Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Ron70

MF'er
10 jan 2017
78
90
49
Gouda
Ik zeg laat maar komen. Brembo's , Tubeless velgen ,Pinkers op een veiliger plek en bolt on steppies achter. *O* Ze gaan het leren! Hoop alleen dat het gewicht binnen de perken blijft. Ik vind mijn 2015 al zwaar zat.

Laatst bewerkt:
12 sep 2007
167
2
44
Kampen
Gewicht moet idd binnen de perken blijven anders heeft het hogere vermogen in vehouding geen winst.
Brembo heb ik al op mijn 2018 Tiger.
Maar ziet er mooi uit voor zover je kan zien op de foto's. Ben erg benieuwd naar de specs van de 900.

jos16

MF veteraan
7 aug 2011
1.374
55
60
Mariahout
Ik ben nog heel tevreden over mn 2015 xrx
En meer power heb ik niet nodig , lager gewicht dat lijkt me wel wat , de 4,8 kg lichtere einddemper van Max torque cans was voelbaar beter.
Als de accu aan zn eind is komt er een lithium voor in de plaats ,scheelt weer 3 a 4kg .

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: WeetIkHetNou

ghulst

Die hard MF'er
7 jun 2008
874
9
42
Goes
arnehulstein.nl
Dat ligt eraan of de huidige generatie gepland was voor langer, of meer een tussen-opfrisser was om de markt geïnteresseerd te houden tot het nieuwe model klaar was. ;) We zullen het zien.

Inmiddels mijn eigen 800XC binnen gekregen, wat problemen weggewerkt, gewassen en de eerste kilometers gemaakt. Best tevreden. Rijdt leuk. Nu nog het kofferrek monteren en iets bedenken voor mijn overmaatse topkoffer. ;)

• Like
Waarderingen: Hans2183 en WeetIkHetNou

MBO

Rookie
22 sep 2018
5
0
Nog te monteren:

Rearhugger van R&G en de navigatie.
Klein topkoffertje en bobbins voor de paddockstand zitten er inmiddels op.

Voor de navigatie ga ik een beugeltje tussen de ruitbevestiging zelf maken.
Dan komt ie mooi boven de het scherm.
een beugeltje tussen de ruitbevestiging zelf maken.
Dan komt ie mooi boven de het scherm. En is het gelukt om een beugel te maken en te bevestigen?
zo ja graag een foto plaatsen hoe je het gedaan hebt, ben benieuwd ivm ook een aanschaf van een tijger.

12 sep 2007
167
2
44
Kampen
Jazeker , is gelukt met aluminium buisje die ik aan weerszijden heb platgeslagen.
Zo tussen de 2 armen van de ruitbevestiging bevestigd. Zo heb ik wel de laagste stand van de ruit opgeofferd.
Aan het buisje zit een GPS-houder van BikePenR.
Buisje is 20mm. De steun is voor 22mm.
Heb een stukje van de buis als opvulling gebruikt.

Woon in het midden van het land, altijd welkom om te kijken!

Bijlagen

dennisfranky

Rookie
26 feb 2014
11
0
26
Goirle
Hallo Tiger rijders! Vanaf afgelopen vrijdag mag ook ik me een tiger rijder noemen 🐅. Het gaat om een 800 uit 2012. De fiets heb ik redelijk kaal gekocht, dat betekent mooie upgrades kopen nu.

De meeste zaken kom ik wel uit, enkel de koffers zijn een dingetje, toch redelijk duur. Ik heb het internet wat doorzocht en buiten de bekende merken (sw motech, givi, touratech) zijn er ook nog minder bekende, goedkopere merken op de markt, zie oa de link hieronder.

Iemand hier nog tips, of merken die de moeite waard zijn om te bekijken?

Laatst bewerkt:

dennisfranky

Rookie
26 feb 2014
11
0
26
Goirle
Gelukkig verschillen smaken 😉. De machine wordt niet extreem breder, ook vind ik de handel beter dan met een top koffer, zwaarte punt lekker laag houden.

tdemmer

MF veteraan
26 sep 2005
1.831
9
Als er nog leuke tips zijn voor de montage van een navigatiesteun boven het dashboard op mijn '11 XC, dan hoor ik dat graag. Liefst met foto's.
@ghulst hIer wat foto's zoals ik m'n garmin zumo bevestigd heb:

Een garmin "bolletje" op het frame van de ruit vastgeschroefd.
1567777067689.png

Daar een 11 cm lange "arm" aan vast gemaakt.
1567777110790.png

Met daaraan de houder van de garmin.
1567777157317.png

De navigatie staat zo precies boven m'n tellers en goed in het zichtveld.

Bijlagen

• Like
Waarderingen: Ron70

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
2.749
52
Limburg
Wij hebben de Tiger 800 weer uitgelaten afgelopen zomer...
Leuke tracks gereden, zowel op als naast de weg...

• Like
Waarderingen: jos16 en Hans2183