Triumph Tiger 1200 Explorer

Dat valt best mee.
Alleen de 32000km beurt staat bekend als een dure, dan moet voor de eerste keer de klepspeling worden gecontroleerd.
 
Beste Triumph riders,

Wie kan aangeven waar ik een nav steun kan aanschaffen voor een tiger 1200 uit 2019!

Ik zoek een steun voor boven het TFT scherm.

Ik hoor het graag
 
Van de week wat plaatjes geschoten van de Explorer...

tex_1.jpg


tex_8.jpg


tex_4.jpg


tex_5.jpg


tex_6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft de dealer niets?
Ik rijd een 2017 Explorer met de Navi boven de tellers.

Heb jij een elektrisch windscherm? De dealer in Groningen heeft wel iets, maar dan wordt de mount op het stuur gemonteerd. Dat is nu net niet waar ik ' m wil hebben zitten.
 
Heb jij een elektrisch windscherm? De dealer in Groningen heeft wel iets, maar dan wordt de mount op het stuur gemonteerd. Dat is nu net niet waar ik ' m wil hebben zitten.
Jazeker heb ik een elektrisch scherm.
Geen TFT dashboard, misschien dat het daar in zit.
Roké heeft het allemaal gemonteerd voor mij, ik hoefde alleen de Garmin er nog op te klikken...
 
Vandaag de TEX flink verwent.
Nieuwe banden, Pirelli Scorpion Trail II, erg fijne band maar dat wist ik al van mijn Africa Twin.
Veel stiller dan de Tourance Next en lekker sportief door de bocht.
Ook een ruggesteun voor de topkoffer laten monteren, kan mijn betere helft nog relaxter zitten...

Weer helemaal klaar voor de rest van het motorjaar.
 
Hij staat nu op een andere plaats (onder ipv boven dashboard) dan bij mijn ex-Tiger 800 maar een probleem zou ik er niet van maken.
Bij de Tiger 800 zat hij wel meer in het onmiddellijke blikveld (ik rij nooit met navi geluid aan) maar het nadeel was dan weer dat hij voor de geveerde vork zat en een langere bevestigingsarm nodig had. Hierdoor had de gps (vooral op slecht wegdek en offroad) nogal last van trillingen. Nu hij lager gemonteerd staat ter profiteert de gps unit mee van de kortere draagarm en de vering van de voorvork en zijn er ook geen trillingen meer.
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een explorer en ik was meteen verkocht! Kom van een 2 cilinder BMW af en dat was toch wel wat anders.
De motor krijgt zn 32 beurt nog en kan m volgende week halen. Zal mij hier even verder inlezen. O ja, aangenaam, ben al een paar jaar m-f er en dit is mijn eerste Triumph.
 
Net nieuwe schoenen besteld voor de Explorer. Heb er nu Bridgestone A41 onder liggen. Best een fijne band, maar nog geen 10k, zijn ze weg. Voorband zit aan de slijtnok, achterband begint te cuppen. Daarom nu wat anders proberen, heb nu gekozen voor de Pirelli Scorpion Trail II. Ben benieuwd...
 
...Ook maar eens de gok wagen of ik die er netjes op krijg.

Even de filmpjes op Youtube goed bekijken. Had ik de eerste keer niet gedaan, kon dus nieuwe stickers bestellen.
Toen toch maar even de bijgeleverde handleiding gelezen, bestond alleen uit een link naar een filmpje op Youtube.
Daarna lukte het wel 8-)
 
Hallo allemaal, Sinds een half jaar ben ik weer in het bezit van een tiger 1200 explorer uit 2016.
ooit heb ik een andere explorer gereden uit 2012 maar heb door omstandigheden een jaar of vijf geen motor gehad.
Dus nu weer een 1200 uit 2016.
Ben ondanks het zware gewicht van de motor er erg blij mee.
afgelopen periode zo'n 10.000 km gereden op mooie toerritten.
Er is één ding wat me ontzettend irriteert en dat is het schrapende geluid ergens onder uit de motor.
Het lijkt wel of de cardan-as zonder olie of lagers loopt . soms is het heviger en soms wat minder.
Ik heb gedacht aan lager cardan-as, remblokken of banden.
Heel vreemd, de motor rijdt n.m. fantastisch.
Pas nieuwe remblokken gemonteerd echter geen verbetering.
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een oplossing?

D.Koppen
 
Allereerst welkom hier en mooi dat je weer terug op de TEX rijdt.
Ikzelf rijd een 2017 model, zelfde type dus, en herken je opmerking totaal niet.
Misschien toch ermee (terug) naar de Triumph-dealer.

Succes en hopen dat het niks is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan