (op max)
Daar bleef hij wel constant op zitten overigens.
Op de snelweg met 110 gereden (uiteraard in zijn 6), af en toe even doorgetrokken. Wat zaterdag wel wat benauwd maar niet super warm (22 graden ofzo)
Geen idee wat normaal is voor deze motor?
KVS was netjes op niveau, ventilator draaide toen we thuis kwamen.
 
Gisteren de triple van het vrouwtje opgehaald :)
Heeft voor aflevering een nette beurt gehad, klepjes zijn ook nog gesteld (staat net 21k op de teller)
Ik mocht de triple naar huis rijden, rijd toch heerlijk. (en klinkt ook echt voortreffelijk, ook het inlaat geluid is genieten!)

Roffelt overigens wel HEEL veel en lang als je van wat hogere toeren af het gas los laat en "uitrolt" zeg maar. Vind ik niet erg overigens :P

Trouwens nog even een foto gemaakt voor de duidelijkheid:
i-qNq4R5v-X2.jpg

gewoon met clipje dus, maar zitten er (nu in ieder geval) wel in. Ik twijfel of ze er tijdens de proefrit in zaten, maar nu wel iig.

Thuis even de paddock stands in elkaar gezet:
i-McJpLvL-X2.jpg

i-S84HsTM-X2.jpg


En zoals jullie kunnen zien is de kentekenplaat er af (en kentekenplaatverlichting ook).
Vorige eigenaar heeft een R&G tail tidy er op gezet, maar deze is eigenlijk niet voor de versie met arrow dempers.....
Met busjes is de kentekenplaat naar voren gebracht zodat hij net voor de dempers zit (past er niet tussen).
Hierdoor zit dus de kentekenplaatverlichting niet over de plaat heen, maar er soort van achter en dus schijnt het licht er niet op (maar achter).....
Ik ga een soort spacer tekenen en 3d printen, maar zijn er meer mensen die deze situatie kennen? Wellicht is er door iemand al eens iets bedacht hiervoor? :)

Overigens viel me onderweg 1 dingetje op.
De temperatuur meter van de motor leek mij wat hoog te zitten, maar geen idee wat normaal is.
Er waren nog 2 blokjes over tot hij bovenaan bij H zat (op max)
Daar bleef hij wel constant op zitten overigens.
Op de snelweg met 110 gereden (uiteraard in zijn 6), af en toe even doorgetrokken. Wat zaterdag wel wat benauwd maar niet super warm (22 graden ofzo)
Geen idee wat normaal is voor deze motor?
KVS was netjes op niveau, ventilator draaide toen we thuis kwamen.


In de handleiding staat wat normaal is qua temp. Ik moet zeggen dat ik de fan nooit aan heb gehad buiten stadsverkeer om. Op de snelweg zal die zeker niet aan moeten slaan.
 
@sjorrit vanaf snelweg is het nog ongeveer 2 kilometer naar mijn oprit met max 50/30 km/h
of hij OP de snelweg draaide weet ik niet.... toen ik hem op de oprit zette en even stationair liet draaien wel.

even opgezocht:
1656316619342.png


Volgens mij zat hij op 5 of 6 streepjes..... (5 zou dus niet erg zijn, maar 6 is eigenlijk al te hoog aangezien er rustig gereden werd en het niet echt warm was)
Zal er binnenkort weer eens mee gaan rijden, en als hij te warm is direct contact opnemen met de motorzaak waar hij aangeschaft is.

Zijn er evt dingen die ik makkelijk zelf kan doen?
KVS niveau in de tank onder het zadel was in orde.
 
Er staat in de tekst dat de temperatuur pas te hoog is als 8 balkjes weergegeven worden en gaan knipperen.
 
Er staat in de tekst dat de temperatuur pas te hoog is als 8 balkjes weergegeven worden en gaan knipperen.
dat klopt, maar er staat ook dat normale bedrijfstemperatuur met 3 tot en met 5 streepjes is.
Als je dan rustig aan het rijden bent, het buiten niet warm is, en hij zit al op 6..... wat wordt dat dan als het wel warm is, en je lekker aan het gas hangt?
Ik ben gewend van voertuigen dat (ookal is het warm buiten) bij normaal rijden de temp meter altijd rond de helft zit. Niet 3/4e.

Als het voor deze motor normaal is, prima, maar daarom vraag ik het hier even na.... ;)
 
Als je harder rijd koelt de motor ook beter meer lucht door radiator en Waterpomp die sneller draait meer koude lucht in airbox enz.
Ik denk dat de temperatuur eerder te hoog zal worden op warmere dagen als er veel stil word gestaan en traag gereden.
Dan is het wel normaal dat de fan ff aan gaat.
Vind ook wel iets typisch triumph die balkjes ipv gewoon temperatuur in graden aan te duiden.
 
Als je harder rijd koelt de motor ook beter meer lucht door radiator en Waterpomp die sneller draait meer koude lucht in airbox enz.
Ik denk dat de temperatuur eerder te hoog zal worden op warmere dagen als er veel stil word gestaan en traag gereden.
Dan is het wel normaal dat de fan ff aan gaat.
Vind ook wel iets typisch triumph die balkjes ipv gewoon temperatuur in graden aan te duiden.
eens over die balkjes, maar je ziet het vaker hoor...

maar wat jij zegt is dus de reden dat ik dacht: hmm.... vind dit toch wel warm, hij zou volgens mij onder deze omstandigheden niet boven "het midden" hoeven te komen.
Mijn andere voertuigen (zowel auto's als motor) heb ik dus nog nooit ver boven "het midden" gehad.
 
ik heb afgelopen week maar preventief de koelvloeistof gesflushd met schoonmaakazijn/ gewissseld en olie flush gedaan.
Ding liep ook telkens met dit benauwde weer met fan te draaien. ook snelweg met doortrekken naar de 180+ 8-) _O-


naar 2 dagen en 2 grote ritjes begon ook nog eens de koelvloeistof te borrelen flink zoals op het filmpje.,
Gisteren naar alles te wisselen doet die niks meer en blijft netjes mijn temperatuur op de helft staan. 2010 model dus nog 5 blokjes over
 
Vloeistof borrelde niet bij de triple van t vrouwtje iig, dat dan niet.
Olie is net nieuw (geen idee of er een flush gedaan is)

EDIT: Het lijkt er trouwens op dat dit heel vaak voor komt, en geen probleem zou zijn...
Ik ga het even in de gaten houden.


Trouwens, heeft er iemand zo een soort sleutelhanger over?
1656326788672.png

Ik kan ze nergens meer vinden.... gaat er maar om dat het lijkt op het model van het vrouwtje ;)
 
Laatst bewerkt:
Als de koelvloeistof borrelt dan zit er waarschijnlijk een luchtbel in je radiator, dan bouwt ie te weinig druk op om het kookpunt te verhogen.

Op de zijstandard, radiator dop eraf en slangen inknijpen om luchtbellen eruit te werken daarna radiator aftoppen.

(bij afgekoelde motor he, dus niet zo )
 
Gisteren de triple van het vrouwtje opgehaald :)
Heeft voor aflevering een nette beurt gehad, klepjes zijn ook nog gesteld (staat net 21k op de teller)
Ik mocht de triple naar huis rijden, rijd toch heerlijk. (en klinkt ook echt voortreffelijk, ook het inlaat geluid is genieten!)

Roffelt overigens wel HEEL veel en lang als je van wat hogere toeren af het gas los laat en "uitrolt" zeg maar. Vind ik niet erg overigens :P

Trouwens nog even een foto gemaakt voor de duidelijkheid:
i-qNq4R5v-X2.jpg

gewoon met clipje dus, maar zitten er (nu in ieder geval) wel in. Ik twijfel of ze er tijdens de proefrit in zaten, maar nu wel iig.

Thuis even de paddock stands in elkaar gezet:
i-McJpLvL-X2.jpg

i-S84HsTM-X2.jpg


En zoals jullie kunnen zien is de kentekenplaat er af (en kentekenplaatverlichting ook).
Vorige eigenaar heeft een R&G tail tidy er op gezet, maar deze is eigenlijk niet voor de versie met arrow dempers.....
Met busjes is de kentekenplaat naar voren gebracht zodat hij net voor de dempers zit (past er niet tussen).
Hierdoor zit dus de kentekenplaatverlichting niet over de plaat heen, maar er soort van achter en dus schijnt het licht er niet op (maar achter).....
Ik ga een soort spacer tekenen en 3d printen, maar zijn er meer mensen die deze situatie kennen? Wellicht is er door iemand al eens iets bedacht hiervoor? :)

Overigens viel me onderweg 1 dingetje op.
De temperatuur meter van de motor leek mij wat hoog te zitten, maar geen idee wat normaal is.
Er waren nog 2 blokjes over tot hij bovenaan bij H zat (op max)
Daar bleef hij wel constant op zitten overigens.
Op de snelweg met 110 gereden (uiteraard in zijn 6), af en toe even doorgetrokken. Wat zaterdag wel wat benauwd maar niet super warm (22 graden ofzo)
Geen idee wat normaal is voor deze motor?
KVS was netjes op niveau, ventilator draaide toen we thuis kwamen.

