Triumph Street Triple topic deel 24

Eerste offerte binnen gekregen voor 2 nieuwe banden, 600 piek. Dat was even schrikken :o
Ik ga inderdaad eens even navragen bij wat bandenboeren voor zo'n paraplu.

Thanks allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Mannen en vrouwen, ik ga dit topic verlaten (nou ja waarschijnlijk niet, maar dan gedegradeerd tot bezoeker :P ). Na ruim 5 jaar op de street triple ga ik overstappen op een ktm 890 adventure. Net zo lichtvoetig als de street. Iets minder pks, iets meer koppel en een wat comfortabelere zit voor de knie (knieblessure zorgt voor vocht in knie en kuit bij te krappe kniehoek). En hoewel de looks niet voor iedereen zijn, vind ik het wel gaaf die laaghangende tank :) En ook die langere veerwegen bevallen mij erg lekker hier in de regio. Vrijdag ruil ik hem in.

Zal de drie-cilinder wel gaan missen want het is een heerlijk blok!
 
Eerste offerte binnen gekregen voor 2 nieuwe banden, 600 piek. Dat was even schrikken :o
Ik ga inderdaad eens even navragen bij wat bandenboeren voor zo'n paraplu.

Thanks allemaal!
Aangezien je in Noord Holland zit misschien even informeren bij afs motorparts in Purmerend.
Zowel voor reparatie, als nieuwe banden.
 
Aangezien je in Noord Holland zit misschien even informeren bij afs motorparts in Purmerend.
Zowel voor reparatie, als nieuwe banden.
Kijk, hier heb ik wat aan! Ik ga gelijk even contact opnemen. Thanks :)
 
Ik ben blij bij het zien van die prijzen dat ik geïnvesteerd heb in gereedschap om zelf een bandje te wisselen.
Bij Oponeo koop je een setje GT's voor minder dan €300,-
 
Ik ben blij bij het zien van die prijzen dat ik geïnvesteerd heb in gereedschap om zelf een bandje te wisselen.
Bij Oponeo koop je een setje GT's voor minder dan €300,-
Ik vermoed dat er behoorlijke marge op de banden zit + dan nog het uurloon.
Ik vind 60,- om twee banden te wisselen (vanaf de motor) echt helemaal prima. Maar als ik dan ook nog ~100,- marge op een set banden betaal dan krijg je al snel het idee dat je uitgekleed wordt.

"Zelf banden meenemen" werd/wordt niet voor niks niet geaccepteerd. Maar nu met die online aanbieders incl montagepunten, moeten de meeste wel mee denk ik
 
Er zijn de laatste tijd een hoop topics gekomen over de prijzen van beurten, en dan vooral over banden prijzen bij die beurt.
Een prijs bij de garage van 200% (of meer) van een online bandenprijs is helaas meer de regel dan uitzondering.....
en dat is dan wel heel overdreven (en nog de prijs ex montage!).

er zijn anders vast plekken die jouw zelf meegebrachte band wel even monteren voor je tegenwoordig.
Online even bandje shoppen en door!
 
er zijn anders vast plekken die jouw zelf meegebrachte band wel even monteren voor je tegenwoordig.
Online even bandje shoppen en door!
Ik liet mijn motorbanden bij de autogarage waar ik ook voor APK en onderhoud naar toe ga wisselen. Kostte €10 of €15 per wiel. Toch voelde het lullig en heb ik dus besloten om het zelf te doen.
 
Wat voor bandenwisselaar gebruik je eigenlijk? Zo'n handmatig ding van datona heeft me een aantal nieuwe scheldwoorden doen uitvinden...
 
26731BFD-FA59-44CA-8F8B-C3D54EEC7FB9.jpeg
 
Even een wellicht domme vraag.... maar toch stel ik hem :)

ik zie dat op een 2012 speed triple wel een benzine meter zit.
De plek ervoor is op een street ook gewoon op het dash aanwezig, maar is nu geheel leeg.

Is er een manier om een benzine meter toe te voegen?

Al dan niet met de teller unit en tank of iets van een speed?
Kan me niet voorstellen dat niet meer mensen hier zich mee bezig hebben gehouden maar ik kan er niets over vinden behalve dan de vragen: goh, heeft een Street Triple van 2012 geen benzine meter?
Antwoord: nee alleen een lampje

:)

EDIT: een 2013 street triple heeft het dan ook zo lijkt het?
 
EDIT: een 2013 street triple heeft het dan ook zo lijkt het?
de 2013 heeft idd een metertje
-klopt geen hout van, maar het is in elk geval een indicatie- (leeg volgens metertje is 12.5l tanken, ding zou een 17 l tank moeten hebben. Lampje gaat aan bij 2 van de 10 streepjes)
 
zelfs met meter rijd ik nog altijd op indicatie van de kilometers. Alles richting 240km is rekening houden met een tankstop. 275 ook wel eens gehaald maar het gros van mijn tankbeurten is bij 230km.
 
Alleen voor de garantie moet je wel via een geregistreerde dealer kopen en monteren geloof ik?

Anyway, iedereen die €470 voor zo’n set vraagt is niet goed snik

Ja daarom, het adres waar ik normaal heen ga doet het ook voor goedkoper alleen die kan niet die garantie aanbieden. Ik ga toch maar weer een bandje bij hem bestellen en hopen op het beste of heel hard janken.
 
Een nieuwe zilvere! Heeft even geduurd en dat was lastig voor een ongeduld als ik. Een vriend van mij heeft er 1 uit 2018 opgehaald 2 weken terug, dat heeft het wachten nog moeilijker gemaakt. Morgen zal ik een foto er op zetten!

Nu jij!
 
De
Ik vermoed dat er behoorlijke marge op de banden zit + dan nog het uurloon.
Ik vind 60,- om twee banden te wisselen (vanaf de motor) echt helemaal prima. Maar als ik dan ook nog ~100,- marge op een set banden betaal dan krijg je al snel het idee dat je uitgekleed wordt.

"Zelf banden meenemen" werd/wordt niet voor niks niet geaccepteerd. Maar nu met die online aanbieders incl montagepunten, moeten de meeste wel mee denk ik
marge op banden is afhankelijk van de hoeveelheid die jouw dealer inkoopt. Verkoopt hij er 10 per jaar, 100, 500? Zo moet je tellen. Voor het monteren is de kostprijs al snel een tientje; apparaat, manuren en materiaal.
Lood koopt jou dealer weliswaar per kilo is, maar ook dat kost gewoon echt geld.
Dat je het gevoel hebt dan je uitgekleed wordt, dat is niet goed. Maar het is ook fijn dat jouw dealer op de hoek er ook volgend jaar nog zit…. (En nee, ik heb geen winkel :) )
 
Mannen en vrouwen, ik ga dit topic verlaten (nou ja waarschijnlijk niet, maar dan gedegradeerd tot bezoeker :P ). Na ruim 5 jaar op de street triple ga ik overstappen op een ktm 890 adventure. Net zo lichtvoetig als de street. Iets minder pks, iets meer koppel en een wat comfortabelere zit voor de knie (knieblessure zorgt voor vocht in knie en kuit bij te krappe kniehoek). En hoewel de looks niet voor iedereen zijn, vind ik het wel gaaf die laaghangende tank :) En ook die langere veerwegen bevallen mij erg lekker hier in de regio. Vrijdag ruil ik hem in.

Zal de drie-cilinder wel gaan missen want het is een heerlijk blok!
Toch niet even wachten tot de SMT890 voorgesteld wordt?
 
Toch niet even wachten tot de SMT890 voorgesteld wordt?
It crossed my mind. Maar dat gaat nog lang duren en nog langer voordat ik t kan betalen. En deze motor reed ook al zo lekker. En misschien ooit even off road gaan verkennen. Dat trekt mij ook al heb ik rr nu nog geen tijd voor.

Plus, ik wil t ik wil t ik wil t :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan