Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

zoiets?
image_28.jpg


Superpole hexagonal titanium demper met carbon eindkap en e-keur.
Deze ligt bij mij te verstoffen in de doos.
Zou ook moeten passen op een 2011 model. (correct me if i'm wrong.)
 
Laatst bewerkt:
Ik mag volgende zaterdag mijn nieuwe XRT afhalen. Op mijn vorige Tiger 800 (model 2012) had ik een SW-Motech GPS houder die de GPS mooi boven het dashboard plaatste. Op het nieuwe model is de voorkant echter helemaal anders. Heeft er iemand hier een mooie oplossing om voor de nieuwe modellen de GPS boven het dashboard te monteren?
 
Aluminium buisje aan beide kanten plat slaan en tussen de twee armen van de ruitbevestiging monteren.
Ik heb daarmee de laagste ruitstand opgeofferd maar die gebruik ik toch niet.
 

Bijlagen

  • IMG-20180529-WA0005.jpeg
    IMG-20180529-WA0005.jpeg
    525,6 KB · Weergaven: 46
Lijkt me een goede oplossing ...

Ik begrijp niet goed waarom ik zo weinig 3rd party accessoires vind voor het 2017+ model ... de nieuwe is nu toch al even op de markt?
 
Er is idd nog weinig op de markt.
Maar veel mods van de Tiger uit eerdere jaren passen gewoon op de 2018.
Ik heb ook mijn 2011 Tiger ingeruild voor een 2018.
Maar ik heb bijv de rearhugger, paddockbobbins en topkoffer zo overgezet.
Alleen de navigatie anders bevestigd.
Hoop nu dat leo vince met een demper komt voor de 2018. Die van het vorig model schijnt niet op de 2018 te kunnen🤔
 
Dat gaat over een arrow.
Gek genoeg heb de dealer gevraagd.
Vlgs de importeur past de "oude" arrow niet op de 2018.
Voor de2018 is er een aangepaste arrow. Heeft ook een ander artikelnr.
Maar persoonlijk vind ik de arrow gewoon te duur.
Ik wacht wel af wat er nog meer op de markt gaat komen.
En standaard klinkt de nieuwe Tiger al best OK.
Veel beter dan mijn 2011 Tiger met standaard demper.
 
Ik denk dat ook wel.
Maar ik wacht voor de zekerheid nog even af.
Kijk volgend voorjaar wel weer eens.
Veel plezier met het inrijden,
en als je de ophanging van de navi wilt bekijken, de koffie staat klaar!
 
Weet iemand uit zijn hoofd hoe breed de tiger is met de twee originele (plastic) zijkoffers gemonteerd?

Edit: volgens motoplustest 1m
 
Laatst bewerkt:
Tja...winter voor de deur.....

Ik heb nog een standaard ruitje over van de 800...
Iemand interesse deze over te nemen voor een redelijk bedrag ?
 
Mijn Triumph Tiger 800 uit 2011 geeft de laatste maand niet meer aan hoeveel benzine erin zit. De meter toont geen enkel streepje als de tank nu vol half of leeg is. Iemand een idee om dit te verhelpen?
 
Ik had bij die van mij ook het idee dat de sensor kapot was, deze gaf na tanken niet meer helemaal vol aan. Bij mij is het na bijna leegrijden weer helemaal voltanken over gegaan. In de tussentijd wel een nieuwe vlotter besteld dus die heb ik nog liggen. Je kan m vrij eenvoudig doormeten om te checken of ie werkt.
Als je zorgt dat de tank niet al te vol zit kan je deze demonteren en met je multimeter aan de stekker van de sensor de weerstand meten. Exacte waarden weet ik niet maar als de vlotter stabiel is moet de weerstand ook stabiel zijn. Aangezien je tank niet bijna leeg is kan je deze makkelijk kantelen zonder dat er ergens iets overloopt en kan je dus een andere stand van de vlotter meten.

Zie ook dit youtubefilmpje van een kapotte sensor:
 
Ik heb hier nog een miniatuur (1:18) Tiger 800 (wit) staan voor de liefhebber. Afhalen in Breda, of versturen (verzendkosten zijn voor de koper).
Doe een leuk bod via PB en hij is voor jou.
IMG_20181223_145226.jpg

IMG_20181223_145333.jpg
 
Ik ben een beetje aan het orienteren maar ben er voorlopig nog niet uit of het er eentje met spaakwielen of met alu velgen moet gaan worden?
Volgens mij ken ik de voor en nadelen wel ....maar dat maakt het misschien nog wel moeilijker.

# topic volgen
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde eerst ook de XC omdat die er gewoon veel vetter uit ziet. Ik heb nu de normale versie, zonder spaakwielen dus, liep ik tegen aan voor een prima prijs en met een XC snaveltje wat de looks flink verbeterd naar mijn mening.

Ben uiteindelijk blij dat ik deze heb, ondank niet geschikt voor off-road volgens de handleiding (doe ik toch nooit), rijdt deze een stuk makkelijker door het minder grote voorwiel, minder poetsen en minder binnenbanden. Voor mijn belangrijkste doel (woon-werk) is dit bijna de perfecte fiets. Nieuwere model zou in verband met verbruik nog iets perfecter moeten zijn geloof ik.
 
Voor mn Tiger 800 XCA 2015 ben ik op zoek naar zijkoffers. Iemand die een set outback, explorer, givi zijkoffers verkoopt? Of weet waar ik deze best kan aankopen? Als topkoffer heb ik reeds een Givi outback.
 
Laatst bewerkt:
Ben uiteindelijk blij dat ik deze heb, ondank niet geschikt voor off-road volgens de handleiding (doe ik toch nooit), rijdt deze een stuk makkelijker door het minder grote voorwiel, minder poetsen en minder binnenbanden. Voor mijn belangrijkste doel (woon-werk) is dit bijna de perfecte fiets. Nieuwere model zou in verband met verbruik nog iets perfecter moeten zijn geloof ik.

Helemaal mee eens , ik heb in mijn leven al genoeg binnenbanden vervangen en geplakt onderweg , nu heb ik gewoon een reparatie setje bij.
en offroad doet mijn xrx het prima hoor voor zon zware motor, kijk maar bij de 1e mf allroad rit *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan