Triumph T100 versus Enfield Interceptor

Brikkebrak

durpeling
Donateur
10 dec 2013
17.737
19.859
ondermaans
Mijne dames, heren en geslachtsloze forumgenoten. Ik heb n dilemma. Mijn stokouwe Commando is verkocht, stom maar waar. Mijn Laverda is, zoals beloofd, naar Son nr. 1 gegaan.
Wel pijn in het hart, maar aantrappen doe ik met mijn verrotte knie niet goed meer.
Nu heb ik nog de Enfield, heerlijke kleine weggetjes cruiser, maar 20 pk voor t langere werk is niet wat.

Het speelt al langer, ik dacht aan n Muz Skorpion, hij moet elektrisch starten.
Maar nu wil ik, bij gebrek aan Norton en Laverda, toch n twin, paralleltwin wel te verstaan.
W650 deed eerst ook nog leuk mee, maar nu gaat het bij mij tussen de Triumph T100 en de Enfield Interceptor.
De T100 heeft zich wel bewezen, dattie reteretro is maakt me niets uit, het gaat om mijn genot.
De Interceptor moet zich nog bewijzen, maar ik heb er wel wat mee, 650, light and agile, lekker apart.

Enfin, denkdenkdenk.

Groets, Bertus
 
Nope, hij moet elektrisch starten en ik ga niet meer aan de clip-ons hangen. Beetje breed en relaxed tourderig voor deze ouwe.
 
Bertus,er staat een test in Moto73,Kawa 800,Triumph en RE Interceptor.
De Interceptor is laatste geworden,afwerking en prestaties zijn wat minder.
Maar prijs en nostalgies uiterlijk doen ook wel wat,ik zou gaan voor de Re.
Heb zelf een oude Interceptor gehad en rij nu een Enfield 500,met heel handig, een elektrische start
 
Nope, hij moet elektrisch starten en ik ga niet meer aan de clip-ons hangen. Beetje breed en relaxed tourderig voor deze ouwe.

Laverda twin start toch elektrisch? De 4 Laverda's die ik heb iig wel.. Neem je een GT, heeft breed stuur en geen clip-ons. GT is tourfietsje van de 750 serie.
 
Ik had n Zane 650 kevlar, idd electr. gestart. Wist niet dat de oude 750’s dat ook al hadden.
 
Alle 2 en 3 cilinders zijn electrisch gestart. Alleen de oude enduro fietsen zijn met kickstart gestart. Dus toch maar een Laverda erbij!! 😜
 
Als die enfield ook in India gemaakt is zou ik 'r met een grote boog omheenlopen..
 
Ik neig nog steeds naar de Enfield. Maar ik ga ook kijken naar n mishandelde Triumph met veel kmmetjes. You never know who your friends are.
 
Ik neeg en ik keek. Bedankt voor je post, Bantam, ik heb Moto73 gelezen. En ben toch gevallen voor de T100, uit 2008, kost nog niet de helft van de Interceptor, en ik stapte erop en het vloeide, ondanks de belachelijk korte en trage proefrit. Ik zat goed, zwaaide Mn verrotte poot erover alsof het niets was ( in reverse order!) en dacht: dit is m!
 
Niet de mooiste foto,die komt nog wel.
8EE06D22-4C0A-4D09-8EE0-81A1CA4B4EFA.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan