Triumph Tiger 1200 '22

Ik hoop dat 'm niet te lang op zich gaat laten wachten.

De huidige ligt me niet.
Zitpositie net te sportief, zwaartepunt dat naar mijn mening te hoog (of toch hoger dan mijn Superten en GS) ligt.

Maar als ik de eerste berichten mag geloven gaat dit een heel andere motor zijn.

Ben dus wel benieuwd.
 
Gisteren vernomen dat ze bij de 1200 hetzelfde trucje hebben uitgehaald als bij de 900, de ontstekingsvolgorde aangepast voor een twin sound.

Plus hij komt standaard met een 20 liter tank maar als optie is 30 liter ook mogelijk.

Eerste kwartaal van 2022 verwacht hij hem in de showroom.

Topmodel Rally Pro (inderdaad zelfde benaming als 900 serie) gaat richting de 25 á 26.000 euro.
 
25-26K, dat zijn dan (hopelijk) Nederlandse prijzen, anders gaat 'm hier over een full option BMW R1250GS adventure... 😳
 
Zijn inderdaad de NL prijzen, Triumph zette het vorige/huidige model 1200 prijstechnisch ook al direct tegenover een GS.
KTM 1290 SAS is dan aanzienlijk voordeliger.
 
Ik vind hm gaaf!

611AD784-B34A-49C1-8B02-7963CF0E82D0.jpeg
 
  • Geweldig
Waarderingen: wj63
Nieuwe Tiger 1200 is een serieuze concurrent voor de Gs .
Pk en gewicht verhoudingen en prijs is goed .
Bmw zal aan de bak moeten met het Boxertje
 
Nieuwe Tiger 1200 is een serieuze concurrent voor de Gs .
Pk en gewicht verhoudingen en prijs is goed .
Bmw zal aan de bak moeten met het Boxertje

Het is maar hoe je het bekijkt...

Persoonlijk ben ik geen fan van die pk wedloop in deze klasse van motoren.
De R1250GS heeft mi met z'n 135pk meeeeeer dan genoeg aan boord, voor mij hoeft dat echt niet meer te zijn.

Die extra pk's van de Tiger maken 'm alleen maar dik 350 euro duurder om in te schrijven tov een GS 1250. 🤷‍♂️



Los daarvan, ik vind 'm ook beter smoelen dan z'n voorganger.
Vind precies alleen dat 18" wiel wat veel van het goede op de GT....

Triumph valt BMW op elke gebied aan, en ook de prijzen zijn navenant. :)
 
Visueel blijft het ook op het eerste zicht een (schaamteloze ) kopie van de GS….

Dat ze hun pijlen gericht hebben op de GS mag duidelijk zijn, daar komen ze zelfs openlijk voor uit.

Het is dan ook nog de enige rechtstreekse concurrent van de GS.
 
Visueel blijft het ook op het eerste zicht een (schaamteloze ) kopie van de GS….

In het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)

De 900 reed echt heel goed (alleen wat weinig puf om ook lollig te zijn), als de 1200 net zo stuurt dan zou het mij niet verbazen als een aantal GS rijders overstappen naar de Engelsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan