Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tankiej
Dan is jouw verbruik 1:15 zon beetje.
Hangt idd erg af van de gashand.

Maar dat zien we wel tijdens de rit.
Klopt, maak me er ook niet zo druk om. Ik rijd voor m'n plezier, dat mag best wat kosten :)
Ik heb de route in gpx .
Eerst maar eens een datum plannen.
Ik probeer deze week de route een keer te rijden,kijken of de zandwegen te doen zijn voor,,beginners,,

Maar volgens mij als de route is zoals jij zei, beginnen in Driebergen en ook langs Blom motoren in Leusden, dan is de route heel dicht bij mij. Ik kan misschien zo op voorhand al wel wegen aangeven die niet goed zijn.
Volgens jouw profiel woon je niet heel dicht in de buurt? :)
 
Vorig jaar mijn bijna nieuwe tiger800 bj 2015 ingeruild voor een vstrom. Met slechts 750 km op de teller. Helaas dor zit problemen.

Ik heb nog een aantal spullen over
Originele risers van tiger 800 ( meen 3 cm ) hoog. Nw 109 euro vraag 75 euro
Originele carterplaat zwart, 25
Origineel neusje zwart ??
En een origineel zadel van 800 XCX xc nu 100 euro.

Alle onderdelen nw .

Voor vragen mail even of doe een pb
Foto kan ik evt mailen.
 
Vandaag de voeding voor de nav gerealiseerd mbv onderstaande omschrijving. Je moet wel wat handig zijn maar dan heb je het ook mooi.

Dit weekend heb ik de bedrading van mijn Zumo 350 aangesloten op het stadslicht. In dit topic wordt "vergeten" dat de meeste navigatiesystemen een spanningsomvormer/voeding hebben die continue stroom verbruikt. Het is niet veel, maar als je motor langere tijd stilstaat en je accu is niet opperbest, dan kan het zo zijn dat je motor niet meer start, oorzaak: weglekkende stroom.

Het aansluiten op het stadslicht is lastig maar best te doen, allereerst maak je de plastic rand los die om de koplamp zit, vier torx bouten. Vervolgens kan je onder de koplamp het stadslicht eruit halen, klemt wel een beetje.

Nu komt het lastige deel; eerst verwijder je de lamp, vervolgens druk je de beide draden het rubberen in omhulsel en dan komen de beide contacten er aan de voorkant uit.
Ik heb daarna eerst de punten van de bedrading van mijn zumo voorzien van wat soldeer, daarmee wordt de draad hard en minder flexibel.
Deze draden duw je er aan de achterzijde in (zwart bij zwart en rood bij de gele draad) en als ze er doorheen zijn kan je ze vastsolderen op de koperen houder van de lamp.
Ik heb dat gedaan aan de buitenrand, zodat het aan de binnenkant geen contact zou kunnen maken. Vervolgens duw je de contacten terug in het rubberen deel, lamp er in en monteren.

Bron; Tex-forum.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de voeding voor de nav gerealiseerd mbv onderstaande omschrijving. Je moet wel wat handig zijn maar dan heb je het ook mooi.

Dit weekend heb ik de bedrading van mijn Zumo 350 aangesloten op het stadslicht. In dit topic wordt "vergeten" dat de meeste navigatiesystemen een spanningsomvormer/voeding hebben die continue stroom verbruikt. Het is niet veel, maar als je motor langere tijd stilstaat en je accu is niet opperbest, dan kan het zo zijn dat je motor niet meer start, oorzaak: weglekkende stroom.

Het aansluiten op het stadslicht is lastig maar best te doen, allereerst maak je de plastic rand los die om de koplamp zit, vier torx bouten. Vervolgens kan je onder de koplamp het stadslicht eruit halen, klemt wel een beetje.



Nu komt het lastige deel; eerst verwijder je de lamp, vervolgens druk je de beide draden het rubberen in omhulsel en dan komen de beide contacten er aan de voorkant uit.
Ik heb daarna eerst de punten van de bedrading van mijn zumo voorzien van wat soldeer, daarmee wordt de draad hard en minder flexibel.
Deze draden duw je er aan de achterzijde in (zwart bij zwart en rood bij de gele draad) en als ze er doorheen zijn kan je ze vastsolderen op de koperen houder van de lamp.
Ik heb dat gedaan aan de buitenrand, zodat het aan de binnenkant geen contact zou kunnen maken. Vervolgens duw je de contacten terug in het rubberen deel, lamp er in en monteren.

Bron; Tex-forum.

Heb vandaag ook mijn navi (tomtom rider 40) op het stadslicht aangesloten. Alleen heb ik van de draden een klein stukje blootgelegd en daar de draden van de navi aan vastgesoldeerd. Vervolgens weer netjes tape eromheen en klaar.
Precies om dezelfde reden dat de omvormer altijd wel een beetje stroom gebruikt.
Om er beter bij te kunnen heb ik wel ook even de kap (snavel (tje) ) eraf gegehaald en het teveel van de bedrading aan het beugeltje van de claxon vastgemaakt
 
Dat is ook een manier. Geschakelde voeding heeft zeker mijn voorkeur en gisteren zag ik bij mijn zwager weer waarom. .. Complete accu was plat door zijn TomTom welke directe voeding heeft.
 
De tiger voorjaarsmeeting is op zondag 1mei

We ontmoeten elkaar om 10.00 bij het esso tankstation Engweg 1021 in Driebergen.

Na de kennismaking beginnen we aan de toertocht die eindigt bij Blom motoren in Leusden

Ik zal ook een topic openen in, waar is wat te doen,
 
Collega's Tiger rijders.

Sinds gisteren heb ik mijn Tiger terug. Het schakelprobleem is hersteld. Ondanks dat mijn Tiger al 11 maand uit garantie is, is het kosteloos gemaakt. Garantie dus.

Rekening 0 euro. Ook niet voor het gebruik van de Sprint. Ik heb die gebruikt om thuis te geraken. En de dag erna teruggebracht.

Ik ben wel de moto zo'n kleine 2 weken kwijt geweest. Dat is serieus afkicken.

Chapeau Triumph en BMC Assenede :]
Dat is pas service. Ik zie het andere merken nog niet doen.

Illy
 
De stoute schoen maar eens aangetrokken en een ander ruitje geplaatst omdat ik wilde weten of de windherrie iets minder kon. Moet zeggen dat het in mijn geval iets rustiger rijd. (gelukkig).
Voor :
full


Na :
full



Alleen was het montagemateriaal van bokkiewokkie kwaliteit, heb 2 schroefjes zonder moeite om zeep kunnen helpen...
 
Dat is een mooi schermpje, wat voor is dat?

Ik heb ondertussen ook m'n bestelde schermpje binnen, dezelfde als in dit filmpje die hier geplaatst was door PaulC:
Maar het monteren gaat niet helemaal lekker. Er zat ook totaal geen documentatie bij hoe/wat monteren, dus ik heb nu contact met de producent of ze kunnen helpen. Vanavond weer eens proberen nav wat tips :)
 
Op m'n moto guzzi griso1200 Had ik ook veel last van turbulentie.
Op de xrx is dat minder,ik heb het stuur naar voren geze't, dus leun een beetje naar voren,en ben maar 1.77.
 
Ehhh volgens Google is dat esso station engweg Driebergen permanent gesloten. Verder is de hoofdstraat in beide richtingen gedeeltelijk gesloten. Beetje puinhoop.
Misschien beter ander afspreekpunt? Weet nog niet of ik kan trouwens
 
Hoi Senior

Een paar weken geleden ben ik er nog geweest,toen was het tankstation gewoon bereikbaar.

Ik heb ook nog eea aan de route veranderd,iets meer off road en minder bebouwde kom,daarom ga ik volgende week nog eens een rondje testrijden :9 :]

[Als er veranderingen zijn aan de route stuur ik die natuurlijk door]
 
Beste Tigerrijders,

Ik zal me even voorstellen: Kenneth, 36, woonachtig in Breda.
Gisteren heb ik mijn handtekening gezet op het koopcontract voor een Tiger 800 uit 2015 (model 2014) met nog geen 4300km op te teller. Opties o.a. handkappen, instelbare verhoogde ruit, handvatverwarming en aluminium topkoffer.

Hiervoor reed ik een Aprilia ETV1000 Caponord uit 2005; een hele fijne fiets, maar wel Italiaans, dus duur in het onderhoud.

Volgende week zaterdag kan ik mijn nieuwe aanwinst ophalen!
358nryu.jpg


Zijn er nog meer Tigerrijders uit het Zuiden (omgeving Breda) actief hier?
Ik zag dat jullie 1 mei een meeting hebben, ik zal kijken of ik misschien kan aansluiten.

Wellicht tot dan!
Groeten Kenneth
 
Van die aankoop ga je geen spijt van krijgen joh! *D
Ik rij op een Tiger XC uit 2011 en ik kom ook uit Breda.

Schitterende video is dat he! 8-)

Mooi zo'n XC. Heb er nog over getwijfeld, maar heb uiteindelijk gekozen voor jong en weinig km's en ik rij ook nooit off-road. Keertje afspreken om ervaringen uit te wisselen en een ritje (on-road) te maken als ik 'm heb?
 
Mooi zo'n XC. Heb er nog over getwijfeld, maar heb uiteindelijk gekozen voor jong en weinig km's en ik rij ook nooit off-road. Keertje afspreken om ervaringen uit te wisselen en een ritje (on-road) te maken als ik 'm heb?


Ja hoor prima, is altijd leuk. Zal alleen halverwege mei pas worden want ik ga eerst nog even op vakantie.
Kan je mooi vast een beetje wennen aan de Tiger! :]
 
Dit weekend geleerd :
de standaardbanden zijn goed voor op de weg,off-road wordt het moeilijk rijden. De motor is geen lichtgewicht, afstappen en duwen/trekken/rechthouden vraagt enige inspanning.
Rijdt nooit de eerste keer off-road op een modderige ondergrond naast een waterweg, slecht idee!
Dringend inschrijven voor een cursusje off-road rijden me dunkt ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan