Triumph Tiger 800 en 800XC deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik ook wel intresse in ;) .
full
 
Ik rijd nu 20.000 met de voorband (Scorpion Trail). De achterband heb ik lekgereden met ca. 7.000 km. Toen kon ik al merken dat het insturen in bochten een stuk minder werd, terwijl er (wettelijk gezien) nog meer dan genoeg profiel was. De achterband is vervangen door Conti Trail Attack. Die ligt er nu 12.500 km op en ik denk nog wel 5000 te gaan (net als de Pirelli voor). Hangt natuurlijk erg af van je rijstijl, maar het is wel duidelijk dat het insturen van bochten met een slijtende Trail Attack een stuk rustgevender is dan met de Pirelli.
Hi Tiger vrouwen en mannen,

ik vroeg me eens af hoe lang jullie konden doen met de originele Scorpion trail banden (weet niet zeker of op deze ook op de niet XC liggen). Ik heb er dit seizoen al 2 achterbanden en 1 voorband doorheen geblazen (12.000km gereden). Is dat normaal?

kost zo wel veel allemaal....
 
Vandaag bij de dealer ook maar de Conti trail er op laten zetten. Ben nieuwsgierig hoelang deze het uit gaan houden....

Verder:
-knipperlicht houders vervangen daar er al 2 spontaan afgebroken waren (onder garantie)
-software en mapping aan laten passen en loopt nu beduidend beter icm de Leovinci
-standaard 10.000 km beurt
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de dealer ook maar de Conti trail er op laten zetten. Ben nieuwsgierig hoelang deze het uit gaan houden....

Verder:
-knipperlicht houders vervangen daar er al 2 spontaan afgebroken waren (onder garantie)
-software en mapping aan laten passen en loopt nu beduidend beter icm de Leovinci
-standaard 10.000 km beurt
Dat moet bij mij ook allemaal gebeuren, behalve die conti's dan.
Mag ik vragen waar je bent geweest en wat je kwijt was?
 
beste mede Tiger rijders,

Ik heb even een vraagje waar ik zo 1-2-3 geen antwoord op kon vinden. Wellicht dat jullie hier een antwoord op kunnen geven.
Inmiddels heb ik 12000 km op mijn Tiger afgelegd en ik vind het een geweldig ding, vooral in bochtige omstandigheden. Echter heb ik wel 1 puntje wat me irriteert.
Ik heb echt verschrikkelijk veel last van zijwind. Ik kan me niet herinneren dat ik hier op mijn vorige motoren (gsxr en Z1000) ook last van had. De motor geeft veelal het gevoel dat de wind het voorwiel onder de motor uit wil duwen (anders kan ik het niet omschrijven).
Herkent iemand dit en hoe heb je dit eventueel opgelost?

Ik heb nu in ieder geval de vering op volle belasting gezet. Dan is het iets minder maar nog steeds drama. Naarmate de tank leger wordt, verergert het probleem. (maar dit is logisch omdat de voorkant dan nog lichter wordt.)
 
beste mede Tiger rijders,

Ik heb even een vraagje waar ik zo 1-2-3 geen antwoord op kon vinden. Wellicht dat jullie hier een antwoord op kunnen geven.
Inmiddels heb ik 12000 km op mijn Tiger afgelegd en ik vind het een geweldig ding, vooral in bochtige omstandigheden. Echter heb ik wel 1 puntje wat me irriteert.
Ik heb echt verschrikkelijk veel last van zijwind. Ik kan me niet herinneren dat ik hier op mijn vorige motoren (gsxr en Z1000) ook last van had. De motor geeft veelal het gevoel dat de wind het voorwiel onder de motor uit wil duwen (anders kan ik het niet omschrijven).
Herkent iemand dit en hoe heb je dit eventueel opgelost?

Ik heb nu in ieder geval de vering op volle belasting gezet. Dan is het iets minder maar nog steeds drama. Naarmate de tank leger wordt, verergert het probleem. (maar dit is logisch omdat de voorkant dan nog lichter wordt.)
Je GSXR en Z1000 zijn om te beginnen veel lager, en op de Tiger zit je veel meer rechtop. Dat alleen al zorgt voor meer invloed van de wind. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Als je er veel last van hebt bij het sturen zou je kunnen proberen om juist de voorspanning achter te verminderen zodat je balhoofdhoek wat neutraler wordt, en waarschijnlijk de motor stabieler.

Ik heb er overigens niet veel last van, kwestie van gewenning denk ik? (ookal zou je na 12.000 km toch wel aan je motor gewend moeten zijn).
 
Vreemd want van zijwind heb ik nu ook geen last ... ale toch niet meer dan bij men andere motoren en daaronder zat ook een gsx-r .

@MDS: ik heb destijds de motor is aan de computer laten leggen en de arrowroot appoint erop laten zetten ... dit koste me geen cent hoor.
10.000km onderhoud was iets van een 130€ dacht ik bij mij.
 
Hallo collega Tiger rijders,

Ben sinds gisteren ook lid geworden van het motor-forum,nadat ik al vrij lang dit topic gevolgd had.
Reden is omdat ik sinds vorig jaar ook een triumph tiger 800 bezit en deze bevalt me prima.
Lijkt me toch leuk en nuttig om bepaalde zaken omtrent deze motor uit te wisselen.
Probeer een foto van mijn motor mee te sturen maar weet niet of dit goed gaat.

vr.gr.Albert

full
 
Vreemd want van zijwind heb ik nu ook geen last ... ale toch niet meer dan bij men andere motoren en daaronder zat ook een gsx-r .

@MDS: ik heb destijds de motor is aan de computer laten leggen en de arrowroot appoint erop laten zetten ... dit koste me geen cent hoor.
10.000km onderhoud was iets van een 130€ dacht ik bij mij.
Ok, de prijzen verschillen nog al. Blom vraagt er €200 voor :?
Hallo collega Tiger rijders,

Ben sinds gisteren ook lid geworden van het motor-forum,nadat ik al vrij lang dit topic gevolgd had.
Reden is omdat ik sinds vorig jaar ook een triumph tiger 800 bezit en deze bevalt me prima.
Lijkt me toch leuk en nuttig om bepaalde zaken omtrent deze motor uit te wisselen.
Probeer een foto van mijn motor mee te sturen maar weet niet of dit goed gaat.

vr.gr.Albert

full
*O* welkom !!! Mooie fiets en de foto is gelukt !!!
 
Welkom appie ... mooie foto , waar getrokken ?

@MDS : 200€ is niet echt goedkoop vind ik want veel komt er niet kijken bij het 10.000km onderhoud ... grootste kost lijkt mij de oliewissel , de rest kan nu toch niet zoveel kosten tenzij je nog nieuwe remblokken nodig hebt maar dat was in mijn geval nog niet nodig ... remmen doe je niet met de tiger he , gewoon de bocht inrammen zeker :-)
 
Welkom appie ... mooie foto , waar getrokken ?

@MDS : 200€ is niet echt goedkoop vind ik want veel komt er niet kijken bij het 10.000km onderhoud ... grootste kost lijkt mij de oliewissel , de rest kan nu toch niet zoveel kosten tenzij je nog nieuwe remblokken nodig hebt maar dat was in mijn geval nog niet nodig ... remmen doe je niet met de tiger he , gewoon de bocht inrammen zeker :-)
Hahahahaha nee klopt. Remmen zitter er niet bij in. Dus feitelijk gaat het alleen om het stempeltje in het sevice boekje voor de garantie en de software dingen. De rest kan en doe ik normaal zelf wel.
 
Je GSXR en Z1000 zijn om te beginnen veel lager, en op de Tiger zit je veel meer rechtop. Dat alleen al zorgt voor meer invloed van de wind. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Als je er veel last van hebt bij het sturen zou je kunnen proberen om juist de voorspanning achter te verminderen zodat je balhoofdhoek wat neutraler wordt, en waarschijnlijk de motor stabieler.

Ik heb er overigens niet veel last van, kwestie van gewenning denk ik? (ookal zou je na 12.000 km toch wel aan je motor gewend moeten zijn).

Dank voor je reactie.
Dat van die voorspanning leek mij ook logisch, maar het tegenovergestelde is waar (bij mij), ik heb er minder last van sinds ik de voorspanning juist verhoogd heb........
Op de één of andere manier lijkt wel dat er gewoon te weinig druk op het voorwiel zit waardoor ik hierdoor een instabiliteit voel.
In juni kwam ik terug van een paar dagen Luxemburg en toen had ik op de A2 de wind vol op de zijkant en dat was echt een gevecht van Maastricht tot Utrecht om de Tiger in mijn baan te houden terwijl mijn pa op zijn Honda CBF600 op z’n elf en dertigst achter mij reed… :( ……..

Na 12000km ben ik ook zeker gewend aan de Tiger en het is absoluut de leukste motor die ik heb gehad tot nu toe, vooral in de heuvels maar dit punt baart me wel zorgen, want als ik ga rijden en er staat wind (en wanneer is dat niet in nl) dan weet ik alweer hoe laat het is.......
 
~
Welkom appie ... mooie foto , waar getrokken ?

Hallo Bleubanditdave,
Foto is genomen op de Passo Valparola in de Dolomieten.

Bedankt MDS vindt het zelf ook een mooie en fijne fiets.

Heb trouwens zelf ook dat probleem bij harde zijwind,en dan bedoel ik dus echt harde zijwind.
En dan rij ik zonder de zijkoffers,anders zou je gaan denken dat het door de koffers zou komen.
Aanpassing veer voorspanning heeft bij mij niet geholpen.
 
Dat moet bij mij ook allemaal gebeuren, behalve die conti's dan.
Mag ik vragen waar je bent geweest en wat je kwijt was?


Ik moest zonder de banden ongeveer 200 euro betalen. Dat is dan wel inclusief die aangepaste mapping waar hij 45 euro voor vroeg. Remblokken had ik overigens een paar maanden daarvoor al vervangen door Brembo's...
 
Ik moest zonder de banden ongeveer 200 euro betalen. Dat is dan wel inclusief die aangepaste mapping waar hij 45 euro voor vroeg. Remblokken had ik overigens een paar maanden daarvoor al vervangen door Brembo's...
Ok, thanx. Mapping is bij mij niet nodig. Dus dan is €200 aan de prijs. Welke dealer ben je geweest?
 
Triumph dealer Grave. Hij heeft mijn motor 1 jaar geleden ook geleverd.

Ik had hem vooraf om een indicatie gevraagd en toe gaven ze al +/- 150 euro aan. Kon er overigens wel netjes op wachten.....
 
De Tiger800 XC's van het eerste productie jaar schijnen hier meer last van te hebben. Probleem zit hem in het feit dat de toleranties van de binnen -en buitenpoot te groot zijn waardoor sommigen speling hebben en daar komt dat klikje dus vandaan (als dat je probleem is). Kun je gemakkelijk testen door je vork er effe uit te pakken, bij mij kon je het klikje letterlijk voelen als je de losse vorkpoot klemt en dan heen en weer probeert te halen. Triumph is op de hoogte van het probleem, aangezien ik een week buiten de garantie nog een nieuwe binnenpoot kreeg, en de garantie aanvraag direct aanvaard werd (zeer nette service dus!).

Gelijk aanvragen dus!


Hallo Empyrium,

Bovenstaande is ook bij mij het geval, vanaf enkele maanden na aanschaf van mijn XC(nieuw) Balhoofd is destijds aangedraaid maar de "klik" is nooit echt weg geweest.
Voor het verlopen van garantie periode nogmaals bij de dealer laten checken maar de monteur kon geen wezenlijke speling ontdekken na een korte proefrit. Vlak na het verstrijken van de garantie periode nogmaals bij de dealer geweest om dit aan te kaarten. De monteur vernam wel iets maar vermoede minimale speling op het balhoofd, hoewel deze speling niet overtuigend was waar te nemen.
Het is reeds aangekaart bij Triumph maar die doen net of ze gek zijn, nog nooit iets van gehoorde zegt men daar.
Wordt binnenkort vervolgt...

Gr. Stephane
 
Hallo Empyrium,

Bovenstaande is ook bij mij het geval, vanaf enkele maanden na aanschaf van mijn XC(nieuw) Balhoofd is destijds aangedraaid maar de "klik" is nooit echt weg geweest.
Voor het verlopen van garantie periode nogmaals bij de dealer laten checken maar de monteur kon geen wezenlijke speling ontdekken na een korte proefrit. Vlak na het verstrijken van de garantie periode nogmaals bij de dealer geweest om dit aan te kaarten. De monteur vernam wel iets maar vermoede minimale speling op het balhoofd, hoewel deze speling niet overtuigend was waar te nemen.
Het is reeds aangekaart bij Triumph maar die doen net of ze gek zijn, nog nooit iets van gehoorde zegt men daar.
Wordt binnenkort vervolgt...

Gr. Stephane


er zijn gevallen bekend waar er speling zat op de voorvork zelf (binnen&buitendeel). Deze viel buiten de tolerantie. De gevallen waar ik van heb gelezen zijn onder garantie vervangen.
 
Advertentie van een vriend van mij..

Te Koop orginele Triumph accesoires om de Tiger XC of de roady te verfraaien,

Een alluminium carterplaat nieuwprijs €199 nu voor €125
Valbeugels nieuwprijs €229 nu voor €100
Spatbord verlenger nieuwprijs €39 nu voor €15
Hurric uitlaat met db killer nieuwprijs €360 nu voor €150
Orginele Triumph tanktas met tankharnas nieuwprijs €149 + €69 nu voor €150

Wordt verkocht wegens aanschaf andere motor.

Foto800-CZYRCYUE.jpg

Foto800-XDUDCEZS.jpg

Foto800-ZHVKL3HW.jpg

Foto800-ZCU7G8HH.jpg
Foto800-OOZQ7WKM.jpg

Foto800-BJQFATBD.jpg

Foto800-OZUR6E8V.jpg

Foto800-FBHKHYHZ.jpg

Foto800-QXMZDYT4.jpg

Foto800-3VBQSUHZ.jpg


Bij alles in 1 koop mag het weg voor €500

Voor info mail : stefvandillewijn@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
Het is reeds aangekaart bij Triumph maar die doen net of ze gek zijn, nog nooit iets van gehoorde zegt men daar.
Wordt binnenkort vervolgt...

Gr. Stephane
Vreemd dat ze bij jou de garantie niet gelijk toekennen, of ligt het misschien aan de motorzaak waar je het hebt aangekaart? Iig veel succes ermee, ik hoop voor je dat het onder garantie opgelost kan worden want een goedkope reparatie is het helaas niet...

~[edit] Zoals ik zei, je kunt heel gemakkelijk bewijzen of het aan je vorkpoot(en) ligt door ze er effe uit te halen ;) . Dan kunnen ze er ook niet meer omheen.
 
Laatst bewerkt:
Advertentie van een vriend van mij..

Te Koop orginele Triumph accesoires om de Tiger XC te verfraaien,

Een alluminium carterplaat nieuwprijs €199 nu voor €125
Valbeugels nieuwprijs €229 nu voor €100
Spatbord verlenger nieuwprijs €39 nu voor €15
Hurric uitlaat met db killer nieuwprijs €360 nu voor €150
Orginele Triumph tanktas met tankharnas nieuwprijs €149 + €69 nu voor €150

Wordt verkocht wegens aanschaf andere motor.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bij alles in 1 koop mag het weg voor €500

Voor info mail : stefvandillewijn@gmail.com
past volgens mij ook op de gewone 800 ;). De valbeugels en carterbescherming heb ik ook.
 
Hallo collega Tiger rijders,

Ben sinds gisteren ook lid geworden van het motor-forum,nadat ik al vrij lang dit topic gevolgd had.
Reden is omdat ik sinds vorig jaar ook een triumph tiger 800 bezit en deze bevalt me prima.
Lijkt me toch leuk en nuttig om bepaalde zaken omtrent deze motor uit te wisselen.
Probeer een foto van mijn motor mee te sturen maar weet niet of dit goed gaat.

vr.gr.Albert

[afbeelding]
Mooie foto Albert! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan