Triumph Tiger 800 en 800XC deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klikje heb ik ook, mss toch maar effe laten checken. Vandaag een heidenau in 140 breed laten leggen achter. Het profiel is lichtjes anders, zou beter moeten zijn offroad.
Zodra het wat beter weer is ga ik dat testen ook. :D
 
Dat klikje heb ik ook, mss toch maar effe laten checken. Vandaag een heidenau in 140 breed laten leggen achter. Het profiel is lichtjes anders, zou beter moeten zijn offroad.
Zodra het wat beter weer is ga ik dat testen ook. :D
Heb je een XC ??

O ja,

:W
Moggel @ all
 
Dat "klikje" in de vork, blijkt dus niet bij iedereen veroorzaakt te worden door het zelfde manco. Een paar maanden geleden had mijn 800 XC ook zo'n klikje. Door het aandraaien van het balhoofdlager, is het bij de mijne nu weg.
Even een tip, de bovenste balhoofdmoer, dus de vergrendeling loopt heel langzaam los. Deze heb ik een half jaar geleden al eens gemerkt op het pijltje. Dan zie je dat die na een tijdje verloopt.
Zoals ik zei, t kan ook aan het balhoofdlager liggen. Maar je voelt het verschil goed hoor.

Die bovenste moer is bij mij inderdaad ook al eens los gekomen. Ik check 'm nou regelmatig even.

Vadaag langs BMC geweest, die hebben het doorgezet naar Triumph onder de garantie, maar het is nog even afwachten wat Triumph ermee doet. Hoop deze week uitsluitsel te hebben.
 
*D

Drii_Main-890x593.jpg
 
Laatst bewerkt:
:r :r :r

Hoe vern**k ik een goede motorfiets :N

Nee zo hoort het :Y
Triumph-Tiger-800XC-Concept-2012-021.jpg


Natuurlijk moeten die wielen vervangen worden door een setje 17" Marchesini's of zo maar het komt in de buurt ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat klikje heb ik ook, mss toch maar effe laten checken. Vandaag een heidenau in 140 breed laten leggen achter. Het profiel is lichtjes anders, zou beter moeten zijn offroad.
Zodra het wat beter weer is ga ik dat testen ook. :D

Welke heidenau heb je er onder gekregen ? Heb je misschien een foto of een link ?
 
Interessant, de verhalen over de vorkpoten. Heb nog een paar maanden garantie...maar eens even navragen bij de dealer dus :)

andere vraag: gebruikt iemand op het forum de Adventure Tail Pack (50L) op de Tiger?
ben benieuwd naar de ervaringen.

Yep , deze staat nu toch al zo'n dik jaar onafgebroken op mijn beestje en gebruik deze bijna elke rit . Is zeer praktisch.Had eerst niet zo'n vertrouwen in de bevestiging en heb hem extra vastgemaakt , maar is onterecht want hij beweegt amper . Is vrijwel waterdicht , na een dagje regen is hij niet nat aan de binnenzijde , al is er wel een hoes bij geleverd tegen de regen. Ben er zeer tevreden van , er kan een systeemhelm in , maar dit is wel maar zéér juist .
 
Goed nieuws mbt. mijn voorvork; Vorige week donderdag de poten afgeleverd bij BMC Assenede, krijg ik vrijdagmiddag een telefoontje: "De garantie is toegekend, de nieuwe binnenpoot, keerring (en nog wat spul) is al binnen."

Voor de duidelijkheid, motor is een maand buiten de garantie, ik ben de derde eigenaar van de motor en de motor is niet eens bij BMC afgeleverd! Topservice dus :} , van Triumph en BMC!

~[edit] De mensen van BMC zeiden dat het probleem bij Triumph zeer waarschijnlijk al bekend was aangezien ze zonder aarzelen de garantie hebben toegekend.
 
Laatst bewerkt:
Daniel en Suzanne van BMC zullen altijd het mogelijke doen om u te helpen :Y
Da zijn mensen die echt voor 100% achter hun merk staan :}

Als het probleem al bekend is bij Triumph vergemakkelijkt dat de zaken nog is uiteraard :Y
 
Goed nieuws mbt. mijn voorvork; Vorige week donderdag de poten afgeleverd bij BMC Assenede, krijg ik vrijdagmiddag een telefoontje: "De garantie is toegekend, de nieuwe binnenpoot, keerring (en nog wat spul) is al binnen."

Voor de duidelijkheid, motor is een maand buiten de garantie, ik ben de derde eigenaar van de motor en de motor is niet eens bij BMC afgeleverd! Topservice dus :} , van Triumph en BMC!

\[edit] De mensen van BMC zeiden dat het probleem bij Triumph zeer waarschijnlijk al bekend was aangezien ze zonder aarzelen de garantie hebben toegekend.
:}
Ik vind het super dat er nog dealers zijn die zo handelen, petje af !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan