Triumph Street Twin 900

Helaas geen tijd gehad om te rijden de afgelopen dagen.... 8-)

In ieder geval een fijne 2e kerstdag en alvast een goed en gezond 2023 met vele veilige en zonnige kilometers!

Ad.
 
Vanmorgen heerlijk wat kilometers gemaakt met de Twin.
 

Bijlagen

  • IMG20221227121846.jpg
    IMG20221227121846.jpg
    270,6 KB · Weergaven: 35
  • IMG20221227115545.jpg
    IMG20221227115545.jpg
    269,7 KB · Weergaven: 39
  • IMG20221227121819.jpg
    IMG20221227121819.jpg
    295,3 KB · Weergaven: 35
  • IMG20221227115557.jpg
    IMG20221227115557.jpg
    266,2 KB · Weergaven: 35
  • IMG20221227114846.jpg
    IMG20221227114846.jpg
    272,5 KB · Weergaven: 35
Lekker hoor!

Ik heb zojuist m’n TomTom geïnstalleerd middels RAM balletje op de plek van een van de bestaande stuurbouten. Best een mooie oplossing dat het uiterlijk niet verpest wanneer ik de TomTom niet gebruik. Kabeltje middels tie wraps zo goed als onzichtbaar weggewerkt, uiteinden bij de connector van de USB stekker erin gestopt, werkt prima.

Tevens de vering van stand 1 naar stand 3 gezet, had ik veel eerder moeten doen (ik weeg 97kg), voelt net even iets strakker.

2EB8549E-B0A6-413D-8A1E-FBD954B52876.jpeg
77C0E471-5321-49F2-BC39-5F488631A427.jpeg
2D89AB6F-90AE-45A4-B4A8-A6DA2AF07062.jpeg
 
Lekker hoor!

Ik heb zojuist m’n TomTom geïnstalleerd middels RAM balletje op de plek van een van de bestaande stuurbouten. Best een mooie oplossing dat het uiterlijk niet verpest wanneer ik de TomTom niet gebruik. Kabeltje middels tie wraps zo goed als onzichtbaar weggewerkt, uiteinden bij de connector van de USB stekker erin gestopt, werkt prima.

Tevens de vering van stand 1 naar stand 3 gezet, had ik veel eerder moeten doen (ik weeg 97kg), voelt net even iets strakker.

Bekijk bijlage 1834079Bekijk bijlage 1834080Bekijk bijlage 1834081
Ziet er inderdaad netjes uit! Vering is zo belangrijk, goed dat je dit merkt kon je het mooi oplossen zo.
Ik gebruik een RAM mount zo,n X grip! Navigatie heb ik nog niet, heb jij nog tips over welke het beste is om aan te schaffen ik wil er een voor in de auto en voor op de motor!
 
Mooi @Storkie !
Ik ben vooralsnog niet uitgekeken op de Trident, dus nog altijd blij mee;) Dit jaar was voor mij maar een 'saai' jaar wat betreft motorrijden, vooral woonwerk gedaan, dus komend jaar maar weer wat meer leuke ritjes plannen.:t
 
Navigatie heb ik nog niet, heb jij nog tips over welke het beste is om aan te schaffen ik wil er een voor in de auto en voor op de motor!
Ik ben voor TomTom gegaan vanwege de prijs, omdat die wat simpeler in gebruik lijkt te zijn en omdat ik de ronde vormen beter bij de Triumph vind passen. Garmin schijnt echter wel een niveau hoger te zijn, sowieso het scherm.

Zelf lang getwijfeld of een telefoonhouder met oplader geen betere optie was. Hier uiteindeijk van afgezien omdat ik m’n mobiel liever niet zie tijdens het rijden, deze graag op m’n lijf draag ivm diefstal en noodgevallen, de TomTom ook met handschoenen bedient kan worden (!) en net iets meer hufterproof gebouwd is.
 
Ik ben voor TomTom gegaan vanwege de prijs, omdat die wat simpeler in gebruik lijkt te zijn en omdat ik de ronde vormen beter bij de Triumph vind passen. Garmin schijnt echter wel een niveau hoger te zijn, sowieso het scherm.

Zelf lang getwijfeld of een telefoonhouder met oplader geen betere optie was. Hier uiteindeijk van afgezien omdat ik m’n mobiel liever niet zie tijdens het rijden, deze graag op m’n lijf draag ivm diefstal en noodgevallen, de TomTom ook met handschoenen bedient kan worden (!) en net iets meer hufterproof gebouwd is.
Kijk, dat met handschoen te bediening scherm is iets waar ik nog niet aan gedacht had!
Thanks voor de tips...
 
Vanmiddag heerlijk gereden.
Even getwijfeld maar het was heerlijk. Ik ben ook gaan rijden met iets hogere spanning, 2.4/2.7 dat gaat een stuk beter. Later nog een keer de demper achter wat straffer zetten. Weet alleen nog niet hoe dat te doen.

Wat rijdt dat ding toch lekker..😊
 

Bijlagen

  • 20230106_142108.jpg
    20230106_142108.jpg
    450,6 KB · Weergaven: 21
Klopt staat niet echt goed beschreven in de handleiding. Je kunt het stelgereedschap achter het plastic kapje (inbussleutel) hiervoor gebruiken door het uiteinde in het gaatje te steken van het deel dat onder de veer zit en deze dan naar links te draaien. Let even op dat er geen zand tussen zit, dat levert krassen op :-(
 
Klopt staat niet echt goed beschreven in de handleiding. Je kunt het stelgereedschap achter het plastic kapje (inbussleutel) hiervoor gebruiken door het uiteinde in het gaatje te steken van het deel dat onder de veer zit en deze dan naar links te draaien. Let even op dat er geen zand tussen zit, dat levert krassen op :-(
Dank, ik zal het morgen eens proberen. 👍
 
Vanmiddag heerlijk gereden.
Even getwijfeld maar het was heerlijk. Ik ben ook gaan rijden met iets hogere spanning, 2.4/2.7 dat gaat een stuk beter. Later nog een keer de demper achter wat straffer zetten. Weet alleen nog niet hoe dat te doen.

Wat rijdt dat ding toch lekker..😊
Heerlijk man ff rondje rijden op de twin, en dus van 2.2 en 2.4 afgestapt. Ik denk dat de spanning van de banden persoon gebonden is.
Maar uitproberen wat bij je past doe je goed!
Succes met instellen van de achtervering gaat vast lukken!
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Afgelopen weekend diverse dingen uit kunnen proberen.
Wat gespeeld met de bandenspanning en ik heb de achtervering wat straffer gezet. Ondanks dat ik alles schoon had gemaakt, toch een klein krasje 8-)

Het strakkere bevalt mij wel. Het ligt wat beter op de weg.

Waar ik nog steeds niet aa kan wennen is het gedrag van denk ik de banden. Het lijkt of ik weinig contact heb met de weg. Zachtere spanning, de gewone spanning of hogere spanning, bij was scherpere bochten en wat lagere snelheid ( woon in de binnenstad) lijkt de boel te haken. Ik weet dat de ST direct stuurt maar dit vind ik helemaal niet fijn. Lange bochten en rechtuit gaan wel ok maar ook dan weinig gevoel in de banden. (welke spanning dan ook ).

Het lijkt dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Ik rij er nog wel een tijd mee door maar ik denk dat bij de eerste service beurt ik ze laat vervangen. Het bederft mijn plezier in het rijden niet maar ik moet er soms teveel rekening mee houden.


Verder denk ik er ook over na een kleiner windscherm re gaan zoeken. Een scherm is wel fijn om wat wind weg te nemen maar deze verbreekt de mooie lijnen van de motor.
 

Bijlagen

  • 20230106_142108.jpg
    20230106_142108.jpg
    450,6 KB · Weergaven: 20
Hai vervelend dat je het niet kunt worden met deze banden! Ik lees ook inderdaad dat er veel mensen klagen over de Pirelli Phantom.
Persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee, maar ik rijd ook niet op nat wegdek, want daar ligt de voornaamste hinder op nat weg dek en witte strepen.Dat ervaar ik ook zelf.
Bij de witte strepen op de weg gaat de Twin zoeken maar dit is minimaal.Ik heb op mijn vorige Twin Michellin Road Classic achterband laten monteren omdat ik de Pirelli lek had gereden, maar deze band had precies hetzelfde! Een nieuwe set banden kost je al gauw 300 euro.
En dan maar hopen dat het rijgedrag verbeterd is! Misschien omdat je er nu zo mee bezig bent gaat het probleem een eigen leven leiden.
Rijden met de Twin is misschien nieuw voor je en je hebt tijd nodig om aan alles te wennen als berijder en de eigenschappen van de Twin hij is met niets te vergelijken!
Mooie foto van je Twin...:]
 
Misschien let ik er nu wat teveel op, kan zo maar zijn. Het zoeken op de witte strepen is niet zo erg. Lange bochten en de snelweg, geen enkel probleem. Stabiele motor. We kijken het rustig aan.

Ik heb ontzettend veel plezier met de ST. Nu mag het ook wel weer wat droger worden. Dan kan ie weer naar buiten.

Verslavend is de ST wel!

Dank voor je antwoorden! 👍
 
Laatst bewerkt:
Elk jaar in de wintertijd de motor een paar dagen binnen in huis om heerlijk te poetsen! Gewoon omdat het kan.:Y
 

Bijlagen

  • IMG20230125201719.jpg
    IMG20230125201719.jpg
    125,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG20230125201741.jpg
    IMG20230125201741.jpg
    127,4 KB · Weergaven: 26
Dat ga ik praktisch nooit voor elkaar krijgen, 2 smalle trappen omhoog in een huis uit 1900 zonder lift. 😃
Maar het zou zo mogen. Heerlijk in de huiskamer de motor poetsen... Muziekje erbij, kopje koffie, lekker warm...

Doe je goed!
 
Komende dagen koud maar droog...
Het kriebelt misschien toch even wat gaan rijden. Thermo ondergoed aan😊
 
Komende dagen koud maar droog...
Het kriebelt misschien toch even wat gaan rijden. Thermo ondergoed aan😊
Ja snap ik , maar eerst moet de pekel weg geregend zijn want dat ligt er nu volop! Dus ik zou me nog maar even bedwingen als ik jouw was....
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Ja snap ik , maar eerst moet de pekel weg geregend zijn want dat ligt er nu volop! Dus ik zou me nog maar even bedwingen als ik jouw was....
Oh ja, daar heb je ook gelijk in...Het heeft wel wat geregend hier maar niet heel veel.
Dan gaan we volgende week eerst maar even naar de zon.😊
 
Vandaag na alle regen en gladheid maar weer eens de motor gepakt, rondje landelijk Amsterdam Noord en omgeving. Kleine landweggetjes met leuke bochten, was ik hard aan toe 😊 Volgens mij blijft de regen en vrieskou nu ook wat langer weg 👍
 
Laatst bewerkt:
Klein rondje om geweest kolere wat koud. Nu ff opwarmen met een bakkie!:]
 

Bijlagen

  • IMG20230206122306.jpg
    IMG20230206122306.jpg
    230 KB · Weergaven: 19
  • IMG20230206122124.jpg
    IMG20230206122124.jpg
    239,3 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan