Triumph Street Triple topic deel 24

Vandaag de J-tech tail tidy ontvangen en gemonteerd.
Ik ben positief verast over de kwaliteit en volledigheid van de kit... En aangezien er geen invoertaxen waren bedraagd de totaalprijs slechts € 53,50.
Prijs-kwaliteit denk ik niet dat er een betere optie is. Dit is trouwens de kit die bedoeld is voor de originele knipperlichten waarvoor ook een verstelling in hoek voorzien is. Enkel de hoek van de nummerplaat is niet volledig volgens de wet denk ik, maargoed dat is meestal zo...
Bekijk bijlage 1785586Bekijk bijlage 1785587
(Via Ebay besteld rechtstreeks bij J-tech, via hun site was levering naar Belgie niet mogelijk. Exact 10 dagen na bestelling geleverd)
Heb hem ook besteld 😁
 
De RX staat weer in de tuin :D Schoonvader heeft de nieuwe keerring er in kunnen zetten, was nog een lastig klusje. Maar hij lekt niet meer, dus top! Ik zal de achterband nog wel een paar keer moeten afsoppen na het rijden want die zweet nog wel een beetje, maar dat komt goed. Nu vooral weer vertrouwen krijgen in m'n motor want bij ieder rammeltje, trillinkje en weet ik het wat zit ik in standje "oh jee..." :') Oh ja, en bij ieder verkeerslicht even rubbernekken naar m'n achterband om te kijken of die niet veranderd is in een olieveld. Zal er wel uit slijten met de kilometers hoop ik.
 
De RX staat weer in de tuin :D Schoonvader heeft de nieuwe keerring er in kunnen zetten, was nog een lastig klusje. Maar hij lekt niet meer, dus top! Ik zal de achterband nog wel een paar keer moeten afsoppen na het rijden want die zweet nog wel een beetje, maar dat komt goed. Nu vooral weer vertrouwen krijgen in m'n motor want bij ieder rammeltje, trillinkje en weet ik het wat zit ik in standje "oh jee..." :') Oh ja, en bij ieder verkeerslicht even rubbernekken naar m'n achterband om te kijken of die niet veranderd is in een olieveld. Zal er wel uit slijten met de kilometers hoop ik.
Lekker dat hij weer is gefixt!
 
Frank-m, zou het schelen als je aan beide kanten met je knie in dezelfde hoek zit?
Misschien wel maar dan heb ik teveel het shopper gevoel. Ik denk dat ik mijn prothese gewoon op het originele stepje ga zetten als ik wat meer gewend ben. Of ik ga hiermee beter leren rijden
 
Goed om te zien 💪🏻
Altijd positief zoals je in het ziekenhuis al zei, stap weer op de motor 👍🏻
Zeker. Ben ook echt blij dat het weer is gelukt. Zeker als zoveel mensen zeggen dat het niet kan en je het uit je hoofd moet zetten. Hopelijk kunnen we samen een keer een ritje (of nog beter een circuit dagje) doen 👍🏍💨
 
Zeker. Ben ook echt blij dat het weer is gelukt. Zeker als zoveel mensen zeggen dat het niet kan en je het uit je hoofd moet zetten. Hopelijk kunnen we samen een keer een ritje (of nog beter een circuit dagje) doen 👍🏍💨
Komt goed 😉 doe maar een berichtje als je een toertje wil maken 👍🏻
 
Vind het echt supervet dat je weer bent opgestapt Frank-m!!
Bedankt, maar als iets je hobby/passie is gaat dat vanzelf. Zoals Jeroen als zei. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

270A19AD-0F6C-4EE2-A8BA-0B3B3FBE9CE6.jpeg
 
Iemand die mij op weg kan helpen met een origineel Triumph datatool s4 alarm?

Ik had net in Zwitserland een enorme plensbui over me heen en toen ik stopte voor een fotootje kreeg ik het alarm niet gedeactiveerd. De zender licht op, maar de motor reageert niet op de input.

Met wat moeite de bus opgehaald en de motor achterin gezet. Andere zender (had ik mee) werkt ook niet.

Het lijkt er op dat het door vocht komt? Het systeem heeft mij nog nooit problemen gegeven.

Waar zou ik kunnen beginnen met zoeken? Het alarm werkt wel, want begint meteen te loeien, ook zodra je het klepje van de duoseat haalt. Dit laatste heeft hij nog nooit gedaan…. Dus er lijkt iets te zijn gereset ofzo. Het alarm is niet actief als in; ik kan de motor gewoon bewegen zonder dat het alarm afgaat.
 
@Frank-m Mooi om te zien dat je weer kan rijden.
Zelf heb ik ook een ongeluk gehad en was me rechterknie aan gort, daardoor zit de buiging van me rechterbeen ook niet goed op de triple.
Ik had me voetsteun al iets verlaagt, maar dat helpt eigenlijk niet goed genoeg.
Afgelopen weekend proefgereden op een Tiger 800 en dat zat wel goed, maar mist helaas wel een grote funfactor.

Waar heb jij je aanpassing laten doen en wat was je ervoor kwijt?
 
@Frank-m Mooi om te zien dat je weer kan rijden.
Zelf heb ik ook een ongeluk gehad en was me rechterknie aan gort, daardoor zit de buiging van me rechterbeen ook niet goed op de triple.
Ik had me voetsteun al iets verlaagt, maar dat helpt eigenlijk niet goed genoeg.
Afgelopen weekend proefgereden op een Tiger 800 en dat zat wel goed, maar mist helaas wel een grote funfactor.

Waar heb jij je aanpassing laten doen en wat was je ervoor kwijt?
Ik heb dit laten doen bij Lukens tuning service in Assen. Hij past (denk ik) bijna alle motoren aan van mensen die hun rijbewijs weer halen. Zijn uurtarief is €50 per uur ex btw. Wat misschien een optie is om zelf te kijken wat nodig is. Laat iemand je motor recht vasthouden terwijl je er zelf op zit. Dan een gewone garagekrik onder je voet zetten en daarmee spelen totdat je lekker zit. Dan heb je iig een goed idee waar je ongeveer wil uitkomen. Ik had zelf een oud stepje van mijn gsxr in de onderdelenbak welke we hebben gebruikt. Mooiste is natuurlijk je originele Triumph gebruiken. Of 1 op de sloop kopen waar je lekker aan kan lassen en prutsen 👍
 
Eerste recreatie ritje weer gemaakt en de velg is nog nooit zo schoon geweest na een rit 👌 Poetsen kan ik dus in ieder geval wel en ik hoef me geen zorgen te maken om een Amerikaanse inval om de olie tijdens het rijden. Tussen mn oren moet het vertrouwen wel weer terugkomen, merk dat ik toch nog bang ben om een glijer te maken en ga nu echt als een oud wijf rotondes over. Komende tijd maar lekker veel rijden, dan zal het wel weer goed komen met het vertrouwen.
 

Bijlagen

  • 20220816_160906.jpg
    20220816_160906.jpg
    420,2 KB · Weergaven: 29
Staat er niet op de Triumph website welke versie de laatste is? Er was ook iemand op YouTube die er een filmpje over had gemaakt en dat het opgelost was via een update bij de dealer
 
Staat er niet op de Triumph website welke versie de laatste is? Er was ook iemand op YouTube die er een filmpje over had gemaakt en dat het opgelost was via een update bij de dealer
Had het idd gezien vandaar mijn vraag😊. Donderdag kan ik bij Bruurs langs. Ik heb ook nog een optie in mijn instellingen voor een verstelbaar scherm.. kijken of dat er ook uit kan.
 
Vandaag nog een tijdje bezig geweest met de Bluetooth module. Zonder de app van triumph maakte hij connectie. Daarna app open en de verbinding verbrak direct. Na een tijdje rommelen pakte hij wel in eens.. headset van cardo pakte hij niet. Muziek van Spotify speelde hij wel af liedje voor uit en achteruit werkte telefoongesprekken ook.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan