Triumph Street Triple topic deel 24

Ik reed 2:02:00. Merk wel duidelijk het effect van de tegenwind. Elke middag nam de wind toe, weggekropen achter het kuipruitje haalde ik s morgens op de teller 233/235, s middags 228/229.
Je moet wat he, als je zit te wachten tot t rempunt komt.
Ik lees met veel interesse mee zit er ook zelf aan te denken om 17+ 765 om te katten naar circuit bike.

Maar je moet toch wel de 250+ kunnen halen met een flash en standaard gearing?
Zeker op de wat langere circuits?
 
Het probleem met mijn fiets, de 2021 RS is dat de electronica niet meewerkt als je meer dan 3 tanden wijzigt.
De Striple heeft origineel een top van iets van 233. Je kunt (uit mn hoofd) met 2 tanden kleiner een top van 244 halen.
Voor velen is dan genoeg. Als je op Assen, Zolder en de kleine baantjes als Ecuyeres gaat rijden kun je zelfs misschien 3 tanden groter. Voor lange rechte stukken als Spa, Barcelona, Misano en Mugello rij je uiteindelijk in 6 in de begrenzer.

Mijne is geflashed enz, maar je tandwielverhouding wijzigt daardoor niet, je theoretische max ook niet.
Ik rij volgende maand nog op Assen en dan zit het seizoen er voor de Triumph op (bij interesse kun je vrijblijvend komen kijken ;D).
Voor Misano en Mugello heb ik een andere oplossing gevonden.
 
Het probleem met mijn fiets, de 2021 RS is dat de electronica niet meewerkt als je meer dan 3 tanden wijzigt.
De Striple heeft origineel een top van iets van 233. Je kunt (uit mn hoofd) met 2 tanden kleiner een top van 244 halen.
Voor velen is dan genoeg. Als je op Assen, Zolder en de kleine baantjes als Ecuyeres gaat rijden kun je zelfs misschien 3 tanden groter. Voor lange rechte stukken als Spa, Barcelona, Misano en Mugello rij je uiteindelijk in 6 in de begrenzer.

Mijne is geflashed enz, maar je tandwielverhouding wijzigt daardoor niet, je theoretische max ook niet.
Ik rij volgende maand nog op Assen en dan zit het seizoen er voor de Triumph op (bij interesse kun je vrijblijvend komen kijken ;D).
Voor Misano en Mugello heb ik een andere oplossing gevonden.
Wat ga je doen voor die banen?

Bij mijn oude MT09 had ik gewoon nog wat over voor redline en na de flash top speed begrenzer eraf en voila van 225 naar 259.
Dacht dat je met die power nog wel wat over had voor je redline en alleen electronische begrenzing.
Vergeet dan mijn opmerking ;)
 
Heb het op Assen geprobeerd om met 1 tand voor groter te rijden. Is daar niet nodig, maar met 17 voor heb je veel meer mogelijkheden op te spelen…
Motor gaat in safety mode en dwz geen tc, geen blipper en geen track-respons op je gas.
En dat merk je.
Ga in Italië op de fiets van een vriendin rijden; S1000RR. Tis behelpen maar je moet wat ;)
 
Mijn '17 RS met kuip haalt 255 km/h op de teller, dat is ongeveer 243 km/h op de GPS.

De '17-'19 modellen hebben niet de Euro5 ECU, en ik kan dus vertanding wel vrij aanpassen.
Het eerste model RS heeft een minder sterk middengebied dan het laatste model, maar op het circuit merk je daar weinig van.
 
is die top echt nodig om fun te hebben denk ik dan?
Vorig jaar CRE cursus gehad met natte baan en wat een lol had ik zeg. oke kwam ook wel te kort op rechte stuk assen toen het eindelijk droog was.
Ben echt benieuwd of ik de max uit haal uit de volgende 2 dagen cursus assen CRT 7/8 juli
 
is die top echt nodig om fun te hebben denk ik dan?
Vorig jaar CRE cursus gehad met natte baan en wat een lol had ik zeg. oke kwam ook wel te kort op rechte stuk assen toen het eindelijk droog was.
Ben echt benieuwd of ik de max uit haal uit de volgende 2 dagen cursus assen CRT 7/8 juli
Ja en nee…
Nee, niet belangrijk om plezier te hebben. Veel banen haal je de top sowieso niet en heb je het sterke koppel van de Striple om meters te maken.
Ja, wel zeker. Als ik 200-300 meter niet meer kan versnellen dat mn toeren in 6 op zijn,
dan ga ik me daar aan ergeren.
En ik rij graag op grote(re) banen waarbij dat een rol gaat spelen.
Stel je Barcelona voor rechte eind op samen met de 1.000s waarmee je aan het vechten bent,
door een hogere bochtensnelheid loop je aanvankelijk op ze in, haalt er misschien zelfs een paar in,
dan rijden ze langzaam allemaal bij je weg, 400mtr voor de bocht rij je in de begrenzer, iedereen pakt
30-40 meter op je terwijl jij de tijd uitzit om bij 200 meter te gaan remmen.
Mugello nog erger; iedereen accelereert nog tot 270/290 en bij mij stopt t
bij 240, das niet alleen een groot verschil, maar ook gevaarlijk.
Er zijn dagen dat ik daar slechte zin van krijg, hahahahaha.
Rij je minder hard, erger je jezelf niet in die gevallen, of kom je nooit op dit soort banen?
Dan is de Triumph een geweldige fiets en oor iedereen aan te raden
 
Oja, nog een ervaring…:)

Ik heb eerder gemopperd over het tft-dashbordje en de leesbaarheid.
Ik heb nu een werkende oplossing (plus natuurlijk dat ik het motorgeluid
veel beter interpreteer en ik op gevoel schakel).
Op de dash heb ik nu alleen de toerenteller geselecteerd (naast de verplichte velden)
en dat werkt voor mij; schakel nu meestal tussen 11.500 en 11.800
 
Ik reed 2:02:00. Merk wel duidelijk het effect van de tegenwind. Elke middag nam de wind toe, weggekropen achter het kuipruitje haalde ik s morgens op de teller 233/235, s middags 228/229.
Je moet wat he, als je zit te wachten tot t rempunt komt.
Haha, je gaat je toch vervelen anders inderdaad ;). Ik moet zeggen dat ik dat op de s1000 niet duidelijk gemerkt heb maar die was nog volle bak door aan het accelereren tot ik het niet meer aandurfde om later te remmen :P. Qua tijden zou ik een van die gasten zijn geweest die je een ronde lang op had gehouden tot het volgende rechte stuk ;).

Heb het op Assen geprobeerd om met 1 tand voor groter te rijden. Is daar niet nodig, maar met 17 voor heb je veel meer mogelijkheden op te spelen…
Motor gaat in safety mode en dwz geen tc, geen blipper en geen track-respons op je gas.
En dat merk je.
Ga in Italië op de fiets van een vriendin rijden; S1000RR. Tis behelpen maar je moet wat ;)
Er zijn mindere alternatieven denkbaar ;). Als je licht/klein bent kun je daarmee de 300 aantikken op Mugello. Sowieso echt een fantastisch circuit.
Is het niet mogelijk om ABS ringen van een ander model te pakken of het signaal van de wheelspeed sensors aan te passen (kort samengevat de motor laten denken dat je trager gaat)? Las ook ergens dat als je zonder ABS/TC rijd het probleem dan niet op komt, maar dat lijkt me sterk...

En kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is als je 300m op de rev limiter aan het bouncen bent. Jammer. Verder met je eens dat het een ontzettend leuke en makkelijke motor is om mee te rijden.

is die top echt nodig om fun te hebben denk ik dan?
Vorig jaar CRE cursus gehad met natte baan en wat een lol had ik zeg. oke kwam ook wel te kort op rechte stuk assen toen het eindelijk droog was.
Ben echt benieuwd of ik de max uit haal uit de volgende 2 dagen cursus assen CRT 7/8 juli
Veel plezier, als het een beetje lekker weer is moet maximale lol mogelijk zijn. Maximale uit het materiaal is voor de meesten van ons niet weggelegd ;).
 
Laatst bewerkt:
Vloeistof borrelde niet bij de triple van t vrouwtje iig, dat dan niet.
Olie is net nieuw (geen idee of er een flush gedaan is)

EDIT: Het lijkt er trouwens op dat dit heel vaak voor komt, en geen probleem zou zijn...
Ik ga het even in de gaten houden.


Trouwens, heeft er iemand zo een soort sleutelhanger over?
Bekijk bijlage 1776362
Ik kan ze nergens meer vinden.... gaat er maar om dat het lijkt op het model van het vrouwtje ;)
Klopt, hier ook 6 blokjes bij een temperatuur zoals vandaag of zelfs iets koeler(2014 R model) . Op Facebook volg ik een internationaal triple groep en daar komt dit regelmatig ter sprake. Is normaal. Triple’s lopen wat aan de warme kant.
 
@hean thanks voor de "bevestiging". Ik dacht ondertussen hetzelfde en de motorzaak had nog gebeld gisteren om te vragen of ik nog met de motor had gereden en op de temp had gelet (netjes van ze!) maar dat had ik nog niet kunnen doen helaas, wellicht van het weekend.
Maar hij legde idd ook uit dat te triple's ietsje warmer lopen, en het pas zorgelijk is als er wat gaat knipperen ;)

Gaat goedkomen!

Hoop 1 van de dagen de r&g tail tidy weer te kunnen monteren voor het vrouwtje met aangepaste kentekenplaat verlichting zodat het past icm de Arrow dempers. Zal dan wat fototjes plaatsen.

Trouwens ..... toch nog even benoemen....
wat klinken die arrow dempers lekker zeg..... pfoeoeoeo. Inlaat is ook DUIDELIJk hoorbaar (en klinkt ook heerlijk).
Met gas los vanuit hogere toeren blijft hij continu roffelen :P
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
Waren er hier mensen die met de street op Mugello hebben gereden?

Ik heb op de valreep 3 dagen geboekt (ging al samen die kant uit met een vriend, maar was eerst uitverkocht).
Ik heb helaas geen circuit-motor meer, dus ga gewoon met de street.
 
Waren er hier mensen die met de street op Mugello hebben gereden?

Ik heb op de valreep 3 dagen geboekt (ging al samen die kant uit met een vriend, maar was eerst uitverkocht).
Ik heb helaas geen circuit-motor meer, dus ga gewoon met de street.
Heb meerdere keren op Mugello gereden, niet met de Triumph.
Zou wel een circuit-street voor je hebben, hahahahaha.

Bij vragen… vragen.:)

Ga zelf in augustus naar Italië, maar ik heb een andere motor geregeld
voor die dagen.
 
Heb meerdere keren op Mugello gereden, niet met de Triumph.
Zou wel een circuit-street voor je hebben, hahahahaha.

Bij vragen… vragen.:)

Ga zelf in augustus naar Italië, maar ik heb een andere motor geregeld
voor die dagen.
Ik ben er 19-20-21 augustus.
 
Voor de zekerheid maar wel andere rear-sets besteld :P

1656668808038.png
 
Ik was er eerst vrijdagavond (en nam sleutels in ontvangst om poort te openen rond 17u) rond 20-21u was de eerste parking al goed vol gelopen na 21 moesten ze op de andere parking staan met die kut kiezeltjes.
Super weer hier al 2 dagen dus geen water stroom.
 
Ik was er eerst vrijdagavond (en nam sleutels in ontvangst om poort te openen rond 17u) rond 20-21u was de eerste parking al goed vol gelopen na 21 moesten ze op de andere parking staan met die kut kiezeltjes.
Super weer hier al 2 dagen dus geen water stroom.

geen water geen stroom?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan