Triumph Street Triple

Welke kleur gaat het worden?

  • Zwart

    Stemmen: 48 39,3%
  • Wit

    Stemmen: 30 24,6%
  • Groen

    Stemmen: 36 29,5%
  • Weet nog niet

    Stemmen: 8 6,6%

  • Totaal aantal stemmers
    122
Status
Niet open voor verdere reacties.

avana

MF'er
1 jul 2006
35
0
Rotterdam
De ultieme naked bike ?

- -> Triumph Street Triple <--

Wat vinden we ervan ??

Dit gaat een succes worden !!

Meer info nu op http://www.triumph.co.uk/streettriple/

Enne... piccie plaatsen als je hem hebt natuurlijk ! ( lucky b*sterd) :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop datie er niet te "goedkoop" uitziet in het echt vind de 1050 triple en de d675 echt hele mooie machines :Y :9~
Ga in augustus ook ééns gaan kijken naar deze street triple ik heb zijn voorganger gehad de speed four dat was wel een 4 cylinder :Y
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het er wel goed uitziet, bouwkwaliteit van Triumph is op hoog niveau de laatste jaren.

Vind die zwarte uitvoering op de UK site er errug goed uitzien.

107 PK moet ook wel genoeg zijn......
 
Heb juist zitten kijken op de site van triumph mooie fotos op de gallery van de street triple :Y vind alleen het flyscreen niet echt mooi maar dat zei ik eerst ook van de 1050 en nu vind ik dat screen :9~
167kg staat er bij en als je die 2 loodzware originele dempers vervangt heb je denk ik wel een serieus mooi geluidje en veel kilo's kwijt :9~ begin alweer helemaal te dromen :z
NIET GOED :(
:+
Ga toch een testritje maken als ik kan op zo'n ding :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb juist zitten kijken op de site van triumph mooie fotos op de gallery van de street triple :Y vind alleen het flyscreen niet echt mooi maar dat zei ik eerst ook van de 1050 en nu vind ik dat screen :9~
167kg staat er bij en als je die 2 loodzware originele dempers vervangt heb je denk ik wel een serieus mooi geluidje en veel kilo's kwijt :9~ begin alweer helemaal te dromen :z
NIET GOED :(
:+
Ga toch een testritje maken als ik kan op zo'n ding :Y

Ja, ik wil ook graag een testritje maken , moeten nog wel een maandje wachten .....
En idd nieuwe dempers erop lijkt me een goed plan vind de standaard dempers zo-ie-zo niet echt mooi !
 
Ja, ik wil ook graag een testritje maken , moeten nog wel een maandje wachten .....
En idd nieuwe dempers erop lijkt me een goed plan vind de standaard dempers zo-ie-zo niet echt mooi !
Staat al een mooi voorbeeld op op de site van triumph bij accesoires :Y arrow 3 in 1 systeem :9~ zal vrees ik wel serieus € kosten
Ook die motorspoiler ziet er goed uit want vind die uitlaabochten niet zo netjes :N
Dus ofwel arrow systeem en geen spoiler ofwel 2vervangdempers + spolier :P
 
Laatst bewerkt:
Hier op een spy-pic van een demomodel te Snetterton valt ie tegen, zeker die radiatorcover -O- Even wachten tot we haar in het echt zien.

street.jpg
 
Heb al leuk modlijstje :9~ :Y
Zwart fat bar cross stuur met bar end spiegels 8-)
Arrow uitlaatsysteem
Indien arrow systeem te duur is TOR dempers erop+motorspoiler (wat ook niet goedkoop gaat zijn)
Lelijk remvloeistof reservoir vervangen door rizoma exemplaar
Zwarte pazzo's erop 8-)
Achterkant overtollig plastiek weg en houdertje maken voor kentekenplaat+integrated achterlicht erin

Lig je wel alweer aan 1500-2000€ mods :X
 
Laatst bewerkt:
is idd een leuke fiets
binnekort maar eens een proefritje gaan maken.
is misschien wel een geschikte opvolger voor m'n hornet
 
Al enig idee welke dealer jullie voorkeur zou hebben voor een proefritje op de Street Triple
( momenteel motorloos ) :z
 
Filmpje van introductie op Triumph Tridays dit weekend ....

Valt niet veel te zien maar hij hangt onder de helicopter ( wel leuk)

http://www.vivalamopped.com/mod.php?id=450&cid=0&aid=blog
 
Persbericht Triumph

Triumph Street Triple 675 Makes Public Debut

Jul 02, 2007

From a press release issued by Triumph:

Click to enlarge

The 2008 Triumph Street Triple 675.

Triumph Unveil The New Street Triple!

The countdown is over! The much awaited Triumph Street Triple was officially unveiled to over 5,000 Triumph owners on Saturday, June 30th, at Triumph Tridays in Neukirchen, Austria.

The Street Triple offers 675cc of pure, naked aggression, combining the streetfighter styling of its older brother, the Speed Triple, with the 675cc engine, chassis and performance of the award-winning Daytona 675. Genetically engineered by Triumph, the Street Triple is set to become the most desirable naked middleweight motorcycle in the market.

Packing a powerful punch, 107bhp. to be exact, and 51ft.lbf of effortless torque, the Street Triple is set to dominate any naked middleweight competitor with ease, and quite a few of the heavyweights too. The proven 675 engine delivers strong performance from idle to the redline, while the distinctive three cylinder feel, and unmistakable sound, offer an electrifying and emotive ride.

The Street Triple’s aluminum frame and swingarm come directly from the Daytona 675, while the Nissin two piston sliding calipers with sintered pads (the same material as used on the Daytona 675) give braking power that is top of its class. The lightweight five-spoked wheels also come straight from the Daytona 675, with Dunlop Sportmax Qualifier tires fitted as standard (120/70 ZR17 front and 180/55 ZR17 rear). Lean and agile, the Street Triple is equipped with Kayaba suspension front and rear, with rear preload adjustment, giving class leading handling.

The low dual seat and new foot pegs and handlebars provide a comfortable riding position for rider and passenger without jeopardizing the aggressive streetfighter styling of the bike. The headlights echo the distinctive units used on the Speed Triple, while the comprehensive instrument console shares the same functionality as that on the Daytona 675 but is restyled to fit neatly within the lines of the Street Triple.

Triumph’s Commercial Director, Tue Mantoni, commented, ‘The Street Triple is one of the most important models we’ve ever brought to market, giving Triumph a strong presence in this important segment and offering a new entry point to Triumph’s range of sports bikes. It’s a great bike for both new and experienced riders, with distinctive style and class leading performance in an affordable package. Reaction from customers to the Street Triple has been fantastic.’

Priced at $7,999, the Street Triple will be available in dealers in late September. Triumph expects demand to exceed supply during the initial delivery months. Therefore to give every customer an equal chance of acquiring one of these exciting new motorcycles, they will be offering them for advanced sale via a Priority Reservation Program. Customers wishing to reserve a new Street Triple may visit their authorized Triumph dealer between now and September 30, 2007 to place a reservation.

More details on the Street Triple and the Priority Reservation Program can be found at the dedicated website – www.triumphstreettriple.com


Key Specifications:

* 675cc, fuel injected, water-cooled, three-cylinder, 12-valve engine
* 6-speed, close ratio gear box
* Kayaba suspension front and rear
* Nissin 2 piston front brakes / single piston rear
* 31.5” seat height / 368 lb. dry weight
* 17.4 liter (4.6 US gallons) fuel capacity
* 24.3º rake and 95.3mm trail
* Instrument display functions include LCD speedometer and tachometer dial, trip computer, odometer and clock, lap timer with 99 lap memory and gear position indicator
* Maximum power: 108PS (107bhp) at 11700rpm
* Maximum torque: 69Nm (51ft.lbf) at 9100rpm
* Available in Jet Black, Fusion White and Roulette Green


Accessories

As with all Triumph bikes, the Street Triple Accessory range was designed and developed alongside the motorcycle itself and offers a range of options for tuning performance, enhancing the practicality of the bike or creating a dramatic new style. Accessories include a neat, aerodynamic fly screen for wind deflection, an easy-to-fit color-matched seat cowl for a sleek tail end finish and a sharp belly pan, which protects the engine while complementing the naked style.

Following on from the success of the accessory exhaust system for the Speed Triple, Triumph has again collaborated with Arrow Special Parts to develop a 3-into-1 ‘Low Boy’ exhaust system for the Street Triple. Offered for Closed Circuit Competition use only, the system is manufactured from stainless steel with a carbon fiber end cap and provides performance gains throughout the rev range coupled with a weight saving of 8 lbs. compared to the standard silencers. Rear bodywork finishers are also offered to provide a clean finish for the underside of the rear end when fitted with the ‘Low Boy’ style silencer. A pair of Arrow slip-on silencers will follow in early 2008.

Continuing the performance theme, a number of high spec carbon fiber parts are available for the Street Triple including a tank pad, upper & lower chain guard and front fender.

On the practical side two styles of magnetic tank bags are available. These bags can be securely fitted or removed in seconds and feature Scotchlite reflective panels for improved visibility, clear map pockets, integrated waterproof rain covers and large zipper pull tabs for easy use when wearing gloves. Other essentials include a gel seat for additional comfort, which features double stitch detail and a premium finish, a rear hugger to protect the underside of the bike, a grab rail for the passenger and a smoked flyscreen visor for added wind protection while giving the Street Triple a more aggressive appearance.


# More Breaking Headlines | Next Article | Home

Reader Services

©2007 Roadracing World, All Rights Reserved.
 
is idd een leuke fiets
binnekort maar eens een proefritje gaan maken.
is misschien wel een geschikte opvolger voor m'n hornet



Street Triple heeft vergelijkbaar vermogen als Hornet

triple= 108 pk en 69 Nm koppel
hornet= 98 pk en 63 Nm koppel

Zo te zien is het toch te verwaarlozen........ :?

Dan kies ik liever voor zwaarder motor. O-)


:W
 
Street Triple heeft vergelijkbaar vermogen als Hornet

triple= 108 pk en 69 Nm koppel
hornet= 98 pk en 63 Nm koppel

Zo te zien is het toch te verwaarlozen........ :?

Dan kies ik liever voor zwaarder motor. O-)


:W
gaat er ook niet om dat ik meer vermogen wil
maar de hornet heeft al te veel kilometers gemaakt
daarom volgend jaar iets anders
 
Zo zo...dan gebruik je hem heel goed....ook naar werk zeker.

Die van mij is van mei 2004 en heeft 16000 km gelopen.

alleen plezier ritjes
woon 3,5 km van het werk af maar ga bijna altijd met de auto :X
volgende week naar italië en dan zal er in 1 week wel weer 3000/3500 km bij komen
 
alleen plezier ritjes
woon 3,5 km van het werk af maar ga bijna altijd met de auto :X
volgende week naar italië en dan zal er in 1 week wel weer 3000/3500 km bij komen


Ik gebruik ook voor plezierritjes en sinds kort ook voor woon-werkverkeer 100 km per dag, alleen bij mooi weer. Meestal gebruik ik dieselauto.

Maar alvast fijne vakantie toegewenst.

Nu even verder aandacht voor mooie Triumph street triple..... :} :}


:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan