Triumph Street Triple topic deel 24

Ik heb andere rear-sets gemonteerd, maar nu heb ik twee dingetjes.

1. Het achterremlicht brandt constant, dus dat veertje staat te strak. Volgens mij heb ik al gezien dat je daar iets aan kan stellen, maar wellicht kan iemand het uitleggen.

2. De werking van de achterrem is matig. Het pedaal is wel hard, maar de vertraging is niet zoals deze was. Ik vraag me af waar dat probleem zit… het slangetje is wat te lang omdat het setje hoger zit, daardoor zit er een soort S in het slangetje. Kan dat het zijn?
 

Bijlagen

  • B2536E77-3DD6-4A76-BEAB-3D3C8B318228.jpeg
    B2536E77-3DD6-4A76-BEAB-3D3C8B318228.jpeg
    318 KB · Weergaven: 36
  • 0587D91C-64C7-497E-A571-9E8332D87BBF.jpeg
    0587D91C-64C7-497E-A571-9E8332D87BBF.jpeg
    417,2 KB · Weergaven: 37
Dat slangetje zou niets met de remwerking moeten doen, die is alleen voor de vulling en het is geen remleiding. Alleen hoe ik het nu zie, is het mogelijk dat je een zwanenhalsconstructie (of is het een kattenrug?) hebt gemaakt met een luchtbel waardoor er lucht in de remleiding kan komen. Ik zou een stuk van die slang afknippen zodat hij wel mooi past en daarna de rem goed ontluchten.

Als de remwerking daarna nog matig is, kan het te maken hebben met andere ratio's waardoor het moment op de remcilinder minder is vanwege een kleinere hefboom.

Edit: na de eerste keer rijden nog ff alle boutjes een keer natrekken / controleren met de momentsleutel.
 
Dat slangetje zou niets met de remwerking moeten doen, die is alleen voor de vulling en het is geen remleiding. Alleen hoe ik het nu zie, is het mogelijk dat je een zwanenhalsconstructie (of is het een kattenrug?) hebt gemaakt met een luchtbel waardoor er lucht in de remleiding kan komen. Ik zou een stuk van die slang afknippen zodat hij wel mooi past en daarna de rem goed ontluchten.
Dit kan inderdaad een oorzaak zijn Het kan ook tussen de oren zitten, want de achterrem van de Street stelt sowieso niet zoveel voor.

Vwb veertje. Ik heb een ander bevestigingspuntje gepakt op mijn aftermarket rearsets. Anders een langer veertje gebruiken.
 
Dat slangetje zou niets met de remwerking moeten doen, die is alleen voor de vulling en het is geen remleiding. Alleen hoe ik het nu zie, is het mogelijk dat je een zwanenhalsconstructie (of is het een kattenrug?) hebt gemaakt met een luchtbel waardoor er lucht in de remleiding kan komen. Ik zou een stuk van die slang afknippen zodat hij wel mooi past en daarna de rem goed ontluchten.

Als de remwerking daarna nog matig is, kan het te maken hebben met andere ratio's waardoor het moment op de remcilinder minder is vanwege een kleinere hefboom.

Edit: na de eerste keer rijden nog ff alle boutjes een keer natrekken / controleren met de momentsleutel.

Dit kan inderdaad een oorzaak zijn Het kan ook tussen de oren zitten, want de achterrem van de Street stelt sowieso niet zoveel voor.

Vwb veertje. Ik heb een ander bevestigingspuntje gepakt op mijn aftermarket rearsets. Anders een langer veertje gebruiken.

Er is inderdaad een soort zwanenhals ontstaan doordat het slangetje te lang is. Ik zal hem eens inkorten.

Verder moet ik zeggen dat de schakelkant wel erg solide is tov het origineel. Mooie lagertjes en 0 speling.
 
Balen joh, hopelijk valt het mee met de schade. Ben je verzekerd hiervoor?
WA+, maar ja.. geen andere partij bij betrokken en geen getuigen die kunnen beamen dat het door een dieselspoor o.i.d. kwam.

Heel gedoe om een aanhanger te regelen, maar vanmiddag ga ik de motor ophalen en helemaal nalopen.
 
Hee dat is bij de pannenkoekenbakker in Appeltern of niet? Toffe wegen daar! Leuk even zo'n motor wissel.

Ik heb vandaag de USB lader er op kunnen zetten, die tank omhoog blijkt een klusje van niks te zijn. Klinkt spannender dan het was.

Helaas op de terugweg in een bocht onderuit gegaan, vermoedelijk wat diesel op het wegdek :N

De schade lijkt mee te vallen, optisch beperkt zich dat tot de bobbin en het stuureind, maar doorrijden was geen optie meer omdat er vermoedelijk koelvloeistof uit was gekomen. Op de nog draaiende achterband en die heeft er een grote ondergesproeide vette bende van gemaakt. Heb hem ook niet meer gestart, wil eerst kijken of er niet meer kapot is voordat ik per ongeluk meer ellende veroorzaakt. Hopelijk kan ie morgen vanuit de berger naar m'n schoonvader en dan gaan we hem maar eens helemaal nalopen. Nu vooral een deuk in m'n ego en een gat in m'n broek. Blijkt maar weer dat beschermende kleding zo belangrijk is, anders zat ik er na zo'n schuiver wel wat minder florissant bij. Ik snap die gasten in hun korte broeken echt niet.
Ja das die Pannekoekenbakker
 
Ik vond van de vorige generatie Tiger het blok tam en voor mij te saai, is dat nu met de andere ontstekingsvolgorde beter?
Weet wel dat deze niet zo extreem acceleratie heeft als de street. Maar reed wel lekker door. Moet ook wel zegen dat ik hem niet zo vol open trok en door dag als mijn eigen street 😆.

Maar er zit wel 20pk minder in en 25nm ofzo 98pk en 60nm
 
Nou het zit toch wat anders met de RX... Vandaag alles helemaal nagelopen en schoongemaakt, niets geks kunnen vinden dus net weer een stukje gereden. Binnen 5 minuten voelde de achterkant toch al weer behoorlijk glad aan. Dacht dat het tussen mijn oren zat na die glijder van gisteren, maar toch maar even gestopt om te checken. De hele achterkant en achterband zagen er weer exact hetzelfde uit als gisteren: een natte oliebende, vanaf de ketting en de achterband over de hele achterbrug heen geslingerd, tot op mijn rug aan toe. Band was spekglad. Is echt een wonder dat ik niet weer op mijn plaat ben gegaan. Denk achteraf dat dit gisteren ook de oorzaak is geweest van dat ik onderuit ging, aangezien het er precies hetzelfde uit zag. Nu dus de zoektocht naar wat het is... Carterpan, pakking, cillinder, blok ... Pfff. Iemand hier toevallig ervaring? Ik ga morgen maar even garages bellen.
 

Bijlagen

  • IMG-20220808-WA0012.jpeg
    IMG-20220808-WA0012.jpeg
    409 KB · Weergaven: 67
Nou het zit toch wat anders met de RX... Vandaag alles helemaal nagelopen en schoongemaakt, niets geks kunnen vinden dus net weer een stukje gereden. Binnen 5 minuten voelde de achterkant toch al weer behoorlijk glad aan. Dacht dat het tussen mijn oren zat na die glijder van gisteren, maar toch maar even gestopt om te checken. De hele achterkant en achterband zagen er weer exact hetzelfde uit als gisteren: een natte oliebende, vanaf de ketting en de achterband over de hele achterbrug heen geslingerd, tot op mijn rug aan toe. Band was spekglad. Is echt een wonder dat ik niet weer op mijn plaat ben gegaan. Denk achteraf dat dit gisteren ook de oorzaak is geweest van dat ik onderuit ging, aangezien het er precies hetzelfde uit zag. Nu dus de zoektocht naar wat het is... Carterpan, pakking, cillinder, blok ... Pfff. Iemand hier toevallig ervaring? Ik ga morgen maar even garages bellen.
Zo, dat is wel heel veel olie! Zit je oliefilter wel vast?
 
Ja, alles zit vast, alle dopjes dicht etc. ANWB dacht misschien iets met de carterpan aangezien het net voor de standaard lijkt te beginnen. Dan zou het vanuit de carterpan op de ketting komen die het mooi rondslingert naar het achterwiel en die maakt de sproeisensatie verder af. Maar ja, of het dat ook is.. Gisteren ochtend was er niks mis mee, niks geks mee gedaan, gisterenmiddag op weg naar huis was het ineens mis zonder dat er iets geks is gedaan met de motor. Ik rij hem altijd netjes warm, dit is "zomaar ineens" onderweg ontstaan. Heb er ook nog nooit een druppel olie onder zien liggen.
 
Nou het zit toch wat anders met de RX... Vandaag alles helemaal nagelopen en schoongemaakt, niets geks kunnen vinden dus net weer een stukje gereden. Binnen 5 minuten voelde de achterkant toch al weer behoorlijk glad aan. Dacht dat het tussen mijn oren zat na die glijder van gisteren, maar toch maar even gestopt om te checken. De hele achterkant en achterband zagen er weer exact hetzelfde uit als gisteren: een natte oliebende, vanaf de ketting en de achterband over de hele achterbrug heen geslingerd, tot op mijn rug aan toe. Band was spekglad. Is echt een wonder dat ik niet weer op mijn plaat ben gegaan. Denk achteraf dat dit gisteren ook de oorzaak is geweest van dat ik onderuit ging, aangezien het er precies hetzelfde uit zag. Nu dus de zoektocht naar wat het is... Carterpan, pakking, cillinder, blok ... Pfff. Iemand hier toevallig ervaring? Ik ga morgen maar even garages bellen.
Keerring achter het voortandwiel??
 
Hopelijk is de oplossing snel gevonden heel vervelend en gevaarlijk probleem.

Vandaag voor de 2e keer op mettet met de street vorige keer ruim jaar geleden 1.13 plat nu 1.11.9 is wel redelijk op men limiet denk ik.
Al tijd gezet in de 3e sessie de laatste sessie nog eens 1.12 plat gedraaid maar vroeger afgereden omdat men lampje van benzine al een tijdje brandde wie weet zat er nog eens 1.11 in🤪
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220808-225754.png
    Screenshot_20220808-225754.png
    21,6 KB · Weergaven: 8
Keerring achter het voortandwiel??
Dat zou nog wel eens kunnen. Bij het schoonmaken kwam ik tussen het vet en de viezigheid stukjes rubber tegen naast het voortandwiel. Je kwam er ook niet zomaar bij met reguliere schoonmaakbeurt omdat er een kap voorzat. Stukjes zagen er oud uit en zaten al onder een laag zooi richting koelvloeistof reservoir dus ik dacht dat het al heel lang daar tussen de vuiligheid zat. Maar dat zouden zomaar eens de restanten van die keerring kunnen zijn. Morgen eens navragen bij de monteur of dat de kwaal zou verklaren en wat het geintje gaat kosten als dat het zou zijn.

Thanks voor de suggestie, dat geeft in ieder geval een plausibele denkrichting die past bij wat ik ben tegengekomen!!
 
Er is inderdaad een soort zwanenhals ontstaan doordat het slangetje te lang is. Ik zal hem eens inkorten.

Verder moet ik zeggen dat de schakelkant wel erg solide is tov het origineel. Mooie lagertjes en 0 speling.
Volgens mij opgelost door inkorten slangetje en beetje afstellen van het pedaal. Remkracht is inderdaad matig, maar krijg in elk geval het achterwiel geblokkeerd dus goed genoeg zou je denken.
 

Bijlagen

  • 96F18171-16FC-4077-B24A-028CF428A435.jpeg
    96F18171-16FC-4077-B24A-028CF428A435.jpeg
    164,5 KB · Weergaven: 37
Hopelijk is de oplossing snel gevonden heel vervelend en gevaarlijk probleem.

Vandaag voor de 2e keer op mettet met de street vorige keer ruim jaar geleden 1.13 plat nu 1.11.9 is wel redelijk op men limiet denk ik.
Al tijd gezet in de 3e sessie de laatste sessie nog eens 1.12 plat gedraaid maar vroeger afgereden omdat men lampje van benzine al een tijdje brandde wie weet zat er nog eens 1.11 in🤪
Mooie tijden voor met een street.

God verdomme zeg :(
Overstort ofzo
Overstort (overdruk vanuit je carter) gaat typisch naar je airbox, daarna wordt de olie verbrand door je motor; indien de aansluiting van airbox-carter los is gekomen kun je wel wat druppels verwachten (dus goede om te controleren), maar zo'n zwembad van olie zoals hier zou me verbazen.
 
Laatst bewerkt:
Weet wel dat deze niet zo extreem acceleratie heeft als de street. Maar reed wel lekker door. Moet ook wel zegen dat ik hem niet zo vol open trok en door dag als mijn eigen street 😆.

Maar er zit wel 20pk minder in en 25nm ofzo 98pk en 60nm
Het was niet het vermogen, maar meer dat de motor te soepel was, als een automotor: te laagtoerig, geen trillingen, geen emotie
 
Dat zou nog wel eens kunnen. Bij het schoonmaken kwam ik tussen het vet en de viezigheid stukjes rubber tegen naast het voortandwiel. Je kwam er ook niet zomaar bij met reguliere schoonmaakbeurt omdat er een kap voorzat. Stukjes zagen er oud uit en zaten al onder een laag zooi richting koelvloeistof reservoir dus ik dacht dat het al heel lang daar tussen de vuiligheid zat. Maar dat zouden zomaar eens de restanten van die keerring kunnen zijn. Morgen eens navragen bij de monteur of dat de kwaal zou verklaren en wat het geintje gaat kosten als dat het zou zijn.

Thanks voor de suggestie, dat geeft in ieder geval een plausibele denkrichting die past bij wat ik ben tegengekomen!!
het moet bijna wel een van de keeringen op het blok zijn. Keerring achter het kettingwiel kan natuurlijk, maar bij sommige motoren komt dit ook voor bij de keerring van de schakel-as. Of wellicht de keering bij de koppeling. Andere optie is misschien een lekkage van de schokbreker (maar dat zou je nu al wel moeten hebben gezien). Olie uit de overstort vanuit de airbox lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk.
 
Dat zou nog wel eens kunnen. Bij het schoonmaken kwam ik tussen het vet en de viezigheid stukjes rubber tegen naast het voortandwiel. Je kwam er ook niet zomaar bij met reguliere schoonmaakbeurt omdat er een kap voorzat. Stukjes zagen er oud uit en zaten al onder een laag zooi richting koelvloeistof reservoir dus ik dacht dat het al heel lang daar tussen de vuiligheid zat. Maar dat zouden zomaar eens de restanten van die keerring kunnen zijn. Morgen eens navragen bij de monteur of dat de kwaal zou verklaren en wat het geintje gaat kosten als dat het zou zijn.

Thanks voor de suggestie, dat geeft in ieder geval een plausibele denkrichting die past bij wat ik ben tegengekomen!!


Ik denk dat ik het weet, heb je je (voor)tandwielcover eraf gehad? Zoja dan heb je waarschijnlijk de slangetjes erachter niet goed terug geplaatst. Één slangetje loopt koelvloeistof door wat naar het reservoir onder je blok gaat, als je de slangetjes niet goed terug plaatst dan kan deze je ketting/tandwiel raken en slijt deze op den duur door, gevolg overal koelvloeistof.

Ik heb het zelf ook gehad (naja mn vriendin) nadat ik zelf de ketting heb gewisseld en zij is gelukkig niet onderuit gegaan en kon het oplossen met een nieuw slangetje (wel een kut klus om deze te vervangen).
 
Nee de slangetjes zaten goed, ik denk dat het echt de keerring is. Slangetjes hebben we ook echt goed gecheckt omdat dat gisteren ook de eerste verdenking was. Die zijn allemaal heel en lopen vrij van de ketting en tandwielen. Garages hebben allemaal pas over enkele weken tijd en over drie weken staat de motorvakantie gepland... Op zich zou het zelf te doen moeten zijn, dus werkplaatshandboek is besteld.

Iemand enig idee waar ik de onderdeelnummers kan vinden van de keerring voor het voortandwiel en de borgplaat voor het tandwiel?
 
En Fowlersparts.co.uk is een goede website met veel voorraad en snelle levering in geval dat Nederlandse leveranciers geen voorraad hebben. Komt helaas veel voor en levertijden zijn dan vaak lang. Ze zijn ook niet duurder omdat je de btw pas in Nederland afrekent.
 
Thanks voor de reacties! Ik ga morgen even wat dealers in de omgeving bellen of die niks op voorraad hebben. Anders wordt het inderdaad bestellen.

De keerring zit niet meer op z'n plek, dus weet nu toch wel vrij zeker dat dat ook het probleem is.
 

Bijlagen

  • IMG-20220809-WA0008.jpg
    IMG-20220809-WA0008.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 48
Originele keerring er inmiddels uit, veertje wat er in zat zat ook niet meer op de goede plek dus lekkage is denk ik echt wel hiervan afkomstig. Nou rest alleen de vraag wat dat stuk rubber was was tussen tandwiel en ketting zat gedraaid. Nog even uit het vuilnis gevist en het lijkt sterk op een kapot rubber slangetje. Ik mis alleen volgens mij geen slangetjes. Vanaf de benzinetank loopt er een intacte rubberen slang naar beneden voor de overflow. Vanaf koelvloeistof reservoir ook een intacte rubberen slang naar voren en naar beneden. Voor het tandwiel twee rubberen slangetjes en twee draden electronica.

Onder de tank wel een stukje zien uitsteken wat helemaal dicht zit, iemand enig idee of hier ooit een slangetje aan had moeten zitten of welk ander slangetje ik mogelijk mis? Heb wat fotos er bij ter verduidelijking. Keerring was echt stuk, dat zwarte stuk rubber is wat we tussen de ketting en het tandwiel aantroffen.
 

Bijlagen

  • 20220810_140247.jpg
    20220810_140247.jpg
    341,9 KB · Weergaven: 38
  • 20220810_140244.jpg
    20220810_140244.jpg
    242,5 KB · Weergaven: 35
  • 20220810_135554.jpg
    20220810_135554.jpg
    183,3 KB · Weergaven: 35
  • 20220810_135548.jpg
    20220810_135548.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 38
  • 20220810_135539.jpg
    20220810_135539.jpg
    201,1 KB · Weergaven: 41
  • 20220810_140456.jpg
    20220810_140456.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 42
  • 20220810_141142.jpg
    20220810_141142.jpg
    133,7 KB · Weergaven: 38
Terug
Bovenaan Onderaan