Voor wat betreft die R&G kentekenplaat houder, die heb ik ook.
In de handleiding staat al dat die niet goed samen gaat met Arrow dempers.
Maar ik kan bevestigen dat elke vorm van bagagerek/topkoffer systeem niet gaat passen. De R&G tailtidy is breder als het originele achterspatbord gedeelte. Dus mocht je in de toekomst nog een keer een koffertje o.i.d. willen bevestigen kan je beter naar een andere tailtidy/origineel gaan.
 
Thanks @westlandmb !
maar er komt geen koffer ofzo op, heb een softshell bag die er wel op kan (straps onder het zadel door).

Ik ga de kentekenplaatverlichting pas maken met een soort spacer.

Overigens is er een R&G tail tidy die wel met die dempers samen gaat volgens de website, maar goed.... deze zit er op, zelf knutselen is wat dat betreft ook wel leuk en ik heb toch een 3d printer :)
 
Bij borrelen kan het ook de radiateur dop zijn, mijne ouwe had dat in het begin dat ie bij elke keer uit zetten richting het reservoir borrelt. nieuwe originele dop er op en klaar.
 
Bij borrelen kan het ook de radiateur dop zijn, mijne ouwe had dat in het begin dat ie bij elke keer uit zetten richting het reservoir borrelt. nieuwe originele dop er op en klaar.
gaan het mee maken, voor nu opgelost en meteen dus ook olie wissel gedaan 47k en running :P
Denk volgend jaar wel weer een nieuwe moet zoeken met deze km sprongen zeg :(
21k km gekocht vorig jaar mei nu dus 46 alweer :o
 
@BadBert het gedrag van de temperatuurmeter zoals jij het beschrijft is op mijn 2010 R al jaren exact hetzelfde op de snelweg meestal 3 blokjes over binnendoor rijden meestal 2 over. Rustig rijden of flink doorrijden maakt geen verschil, tenzij je de Stelvio op gaat dan krijgt ie het wel wat warmer :P

RG tail tidy heb ik ook, maar dan in combinatie met SC Project dempers bij mij past de kentekenplaat zonder houder er net tussen/voor zonder spacers met houder werd hem inderdaad niet.
 
@maarten_STR motorzaak zei dat dit ook normaal gedrag was, als ik op internet ga zoeken lees ik legio van dit soort berichten en overal wordt gezegd dat het normaal is, het is pas niet normaal als het balkje gaat knipperen en het lampje gaat branden in de teller, verder geen zorgen maken als de vloeistof niet borrelt zeggen ze....
Motorzaak vroeg wel of ik het even goed in de gaten wilde houden, dus dat ga ik doen.

Zonder houder past het met de Arrow dempers helaas ook niet.
Maar goed, ik heb al wat getekend en de 3d printer gaat vanavond even werken :) Zal foto's plaatsen als het gelukt is :)
 
Zo…… voor de circuit-adepten.
Rijd nu met standaard gearing op Portimao.
Het rijden is een genot. Fiets geeft zoveel vertrouwen.
Ja, ik rij op 2 of 3 plekken net wel/niet in de begrenzer,
maar ik rem nog steeds met 1 vinger, en elke bocht uit
trekt de fiets heerlijk op koppel.
Ben in bocht 5 wel weer een stukje van mn zijstandaard verloren.
En ook na 2 dagen ben ik nog fit. De fiets wring ik uit,
in plaats van andersom.
Hinderlijk is het wel dat telkens op het rechte eind één BMW
voorbij blaast, alsof het afgesproken werk is.
En dan rijden ze hinderlijk in de weg tot we weer op t rechte eind komen,
dan wordt het gat groter en zijn ze definitief weg.
Is ook wel echt een heerlijke fiets voor dat circuit. Met die BMW zit je (of ja ik dan) echt te worstelen om het vermogen een beetje normaal weg te sluizen en na 3 dagen voelde ik me in combinatie met de hitte inderdaad enorm uitgewrongen :X. Ik zat ook jaloers te kijken naar die street triple die rond reed, tot die wat korter was geworden op de laatste dag :X. Wat voor tijden kon je er mee rijden?
 
Is ook wel echt een heerlijke fiets voor dat circuit. Met die BMW zit je (of ja ik dan) echt te worstelen om het vermogen een beetje normaal weg te sluizen en na 3 dagen voelde ik me in combinatie met de hitte inderdaad enorm uitgewrongen :X. Ik zat ook jaloers te kijken naar die street triple die rond reed, tot die wat korter was geworden op de laatste dag :X. Wat voor tijden kon je er mee rijden?
Ik reed 2:02:00. Merk wel duidelijk het effect van de tegenwind. Elke middag nam de wind toe, weggekropen achter het kuipruitje haalde ik s morgens op de teller 233/235, s middags 228/229.
Je moet wat he, als je zit te wachten tot t rempunt komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan