Triumph Tiger 1200 Explorer

Ook namens mij een warm welkom. Mooie motor, die Gen2! *O*
Ik zou er, net als Wim zegt, niet te lang mee doorrijden en het eens laten beoordelen bij een Triumph-dealer.
 
Van de week wat plaatjes geschoten van de Explorer...

tex_1.jpg


tex_8.jpg


tex_4.jpg


tex_5.jpg


tex_6.jpg
bij
Dit lijkt het sluisje wel bij Hattum....
 
Beste Triumph riders,

Wie kan aangeven waar ik een nav steun kan aanschaffen voor een tiger 1200 uit 2019!

Ik zoek een steun voor boven het TFT scherm.

Ik hoor het graag
Beste Oordijk,
Ik was inmiddels al een tijdje op zoek naar een gelijkaardige oplossing (Tiger 1200 07/2018) en merk dat er nog vele anderen op zoek zijn...
Heb zopas een beugel besteld bij Evotech Performance (UK), GPS komt netjes boven het TFT scherm, montage op de originele windschermbevestiging (volgt dus mee omhoog / omlaag), past perfect! Tevens fantastische leveringsservice, binnen enkele dagen in huis met gratis verzekering!
Heb'em dit weekend gemonteerd, zie foto's. Alleen nog testrit maken om te zien of er niet teveel trilling op zit...
Aanrader!
(Foto 1 is hoogste stand, foto 2 is laagste stand.)

Groeten.
GPS houder 1.JPG
GPS houder 2.JPG
GPS houder 3.JPG
GPS houder 4.JPG
 
Is dat scherm wel bestand tegen het extra gewicht van de navigatie? Ik wou het ook zo op mn FJR maar dat werd me afgeraden.... Kan zijn dat dat op de Triumph niet van toepassing is.
 
Goede vraag.....zal de tijd uitwijzen.
Ikzelf rijd met het 2017 model en daar zit de navi gewoon vast boven de meters.
In mijn ogen een betere oplossing maar door het TFT-scherm vanaf 2018 gaat het blijkbaar niet anders.
 
Zal de tijd idd moeten uitwijzen... Ik hou in elk geval de bevestigingspunten goed in't oog...
Hopelijk heeft de fabrikant de nodige testen uitgevoerd en is het geheel 100% safe...
Snicker heeft overigens volkomen gelijk, tot het vorige model zat er een stuk buis achter de cockpit waarop de navi kon gemonteerd worden, sinds het gebruik van het TFT-scherm is deze verdwenen en blijft er (afgezien van het stuur) geen andere mogelijkheid om de navi te bevestigen.
 
In het grote tiger topic heb ik het idee voorgesteld om in mei - juni 2020 een tiger meeting te houden centraal in NL.
Idee is om bv van Blom motoren een rondje te rijden naar een andere triumph dealer.

Voordeel is dat je dan niet perse de rit hoeft te rijden en toch gezellig kan aansluiten.
nadeel: heb pas een groep van drie tiger riders 👍
IS er vanuit dit topic ook interesse in een meeting?
 
Laatst bewerkt:
In het grote tiger topic heb ik het idee voorgesteld om in mei - juni 2020 een tiger meeting te houden centraal in NL.
Idee is om bv van Blom motoren een rondje te rijden naar een andere triumph dealer.

Voordeel is dat je dan niet perse de rit hoeft te rijden en toch gezellig kan aansluiten.
nadeel: heb pas een groep van drie tiger riders 👍
IS er vanuit dit topic ook interesse in een meeting?
Lijkt me leuk. Kunnen we ook klaverjassen met zijn vieren tijdens een stop😉
 
Lijkt me leuk. Kunnen we ook klaverjassen met zijn vieren tijdens een stop😉
in het andere topic zijn er mogelijk al weer twee extra deelnemers *O*
Dan zie maar weer, een triumph is geen dertien in een dozijn motor;)

Ze gaan als we e.e.a. verder compleet hebben het ook op facebook plaatsen.... dus wie weet halen we meer dan 10 tigers:+
 
Ik heb geen feestbook maar als ik via dit forum op de hoogte gehouden kan worden ben ik er graag bij.
 
Hallo allemaal,
Heb de Tiger Explorer van 2013 met 50.000km ingeruild voor een Rocket 3R.
Weer eens iets totaal anders.
Altijd fijne kilometers gehad in heel Europa met de Tiger 1200.
Staat binnenkort te koop bij Blom voor een schappelijke prijs.

Het ga jullie en de Tigers goed.
 
Hallo allemaal,
Heb de Tiger Explorer van 2013 met 50.000km ingeruild voor een Rocket 3R.
Weer eens iets totaal anders.
Altijd fijne kilometers gehad in heel Europa met de Tiger 1200.
Staat binnenkort te koop bij Blom voor een schappelijke prijs.

Het ga jullie en de Tigers goed.

Inderdaad iets heel anders , maar wel iets heel moois 8-)
Veel plezier ermee !!!
 
Hallo allemaal,
Heb de Tiger Explorer van 2013 met 50.000km ingeruild voor een Rocket 3R.
Weer eens iets totaal anders.
Altijd fijne kilometers gehad in heel Europa met de Tiger 1200.
Staat binnenkort te koop bij Blom voor een schappelijke prijs.

Het ga jullie en de Tigers goed.
Heel veel plezier met de Rocket, schitterende motor, ga je wel lange armen van krijgen.....
Explorer ga je nog wel missen als het op lange toeren aan komt vrees ik.
 
Even de filmpjes op Youtube goed bekijken. Had ik de eerste keer niet gedaan, kon dus nieuwe stickers bestellen.
Toen toch maar even de bijgeleverde handleiding gelezen, bestond alleen uit een link naar een filmpje op Youtube.
Daarna lukte het wel 8-)
Ik heb de "1200 TIGER" tankstickers inmiddels ook in huis. Als het weer beter is ga ik eens proberen die netjes te plaatsen. Op YouTube staan genoeg goede filmpjes hoe je dat netjes aanpakt (en ook genoeg filmpjes hoe je het niet moet doen met zichtbare luchtbellen in het eindresultaat 8)7)
 
Zoals in de advertentie te lezen is, ga ik helaas afscheid nemen van mijn betrouwbare en mooie Tiger Explorer XC uit nov 2014 met nog geen 16.000km op de teller. Zeer compleet, dealer onderhouden en in uitstekende staat. Voor meer info of meer foto's kun je hier reageren, op de advertentie reageren of me een berichtje sturen. Prijs is een vraagprijs, maar wel scherp, dus de onderhandelingsruimte is beperkt ;-)
IMG_20180626_201943.jpg


Advertentie: Triumph Tiger Explorer XC 2014 15dkm dealer onderhouden
 
Eindelijk!!!!!!!
De nieuwe 1200
 

Bijlagen

  • D73CC545-48C5-4843-8D73-BEDA5EAE369F.jpeg
    D73CC545-48C5-4843-8D73-BEDA5EAE369F.jpeg
    172,1 KB · Weergaven: 32
  • FE1CD8AF-ECDE-4116-8259-A9A46B6E303B.jpeg
    FE1CD8AF-ECDE-4116-8259-A9A46B6E303B.jpeg
    81,2 KB · Weergaven: 31
  • B36FA192-07C0-4F36-B001-E25AB70CBFBD.jpeg
    B36FA192-07C0-4F36-B001-E25AB70CBFBD.jpeg
    45,5 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan