Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit weekend geleerd :
de standaardbanden zijn goed voor op de weg,off-road wordt het moeilijk rijden. De motor is geen lichtgewicht, afstappen en duwen/trekken/rechthouden vraagt enige inspanning.
Rijdt nooit de eerste keer off-road op een modderige ondergrond naast een waterweg, slecht idee!
Dringend inschrijven voor een cursusje off-road rijden me dunkt ...

Haha ja hij is behoorlijk topzwaar. Een vriend rijdt met een 650GS, die bijna net zo zwaar weegt,en die heeft het aanzienlijk makkelijker off-road doordat daarop het zwaartepunt veel lager zit.
Maar oefening baart kunst.. :)
 
Even een vraagje;

Wat voor middel kan ik het beste gebruiken om het spruitstuk weer een beetje shiny te krijgen?

Of kan ik daar beter niet aan beginnen?
 
De start van de voorjaars meeting is gewijzigd,het eeso tankstation was dus idd gesloten.

We starten nu vanaf BP tankstation hoofdstraat 129 Driebergen,wel handig om met een volle tank te beginnen aan de route.

Ook is meteen een deel vd route gewijzigd ivm teveel drempels en andere zooi!

Diegene aan wie ik de route al verstuurd heb,stuur ik de gewijzigde,en die is zeker de moeite waard!
 
De start van de voorjaars meeting is gewijzigd,het eeso tankstation was dus idd gesloten.

We starten nu vanaf BP tankstation hoofdstraat 129 Driebergen,wel handig om met een volle tank te beginnen aan de route.

Ook is meteen een deel vd route gewijzigd ivm teveel drempels en andere zooi!

Diegene aan wie ik de route al verstuurd heb,stuur ik de gewijzigde,en die is zeker de moeite waard!

Volgens mij is dat BP station precies in het gedeelte van de hoofdstraat die afgesloten is t/m medio mei ivm werkzaamheden?
Zie voor info http://www.heuvelrug.nl/projecten/hoofdstraat_47559/
 
Vraagje:

De tiger 800 uit 2013 heeft een 20.000 beurt gehad.
De reguliere diengen zijn gedaan behalve het klepstellen zoals wij hadden gevraagd.
Dus wel: olie en filter, remolie, luchtfilter, bougies ed..

Nu was de rekening volgens mij "normaal"...385 euro voor 3 uren werk...maar het uurtarief???? 72,- ex btw.......zoooooo dan !!!!!
 
Is er ook iets NIET afgesloten in Driebergen ?? ;-)

Ja, alles behalve de hoofdstraat :P

De Tinq even verderop is een optie (Driebergsestraatweg 73 3941ZT Doorn). Of we verzamelen vlakbij de afritten van de snelweg op een parkeerplaats en rijden dan gelijk langs een tankstation?

Vraagje:

De tiger 800 uit 2013 heeft een 20.000 beurt gehad.
De reguliere diengen zijn gedaan behalve het klepstellen zoals wij hadden gevraagd.
Dus wel: olie en filter, remolie, luchtfilter, bougies ed..

Nu was de rekening volgens mij "normaal"...385 euro voor 3 uren werk...maar het uurtarief???? 72,- ex btw.......zoooooo dan !!!!!
Dat is wel erg duur.. Bij m'n vorige garage (éénmanszaak) betaalde ik 40 euro incl. btw per uur, maar die is jammer genoeg nu iets te ver weg nu ik verhuisd ben.
Mijn Tiger 800 gaat over 2 weken ook voor de 20.000 beurt, maar dan wel inclusief de klepspelingcontrole en evt stellen. Ben benieuwd waar die prijs op uit komt, m'n Tiger valt nog binnen de garantie, dus laat ik de beurt maar bij de dealer doen waar ik hem ook gekocht heb.
 
Laatst bewerkt:
Dit uurtarief van 72,- was bij Goedhart motoren..
Overigens prima geholpen. Geen klachten of zo..

Na een paar belletjes bij diverse triumph dealers waren er meer monteurs die aangaven dat er ( nog) geen klep controle nodig was, dan monteurs die het wel nodig vonden. ( ik weet dat het officieel is voorgeschreven door Triumph.)

Er was zelfs een dealer die aangaf dat de 20k beurt incl klepspeling controle plm 700-800 euro zou gaan kosten......

ik vind dit niet normaal hoor....
 
Hmm, de mijne gaat ook naar Goedhart. Gelukkig heb ik nog een cadeaubon van toen ze geprutst hebben met de montage van m'n banden, scheelt weer wat in de prijs :+
 
De Tinq even verderop is een optie (Driebergsestraatweg 73 3941ZT Doorn). Of we verzamelen vlakbij de afritten van de snelweg op een parkeerplaats en rijden dan gelijk langs een tankstation?

oke die ga ik proberen in de route te passen,Tankiej bedankt!

Morgen om 7.30 ga ik met de mc naar het Pfalzerland,het toscane van Duitsland,ik ben erg benieuwd
of ik met de tiger, het groepje van 4 waar ik meestal met samen rijd,kan bijbenen.

Dinsdag as gaat mijn tiger voor de 10000 beurt naar brabantmotors.
 
Vraagje:

De tiger 800 uit 2013 heeft een 20.000 beurt gehad.
De reguliere diengen zijn gedaan behalve het klepstellen zoals wij hadden gevraagd.
Dus wel: olie en filter, remolie, luchtfilter, bougies ed..

Nu was de rekening volgens mij "normaal"...385 euro voor 3 uren werk...maar het uurtarief???? 72,- ex btw.......zoooooo dan !!!!!
Triumph dealer MC Rijen rekent €69,90 incl BTW arbeid per uur. Dat scheelt behoorlijk.
 
Omdat ik van verschillende dealers ook verschillende adviezen kreeg.
Rode draad is dat gesteld wordt dat bij de 1e 20k beurt plm 80% niets hoefte te gebeuren mbt de kleppen...
Dus meerdere dealers vertelden dat het nog wel even kon wachten..een paar andere refereerden naar het voorschrift van triumph.
 
okay, ben ook bijna om na 8 jaar en 80.000 op een tiger 1050. De 1050 heeft nooit een slag verkeerd gedaan en me helemaal naar alaska gebracht. De schuur is nu weer leeg en kijk een beetje om me heen naar een leuke 800 xc.
Geen nieuwe meer dit keer, een leuke gebruikte en die weer aanpassen aan mijn wensen. eigenlijk staat de 800 al lang op mijn lijstje, vind de 1200 te groot/zwaar.
mijn vraag:
zijn er nog verschillen tussen de 2013 tm 2015 800 XC modellen?
aj
 
dit topic zit al bijna vol he, maar de OP is erg mooi en volledig, dus iemand zou die kunnen kopieren en plakken en een nieuw deel kunnen beginnen :Y
 
Vraagje:

De tiger 800 uit 2013 heeft een 20.000 beurt gehad.
De reguliere diengen zijn gedaan behalve het klepstellen zoals wij hadden gevraagd.
Dus wel: olie en filter, remolie, luchtfilter, bougies ed..

Nu was de rekening volgens mij "normaal"...385 euro voor 3 uren werk...maar het uurtarief???? 72,- ex btw.......zoooooo dan !!!!!

Tja wat zou ik daar nou eens van kunnen zeggen 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan