Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

SecOp

MF veteraan
18 jan 2004
11.700
30
Nijmegen
Triumph Tiger 800 en Tiger 800XC Deel 3

Tiger 800
Ruig, praktisch en gewoon geweldig leuk. Langverwacht, klaar om u te bekoren. Thuis in de stad. Dol op de open weg. Super manoeuvreerbaar. In de klassieke Triumph-stijl. Laad uw bagage en er is geen houden aan. Gebouwd om verder te gaan. Gebouwd voor uw leefstijl. Tiger 800. Uw eigen motorfiets, uw eigen weg

Tiger 800XC
Stevig. Ruig. Duurzaam. Houdt van de open weg, maar vindt ook ruig terrein niet te versmaden. De motorfiets die alles aankan, de Tiger 800 XC, is de nieuwe maatstaf in de klasse Adventure bikes. Met zijn grote wielen en lange ophanging maakt de Tiger 800 XC graag zijn poten vuil. Het avontuur kan van start gaan.


Vorige delen:
Deel 1
Deel 1

Nuttige links:

Nieuwe kleuren 2013 model:
Tiger 800 Sapphire Blue
2013_Tiger_800_Sapphire_Blue_384_x_233.jpg


Tiger 800XC Matt Khaki Green
2013_Tiger_800_XC_Khaki_Green_384_x_233.jpg


Verder zijn beiden verkrijgbaar in Crystal White en Phantom Black.


Triumph Evenementen:




Tiger 800 kenmerken:
De hoge specificatie van de Tiger 800 is standaard. Dit model is rijk voorzien van geweldige details. Tweedelig verstelbaar zadel, de ophanging en hendels met handaping garanderen uw comfort, terwijl ook de ingebouwde immobilisator en uitschakelbare ABS-optie geheel voor u en uw veiligheid zijn toegevoegd.

full


Het woord 'praktisch' kenmerkt de Tiger 800. Superieure behendigheid is voor deze motor een standaardkenmerk, dankzij het brede, taps toelopende aluminium stuur en de gegoten lichtgewicht wielen (19 inch voor, 17 inch achter). Een ruim rek achterop fungeert tevens als grijpstang voor de passagier terwijl het uitgebreide instrumentenpaneel voorop u van alle belangrijke informatie voorziet die u tijdens uw reis nodig kunt hebben.

full


De Tiger 800 wordt ook standaard geleverd met een hoge-capaciteit generator voor montage van meerdere elektrische accessoires. Praktischer kan niet. Er zijn meer dan zestig op maat gemaakte accessoires voor de Tiger 800 modellen verkrijgbaar, inclusief stevige harde en zachte bagagevoorzieningen, verwarmde handgrepen en sensoren die de bandenspanning bewaken.


Tiger 800 XC kenmerken:
De Tiger 800 XC is voorbereid op het zwaarst denkbare werk. Snelwegen zijn voor hem net zo makkelijk te nemen als smalle kronkelweggetjes..

full


De 800 cc driecilindermotor zet een nieuwe norm neer in de klasse van Adventure-motoren, met een soepel, royaal koppel bij lage toerentallen voor grote nauwkeurigheid op ruw terrein, gecombineerd met een meer dan toereikend top-end vermogen voor relaxte cruiseritten op hogere snelheid.

Met z'n ongepolijste stalen frame en lange ophanging is de Tiger 800 XC ideaal geschikt voor het ruigere werk, met een scala aan optionele accessoires voor degenen die meer tijd van het asfalt af doorbrengen dan erop.

full


De hoge specificatie omvat een in de fabriek gemonteerde immobilisator, verstelbare 45 mm upside down voorvork, verstelbaar bestuurderszadel en handbescherming. Het verstelbare, taps toelopende stuur voegt extra klasse en duurzaamheid aan de Tiger 800 XC toe voor ritten over ruw terrein, terwijl het optionele antiblokkeerremsysteem tijdens terreinritten kan worden uitgeschakeld.



Testen:

Video's:
2011 Triumph Tiger 800 & Tiger 800 XC Release Video Unedited
Wat kun je nu met zo'n Tiger 800 XC ? (Icon)
Tiger 800XC in Australische Outback
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O*

Ben dr ook weer. Net heerlijk test gereden met de risers en de Tomtom5. Blij met de aanschaf.
 
Hallo allemaal,

ik loop met de gedachte om mijn 21 inch wiel te laten om spaken naar 19 inch.
Heeft iemand daar ervaring mee of dat ergens gezien?
 
Ex tiger rider leest ook nog mee, omdat hij stiekum toch weer terug verlangt naar zijn tiger O-)
 
@ Ronfilmfan; goeie modderpoel :P . Die laarzen zijn idd best goed, gebruik ze zelf ook en het bevalt prima. Echter met 1 groot nadeel, ze kraken echt heel irritant als je ermee loopt.
 
@ Ronfilmfan; goeie modderpoel :P . Die laarzen zijn idd best goed, gebruik ze zelf ook en het bevalt prima. Echter met 1 groot nadeel, ze kraken echt heel irritant als je ermee loopt.
Ja dat is echt een Sidi ding, had ik met mijn vorige race laarzen Sidi Vertigo en heb ik ook met die Sidi adventure -> Kraken en piepen.

Dat pak lijkt wel op de Re'vit Sand II klopt dat?
Ik heb zelf de Re'vit lichte kleur Sand I Jas en de zwarte Sand II broek (was er niet meer in mijn maat voor Sand I).
 
Ha Zwaran, ik had dat "probleem" ook. Ik had eerst een Tiger 1050 daarna de 800 XC en liet mij verleiden om een zeer fraaie Speed triple aan te schaffen vol opties....helaas bracht deze machine mij niet het plezier en gevoel van de 800 XC DUS......ik rij weer voor volle 100% tevredenheid een 800XC. Ik heb hem afgelopen week de 10.000 beurt laten geven incl. de montage van diverse opties en kreeg gedurende die 2 dagen een Explorer mee.
Ook de Explorer reed fantastisch maar (ongelofelijk maar waar) hou toch de voorkeur voor de 800XC. Ik was weer even aan het twijfelen om voor de Explorer te gaan maar blijf nu komende tijd definitief op mijn 800 sturen. :] Dus even door de zure appel bijten en weer een 800 aanschaffen :Y
 
Ja dat is echt een Sidi ding, had ik met mijn vorige race laarzen Sidi Vertigo en heb ik ook met die Sidi adventure -> Kraken en piepen.




Dat pak lijkt wel op de Re'vit Sand II klopt dat?
Ik heb zelf de Re'vit lichte kleur Sand I Jas en de zwarte Sand II broek (was er niet meer in mijn maat voor Sand I).


Ik heb bij mijn racelaarzen van Sidi hetzelfde probleem maar als je de hiel protectors om de zoveel tijd inspuit met WD 40 of zoiets dan heb je het zo goed als niet meer.

Het is idd het Revit Sand pak of het de II is dat weet ik eigenlijk niet. Weet wel dat het erg goed bevalt in zowel erg heet weer als ver onder nul .
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is echt een Sidi ding, had ik met mijn vorige race laarzen Sidi Vertigo en heb ik ook met die Sidi adventure -> Kraken en piepen.




Ik heb bij mijn racelaarzen van Sidi hetzelfde probleem maar als je de hiel protectors om de zoveel tijd inspuit met WD 40 of zoiets dan heb je het zo goed als niet meer.

Het is idd het Revit Sand pak of het de II is dat weet ik eigenlijk niet. Weet wel dat het erg goed bevalt in zowel erg heet weer als ver onder nul .






Dat pak lijkt wel op de Re'vit Sand II klopt dat?
Ik heb zelf de Re'vit lichte kleur Sand I Jas en de zwarte Sand II broek (was er niet meer in mijn maat voor Sand I).
 
heb die sidi's adventures ook, echt super laarzen. zat nog te twijfelen tussen deze of de alpinestars touran, maar dat zijn dan net een stel uitgelopen sloffen.
 
Laatst bewerkt:
Ha Zwaran, ik had dat "probleem" ook. Ik had eerst een Tiger 1050 daarna de 800 XC en liet mij verleiden om een zeer fraaie Speed triple aan te schaffen vol opties....helaas bracht deze machine mij niet het plezier en gevoel van de 800 XC DUS......ik rij weer voor volle 100% tevredenheid een 800XC. Ik heb hem afgelopen week de 10.000 beurt laten geven incl. de montage van diverse opties en kreeg gedurende die 2 dagen een Explorer mee.
Ook de Explorer reed fantastisch maar (ongelofelijk maar waar) hou toch de voorkeur voor de 800XC. Ik was weer even aan het twijfelen om voor de Explorer te gaan maar blijf nu komende tijd definitief op mijn 800 sturen. :] Dus even door de zure appel bijten en weer een 800 aanschaffen :Y

Gelukkig ben ik niet de enige :P
 
MotorstekBekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
quote:
Firecastle schreef op 04 oktober 2013 @ 08:29:
Ha Zwaran, ik had dat "probleem" ook. Ik had eerst een Tiger 1050 daarna de 800 XC en liet mij verleiden om een zeer fraaie Speed triple aan te schaffen vol opties....helaas bracht deze machine mij niet het plezier en gevoel van de 800 XC DUS......ik rij weer voor volle 100% tevredenheid een 800XC. Ik heb hem afgelopen week de 10.000 beurt laten geven incl. de montage van diverse opties en kreeg gedurende die 2 dagen een Explorer mee.
Ook de Explorer reed fantastisch maar (ongelofelijk maar waar) hou toch de voorkeur voor de 800XC. Ik was weer even aan het twijfelen om voor de Explorer te gaan maar blijf nu komende tijd definitief op mijn 800 sturen. :] Dus even door de zure appel bijten en weer een 800 aanschaffen :Y


Gelukkig ben ik niet de enige :P



Ik ben een mazzelaar en heb 2 motoren maar ik moet zeggen dat de SV1000S niet veel meer de garage uitkomt sinds ik de Tiger heb.
Die heeft gewoon alles,enorm vermakelijk in het terrein en zodra je weer op het asfalt bent rij je de meeste supersports,in de bochten he,ook het snot voor de ogen.
Ik kan er gewoon niet op rijden zonder glimlach op mijn gezicht! *D
 
Hallo allemaal,

ik loop met de gedachte om mijn 21 inch wiel te laten om spaken naar 19 inch.
Heeft iemand daar ervaring mee of dat ergens gezien?

Het is vast voor iedereen heel duidelijk maar ik vraag me af waarom je dat zou willen doen?
21" is toch veel beter offroad en op het asfalt heb ik ook geen klachten.
:? :? :? :? :?
 
heb die sidi's adventures ook, echt super laarzen. zat nog te twijfelen tussen deze of de alpinestars touran, maar dat zijn dan net een stel uitgelopen sloffen.
Heerlijk als je een wat brede voet hebt :9 . De Sidi's waren mij te nauw.
 
ook weer present, vooral meelezer.

Ik kan me achter Ronfilmfan scharen, voor de xc jarenlang SV650s gereden, die was sportiever, maar hier rijdt je makkelijker hard mee, zoveel vertrouwen.
1185592_449376895176858_2066605260_n.jpg
 
@MDS: ja laatste tijd niet zo heel veel online geweest zeg maar , wat drukker bezig met andere zaken ;)

zodra je weer op het asfalt bent rij je de meeste supersports,in de bochten he,ook het snot voor de ogen.

:] volledig mee eens :]


Vorige week nog een tankharnas gaan halen en een tanktas :

99l74i.jpg


350ukvc.jpg



En wat is een nieuw deel van een Tiger-topic zonder foto's he :P :

2dqo937.jpg


2zq8vbs.jpg


16kpcu8.jpg


59ui5v.jpg


303g044.jpg


33u8zo9.jpg


2mfg7kx.jpg



Love the bike :]
 
Laatst bewerkt:
Nooit ver weg geweest hoor MDS , just around the corner :] ... veel werk de laatste tijd en de vrije tijd die ik had zat ik op de motor :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan