Triumph Street Twin 900

Bijzonder scherm, bevalt het?
Triumph accessoire :

Touringwindscherm​

OnderdeelnummerA9708510
Een onmisbaar accessoire voor de langere reizen. Ruim bemeten windscherm uit polycarbonaat met krasbestendige Quantumcoating. Geleverd met gesmede en machinaal bewerkte vorkpootklemmen en alle benodigde roestvaststalen bevestigingsmiddelen.
Hoogte (boven zitting): 525 mm Breedte: 480 mm

Het bevalt goed. Wel is het windgeruis iets toegenomen. Maar met goede oordoppen geen probleem.
Makkelijker om op snelheid te rijden.
 
Na paar dagen de mooie Street twin te hebben gehad, merkte ik bij woon werk toch dat deze te klein is. Helaas.
Terug naar de dealer. Die bood aan een dagje met de scrambler te gaan rijden.
Zaterdag met super weer dit gedaan.
Bevalt een stuk beter. Iets hoger , meer road presence en voetsteunen ietsje naar voren.
Dacht wel dat het mij behoorlijk wat ging kosten.
Gelukkig was de dealer zeer coulant en heeft mij blij verrast met een voor mij hele goeie deal.Top dealer voor mij !
Heb dus een nieuwe scrambler 900 aangeschaft in het kaki groen.
Direct hvvw. Erop en een decat laten plaatsen.

Over week of wat is die klaar .
 

Bijlagen

  • 20221029_134548.jpg
    20221029_134548.jpg
    235,7 KB · Weergaven: 32
@Biker dady. SW Motech Legend Gear

Welk rekje en tas heb jij op de scrambler?
En is het ook het laatste model Scrambler 900.
Legend Gear van SW Motech, beugeltje is modelspecifiek. Net als op deze afbeeldingen, montage is prima zelf te doen (niet te hard aandraaien en vergeet de loctite niet)
 

Bijlagen

  • B931C46F-5D04-4D5C-BD98-ACB9331781A7.jpeg
    B931C46F-5D04-4D5C-BD98-ACB9331781A7.jpeg
    71,5 KB · Weergaven: 22
  • 42104A5F-00D8-4018-882E-0F1614F9EA57.jpeg
    42104A5F-00D8-4018-882E-0F1614F9EA57.jpeg
    88,9 KB · Weergaven: 22
  • 564E9472-3847-4136-B729-ACAE9C0D80F4.jpeg
    564E9472-3847-4136-B729-ACAE9C0D80F4.jpeg
    94,4 KB · Weergaven: 22
Triumph accessoire :

Touringwindscherm​

OnderdeelnummerA9708510
Een onmisbaar accessoire voor de langere reizen. Ruim bemeten windscherm uit polycarbonaat met krasbestendige Quantumcoating. Geleverd met gesmede en machinaal bewerkte vorkpootklemmen en alle benodigde roestvaststalen bevestigingsmiddelen.
Hoogte (boven zitting): 525 mm Breedte: 480 mm

Het bevalt goed. Wel is het windgeruis iets toegenomen. Maar met goede oordoppen geen probleem.
Makkelijker om op snelheid te rijden.
Kan ik me voorstellen, lang op snelwegsnelheid is zonder wel een uitdaging. Misschien dat ik er ooit nog eens een op de Scrambler zet wanneer ik er mee op reis ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Kan ik me voorstellen, lang op snelwegsnelheid is zonder wel een uitdaging. Misschien dat ik er ooit nog eens een op de Scrambler zet wanneer ik er mee op reis ga.
Hoeft niet alleen lang op de snelweg te zijn. Ook met 80 tuffen is rustiger merk ik.
 
Vandaag weer 100 km gereden, thuis gekomen met een lichte piepend geluid uit de koppeling als ik deze intrek in zijn neutraal en mijn motor naar voren duw! Naar de dealer gereden, deze herkende het geluid, ze hebben 1 keer eerder gehad dat een klant dit melde.Het schijnt met nieuwe koppelingsplaten opgelost te zijn! 3800 km op de teller...hmmm ik vind dit wel wat! De dealer gaat het geluid wat ze hebben opgenomen met een telefoon doorsturen i.v.m. garantie.! Ik wordt gebeld zodra ze iets weten!
 
Hmm, da's niet echt fijn als het inderdaad de koppelingsplaten zijn.
Die zouden toch wel wat langer mee moeten gaan. Lijkt me dan een gevalletje garantie??
 
Ik ben vandaag gebeld door de dealer dat Truimph de claim geaccepteerd heeft wat inhoud dat de nieuwe onderdelen onderweg zijn en rond 27-11 moet alles binnen zijn en kan ik een afspraak maken! Omdat mijn Twin dan toch bij de dealer staat meteen maar ff de street twin handvat verwarming laten monteren!
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Omdat ik soms ook in het donker rij, een ander H4 extreme pitje van Philips gemonteerd. Nog geen led verlichting zoals ik gewend ben maar het levert meer licht op dan het standaard lampje.
 

Bijlagen

  • 20221104_193215.jpg
    20221104_193215.jpg
    137 KB · Weergaven: 19
Ik ben vandaag gebeld door de dealer dat Truimph de claim geaccepteerd heeft wat inhoud dat de nieuwe onderdelen onderweg zijn en rond 27-11 moet alles binnen zijn en kan ik een afspraak maken! Omdat mijn Twin dan toch bij de dealer staat meteen maar ff de street twin handvat verwarming laten monteren!
Dan doen ze goed maar niet ok dat de koppeling nu al vervangen moet worden....

Ook al verwarmde handvaatjes👍😊
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden we eigenlijk van de standaard Pirelli banden waarme de ST geleverd wordt?
Ik vind ze op de een of ander manier niet fijn, vooral in bochten gaat dat niet echt soepel, onrustig. Ook bij elke in de lengte richel wordt de ST onstabiel.
Meer ST-rijders er last van?
 
Bochten gaan bij mij geweldig met de Pirelli, veel vertrouwen heb ik met deze band.Hij zoekt inderdaad op gladde lengte richels maar goed dat is minimaal.Ik heb eerder hier beschreven dat ik lek had gereden en de Pirelli had vervangen voor een michellin waar de nieuwe ST nu standaard geleverd mee wordt.Ook een fijne goede band!Maar als ik mijn band moet vervangen komt de Pirelli er gewoon weer onder, hij smoelt ook goed op de ST...
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Omdat ik de scrambler 900 niet wil voorzien van een middenbok de volgende vraag.
Welke paddockstand en welke adapters kan ik het beste aanschaffen? En zijn het adapters die op de stand zitten of permanent op de motor?

Iemand dit al gebruikt ipv een middenbok?

 
Omdat ik de scrambler 900 niet wil voorzien van een middenbok de volgende vraag.
Welke paddockstand en welke adapters kan ik het beste aanschaffen? En zijn het adapters die op de stand zitten of permanent op de motor?

Iemand dit al gebruikt ipv een middenbok?

Hai Wideglide, ik heb via de Truimph dealer alles geregeld! Weet je meteen dat alles past en waar je keuze mogelijkheden liggen.
Voor de Street Twin zijn er helaas geen vaste adapters bij de dealer te bestellen. Dus ik heb gekozen voor de adapters op de stand. Uiteraard is dit geen probleem maar vaste adapters vind ik gemakkelijker.
Het gebruik van een midden bok op de Street Twin ben ik ook wel benieuwd naar, de Street Twin is van zich zelf al laag, en een midden bok zal de speling nog minder maken naar mijn idee.
 
Onder mijn ST zit ook een middenbok. Kan niet echt merken dat de grondspeling minder is geworden.

Overigens prachtig weer om te rijden vandaag. Zal wel een van de laatste keren zijn dit jaar.
 

Bijlagen

  • 20221113_133737.jpg
    20221113_133737.jpg
    259,1 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
THx voor de antwoorden.
Toch maar een bok overwegen.
Denk bij tanken ook wel makkelijker.
Tank is al zo klein en op de sidestand scheelt t weer een beetje.
 
Welke precies? Lijkt me wel beter . Hoofdzakelijk N weg in het donker dus meer l(z)icht is welkom.
Eventueel een ledkoplamp tzt of verstralers ergens op de scrambler.
Het is een Philips x-stremevision H4.
Led heeft sowieso meer licht opbrengst. Er zijn ook versies met meedraaiende verlichting. Motodemic maakt ze. Prijzig dat wel maar makkelijke montage.

 
De Truimph staat bij de dealer voor z,n nieuwe koppeling en alles wat daarmee te maken heeft! Vrijdag zal hij onder handen genomen worden en dan zal ook de handvat verwarming gemonteerd worden! Ik twijfel nog over de middenbok, 340 euro is een hoop geld en ik twijfel nog of ik hem nodig heb. Bij twijfel koop ik nooit iets dus voor las nog niet besteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Goede keuze, heb ook later de originele handvatverwarming er op laten zetten en hier al veel plezier van gehad.

De middenbok erbij werd mij ook wat te gortig. Uiteindelijk bok gekocht bij TEC voor minder dan de helft inc. verzendkosten en heffingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan