Triumph Tiger 1200 Explorer

hopelijk bieden ze spaakwielen als optie aan. Maar die zullen dan wel niet tubeless zijn zoals bij bmw..., leuk als je lek rijd zon tube B| sta je gelijk een half uur of langer te klooien.


98% van de GSA rijders hebben ook geen nood aan die spaakwielen, waarom zou het dan een must moeten zijn op de Triumph?

De gewone GS heeft toch ook maar gietwielen... of telt de gewone GS ook niet mee bij jullie?
En als de Triumph zich dan al baseert op de BMW zal het wel op de gewone zijn, en niet op de GSA (denk ik dan)


Shit man, ik vraag me af of je die vervelende attitude automatisch krijgt als je een BMW koopt...

In dat geval valt de GS al af bij mij, schieten enkel deze Triumph en de S10 nog over dan. 8-)
 
98% van de GSA rijders hebben ook geen nood aan die spaakwielen, waarom zou het dan een must moeten zijn op de Triumph?

De gewone GS heeft toch ook maar gietwielen... of telt de gewone GS ook niet mee bij jullie?
En als de Triumph zich dan al baseert op de BMW zal het wel op de gewone zijn, en niet op de GSA (denk ik dan)


Shit man, ik vraag me af of je die vervelende attitude automatisch krijgt als je een BMW koopt...

In dat geval valt de GS al af bij mij, schieten enkel deze Triumph en de S10 nog over dan. 8-)

_O- _O- :}
 
98% van de GSA rijders hebben ook geen nood aan die spaakwielen, waarom zou het dan een must moeten zijn op de Triumph?

De gewone GS heeft toch ook maar gietwielen... of telt de gewone GS ook niet mee bij jullie?
En als de Triumph zich dan al baseert op de BMW zal het wel op de gewone zijn, en niet op de GSA (denk ik dan)


Shit man, ik vraag me af of je die vervelende attitude automatisch krijgt als je een BMW koopt...

In dat geval valt de GS al af bij mij, schieten enkel deze Triumph en de S10 nog over dan. 8-)

ik zeg niet dat die triumph een verkeerde fiets is, wat ik zeg is dat ik een volwaardige adv versie wil alvorens ik em zou overwegen.

sowieso zijn triumphs leuke fietsen.

(nee de gs telt voor mij niet mee)

Ik begrijp die attitude reacties niet helemaal, dat ik en andere gsers hier reageren wil toch zeggen dat er interesse is!
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp die attitude reacties niet helemaal, dat ik en andere gsers hier reageren wil toch zeggen dat er interesse is!


Als dat in uw geval zo is wil ik dat gerust geloven.


Maar zoals ik de meeste reacties van GS(A) rijders lees op verschillende fora in topics over de S10 en de Tiger, dan lijkt het toch vooral kritiek. En vooral reacties om te komen zeggen dat hun BMW toch nog altijd de beste is.

Jammer eigenlijk.

Ik vind zo'n GS(A) ook een pracht van een motor, en bij mij staat er binnen enkele jaren een dikke allroad op de aankooplijst.

Ik kan het alleen maar toejuichen dat ook Yamaha en Triumph op de kar zijn gesprongen.... 't zou maar een saaie boel zijn als we enkel konden kiezen tussen de GS en de GSA (of de KTM adv, want eigenlijk mogen we die ook niet vergeten)
 
Laatst bewerkt:
Als dat in uw geval zo is wil ik dat gerust geloven.


Maar zoals ik de meeste reacties van GS(A) rijders lees op verschillende fora in topics over de S10 en de Tiger, dan lijkt het toch vooral kritiek. En vooral reacties om te komen zeggen dat hun BMW toch nog altijd de beste is.

Jammer eigenlijk.

Ik vind zo'n GS(A) ook een pracht van een motor, en bij mij staat er binnen enkele jaren een dikke allroad op de aankooplijst.

Ik kan het alleen maar toejuichen dat ook Yamaha en Triumph op de kar zijn gesprongen.... 't zou maar een saaie boel zijn als we enkel konden kiezen tussen de GS en de GSA (of de KTM adv, want eigenlijk mogen we die ook niet vergeten)

zeker goed dat er meer keuze komt...en dan vind ik het nog ontzettend laat dat al die anderen er nu pas inspringen :?
 
zeker goed dat er meer keuze komt...en dan vind ik het nog ontzettend laat dat al die anderen er nu pas inspringen :?
Beetje de omgekeerde wereld nu.
BMW was zelf heel laat met in het SS segment de S1000R te introduceren, maar het was gelijk wel een killer.

Altijd leuk dat er meer keuze komt, dat houdt de concurrentie tenminste scherp!
 
zeker goed dat er meer keuze komt...en dan vind ik het nog ontzettend laat dat al die anderen er nu pas inspringen :?

Ik neem aan dat je toch al wat langer motorrijder bent? (GS(A) rijders zijn meestal toch geen jong gasten :) )

Vroeger waren het misschien geen 1200cc's, maar denk eens aan de AT, DR Big, SuperTénéré 750....

Zo laat zijn ze nu ook weer niet he, ze hebben door een rustpauze te nemen gewoon BMW even een voorsprong gegeven. :Y
 
Ik neem aan dat je toch al wat langer motorrijder bent? (GS(A) rijders zijn meestal toch geen jong gasten :) )

Vroeger waren het misschien geen 1200cc's, maar denk eens aan de AT, DR Big, SuperTénéré 750....

Zo laat zijn ze nu ook weer niet he, ze hebben door een rustpauze te nemen gewoon BMW even een voorsprong gegeven. :Y
gsa rijder, 25 jaar oud! *D
 
Laatst bewerkt:
Allemaal kettingfietsen...als je 35000 per jaar rijdt het hele jaar door en dan ook nog met nadruk op de winter, vallen veel motoren al af...

Kun je arrogant noemen,maar uiteindelijk blijft er in mijn keuzepatroon weinig anders over dan een GSA.

Logisch toch dan, dat andere merken die nieuw deze markt op stromen langs dezelfde lat gelegd worden door degenen die hun keus weloverwogen gemaakt hebben en een GSA kozen...
 
Skills?? Voor zo'n vlakke onverharde wegen? :Z







Soit,

Ik vind deze dikke Tiger een ferm machien.
Goed dat je tegenwoordig wat meer keus krijgt in dit dikke allroadsegment.



Dat vergelijk met die GS altijd begint alleen een beetje te vervelen. Vorig jaar kreeg de S10 een hoop verwijten, nu de Tiger....


Maar komt dat snaveltje van BMW eigenlijk niet gewoon van de DR Big?



:Y
SDC11434.jpg
 
:Z

Hulde aan diegene die het voorspatbord heeft bedacht! *O*

Ik persoonlijk vind zo'n ding wel handig. Aan de achterkant ook wel. Net zoals een stuur op m'n fiets om maar wat te noemen.

De Tiger Explorer wordt maart/april verwacht bij de dealers. Tot dan heeft de "aftermarket" ook genoeg tijd om voor de echt avontuurlijken onder ons en iedereen die graag wil doen alsof, allemaal mooie spulletjes voor erop en eraan te bedenken.

Bijvoorbeeld een knap stel koffers. Ik heb die van de Tiger 800 vandaag eens van dichtbij bekeken en je kan er precies niets in kwijt. Al helemaal niet aan de uitlaat-kant. Hoe zit dat trouwens met de ophanging? De koffers wiebelen alle kanten op! :/
 
Bijvoorbeeld een knap stel koffers. Ik heb die van de Tiger 800 vandaag eens van dichtbij bekeken en je kan er precies niets in kwijt. Al helemaal niet aan de uitlaat-kant. Hoe zit dat trouwens met de ophanging? De koffers wiebelen alle kanten op! :/

TT heeft voor de 800 een stel mooie, praktische koffers, ze zullen voor de 1200 ook wel een rek maken.
 
Waarom noemt niemand de Multistrada 1200S dat is nog altijd de beste motor (lijk ik te moeten aannemen uit tests)? Alleen niet te betalen :( Dus maar geen proefritje.
Dit omdat de Tiger qua uiterlijk met de GS vergeleken moet worden?

De Tigers staan bekend om het soepele beresterke blok. De GS bleek iets te veel tour te zijn. Al vind ik een GSA heerlijk rijden met mijn lengte.

Dus de nieuwe Tiger heeft nog meer pit om in de buurt van de strada te blijven.
Of wellicht goed om de supersport heren die rechtop willen zitten over te halen?
Je zult zien dat ieder merk dit wilt proberen.

ampnet_photo_20111024_031335.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom noemt niemand de Multistrada 1200S dat is nog altijd de beste motor (lijk ik te moeten aannemen uit tests)?

Ongetwijfeld heer en meester op asfaltwegen, maar een echte allroad kan je 'm moeilijk noemen he?

Denk ook niet dat die Multistrada als beste uit de test komt als ze van 't asfalt afgaan.


De Tiger 1200 en de gewone GS zijn misschien ook niet zo allroadwaardig als de GSA of S10, maar toch net iets meer dan die Duc denk ik dan.


Maar achteraf heb je ergens wel gelijk, de meeste GSA- en S10- rijders komen ook niet van de weg... ;)
 
sjit... is jullie opgevallen wat een joekels van knipperlichten erop zitten? Op de T800 zitten van zulke fijne led pinkers... jammer weer

Tiger Explorer:
Triumph_Tiger_Explorer_020.jpg


Tiger 800:
Triumph_Tiger_Explorer_030.jpg
 
Die klein pinkerkes op die 800 zijn niet de originele...

Al bij al zullen de 800cc pinkers iets kleiner zijn dan die van de 1200cc, dat dan weer wel.

tiger_800XC_front.jpg
 
Ik help het je hopen Daan ! Deze onderstaande S10 beauty kwam ook nooit op de markt....... Toch zelf verbouwen dan maar :P
full
 
Laatst bewerkt:
Even voor de goede orde, een GS is minstens zo goed , zoniet beter offroad te rijden dan een GSA. Mede door het minder zware sturen in zand e.d. had ik met dat model minstens zoveel plezier in offroad rijden

Alleen voor langere ritten is een GSA prettiger,maar ik rij offroad liefst met 1/3 tankvulling :)

En die ''stoere'' adventure koffers kunnen ook aan beide modellen...

De spaakwielen van de Tiger zien er gruwelijk mooi uit,maar zijn wel kwetsbaar volgens mij.

Spaakwielen en een grotere tankinhoud en je hebt een prima GSA alternatief. Ben wel erg benieuwd naar het verbruik van de 3-pitter.
 
Even voor de goede orde, een GS is minstens zo goed , zoniet beter offroad te rijden dan een GSA.

Wel overeen komen he mannen... :+


De ene geeft commentaar op de gietwielen van de Tiger, ze zouden niet tegen een stootje kunnen terwijl jij de GS met (zwakkere) gietwielen de betere offroadmotor vind...




Uiteindelijk sluit ik me wel bij jou aan.

Ik denk niet dat er veel eigenaars van zo'n dikke allroad echt zwaar offroadwerk gaan verrichten, mij lijken die spaakwielen niet echt een must op zo'n machien.


En degene die toch echt zwaar werk willen verrichten kiezen dan wel voor aftermarketwielen van Excell ofzo... of ze kopen gewoon een KTM Adventure, want dat is gewoon de beste offroad. :) (en daar zijn genoeg tests van)




Mijn keuze voor een allroad heeft weinig tot niks te maken met het feit dat je met die dingen offroad zou kunnen gaan.

Ik rij nu met een XTZ660T en daar rij ik ook gewoon mee op de weg.

De spaakwielen van de S10 zijn voor mij het enige "nadeel" om voor die motor te kiezen, geef mij maar (onderhoudsvriendelijke) gietwielen.

Bij BMW zou ik dus voor de gewone GS kiezen.
 
Laatst bewerkt:
@Neon,
Vind Stelvio geweldig,Maar ga toch voor de Tiger...
Had Stelvio bijna besteld,Maar wachte nog even af!
Nu vind ik Tiger 1200 toch mooier,
Groet,AJ
 
Terug
Bovenaan Onderaan