Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W
Vandaag heerlijk blokkie gedaan naar Wormerveer en terug over A'dam. Heerlijk genoten. Ook voor het eerst naar verbruik gekeken, omdat ik volgens alle meters en trip computers, niet meer kon rijden. 16,75 liter op 287,9 km = 1 op 17,2 !!!
Dit is met Arrow mapping en zonder DB killer.
 
Ik heb een bereik van plusminus 280km met arrow zonder db killer - arrowmapping - k&n luchtfilter ... vind dit prima , als em leeg is dan ga ik gewoon tanken :-)

De arrowmapping zal wel invloed hebben op het verbruik , maar zo immens is dat verschil niet denk ik.
 
Ik heb een bereik van plusminus 280km met arrow zonder db killer - arrowmapping - k&n luchtfilter ... vind dit prima , als em leeg is dan ga ik gewoon tanken :-)

De arrowmapping zal wel invloed hebben op het verbruik , maar zo immens is dat verschil niet denk ik.
Is bij dus redelijk gelijk !, heb er nooit opgelet. Boeit ook niet heel erg maar was wel grappig om een keer te bepalen.
Wacht maar totdat je een keer in NL moet tanken :+.
_O-
Ik ben er met de auto wel ziek van. Had een bel.vrije youngtimer op lpg, nu €40 RMB en €80 benzine voor 550km |(
 
In Belgie staat de benzine goedkoper ja dat klopt ;) ... en hij gaat nog zakken ook in de toekomst met 10% naar het schijnt :Y

Als ik lange ritten doe gaat dat dan meestal richting Luxemburg en daar tank je nog is een pak goedkoper 8-) ... maar t'is me niet echt om de benzineprijs te doen daar maar om de mooie banen maarja als ik daar toch ben kan je daar beter goedkoop tanken he


En inderdaad met de wagen wordt je er niet goed van van de benzineprijzen :( en je hebt er nog geen plezier van ook niet want je moet overal aanschuiven |(
Gelukkig verloopt mijn transport voor 99% op 2 wielen zowel woon-werk als prive :]
 
Hallo allemaal,

ik loop met de gedachte om mijn 21 inch wiel te laten om spaken naar 19 inch.
Heeft iemand daar ervaring mee of dat ergens gezien?

Geen ervaring met omspaken, maar waarom niet de vorkpoten doorsteken of op zoek naar een set wielen van een roadie?
 
Hallo,

Ik ben nieuw op dit Tiger forum en lees met veel interesse over jullie ervaringen. Na een kleine GS en een Versys 650 ben ik op zoek naar de volgende. Recent een Tiger 800 XC gereden, super! Nu heb ik bij Engelse motoren wellicht ten onrechte nog een beeld van onbetrouwbaar en duur in onderhoud. Wat kost gemiddeld een beurt bij een 800? En als ik een model 2011 in Duitsland koop en dan importeer, zijn er nog zwakke punten waar ik op moet letten? Ik lees over een slechte middenbok en software update's?

ALvast bedankt voor jullie reacties!
 
middenbok, software updates, eventueel voorvering problemen..

en ik kreeg afgelopen week nog een mailtje dat de onderdelen goedkoper geworden waren.. ;)
nog geen onderhoud met deze tiger gehad heb ik hem nog tekort voor :)
 
middenbok, software updates, eventueel voorvering problemen..

en ik kreeg afgelopen week nog een mailtje dat de onderdelen goedkoper geworden waren.. ;)
nog geen onderhoud met deze tiger gehad heb ik hem nog tekort voor :)
En sommige VIN nummers hebben een terugroep actie gehad op de schakelveer en op de knipperlichten. Is als het goed is allemaal wel onder garantie door de dealer gemaakt.
 
Ik heb bij mijn racelaarzen van Sidi hetzelfde probleem maar als je de hiel protectors om de zoveel tijd inspuit met WD 40 of zoiets dan heb je het zo goed als niet meer.

Het is idd het Revit Sand pak of het de II is dat weet ik eigenlijk niet. Weet wel dat het erg goed bevalt in zowel erg heet weer als ver onder nul .
Dat is mooi ben me min of meer langzaam aan het voorbereiden op een lange rit :)
Heb mijn zinnen gezet op de Noordkaap en dan niet via de weg maar echt via de noorse kust om hoog :)

Ja tot nu toe bevalt het Re'vit pak zeker erg goed.

Hoop dat ik snel weer in NL ben zodat ik de carterplaat en de Tanktas kan gaan gebruiken :)
 
Dat is mooi ben me min of meer langzaam aan het voorbereiden op een lange rit :)
Heb mijn zinnen gezet op de Noordkaap en dan niet via de weg maar echt via de noorse kust om hoog :)

Ja tot nu toe bevalt het Re'vit pak zeker erg goed.

Hoop dat ik snel weer in NL ben zodat ik de carterplaat en de Tanktas kan gaan gebruiken :)

Dat wordt wel een mooie trip zo langs de kust, gaaf!
Vergeet de muggenspray niet ! *D

Aha heb jij het gekocht, goeie deal gedaan joh.
Veel plezier ermee!
 
1378700_10202223841423681_2113817248_n.jpg

Nu met foto :)
 
Dat wordt wel een mooie trip zo langs de kust, gaaf!
Vergeet de muggenspray niet ! *D

Aha heb jij het gekocht, goeie deal gedaan joh.
Veel plezier ermee!
Haha ja undercover buyer ;)
Bedacht achter af pas dat ik nooit heb gezegd dat ik het was |(

Beetje gekkenhuis hier met werk +60 uur per week.

Ja was echt een goeie deal :) volgens mijn ouders ziet het er echt goed uit!
Gelukkig staat mijn motor niet thuis anders had het er nu al op gezetten en was met moeder er mee wezen rijden :P

Ja die muggenspray gaat een must worden!
Heb wel gemerkt in zweden hoe hardnekkig die zijn! (extra kleine muggen)
 
appie57
ReplierOffline
Geplaatst op donderdag 03 oktober 2013 16:47Bekijk berichtVoeg toe als favoriet
Tiger 800

Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht

quote:
Ronfilmfan schreef op 03 oktober 2013 @ 14:45:
Even lekker de modder in geweest verleden week om mijn nieuwe laarzen te testen.
Heb de Sidi Goretex Adventure's gekocht,mocht er nog iemand in de markt zijn voor een setje nieuwe het is een aanrader. Geen druppel is er doorgekomen! :}
Versleten TKC achterop maakt het allemaal toch iets bewerkelijker trouwens :N

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]


Erg mooie plaatjes Ron, heb jij een zelf gemaakte tool tube op je motor ??
Zat zelf naar de Raid Toolbox te kijken maar weet niet of het wat is.

Groet.
sorry maar krijg mijn reactie niet in deel 3. :?


:) :) :) :) :)
Ik had je een pb gestuurd maar ik weet niet of je die gezien hebt..

Een vriend van mij heeft zijn Tiger verkocht en daar zat ook een Tooltube op (original made by 'De Vieze Man' ),groter dan de mijne, die daar een kopie van is maar kleiner moest vanwege mijn kofferset. '(
Kijk maar op deze foto,er zitten een paar binnenbanden opgeknoopt en hij is best vies maar je ziet het verschil in grootte wel goed.
Mocht jij of iemand anders er interesse in hebben stuur je maar een pb voor meer info. :W

Foto800-JANN6WXU.jpg
 
Weliswaar geen 800 story....

M'n andere triple gaat eruit, naast de 800 had ik nog een Street Triple R, afgelopen vrijdag is diens lot bezegeld. Street gaat en omdat ik van Oranje hou komt de 1290 SD-R.

Heb heel even getwijfeld of ik de Street of de 800 zou inruilen maar cijfers spreken voor zich
StreetR gekocht 2009: gereden 13.000km
800 gekocht 2011: gereden 30.000km
Natuurlijk de remmen en vering van de StreetR zijn veel beter dan van de 800, maar op de 800 zit ik als een vorst (hoewel, dat kan ik niet weten, misschien Alex eens vragen :P ) en ik hou van weekends weg/vakantie met de tent en daar is de 800 gewoon veel beter voor.

Ik blijf dromen van een 800R, zoniet dan blijf ik genieten van mijn huidige 800 en als zijn ttijd komt is nog steeds de enige vervanger....een nieuwe 800.
 
Laatst bewerkt:
Weliswaar geen 800 story....

M'n andere triple gaat eruit, naast de 800 had ik nog een Street Triple R, afgelopen vrijdag is diens lot bezegeld. Street gaat en omdat ik van Oranje hou komt de 1290 SD-R.

Heb heel even getwijfeld of ik de Street of de 800 zou inruilen maar cijfers spreken voor zich
StreetR gekocht 2009: gereden 13.000km
800 gekocht 2011: gereden 30.000km
Natuurlijk de remmen en vering van de StreetR zijn veel beter dan van de 800, maar op de 800 zit ik als een vorst (hoewel, dat kan ik niet weten, misschien Alex eens vragen :P ) en ik hou van weekends weg/vakantie met de tent en daar is de 800 gewoon veel beter voor.

Ik blijf dromen van een 800R, zoniet dan blijf ik genieten van mijn huidige 800 en als zijn ttijd komt is nog steeds de enige vervanger....een nieuwe 800.
:} in mijn ogen een goede zet !! :Y heb je duke al besteld?? Weet eigenlijk niet eens wat die nieuwe kost.
 
De 990 R kost bijna 16K ik denk dat de 1290 wel de 20 aantikt? Gaaf ding trouwens, lekker bruut😁
 
Prachtige motor die Superduke R , 180pk , 144 koppel dacht ik ... Puur brutaal geweld en voorzien van topmateriaal ... Proficiat burgerking ;-) veel plezier ermee en laat hier zeker een fotootje achter eens deze machine in je bezit is hè
 
Weliswaar geen 800 story....

M'n andere triple gaat eruit, naast de 800 had ik nog een Street Triple R, afgelopen vrijdag is diens lot bezegeld. Street gaat en omdat ik van Oranje hou komt de 1290 SD-R.

Heb heel even getwijfeld of ik de Street of de 800 zou inruilen maar cijfers spreken voor zich
StreetR gekocht 2009: gereden 13.000km
800 gekocht 2011: gereden 30.000km
Natuurlijk de remmen en vering van de StreetR zijn veel beter dan van de 800, maar op de 800 zit ik als een vorst (hoewel, dat kan ik niet weten, misschien Alex eens vragen :P ) en ik hou van weekends weg/vakantie met de tent en daar is de 800 gewoon veel beter voor.

Ik blijf dromen van een 800R, zoniet dan blijf ik genieten van mijn huidige 800 en als zijn ttijd komt is nog steeds de enige vervanger....een nieuwe 800.
Geweldige motor lijkt mij dat.

Van harte *O* . Dit filmpje ken je vast wel }) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan