Triumph Tiger 800 en 800XC deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

SecOp

MF veteraan
18 jan 2004
11.699
30
Nijmegen
Triumph Tiger 800 en Tiger 800XC Deel 2

Tiger 800
Ruig, praktisch en gewoon geweldig leuk. Langverwacht, klaar om u te bekoren. Thuis in de stad. Dol op de open weg. Super manoeuvreerbaar. In de klassieke Triumph-stijl. Laad uw bagage en er is geen houden aan. Gebouwd om verder te gaan. Gebouwd voor uw leefstijl. Tiger 800. Uw eigen motorfiets, uw eigen weg

Tiger 800XC
Stevig. Ruig. Duurzaam. Houdt van de open weg, maar vindt ook ruig terrein niet te versmaden. De motorfiets die alles aankan, de Tiger 800 XC, is de nieuwe maatstaf in de klasse Adventure bikes. Met zijn grote wielen en lange ophanging maakt de Tiger 800 XC graag zijn poten vuil. Het avontuur kan van start gaan.


Vorige deel:
Deel 1

Nuttige links:

Nieuwe kleuren 2013 model:
Tiger 800 Sapphire Blue
2013_Tiger_800_Sapphire_Blue_384_x_233.jpg


Tiger 800XC Matt Khaki Green
2013_Tiger_800_XC_Khaki_Green_384_x_233.jpg


Verder zijn beiden verkrijgbaar in Crystal White en Phantom Black.


Triumph Evenementen:




Tiger 800 kenmerken:
De hoge specificatie van de Tiger 800 is standaard. Dit model is rijk voorzien van geweldige details. Tweedelig verstelbaar zadel, de ophanging en hendels met handaping garanderen uw comfort, terwijl ook de ingebouwde immobilisator en uitschakelbare ABS-optie geheel voor u en uw veiligheid zijn toegevoegd.

full


Het woord 'praktisch' kenmerkt de Tiger 800. Superieure behendigheid is voor deze motor een standaardkenmerk, dankzij het brede, taps toelopende aluminium stuur en de gegoten lichtgewicht wielen (19 inch voor, 17 inch achter). Een ruim rek achterop fungeert tevens als grijpstang voor de passagier terwijl het uitgebreide instrumentenpaneel voorop u van alle belangrijke informatie voorziet die u tijdens uw reis nodig kunt hebben.

full


De Tiger 800 wordt ook standaard geleverd met een hoge-capaciteit generator voor montage van meerdere elektrische accessoires. Praktischer kan niet. Er zijn meer dan zestig op maat gemaakte accessoires voor de Tiger 800 modellen verkrijgbaar, inclusief stevige harde en zachte bagagevoorzieningen, verwarmde handgrepen en sensoren die de bandenspanning bewaken.


Tiger 800 XC kenmerken:
De Tiger 800 XC is voorbereid op het zwaarst denkbare werk. Snelwegen zijn voor hem net zo makkelijk te nemen als smalle kronkelweggetjes..

full


De 800 cc driecilindermotor zet een nieuwe norm neer in de klasse van Adventure-motoren, met een soepel, royaal koppel bij lage toerentallen voor grote nauwkeurigheid op ruw terrein, gecombineerd met een meer dan toereikend top-end vermogen voor relaxte cruiseritten op hogere snelheid.

Met z'n ongepolijste stalen frame en lange ophanging is de Tiger 800 XC ideaal geschikt voor het ruigere werk, met een scala aan optionele accessoires voor degenen die meer tijd van het asfalt af doorbrengen dan erop.

full


De hoge specificatie omvat een in de fabriek gemonteerde immobilisator, verstelbare 45 mm upside down voorvork, verstelbaar bestuurderszadel en handbescherming. Het verstelbare, taps toelopende stuur voegt extra klasse en duurzaamheid aan de Tiger 800 XC toe voor ritten over ruw terrein, terwijl het optionele antiblokkeerremsysteem tijdens terreinritten kan worden uitgeschakeld.



Testen:

Video's:
2011 Triumph Tiger 800 & Tiger 800 XC Release Video Unedited
Wat kun je nu met zo'n Tiger 800 XC ? (Icon)
Tiger 800XC in Australische Outback
 
Laatst bewerkt:
Paar plaatjes

bikepics-2195418-full.jpg


bikepics-2195416-full.jpg


bikepics-2201501-full.jpg


bikepics-2217769-full.jpg


bikepics-2217770-full.jpg


[img[http://p1.bikepics.com/2011/06/09/bikepics-2221742-full.jpg~[/img]

bikepics-2226928-full.jpg


bikepics-2316010-full.jpg


zo 8-)
 
OP is aangepast. Wil iedereen met zijn/haar motor in de OP. Is namelijk veel werk en moeilijk up-to-date te houden.

Andere suggesties?
 
OP is aangepast. Wil iedereen met zijn/haar motor in de OP. Is namelijk veel werk en moeilijk up-to-date te houden.

Andere suggesties?

We hebben toch allemaal bijna dezelfde motor, dus ik vind dat niet veel toevoegen.
Ik vind de OP juist wel mooi zo. Gaat tenminste over de motor. :)
 
net het pakketje akrapovic opgehaald. Erg mooi pakketje. Helaas de verkeerde demper in de juiste doos. Het past helaas voor geen meter. Morgen weer eens naar de dealer.
 
Zo vandaag de 800 weggebracht voor de recall op de schakelveer en de hoofdstandaard.

Tijdens het wachten even een proefritje gemaakt op de Kawa Versys 1000. Echt :} ding stuurt echt super in vergelijking met de 800, vering en remmen ook beter. Het is dat ie zo spuuglelijk is.....maar wie weet volgend jaar ben ik misschien gewend aan het uiterlijk 8-)
 
Laatst bewerkt:
omdat je het zo lief vraagt 8-)
en omdat het f*cking stil is in dit topic ;)

[afbeelding]


Nice pic natuurlijk! Ik bedoelde toen eigenlijk (bij de discussie rondom de OP) om een foto van ieders brommert (Tiger) daarin te zetten...... om het geheel een beetje te personaliseren. Anyway de OP is inmiddels top en ik vind het geheel er beft uitzien. :Y

Dat laat natuurlijk onverlet dat de 1e foto binnen is...BurgerKing...die van jou :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan