Triumph Street Triple topic deel 24

En vanaf 8000rpm begint de inlaat juist lekker te huilen :D
Ja dat geloof ik graag en kan niet wachten om het te proberen. Maar durfde het nog niet aan met mijn verse aankoop 🙃. En daarnaast zou ik in no-time op rijbewijs verliezende snelheden zitten 😅

Nog een ander vraagje waar ik nog een beetje mee in mijn maag zit. Bij het wegrijden tijdens mijn proefrit kwam er behoorlijk veel witte "rook" uit de uitlaten. Dit verdween binnen 30 seconden ofzo. Zowel de verkoper als ik verdenken opgehoopt vocht, dus condens. Het was zaterdag ook onder de 10 graden. Tijdens mijn rit naar huis geen "rook" meer gezien, ook niet na een tussenstop bij een tankstation om op te warmen. Hoef me denk ik geen zorgen te maken? Deze week gaat ie naar de winterstalling, zal eventueel een filmpje maken van na de start.
 
Als het weer verdwijnt dan is er niks aan de hand. Het is inderdaad condens. Bij de auto zie je dat evengoed. Ik keek net een filmpje terug van de aankoop van mijn motor en zag dat het (met 2 graden buiten) ook wat rookte. Was binnen enkele tellen weg.

Gewoon van genieten (na de winter) ;).
 
Yes! Na een Yamaha Fazer 600 en Aprilia Falco, nu best of both worlds (lees: 3-cilinder) met deze Street Triple uit 2010. Gelijk maar een bijpassende helm gekocht tijdens Black Friday 😎. Moest hem 1,5u bij me vandaan ophalen dus gelijk een mooi ritje kunnen maken. Echt een heel fijne machine. Trekt erg goed in lage toeren en ben eigenlijk niet voorbij de 8.000 tpm geweest. En de teller gaat tot 14.000 tpm 😳. De handvatverwarming kwam ook goed van pas met dit koude weer.
Mooie aanwinst! Eens met @VTR Jeroen dat dit de mooiste kleurencombinatie is. Heb zelf ook nog de neiging om de wielen bij een coater langs te brengen voor dit kleurtje. Wel een beetje een R-immitatie dan maar goed, voor het oog wel heel fraai.
 
@bsmpower : Mooie fiets! Doet me denken aan mijn ex ;)
Poetstip: Als je een beetje rvs reiniger zoals MOK op de uitlaatbochten smeer en een ouwe sok er omheen slaat krijg je het roest er zonder teveel problemen af.
Wat ook goed werkt is de 'buitenkous' van een tuinslang. Die heb je met zo'n polyester omhulsel om het rubber.
 
@bsmpower : Mooie fiets! Doet me denken aan mijn ex ;)
Poetstip: Als je een beetje rvs reiniger zoals MOK op de uitlaatbochten smeer en een ouwe sok er omheen slaat krijg je het roest er zonder teveel problemen af.
Wat ook goed werkt is de 'buitenkous' van een tuinslang. Die heb je met zo'n polyester omhulsel om het rubber.
Bedankt voor je tip. Wat bedoel je met de oude sok. Dat je die gebruikt als poetsdoek of moet de sok er even een tijdje omheen blijven zodat de RVS reiniger zijn werk kan doen?

Edit: je bedoeld dit? Dus met de sok om de uitlaatbochten om te wrijven.
 
Laatst bewerkt:
Ander vraagje. Mijn zadel heeft precies deze bagage bevestigingspunten aan beide kanten. De vorige eigenaar had een bagagesysteem wat hiermee werkte. Kan het nu alleen nergens vinden online. Iemand een idee hoe dit systeem heet en/of iets merk specifieks is?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221128_105902_Facebook.jpg
    Screenshot_20221128_105902_Facebook.jpg
    140,6 KB · Weergaven: 16
Ander vraagje. Mijn zadel heeft precies deze bagage bevestigingspunten aan beide kanten. De vorige eigenaar had een bagagesysteem wat hiermee werkte. Kan het nu alleen nergens vinden online. Iemand een idee hoe dit systeem heet en/of iets merk specifieks is?
die punten zijn voor je duocover zadel ;)
Het rekje bevestig je aan je doustepjes ;)
 

Bijlagen

  • 2022-10-16 14.29.21.jpg
    2022-10-16 14.29.21.jpg
    175,4 KB · Weergaven: 26
Bedankt voor je tip. Wat bedoel je met de oude sok. Dat je die gebruikt als poetsdoek of moet de sok er even een tijdje omheen blijven zodat de RVS reiniger zijn werk kan doen?

Edit: je bedoeld dit? Dus met de sok om de uitlaatbochten om te wrijven.
Puur om mee te poetsen :)

Wat betreft je ophangpunten in het zadel, die zijn inderdaad voor je duo cover, niet voor een bagagerek.
Maar bagagerekken, Triumph heeft ook de Tiger he! :+
 
De verkoper had een soort rits die je op die 2 punten kan bevestigen. I.c.m. een riem die onder het zadel liep kon je een zadeltas monteren en dus vast zat op 2 punten. Dus mogelijk is het bedoeld voor die duo cover, maar is het op meerdere manieren te gebruiken. Ik ga eens opvragen wat het was, misschien hebben jullie er dan ook wat aan :).
 
Mensen ik heb jullie advies nodig, nu we het over bagagerekken en tassen hebben, ben toevallig aan het kijken voor eentje. Je ontkomt er denk ik niet aan en zal toch een keer spullen mee moeten nemen van punt A naar B.

motor in kwestie :9~

1661705864135.jpg


ik heb deze op het oog
(Momenteel Cyber Monday actie)

craftride_hecktaschen_a425057-07.jpg

craftride_hecktaschen_a425057-08.jpg


Ze hebben ook de normale zwarte variant
Maar deze op mijn Striple met goudkleurige accenten zal en wel goed staan, de kleurtjes komen toch wel aardig overeen dacht ik!

Of toch maar zoiets als deze.



bagtecs_hecktaschen_189224-13.jpg


Advies of tips is altijd welkom
 
Ik heb zoiets van Qbag liggen. Simpel systeem wat met straps onder je zadel gaat en niet duur. Voor wat licht spul prima oplossing. Je kan de tas van de base ritsen.
Heb hem nog niet getest op de Street.
 

Bijlagen

  • 20220828_125834.jpg
    20220828_125834.jpg
    361,3 KB · Weergaven: 17
De verkoper had een soort rits die je op die 2 punten kan bevestigen. I.c.m. een riem die onder het zadel liep kon je een zadeltas monteren en dus vast zat op 2 punten. Dus mogelijk is het bedoeld voor die duo cover, maar is het op meerdere manieren te gebruiken. Ik ga eens opvragen wat het was, misschien hebben jullie er dan ook wat aan :).
Wij gebruiken al jaren de originele tassen van Triumph. De tassen ritsen inderdaad vast. Alleen zitten de delen waar je aan vast ritst onder je buddy. Ook bij de 1e generatie. De tas die op de Rx zit, zat vroeger met een ander ritssetje op de 1e generatie.
20221009_142213.jpg
 
Heb volgens mij gevonden wat ik zocht. Foto van internet en link naar het product. Het zijn twee ritsen die je aan beide kanten moet monteren en maakt gebruik van dat (schroef)gat in het zadel. Hierop rits je dan eenvoudig een bepaald type zadeltas.

 

Bijlagen

  • Screenshot_20221128_193036_Chrome.jpg
    Screenshot_20221128_193036_Chrome.jpg
    120,7 KB · Weergaven: 17
Bij de een kan er volgens mij een volwaardig helm in en bij de ander (volgens mij) niet maar ziet er wel wat luxer uit.. twijfel twijfel twijfel..Wat zeggen ze ook weer als je twijfelt... Niet doen? Wat moet ik dan doen, helemaal geen tas dan8)7
 
Nee zeker niet. Het is een tas om mijn slot, telefoon, wat drinken en los spul in te doen. Ik dacht niet dat Qbag een tas had die groot genoeg is daarvoor.
 
ik heb kriega tassen gekocht ook fantastisch systeem Bekijk bijlage 1826597
Mooi man, maar beetje overkill voor mij
Zoek een tas waarin ik op zn minst mn helm in kwijt kan, handschoenen (deze kunnen in de helm zelf), daarnaast een regenjas een fles water ofzo, kettingspray en een schijfrem slot. Dit moet 24/7 mee met de Striple. Ben ook aan het kijken voor een tas(je) voor op de Tank waar ik bovenop mijn telefoon kwijt kan voor navigatie en mn peuken en wat klein spul in kwijt kan

Dus mocht iemand nog tips hebben, graag
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, maar beetje overkill voor mij
Zoek een tas waarin ik op zn minst mn helm in kwijt kan, handschoenen (deze kunnen in de helm zelf), daarnaast een regenjas een fles water ofzo, kettingspray en een schijfrem slot. Dit moet 24/7 mee met de Striple. Ben ook aan het kijken voor een tas(je) voor op de Tank waar ik bovenop mijn telefoon kwijt kan voor navigatie en mn peuken en wat klein spul in kwijt kan

Dus mocht iemand nog tips hebben, graag
Tanktas Triumph magnetisch O-)
 
Ik heb denk ik nog klein tasje liggen van sw motech voor de tank moet je wel nog zelf een passende ring kopen voor bevestiging.
Net groot genoeg voor gsm papieren en eventueel een slot en t shirt maar dat word al proppen 🙂
Aangezien ik al 3 jaar niet meer op straat rijd en ik denk dat dat er ook niet meer van gaat komen ligt het toch maar stof te verzamelen op de zolder 🤪
 
Ik heb denk ik nog klein tasje liggen van sw motech voor de tank moet je wel nog zelf een passende ring kopen voor bevestiging.
Net groot genoeg voor gsm papieren en eventueel een slot en t shirt maar dat word al proppen 🙂
Aangezien ik al 3 jaar niet meer op straat rijd en ik denk dat dat er ook niet meer van gaat komen ligt het toch maar stof te verzamelen op de zolder 🤪
Helemaal gratis en voor niets bedoel je 😊?
Betaal wel de verzendkosten hoor☺️
 
Terug
Bovenaan Onderaan