Triumph Tiger 100

Die knobbels lijken sterk op de kogels van de moderne trekhaak. (alleen iets kleiner)
 
De Engelsen hebben vaak een buisje dwars onder het balhoofd waar je zo een kogel of gaffel in kan zetten. Echt "voorbereid" zou ik dat niet willen noemen, maar het kan handig zijn. Een frame uit die tijd heeft toch al lekker veel punten waar je aan kunt knopen.
Dat buisje zat ook bij motorfietsen die veel te klein zijn om een zijspan te trekken.

Mijn vader heeft in de jaren '60 nog een Matchless 500 (ik denk een G80) gehad en daar rond mijn geboorte een duits zijspan aan gehangen, ongeveer hetzelfde verhaal. Helaas zijn er geen foto's van die combinatie meer, alleen solo.
 
Eeen zekere Peer elders op dit forum heeft precies zo'n motor. En hij woont nog vlak bij jou in de buurt ook.

Ik ben niet zo goed in bijvoegen, maar hier de tekst van het forum:

Dit is mijn Triumph T100 uit 1954.
Ze heeft een alu blok, cilinders en kop, dus was voor die tijd een echte sport machine
Zij is origineel hier verkocht, dus zit er nog een linnen kenteken bij.
Dit weekend doet ze mee aan een klassiekerrit in Luyksgestel en volgende maand gaat ze mee naar Engeland voor een rit van 4 dagen.
Ik hoop dat de foto/verwijzing lukt

Goetjes Peter

Deze afbeelding is 800 bij 481 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.
full
 
jeetje wat ziet deze er top uit.

En inderdaat op een klien detail na die van mijn vader.

De linker driehoekige bak zit hier op een andere plaats.

Top.
Ik ga kijken of ik contact kan krijgen met deze eigenaar.

Wat is dit leuk.

Dank je wel.

Gr Thom
 
Zullen wel "knobbels" aan het frame gezeten hebben.
Ik heb zelf een BSA 500cc zijklepper gehad, waar die knobbels ook standaard al aan zaten. Mn Steibje schroefde je er zo aan vast binnen een minuut. :Y
(heb er helaas geen foto's van :N )
wat zijn knobbels, ben ook een zijspan aan het zoeken maar het moet er wel regelmatig af en aan en dat moet vlug gaan

Gr Luke
 
wat zijn knobbels, ben ook een zijspan aan het zoeken maar het moet er wel regelmatig af en aan en dat moet vlug gaan

Gr Luke

dat zijn mini (de helft ongeveer) trekhaak knobbels, die je aan het frame vast zet (en blijven altijd gemonteerd) en aan de bak zit dan een klem die je er om heen doet en dan . vast :)

(heeeeel mischien hebben we nog wat liggen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan