Triumph Street Triple topic deel 24

Ik ben van het type oprijden, vaak wen je er wel aan als de band iets vlak is. Het houdt natuurlijk wel ergens een keer op.
Zaterdag was het in ieder geval f*cking koud op de motor. Moest een uurtje over de snelweg naar de dealer voor de 10.000 km beurt.
Plusje voor Blom motoren in Leusden, ze hadden €285 opgegeven voor de beurt incl het vervangen van de remvloeistof en uiteindelijk moest ik €258,- betalen.

Daarna door naar TT motoren in Zwolle voor een set verse S22's. Deze waren €435,- incl montage.
De Pirelli suprecorsa doet niet zo veel met dit weer. Na vorige week drie keer een stap gedaan te hebben met de achterkant toch maar besloten om deze voortijdig (nog 1.5mm over) te wisselen voor de Bridgestone's.
 
Ik ben van het type oprijden, vaak wen je er wel aan als de band iets vlak is. Het houdt natuurlijk wel ergens een keer op.
Zaterdag was het in ieder geval f*cking koud op de motor. Moest een uurtje over de snelweg naar de dealer voor de 10.000 km beurt.
Plusje voor Blom motoren in Leusden, ze hadden €285 opgegeven voor de beurt incl het vervangen van de remvloeistof en uiteindelijk moest ik €258,- betalen.

Daarna door naar TT motoren in Zwolle voor een set verse S22's. Deze waren €435,- incl montage.
De Pirelli suprecorsa doet niet zo veel met dit weer. Na vorige week drie keer een stap gedaan te hebben met de achterkant toch maar besloten om deze voortijdig (nog 1.5mm over) te wisselen voor de Bridgestone's.
Ben erg benieuwd hoe deze je bevallen op de street triple. Ik overweeg de s22 ook. De pirelli vind ik niets op straat.
 
Ben erg benieuwd hoe deze je bevallen op de street triple. Ik overweeg de s22 ook. De pirelli vind ik niets op straat.
Ik ook! Maar gezien alle lovende recensies over de S22 zal dat wel goed komen.
De supercorsa doet uitstekend waar die voor gemaakt is, helaas is de bandbreedte (:+) waarin deze opereert te klein voor mij.
 
Ben erg benieuwd hoe deze je bevallen op de street triple. Ik overweeg de s22 ook. De pirelli vind ik niets op straat.
Mijn zoon rijdt op een Street R 2014 met de S22. zowel staat als circuit.
Deze doen het heel goed op de Street, geven meteen vertrouwen ook als ze nog niet helemaal zijn opgewarmd.
Op straat met de huidige weersomstandigheden doen ze het ook heel goed.
Ik heb ze ook op de Speed liggen. Ik vind het echt een heerlijke band.
 
Ja ik ben fan van de s22, meteen een goed gevoel. Heel neutraal.
En ik 'duw' liever een fractie meer dan dat ik een vallerig gevoel heb.

Had ze binnen de kortste keren aan de rand.
 
Na een paar weken staat hij dan eindelijk hier thuis. Even een paar paddock stands regelen en dan de winterslaap/ beetje modificeren de komende maanden.
 

Bijlagen

  • 20221206_142109.jpg
    20221206_142109.jpg
    204,5 KB · Weergaven: 31
Na een paar weken staat hij dan eindelijk hier thuis. Even een paar paddock stands regelen en dan de winterslaap/ beetje modificeren de komende maanden.
Lekker frustrerend... blitse motor gekocht 8-) dus het eerste wat je doet is :o ... klaar maken voor de winterstalling. -O-Nou ja, je hebt iets om naar uit te kijken! 8)7:+
 
Lekker frustrerend... blitse motor gekocht 8-) dus het eerste wat je doet is :o ... klaar maken voor de winterstalling. -O-Nou ja, je hebt iets om naar uit te kijken! 8)7:+
Oh het kan nog erger. Ik ben nog bezig met mijn rijbewijs halen 😅. En met het aanhoudende drama bij het CBR zit rijden voor mei er ook niet in.
 
Ach, je kan het ook zien als voorpret :). Heb die van mij ook pas 2 weken. Een keer mee gereden vanaf de vorige eigenaar naar huis en een plezierritje. Maar het is zooo koud (met zomerpak/handschoenen)... Staat nu ook in de winterstalling, maar ondertussen lekker aan het kijken wat ik er komend jaar mee wil doen. Naast een beurt kijk ik ook naar bar-end spiegels. Gaat dat samen met Oxford handvatverwarming?
Daarnaast wil ik waarschijnlijk het ruitje verwijderen en de voetsteunen van de passagier. Geeft samen met de bar-end spiegels al weer een hele andere look denk ik.

Geïnspireerd door deze (van een Motor-forum lid geweest ?). Vet ook die striping op de zijkant van de tank.
Versus die van mij op dit moment.

3-D3-C0267-115-B-4-CE1-969-D-AC2421432-EEF.jpg
20221202_103240.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach, je kan het ook zien als voorpret :). Heb die van mij ook pas 2 weken. Een keer mee gereden vanaf de vorige eigenaar naar huis en een plezierritje. Maar het is zooo koud (met zomerpak/handschoenen)... Staat nu ook in de winterstalling, maar ondertussen lekker aan het kijken wat ik er komend jaar mee wil doen. Naast een beurt kijk ik ook naar bar-end spiegels. Gaat dat samen met Oxford handvatverwarming?
Daarnaast wil ik waarschijnlijk het ruitje verwijderen en de voetsteunen van de passagier. Geeft samen met de bar-end spiegels al weer een hele andere look denk ik.
Oh dan heb ik wel interesse in het ruitje.
En die strepen zijn echt heel gaaf. Beetje de klassieke JPS look.

En ja, het is zeker weten voorpret. Ik mag graag zelf sleutelen en dingen customizen. Dus ik vermaak mij wel de komende tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ach, je kan het ook zien als voorpret :). Heb die van mij ook pas 2 weken. Een keer mee gereden vanaf de vorige eigenaar naar huis en een plezierritje. Maar het is zooo koud (met zomerpak/handschoenen)... Staat nu ook in de winterstalling, maar ondertussen lekker aan het kijken wat ik er komend jaar mee wil doen. Naast een beurt kijk ik ook naar bar-end spiegels. Gaat dat samen met Oxford handvatverwarming?
Daarnaast wil ik waarschijnlijk het ruitje verwijderen en de voetsteunen van de passagier. Geeft samen met de bar-end spiegels al weer een hele andere look denk ik.

Geïnspireerd door deze (van een Motor-forum lid geweest ?). Vet ook die striping op de zijkant van de tank.
Versus die van mij op dit moment.
Wanneer je het ruitje eraf haalt hou je twee schroefgaten over in het plastic schermpje dacht ik, dat is het nadeel van die ruitjes helaas.
 
Ik rij zelf nu een seizoen met S22. Heel erg fijne band.

Heb er ook 3 circuitdagen mee gedaan. Dat gaat ook prima, al 'smelten' ze aardig.

Ik heb er nu ~6000km op staan + 3 circuitdagen en ze kunnen nog wel even. Heb ook een nieuw setje liggen omdat ik had verwacht dat ze tijdens mijn vakantie dus 'op' zouden gaan.

Al met al, zeer fijne sportieve straatband. Ik verwacht dat ik ze bij ~8000km wel moet vervangen, maar dat is acceptabel.
 

Bijlagen

  • IMG_4675.jpeg
    IMG_4675.jpeg
    248,4 KB · Weergaven: 37
Kijk wel eens filmpjes van stuntcoureur Kevin Carmichael. Op de wat oudere filmpjes rijdt ie o.a. op een Street Triple met de uitlaten onder het zadel. In dit filmpje lijkt ie er de standaard Arrow uitlaten onder te heben. Maar ze klinken veel beter, en met een lekkere rauwe roffel, dan die van mij. Ik heb de db-killers er nog wel in. Zou dat het enige verschil zijn of zou hij nog andere modificaties hebben uitgevoerd. Daarbij is het de vraag of ik normaal de weg op kan met dit geluidje })

 
Laatst bewerkt:
Zonder db killers wordt het geluid veel rauwer.
Heb ik met die van mijn vrouw getest (die heeft de arrow uitlaten onder haar 2012 ST)
Ik vind hem met db killers al genoeg geluid maken hoor....

Roffelt en klappert als een malle....

zonder db killers vonden wij het geluid echt TE... maar dat is persoonlijk ;)
 
Zonder db killers wordt het geluid veel rauwer.
Heb ik met die van mijn vrouw getest (die heeft de arrow uitlaten onder haar 2012 ST)
Ik vind hem met db killers al genoeg geluid maken hoor....

Roffelt en klappert als een malle....

zonder db killers vonden wij het geluid echt TE... maar dat is persoonlijk ;)
Heb ook het idee dat het op de motor anders klinkt dan er buiten. Met db-killers in vind ik het best prima qua geluid en volume op de motor met helm op. Maar mijn vrouw had een kort filmpje gemaakt toen ik aan kwam rijden en op de opname was ie een stuk stiller dan ik dacht. Ze gaf ook aan dat ie niet zoveel lawaai maakte. Maar mogelijk dat mijn vorige motor best luid was...

Het is niet mijn doel om overlast te veroorzaken, maar voor mij is het geluid wel heel belangrijk voor de rijbeleving. Ga het in het voorjaar gewoon eens testen, dan weten we het.
 
Kijk wel eens filmpjes van stuntcoureur Kevin Carmichael. Op de wat oudere filmpjes rijdt ie o.a. op een Street Triple met de uitlaten onder het zadel. In dit filmpje lijkt ie er de standaard Arrow uitlaten onder te heben. Maar ze klinken veel beter, en met een lekkere rauwe roffel, dan die van mij. Ik heb de db-killers er nog wel in. Zou dat het enige verschil zijn of zou hij nog andere modificaties hebben uitgevoerd. Daarbij is het de vraag of ik normaal de weg op kan met dit geluidje })

Mooi om te zien waartoe onze machines toe in staat zijn, wat een beest is de Striple😍💪
 
Net even wat kleine dingen gedaan op een dood momentje. Hendels en spiegels even wat beter afgesteld. De spiegels stonden zo gek hoog. Een paar boutjes gereinigd en behandeld. En na lang zoeken tussen verschillende designs deze lampen besteld.

Bestaan er ook origineel zwarte behuizingen? Ik plaats ze eerst in de chrome behuizing. Spuiten van de originele zie ik niet zitten. Dat beschadigd toch sneller dan je lief is in de praktijk.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221207_204804_Amazon Shopping.jpg
    Screenshot_20221207_204804_Amazon Shopping.jpg
    177,4 KB · Weergaven: 34
  • 20221207_193215.jpg
    20221207_193215.jpg
    167,7 KB · Weergaven: 33
Net even wat kleine dingen gedaan op een dood momentje. Hendels en spiegels even wat beter afgesteld. De spiegels stonden zo gek hoog. Een paar boutjes gereinigd en behandeld. En na lang zoeken tussen verschillende designs deze lampen besteld.

Bestaan er ook origineel zwarte behuizingen? Ik plaats ze eerst in de chrome behuizing. Spuiten van de originele zie ik niet zitten. Dat beschadigd toch sneller dan je lief is in de praktijk.
Wat voor een merk/type spiegels zijn dat? Wil zelf ook bar-end spiegels, welke maat (diameter) heb ik nodig?
Er zit nu handvatverwarming op, maar ik ga er vanuit dat de bar-end spiegels in de stuurstang zelf worden gemonteerd en de handvat(verwarming) over de stuurstang toch?
 
Wat voor een merk/type spiegels zijn dat? Wil zelf ook bar-end spiegels, welke maat (diameter) heb ik nodig?
Er zit nu handvatverwarming op, maar ik ga er vanuit dat de bar-end spiegels in de stuurstang zelf worden gemonteerd en de handvat(verwarming) over de stuurstang toch?
die van mijn vrouw heeft ook bar end spiegels.
Daar staat triumph op.... Heb mij laten vertellen dat het een originele triumph accessoire zou zijn... (geen idee of het klopt)
1670510424496.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan