Triumph Tiger 800 en 800XC deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
Dat je geen klachten had is niet zo vreemd. Voor zover ik weet, zou het kunnen gebeuren dat stukken van de gebroken veer schade veroorzaken in de versnellingsbak. Maar ik heb nog nergens gehoord of gelezen dat dat ook werkelijk gebeurd is.
Wat wel is gebeurd, is dat de veer kapot ging, het schakelmechanisme niet meer in de neutraalstand terug komt en dus de schakelpedaal blijft hangen. Op dat moment ben je "uitgeschakeld".
Een monteur heeft er ongeveer een uur werk aan, want je kunt bij de veer door de koppeling er af te halen. Als je een afspraak hebt, kun je er dus op wachten.


Dus het is een gevalletje "beter voorkomen dan genezen" zeg maar.
Dat het een uurtje duurt wist ik van de dealer, zullen een afspraak maken als het binnen is.

Jan
 
Tijgertje slaapt ook:
IMG_20130430_115901.jpg
 
Vandaag effe diepte investering in m'n 800 gedaan, setje sw-motech stuur risers gekocht en gemonteerd, morgen eens kijken of het echt scheelt 8-)

Heeft iemand ervaring met dit petje:
X-551_11_600_.jpg


X-lite X551, gebruik nu meestel Shoei Hornet en die bevalt prima, maar de X-lite heeft zo'n inwendig zonvizier en dat vind ik wel prettig. Heb ook een Schuberth S1 met ook zo extra zonvizier, is fijn, maar de Schubeth an sich vind ik minder, bij temperaturen boven de 25 graden is er niet mee te rijden :X
 
Ja het was fijn rijden vandaag, eindelijk lekker temperatuurtje.
Met het stuur 20mm hoger rijd het wat relaxter.
 
Bij 20mm nog wel, maar veel meer moet je niet doen denk ik. Ik heb het zelf ook op mijn tiger, en ik ben er nog steeds gelukkig mee.
 
De kabels en zo kunnen gewoon blijven zitten?

Ja hoor, ivm ABS gaat de remleiding vanaf het stuur niet naar het voorwiel maar naar de drukregelaar en de koppelingskabel is lang genoeg, XC risers op een roadie (30 mm) is ook geen enkel probleem.
 
Bij 20mm nog wel, maar veel meer moet je niet doen denk ik. Ik heb het zelf ook op mijn tiger, en ik ben er nog steeds gelukkig mee.
De kabels en zo kunnen gewoon blijven zitten?

Ja hoor, ivm ABS gaat de remleiding vanaf het stuur niet naar het voorwiel maar naar de drukregelaar en de koppelingskabel is lang genoeg, XC risers op een roadie (30 mm) is ook geen enkel probleem.
:}
Thanx, is goed te weten. Ik had het zadel al op de lage stand gezet. Hierdoor was de houding tov het stuur veel lekkerder. De positie van de benen hebben helaas iets moeten inleveren. Hebben jullie het zadel hoog of laag? Gelijk gehouden of aangepast met die risers?
 
Bekabeling is geen enkel probleem , veel meer dan 20mm is in mijn geval niet van toepassing met de andere rempomp ... nu is het net goed en de kabels schuren niet meer over de plastic kappen op de tank.

Ik rij met het zadel op de hoogste stand en ben 1.75m groot en heb geen problemen om aan de grond te komen.
Zadel op de hoogste stand geeft net dat ietsje meer comfort ivm de kniehoek en de risers geven dan een iets meer relax gevoel op de armen en schouders ... verschiet er best van dat 20mm toch zo een voelbaar verschil geeft :Y



Heeft er hier iemand ervaringen met motorreizen naar Noorwegen ?
 
Laatst bewerkt:
@MDS, rij met het zadel in laagste stand. In het begin geprobeerd en met het zadel in de hoogste stand kreeg ik last van mijn onderrug (ooit eens 2 ruggewervels gebroken bij fiets ongelukje). Heb de rubbers uit de voetsteunen gehaald, dus beenruimte is ok. Ik hou het prima uit opde 800, maar met de risers zit ik nog effe wat meer ontspannen.

@bbd, ben eens naar de Noordkaap gereden... maar da's tijdje geleden, in 1993 8-)
Was wel heel gaaf, Noorwegen is echt geweldig kwa natuur :9~ maar ja, wel instellen op regen, zeker als je gaat camperen.
 
In 1998 zijn wij op de Noordkaap geweest in een oldtimer. Dit was echt gaaf. Toen waren er al veel motorrijders, wat me opviel.
We zijn toen 3 1/2 week in noorwegen geweest, en geen drup water gehad. Noorwegen heeft in de zomer meer zonuren dan NL en minder neerslag. :Y
Warme kleding is wel wenselijk. Vooral tijdens een tocht door een tunnel van 9 km. Koud en klam. Maar wel des te leuker, als je bij het uitrijden van de tunnel weer onder het zonnetje komt. :] :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand ervaringen met motorreizen naar Noorwegen ?
Vorig jaar, 4 weken door t zuiden heen en weer gecrosst. Toen nog met de Bandit, volgend jaar met de Tiger :] . Check ook het Noorwegen topic voor must-do's. De mooiste stukjes heb ik toch langs gravelpaadjes gevonden, dus wees niet te bang om van t asfalt af te gaan ;) . Verder valt of staat je ervaring met het weer. Ik heb zo'n 2,5 week prachtig weer gehad en 1,5 week slecht. In slechte weersomstandigheden zie je geen drol van de omgeving (alles grijs) en zeker als het hard waait moet je op de bergpassen erg voorzichtig rijden!
 
Ik heb de Heidenaus Scout K60 sinds donderdag en ben zeer tevreden er over. Ook in snelle bochten doen ze niet onder voor de bridgestones. En zandpaden gaan nu wat sneller onder de wielen door ;).
 
hallo

Ik bied aan een gebruikte leovince carbon vervangings demper.
ziet er nog netjes uit.

Min. 250 euro excl. eventueel verzendkosten.

Bij interesse even een PB aub.

Grt Eddy
 
Bekabeling is geen enkel probleem , veel meer dan 20mm is in mijn geval niet van toepassing met de andere rempomp ... nu is het net goed en de kabels schuren niet meer over de plastic kappen op de tank.

Ik rij met het zadel op de hoogste stand en ben 1.75m groot en heb geen problemen om aan de grond te komen.
Zadel op de hoogste stand geeft net dat ietsje meer comfort ivm de kniehoek en de risers geven dan een iets meer relax gevoel op de armen en schouders ... verschiet er best van dat 20mm toch zo een voelbaar verschil geeft :Y



Heeft er hier iemand ervaringen met motorreizen naar Noorwegen ?
Thanx
@MDS, rij met het zadel in laagste stand. In het begin geprobeerd en met het zadel in de hoogste stand kreeg ik last van mijn onderrug (ooit eens 2 ruggewervels gebroken bij fiets ongelukje). Heb de rubbers uit de voetsteunen gehaald, dus beenruimte is ok. Ik hou het prima uit opde 800, maar met de risers zit ik nog effe wat meer ontspannen.

@bbd, ben eens naar de Noordkaap gereden... maar da's tijdje geleden, in 1993 8-)
Was wel heel gaaf, Noorwegen is echt geweldig kwa natuur :9~ maar ja, wel instellen op regen, zeker als je gaat camperen.
Dat bedoel ik idd. De houding van de benen mogen wel iets meer comfi van mij. Toch maar ff zoeken naar die risers !!!
 
Keuze zat, je kunt de XC risers monteren, geven 30 mm, die van SW motech 20mm. Wat die van TT doen weet ik niet.

SW motech zijn 4 tientjes dus voor de centen hoef je het niet te laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan