Von Smallhausen
MF veteraan
Dat is nu net wat die skf keerringen ook doen , die laten een flinterdun oliefilmpje achter op de vorkpoot ,duidelijk beter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de k60 heeft dat extreem. Nu de scorpion trail 2 en bijna geen last meer. Durfde met de K60 ook niet veel harder dan 180. Daarboven werd het stuur zeer onrustig.Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels ook lid van de Triumph Tiger 800 club. Ik heb afgelopen weekend een Tiger 800 XC gekocht uit 2014 met 24000km op de teller. Veel opties waaronder: ABS, handvat verwarming, middenbok, handkappen en een 3 delige kofferset. Ik ben heel blij met de motor op 1 puntje na: tussen de 45 en 80km/h heb ik last van "hobbelen". Volgens mij komt dit uit de voorvork/voorwiel. Nu heb ik hier al het een en ander over gelezen op dit forum maar dit was allemaal vrij oud. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/ last van hebben gehad/ er wat vanaf weten? Mijn voorband is een Heidenau k60. Die is een vrij off-road georiënteerd band. Zou deze dat kunnen veroorzaken?Bekijk bijlage 1481342
Dat is Brabant motors in Grave. En inderdaad de battle wing 501Beste Texan,
Bedankt voor je reactie. Weet je ook wat de dealer destijds heeft aangepast? Met de orginele Bridgestone bedoel je denk ik de battle wing 501?
Groet, Xray911
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Welkom bij de club. Voor wat betreft het gehobbel van het voorwiel zijn er 2 verdachten. 1: je velg is onrond. Deze afwijking word veroorzaakt door de lasnaad. Dit is gezien je opmerking over de snelheid de hoofdverdachte. Bij mij had het origineel een te grote afwijking. Dit mag uit mijn hoofd maximaal 1 mm zijn. Deze is onder garantie vervangen. Nummer 2 is de afdichting van de vorkpoten. Deze wil nog wel eens voor stickslip zorgen. Andere vorkolie i.c.m. de groene SKF afdichting is hier een goede remedie tegen.
Ik haal zo’n 215 op de teller? Zonder dat het eng wordt.@ Texan: 180? Dat heb ik nog nooit gehaald met mijn XC. 160 is de absolute max zonder onrust in het stuur. Ik hou 140 aan met volle bepakking nadat ik in Duitsland eens een keer een tankslapper kreeg. Misschien dat een stuurdemper zou helpen. Ik heb ze wel eens op het australische Tigerforum voorbij zien komen maar die dingen zijn best wel prijzig.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Welkom bij de club. Voor wat betreft het gehobbel van het voorwiel zijn er 2 verdachten. 1: je velg is onrond. Deze afwijking word veroorzaakt door de lasnaad. Dit is gezien je opmerking over de snelheid de hoofdverdachte. Bij mij had het origineel een te grote afwijking. Dit mag uit mijn hoofd maximaal 1 mm zijn. Deze is onder garantie vervangen. Nummer 2 is de afdichting van de vorkpoten. Deze wil nog wel eens voor stickslip zorgen. Andere vorkolie i.c.m. de groene SKF afdichting is hier een goede remedie tegen.
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels ook lid van de Triumph Tiger 800 club. Ik heb afgelopen weekend een Tiger 800 XC gekocht uit 2014 met 24000km op de teller. Veel opties waaronder: ABS, handvat verwarming, middenbok, handkappen en een 3 delige kofferset. Ik ben heel blij met de motor op 1 puntje na: tussen de 45 en 80km/h heb ik last van "hobbelen". Volgens mij komt dit uit de voorvork/voorwiel. Nu heb ik hier al het een en ander over gelezen op dit forum maar dit was allemaal vrij oud. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/ last van hebben gehad/ er wat vanaf weten? Mijn voorband is een Heidenau k60. Die is een vrij off-road georiënteerd band. Zou deze dat kunnen veroorzaken?Bekijk bijlage 1481342
Op mijn xrx ligt het 4e setje dunlop trailsmart , prima grip ,ook bij nat en koud weer , opvallend mijn voorband doet ongeveer 10.000 km en de achterband ca 13.000.
Ik was van plan om de volgende keer een set pirelli scorpion trail 2 te monteren , schijnen het ook goed te doen.
Dat hobbelen had ik voor de voorvork aanpassing ook , nu niet meer.
Zie mijn vorige post.
Proficiat!
Dat hobbelen heb ik op mijn 2015 XRX ook een beetje last van, maar dan bij een lagere snelheid. Ergste is bij file rijden en vrij vlak asfalt. Dacht eerst aan voorwiel lagers, deze lijken me in orde, hoor en voel geen onvolkomenheden, maar verdenk toch het meest de banden. Dit zijn nog de originele 1e montage Pirelli’s scorpion op de gegoten velgen. (En geen spaakwielen zoals op de XC versies)
Nou moeten deze in de loop van het jaar toch gewisseld worden, (staat nu bijna 16000 op de teller), dus ben van plan om meer “weggerichte“ banden te laten monteren. Ben er nog niet uit welke. Keuze met 19” voorwiel is wat beperkter, maar volgens mij zijn er road smarts of pilot road verkrijgbaar in deze maatvoering.
Tips of adviezen zijn welkom.
Xray jij hebt toch een xc ? Die voorvork en achtershock zijn wezenlijk anders dan mijn xrx vering.
Aan mijn voorvork valt aan de demping niets te stellen , en aan mijn achtershock ook niet , bij jouw xc wel.
Bij de xrx zijn de 5w olie , en dan de beste die er is , en de skf keerringen essentieel , voor het goed werken van de voorvork .
Hoe dat bij de xc is weet ik niet , maar zo te zien aan de km stand, 24000 , mag jouw vering ook wel eens een service beurtje , of is dat al gedaan ?
J&J suspension in Mill is een heel goed adres !
Heb sinds enkele dagen een nieuwe tiger 900, wat mij opvalt is dat je het ruitje niet in de hoogste stand kan zetten want dan komt het onderste gedeelte uit de geleiderails. Iemand dit ook al meegemaakt? Verder is het een fantastische motor.