Triumph Street Triple topic deel 24

Wat voor een merk/type spiegels zijn dat? Wil zelf ook bar-end spiegels, welke maat (diameter) heb ik nodig?
Er zit nu handvatverwarming op, maar ik ga er vanuit dat de bar-end spiegels in de stuurstang zelf worden gemonteerd en de handvat(verwarming) over de stuurstang toch?
Ja bar end spiegels gaan in de handlebar zelf, dus dat moet kunnen. Deze zijn van Highsider. Ik heb ze niet zelf gekocht, maar ze zijn van prima kwaliteit.

Je monteert in principe de bijbehorende 'stuurgewichten' en daar klemt de spiegel op.
 
die van mijn vrouw heeft ook bar end spiegels.
Daar staat triumph op.... Heb mij laten vertellen dat het een originele triumph accessoire zou zijn... (geen idee of het klopt)
Bekijk bijlage 1829253
Ziet er in iedergeval goed uit! Ik heb volgens mij de standaard spiegels? (zie profiel foto) en een barracuda stuur. Als iemand anders dit kan bevestigen, graag.:t

Net even wat kleine dingen gedaan op een dood momentje. Hendels en spiegels even wat beter afgesteld. De spiegels stonden zo gek hoog. Een paar boutjes gereinigd en behandeld. En na lang zoeken tussen verschillende designs deze lampen besteld.

Bestaan er ook origineel zwarte behuizingen? Ik plaats ze eerst in de chrome behuizing. Spuiten van de originele zie ik niet zitten. Dat beschadigd toch sneller dan je lief is in de praktijk.
Lekker bezig, geen idee of er zwarte behuizingen zijn maar ik zou die chromen niet opschuren en zwart spuiten dat zou echt zonde zijn.
 
*D*D*D Nee, ik moet eraan weerstaan... het probleem met mijn heup is er niet beter op geworden.
Die rode is wel mooi! De RS-moto2 lijken mij minder leuk op de weg (clipons).
Gewoon doen joh, bevalt hij niet dan neem ik hem wel weer van je over ;)
Met die Moto2 versie heb je zeker gelijk, clipons wil ik in ieder geval nooit weer.
En voor dat geld kom je ook al aardig in de richting van bijna nieuwe Italiaanse V4 kanonnen.😛
 
die van mijn vrouw heeft ook bar end spiegels.
Daar staat triumph op.... Heb mij laten vertellen dat het een originele triumph accessoire zou zijn... (geen idee of het klopt)

Is origineel idd en niet meer te krijgen. Volgens mij was Rizoma de leverancier en kan je ze nog wel krijgen zonder opschrift.
 
Net even wat kleine dingen gedaan op een dood momentje. Hendels en spiegels even wat beter afgesteld. De spiegels stonden zo gek hoog. Een paar boutjes gereinigd en behandeld. En na lang zoeken tussen verschillende designs deze lampen besteld.

Bestaan er ook origineel zwarte behuizingen? Ik plaats ze eerst in de chrome behuizing. Spuiten van de originele zie ik niet zitten. Dat beschadigd toch sneller dan je lief is in de praktijk.

Er is geen originele zwarte behuizing, je kan wel facelift koplampen monteren.

Triumph-675-Street-Triple-2012-700px.webp
 
Lekker bezig, geen idee of er zwarte behuizingen zijn maar ik zou die chromen niet opschuren en zwart spuiten dat zou echt zonde zijn.
Nee die ga ik zeker niet spuiten. Ik wil alles weer kunnen terug draaien. Misschien een extra set een keer scoren en laten poedercoaten. Heeft geen prioriteit.

Mijn paddockstands zijn net binnen. Ik had al gelezen dat de vorkpoten soms ongelijk zijn. Dus voor draait een beetje met opbokken. Staat wel stevig, maar ik laat ze er af. Handig om in elk geval te hebben bij onderhoud.

[Vanmorgen nog eens gekeken en het ligt echt aan mijn garagevloer die afloopt]
 

Bijlagen

  • 20221208_202602.jpg
    20221208_202602.jpg
    288,5 KB · Weergaven: 41
  • 20221208_202648.jpg
    20221208_202648.jpg
    335,2 KB · Weergaven: 41
  • 20221208_202810.jpg
    20221208_202810.jpg
    281,1 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Nee die ga ik zeker niet spuiten. Ik wil alles weer kunnen terug draaien. Misschien een extra set een keer scoren en laten poedercoaten. Heeft geen prioriteit.

Mijn paddockstands zijn net binnen. Ik had al gelezen dat de vorkpoten ongelijk zijn. Dus voor draait een beetje met opbokken. Staat wel stevig, maar ik laat ze er af. Handig om in elk geval te hebben bij onderhoud.
Mooi ding 😍, idd extra setje zoeken en poedercoaten heb die weleens gezien en zag er zeker goed uit, ketting ziet er ook lekker vers/nieuw uit en dat fluwelen vloertje maakt het helemaal af😂
 
@StreetGuy, dat vloerkleed maskeert mijn vreselijke tegelvloer mooi in de garage. Bedenk mij net dat die vloer ook zo schots en scheef is als het het maar kan, dus of die vork nu een beetje oneven zit betwijfel ik.

Ja de ketting en tandwielen zijn amper 1500km oud. Hij had net een stevige beurt gehad, maar heeft daarna niet veel meer gereden. Voorvork seals en olie ook maar een paar honderd km. Komende maanden even (rem)olie en filters doen, voorste remblokken en dan over 4.000km de 40k beurt. Dus ik kom komend seizoen wel door.
 
Als je voorvorkpoten oneven waren dan kon je voorwielas er ook niet in of die moet zo krom als een hoepel zijn en dan past je voorwiel ook niet. Ik zou lekker je vloer de schuld geven ;)
 
Is origineel idd en niet meer te krijgen. Volgens mij was Rizoma de leverancier en kan je ze nog wel krijgen zonder opschrift.
Ik heb ze van Rizoma zelf, deze passen niet op de originele stuurgewichten die bij de Triumph spiegels geleverd worden. Diameter van het gat is groter. Daarnaast zijn ze niet met glanslak afgewerkt.
 
Als je voorvorkpoten oneven waren dan kon je voorwielas er ook niet in of die moet zo krom als een hoepel zijn en dan past je voorwiel ook niet. Ik zou lekker je vloer de schuld geven ;)
De vorkpoten van een Street zijn niet gelijk. Aan de ene kant schroeft de as in de schroefdraad, aan de andere kant zitten twee 'pinch' bouten (geen idee wat de Nederlandse term is).
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
De vorkpoten van een Street zijn niet gelijk. Aan de ene kant schroeft de as in de schroefdraad, aan de andere kant zitten twee 'pinch' bouten (geen idee wat de Nederlandse term is).

Dat is de bevestiging van de voorwielas, heeft niks te maken met de lengte van de poot lijkt me.
 
Door de pinch bouten heeft de ene vorkpoot aan de onderkant een andere vorm en is hij iets langer (niet het bewegende deel, puur de zwarte voet).
 

Bijlagen

  • B8C4234C-5874-4307-A8DE-3F1F03F8208D.png
    B8C4234C-5874-4307-A8DE-3F1F03F8208D.png
    242,4 KB · Weergaven: 12
RuudBr, je hebt absoluut gelijk. Ik had voordien een Street triple 2010 en nu een 2016 tiger . Ik heb mijn voorpaddockstand aangepast, waardoor het nu wel recht is. Bij de street tiple zit de onderkant van de voorvork aan de linkerkant iets dieper, de as gaten zitten uiteraard perfect gelijk, maar de vork komt iets dieper tov de asgaten om ruimte te maken voor de 2 bouten aan die kant.
Bij mijn Tiger sport zitten die bouten trouwens aan de rechterkant en komt daar de vork iets dieper
Knipsel.JPG



En zo ziet mijn aangepaste voorpaddockstand er uit nadat ik rechts een aanpassing heb gemaakt waardoor ik de hoogte kan bijstellen. Je ziet op de foto ook de vooras van mijn tiger sport, die links op de foto, rechteras (waar de twee bouten zitten) duidelijk lager komt
20221209_152109.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van de week wat leuk spul ontvangen, zadeltas, tanktasje en direct erop gezet. Ook eindelijk de val/crash bars gemonteerd.
Had ook nog kofferbeugels besteld maar die zijn voorlopig nog niet nodig, mischien ooit als ik een verre route ga plannen en meer spullen mee moet nemen.
Striple is er helemaal klaar voor:9~
 

Bijlagen

  • 20221209_154333.jpg
    20221209_154333.jpg
    173,4 KB · Weergaven: 41
  • 20221209_154457.jpg
    20221209_154457.jpg
    291 KB · Weergaven: 44
  • 20221209_154504.jpg
    20221209_154504.jpg
    312,4 KB · Weergaven: 44
  • 20221209_154548.jpg
    20221209_154548.jpg
    221,7 KB · Weergaven: 48
  • 20221209_154625.jpg
    20221209_154625.jpg
    122,3 KB · Weergaven: 41
  • 20221209_154640.jpg
    20221209_154640.jpg
    172 KB · Weergaven: 41
  • 20221209_154650.jpg
    20221209_154650.jpg
    323,8 KB · Weergaven: 39
  • 20221211_182919.jpg
    20221211_182919.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 14
De street triple is een kleine motor, dus bagage is wat zoeken, maar de eerste generaties hebben wel een vrij groot zadel. Dit jaar ben ik met een aantal vrienden door de pyreneeen gereisd. Een paar 1000km aan +/-350km of meer per dag door de mooiste hooggebergte kronkelwegen, prachtige zichten, leuke banen, soms rustig, maar regelmatig heel hard en steuntjes schrapen van haarspeld naar haarspeld. En op de onderstaande foto zie je hoe ik de bagage meehad. Het was een grote reiszak met zijzakken, met wieltjes en uittrekbaar handvat _O- Ik heb deze gewoon met een spidernet en 1 set rockstraps op het achterzadel bevestigd. Dat gaat snel en het kwam niet scheef of los. Mijn street triple had wel de optionele triumph achterbeugel, waaraan ik de rockstraps kon vastmaken achteraan.
20220611_111308.jpg
 
Laatst bewerkt:
De street triple is een kleine motor, dus bagage is wat zoeken, maar de eerste generaties hebben wel een vrij groot zadel. Dit jaar ben ik met een aantal vrienden door de pyreneeen gereisd. Een paar 1000km aan +/-350km of meer per dag door de mooiste hooggebergte kronkelwegen, prachtige zichten, leuke banen, soms rustig, maar regelmatig heel hard en steuntjes schrapen van haarspeld naar haarspeld. En op de onderstaande foto zie je hoe ik de bagage meehad. Het was een grote reiszak met zijzakken, met wieltjes en uittrekbaar handvat _O- Ik heb deze gewoon met een spidernet en 1 set rockstraps op het achterzadel bevestigd. Dat gaat snel en het kwam niet scheef of los. Mijn street triple had wel de optionele triumph achterbeugel, waaraan ik de rockstraps kon vastmaken achteraan.
Bekijk bijlage 1829602
😂grappig, ja zo kan het ook
 
Mijn 2016 Tiger Sport 1050 heeft 2 ruime harde panniers, die er nooit aanhangen overigens. Ik heb geen topbox. Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat ik bij de volgende grote trip volgend jaar opnieuw de voorkeur zal geven aan deze grote bagagetrolley en de rockstraps.
Door die panniers zou ik extra moeten gaan opletten als het smal of filefilteren is. Een eventuele topbox hangt veel verder achteruit.
Deze trolley zit juist achter mij, ik kan er tegenaanleunen, gewicht is veel centraler bij sportief rijden. Rockstraps laten toe om met twee klikken de bagage los te maken en de trolley heeft handige wieltjes en een uitschuifbaar handvat, waarover de helm past om van de moto naar het hotel of B&B te wandelen. Soms is simpel gewoon goed, oh ja en er kan ook heeeeel veel in
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan